Székelyhon.ro
2012. május 23., szerda; Ma Dezső napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Újból üléseznek a tanácsosok a közbiztonságért

Kovács Eszter | 2012.01.30. [17:57] | Utolsó módosítás: 2012.02.07. [17:51]

Rendkívüli tanácsülést hívtak össze a székelyudvarhelyi városatyák: terítéken a Közbiztonságért Testület létrehozása.

tanacsules vn 004_b

A pénteki rendes havi tanácsülésen Molnár Miklós MPP-s tanácsos felvetése, miszerint a decemberben iktatott, a Közbiztonságért Testület létrehozására vonatkozó határozattervezet nem került napirendre, heves vitát keltett. Bunta Levente az ügy kapcsán elmondta: a törvény által előírt 30 napos határidő még nem járt le, a tervezetet csak azt követően lehet tárgyalni.

A polgári és zöld párti, valamint egy RMDSZ-es tanácsos kezdeményezésére ezért kedden 13 órától rendkívüli tanácsülés lesz. „A november 25-ei esetet is a tanács elé tártuk, az így kialakult közbeszéd következtében a rendőrség is jobban végezte munkáját” – mondta el Molnár Miklós, a Közbiztonságért Testület egyik kezdeményezője, majd megjegyezte: nem koholt az állítás, hogy szükség van a testületre, a kérdés aktualitását mi sem igazolja jobban, mint az elmúlt hétvégén történt eset.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások34
34.
Petőfi Sándor
2012.02.01., szerda [11:12]
Kedves szerkesztők! Érdekelne, milyen hozzászólási szabályzatot sértettem meg, nagyra tartanám, ha válaszolnának. Köszönettel!
33.
Senkiakirály
2012.02.01., szerda [08:40]
Nincs mit szégyelljem magamat, főleg nem amikor valaki ennyire naív. Megint keversz szezont a fazonnal anélkül, hogy használnád az agyadat olyan hasonlításokkal amelyek amint mondtam nem tartják be a folyamatnak az alapszabályait (igen a hasonlításnak is vannak alapszabályai). Pl egy, amint mondtam már összehasonlítasz teljesen különböző politikai rendszereket, vagy az olasz maffia esetében összekeversz egy helyi problémát egy nemzeti problémával ami nem teljesen bűnözés(persze ez is hozzájárul nagymértékben), hanem nemzeti identitási probléma (s mielőtt mindenki kikezdene, cakk annyit mondok, hogy olvassatok utána az olasz nemzeti identitás történelmének és itt nem a wikipédiára gondolok).
Ha már mind Giulianival példázol, akkor azt is szem előtt kellene, tartsad, hogy nekik meg voltak az eszközei ahhoz, hogy tudjon javítani a rendszeren. Vagyis ott volt a hátánál egy elég erős fegyveres erő, aminek az irányításáról ő felelt. Az elődjének is meg volt, de az nem tudta használni (vagyis nem mindenki tud egyformán jól használni egy kalapácsot egy szeg beverésére, de ha nincs egyáltalán kalapácsa, vagy más ütő eszköze akkor semmi esély). Ne felejtsed az állam meghatározása a “törvényes erőszak”. Ez helyi szintre úgy nézne ki, „hogy törvényes helyi erőszak”. Vagyis amíg a rendőrség nem kerül hivatalosan a polgármesterek fennhatása alá ne is várja el senki azt, hogy ország szinten bármely polgármester valamit tudjon tenni a helyi rendfenntartással. Ezeket a dolgokat azok, akik elpolitizálták az egész közbiztonságot, Udvarhelyen nagyon jól tudják, és most felhasználják támadási felületként, mert tudják saját tapasztalatból, hogy a mindenkori polgármesternek legálisan kötött a keze. Ezzel kapcsolatosan. ne felejtsük, hogy Ök. voltak azok, akik ellenezték a kamerák felszerelését elsősorban, de most bezzeg ki tudják használni az ezek által felvett verekedéseket. Ugyan ugy a mostani polgármester oldotta meg már amennyire lehetett azt, hogy ne legyen tele koldussal a város………
32.
Anonimxy
2012.02.01., szerda [08:09]
@nakiakiraly: te vagy a kiraly(az igazi) csak epp ugy mellebeszelsz mint eddig. Most ugy nez ki megalakult az a bizonyos kozbintonsagi akarmi. Na es/? Legy szives mond meg milyen torvenyes alapon lep kozbe egy esetleges rendbontas, verekedes eseten? A jelenlegi torvenyek szerint meg a rendorseg sem lephet kozbe, csak bizonyos feltetelek betarasaval Es akkor mit fog tenni egy tulajdonkeppeni illegalis szervezet tagja.
31.
nakiakiraly
2012.01.31., kedd [18:37]
Sorry, de a 29-es hozzászóló nem az a személy aki egyébként én vagyok. De örülök mert egyetértek vele. Csak én másként fogalmaznám :) de most mindegy
30.
Petőfi Sándor
2012.01.31., kedd [18:25]
[Nem ütötte a mércét]
29.
nakiakiraly
2012.01.31., kedd [18:16]
Hagyd a fenebe. Nem latod, hogy ezek itt semmi erdemlegeset nem irnak.
MPP igy MPP ugy. Javaslatuk nincs, es amit mar egyszer leirt valaki azt sem tudjak elolvasni.
Petofi Sandornak elmagyaraztad, hogy akkor az UDMR vegye a kezebe a dolgot es oldja meg, de az sem tud olvasni es ujbol leirja. Ezek megerdemlik, hogy UDMR vezesse a varost.
Lassan azt is leirja valaki, hogy Szasz Jenci berelte fe a gyerekeket es a rendoroket is. Ezek azt hiszik, hogy ez is a VV es szavazni kell, hogy ki essen ki.
Bunta, kit viszel magaddal a hetvegi kiszavazasra?
Mindegy, csak MPPs legyen.
28.
Petőfi Sándor
2012.01.31., kedd [18:06]
Ki nyer politikai tőkét a maffiákok elleni fellépésből: úgy tűnik ezt a témát az MPP szeretné a maga javára fordítani, miközben arra számítanak (sajnos, jogosan), hogy a nép könnyen felejt, azaz rég kihullt az emlékezetből, amit a polgári elnök, Szász Jenő mandátumai alatt az alvilág segítségével elért. Vissza kell keresni a sajtó archívumait, a kommentelőknek is javasolnám, minden, becsületességet mellőző, Szász-féle manőver dokumentálva van. Hogy pedig a Közbiztonságért Testület hasznosságának felismerésében előbbre lenne az MPP, hibás, már megint kampánycélról beszélünk, vagyis ez megelőzi a feltételezett jóindulatukat. Talán az is ott van, valahol, de biztosak lehettek benne, nem ez volt az elsődleges, hiszen, mikor a testület ötlete felmerült, az MPP nem támogatta a kezdeményezést. Molnár Miki csatlakozott a kezdeményezőkhöz azután, hogy néhány udvarhelyi (az alakulón mellesleg Bunta is jelen volt) megelégelte a szolgálatot teljesítő nehéz fiúk garázdaságait.
27.
nakiakiraly
2012.01.31., kedd [17:22]
AnonimXY és Senkiakirály (utóbbi, neked van saját ötleted, vagy mindig másokat utánozol - én legalább mindig ugyanezen név alatt írogatok, és Te? )! Én úgy látom, hogy Ti azt magyarázzátok, hogy mit miért nem lehet megoldani. Az ilyenekkel a padlás tele van. A lényeg egyszerű. Ha a csiki polgármestert hoztam volna fel, hogy ő mit tett egy bizonyos ügyben, akkor Ti, vagy a hozzátok hasonló azt magyaráztátok volna, hogy az miért nem úgy volt, és hogy most mennyire más a helyzet.
Igaz, hogy ott más a rendszer (N.Y.), de azzal a rendszerrel az elődök nem tudtak élni (de Giuliani igen). Mindenki azt mondta, hogy nem lehet megoldani a problémát. Erre érkezett valaki és megoldotta.
Ezek szerint mivel "Beirasod tobii reszlete is ugyanennyire megalapozott" abban sincs igazam, hogy a belügyminisztériumot egy civil irányítja aki többek közt 4 (2000-2004) éven keresztül egy kisvárosnak volt a tanácsosa.
Abban sincs igazam (tudom, ti meg tudjátok magyarázni, hogy miért), hogy ha meg kell oldani a problémákat, akkor mindegy, hogy ki végzi el. A lényeg az lenne, hogy el legyen végezve.
De itt más rendszer van. Jut eszembe.
Az olasz maffiaellenes törvényeket kik írták? Ja, hogy nem a rendőrök az biztos.
AnonimXY és Senkiakirály (az utóbbi az nem az már tuti) nem szégyellitek magatokat? Ti írjátok, hogy én nézzek utána a tényeknek. Mióta elnyomó erő a rendőrség Székelyudvarhelyen? Én úgy tudom, hogy van egy képviselőnk aki "a román titkosrendőrséget (SRI) ellenőrző parlamenti bizottság tagja(volt)" Ha ez így van, akkor vannak politikusok, akik a rendőrséget ellenőrző bizottságban dolgoznak és azok is civilek. Ki tud velük beszélni és kompromisszumra jutni? Jancsi bácsi Zetelakáról? NEEMMMM! dehogy!!! (válaszolják még az óvodások is) Akkor kiiii???? Hát a politikusok.
És Bunta Levente Székelyudvarhely polgármestere micsoda? (most hagyjuk a személyeskedéseket!)
Ennyit a tényekről, ti nagyokosok :)
26.
hardware
2012.01.31., kedd [14:34]
[Nem ütötte a mércét]
25.
Senkiakirály
2012.01.31., kedd [14:15]
Kedves Nakiakirály, légy szíves ne keverd, össze a szezont a fazonnal s előbb vedd a fáradságot, hogy ellenőrizd, a tényeket mielőtt ilyen értelmetlen összehasonlításokat végzel, vagyis ne hasonlíts össze egy amerikai polgármestert egy romániaival mivel ez két teljesen különböző legális rendszer. Az egyesült állam egy föderális állam Románia pedig centralizált, Az Egyesült Államokban, ha jól tudom a polgármester nevezi ki a rendőrparancsnokot, a főügyészt (distric attorney) pedig a helyi emberek válasszák meg(de még ez is változik államként). A centralizálás pedig magyarán megmondva azt jelenti, hogy Romániában a helyi hatóságoknak nincs SEMMI legális beleszólása a helyi rendőrség vezetésébe ezek felől a belügyminisztérium rendelkezik, ami Bukarestben van. Ennek következtében a rendőrség mindenhol nagyjából azt tehet, amit akar, amíg a makro-statisztikák valamennyire tűrhetőek. Ha a helyieknek nem tetszik a helyi rendőrparancsnok, akkor mehetnek panaszkodni Bukarestbe, viszont ez nem garantál semmit mivel a tehén farkától az Isten füléig elég hosszú az út s főleg nem Székelyföldön ahol politikai érdek, hogy a rendőrség inkább egy elnyomó mintsem egy rendfenntartó erő legyen.
24.
2012.01.31., kedd [14:13]
Ez a fekete-feher (1. hozzászóló) nem az a Fekete-Fehér ;), de egy biztos, nincs konszenzus a helyi városvezetésben az alvilág kérdésében. Egyelőre azért folyik a harc, hogy ki nyer politikai tőkét a maffiákok elleni föllépésből. Nyílt titok, hogy Szász Jenő (az MPP) anno használt kampánycélokra alvilági figurákat, miként az is, hogy Bunta Leventének is van kötődése alvilági körökhöz. Hogy erre miként lehet gombot varrni, hát, nem könnyen, de előbb-utóbb mindkét félnek be kell látnia, hogy a fagyi visszanyal(t). A Közbiztonsági Testület kezdeményezését tekintve az MPP mintha előbbre tartana ennek felismerésében, most már az RMDSZ (Bunta) következik. Ha igaz...
23.
AnonimXY
2012.01.31., kedd [14:04]
@nakiakiraly,idezlek:
" ....De Rudy Giuliani (ezt már írtam egy másik hozzászólásban) se verte a bűnözőket és mégis miatta lett rend egy bizonyos városban."...
Ez az Egyesult allamokban tortent, ugyanis Rudolf Giuliani a fentnevezett NewYork varos polgarmestere volt ugyebar, ahol az NYPD(NewYorkPolice Department) a polgarmester hataskorebe tartozik. Beirasod tobii reszlete is ugyanennyire megalapozott .
22.
Pokolfajzat
2012.01.31., kedd [13:52]
@Anonim2.
Ne keverd a szezont a fazonnal. Biztosan MPP-t azaz Szaszklikket akartal irni .
Na de tevedes emberi dolog.
21.
nakiakiraly
2012.01.31., kedd [12:51]
Kedves ide írogatók! Értem én, hogy vannak aggályaitok, de azért ha elkezdtek írogatni, akkor gondoljátok végig amit elmondani szeretnétek.
1) Sokan megkérdőjelezik, hogy egyáltalán a polgármester feladata-e a rendcsinálás. Erre a válasz röviden annyi, hogy IGEN. Nem kell éjszaka a várost járja és mindenkit leigazoljon. De Rudy Giuliani (ezt már írtam egy másik hozzászólásban) se verte a bűnözőket és mégis miatta lett rend egy bizonyos városban.
2) Lehet, hogy bizonyos személyek plakátoltak az MPP-nek, de ha így van, akkor a polgármester miért nem tűzi napirendre, hogy rendet kell tenni, és járna utána a dolgoknak. Ha ez egy előre megrendezett dolog volt, akkor oldja meg úgy, hogy a jövőben senkinek ne legyen kedve megrendezni dolgokat.
3) A törvényes keretről csak annyit, hogy a megválasztott személyeknek vannak alárendelve a belügyi szervek. Egy civil ember a rendőrség és katonaság vezetője. Ő a belügyminiszter! Ezzel csak azt próbálom elmagyarázni, hogy egy civil kezdeményezés sok mindent tehet. Az a baj, hogy az RMDSZ részéről csak kevesen állnak az ügy mellé. Azt kellene mondják, hogy igaza van az MPP-nek, ezt az ügyet meg kell oldani, és az RMDSZ meg is oldja.
4) A 7. hozzászólónak csak annyit, hogy az olyanok mint Mohabacsi2 soha semmivel nincsenek megelégedve (én arra gondolok, hogy soha még egy munkát sem fejeztek be rendesen és ez miatt nem bíznak másba sem) és itt kötekednek mindennel. Ha nem csinálnak semmit akkor az a baj, ha meg csinálnak valamit akkor az a baj.
Az igaz, hogy ha a tanácsosok neki fognak valaminek, az még nem garancia, hogy rendesen el is lesz végezve (számtalan példa van, hogy a múltban valamit nem csináltak meg rendesen, vagy félbe hagyták). De emberek! Üdvözöljük, hogy valamit akarnak tenni. Ha ez bántja a másik félt, akkor azt tudom ajánlani, hogy ők is dolgozzanak, és vegyék át a kezdeményezést és arassák le a babérokat.
Az udvarhelyi embereknek mindegy, hogy ki oldja meg a problémájukat, csak legyen megoldva.
20.
anonim 2
2012.01.31., kedd [12:48]
Honnan ismerném a törvényeket hisz korrupt vagyok mind a bandád ,csak az RMDSZ törvényeit ismerem :Hülyitteni ,hazudni ,lopni ,meglopni !
19.
szemtanu
2012.01.31., kedd [12:47]
En nem a szombatira celoztam!
A szombati esetnel szamomra tiszta, hogy ket pitianer alvilagi vagy kezdo alvilagi csapat leszamolasarol volt szo! Barmennyire is vedik a sertetteket mert azok sem sokkal jobbak az oket osszeveroknel!
18.
megint tanu
2012.01.31., kedd [12:39]
Egy bolond százat csinál. Pokolfajzat és Szemtanú. Vagy pokolfajzat szemtanú? Hát ez király. Molnár Miklós szervezte a szombati verekedést. Ezt hogy találtátok ki, te?
17.
szemtanu
2012.01.31., kedd [12:18]

Igazad van abban, hogy ez lehetett akar elore megrendezett dolog is. Erdekes, hogy az mpp veti fel az egesz dolgot. A multkori esetben is az az erdekes, hogy a fiatalok az mpphez futottak. Ebbe bele lehet magyarazni, hogy igen mert a Balazs Arpi fia baratja a sertetteknek de azt elfelejtik elmondani, hogy azok akik a multkori fiatalokat megvertek nem voltak masok mint azok akik 2009-ben az mpp plakatokat ragasztottak a poznakra a nissan muranojukkal. Valamint ezek a (...) emberkek P.B. es csapata a Banyai iskolanal a (...)borueket fenyegettek es kuldtek az mppre szavazni.
Akkor kerdem en, hogy mert is nagylegenyek ezek a barnaboruek? Hat nem vilagos, hogy azert mert politikusok a hatuk mogott vannak. Azok utan amit a sajat szememmel lattam es fulemmel hallottam mar vilagos, hogy kik vannak ezen emberek mogott. Igy a nagy biztosnagi testulet kezdemenyezoi csak hallgassanak!!! Egyszer a sajat hazuk tajan kene szetnezni!!! Erkolcsi alapjuk sincs ilyesmit kezdemenyezni!!! Most kampany elott ugyesen felrevezetik az embereket es a sajat sarukat probaljak masra kenni!!!
Szegyenteljes dolog uraim!!!

16.
az vagy!
2012.01.31., kedd [11:26]
"Mit szamit hogy sem a rendorseg sem a torvenyszek nem tartoznak a hataskorebe."
Mit számít, hogy még egyetlen egy beadványáról se tudunk a belügyminisztérium irányába, amiben bepanaszolja, hogy a helyi rendőrség képtelen ura lenni a helyzetnek.
Mit számít, hogy még egyetlen egy beadványáról se tudunk a Magisztrátus legfelső Tanácsa (CSM) felé, amiben bepanaszolná, hogy az igazságszolgáltatásban dolgozók munkája nem hatékony (enyhén szólva).
Mit számít, hogy csak itthon szédítik a naív polgárokat, de feljebb folyamodni, már nincs merszük. Gyűléselhetnek, ameddig se__ük a székhez ragad, a nép meg flash mob-olhat, nem fog semmi se változni, ameddig meg nem piszkálják felsőbb szinteken is a dolgokat.
15.
dorobánc
2012.01.31., kedd [11:02]
Ki hazudik??? A polgármesteri hivatal iktatóján december 21-e van , tehát a 30 napnál több. Ezt láttam Szőke Laci feketefeherjén. Vagy Miki számol rosszul,vagy Bunta nem tud olvasni. Ez utóbbi döbbenmetes lehet. Most ki a polgármester Bunta vagy Jenő? Diktatura van,mert alpolgármester sincs, egyeduralom. Vagyis Borbáth az alpolgármester.
14.
pussy
2012.01.31., kedd [11:00]
Elég sok a harminc év körüli atya. Vajon ők hogyan látják a kérdést?
13.
Pokolfajzat
2012.01.31., kedd [10:53]
@Anonim2 Te hol elsz, Amerikaban? Ismered egyelatalen a torvenyeket?
12.
reihardnak
2012.01.31., kedd [10:37]
Valo igazad van ami SZEKEJUDVARHELYEN törtent 1989 ota ami a törvenyek tiszteletben tartasat illeti ketlabbal tiportak a honagyak kivetel nelkul csak egy a cel minel hamarabb miliokat szerezni ..MEG senkit sem vontak felelösegre .OZD MEG es uralkodjal felettük ez van sajnos
11.
publicus
2012.01.31., kedd [10:20]
Bunta két hónapig nem tejesztette elő, ezért kellett összehívni. A képen látható RMDSZ-es városatyák közül csak Nagy Levente dr. írta alá pénteken az összehívót (talán ezért látszik csak egy kicsit a kép jobb oldalán). A kép azt sugallja, hogy ők az ügy mellett állnak. biztos jó ez a kép ide?
10.
anonim 2
2012.01.31., kedd [09:36]
Hogyhogy nem a polgármester hatásköre ? Talán a Tökésé ? Vagy a Markóé ?
9.
Pokolfajzat.
2012.01.31., kedd [08:54]
....."mondta el Molnár Miklós, a Közbiztonságért Testület egyik kezdeményezője, majd megjegyezte: nem koholt az állítás, hogy szükség van a testületre, a kérdés aktualitását mi sem igazolja jobban, mint az elmúlt hétvégén történt eset."
Kerdem en nem volt e megrendezett az az "mult het vegen tortent eset," epp azert hogy ezt torvenyes, tenyleges erovel nemrendelkezo akarmit kieroszakolja?
Szerintem ez az egesz hecc egy jol szervezett akcio Bunta lejaratasa vegett. Lam, lam meg arra sem kepes hogy megvedle a varos rendjet. Mit szamit hogy sem a rendorseg sem a torvenyszek nem tartoznak a hataskorebe. Aztan ennek a megalakulo kozbiztonsagi szervezetnek mi a szerepe, meg allit egy verekedest peldaul, milyen torvenyes alapon?
8.
reinhard
2012.01.31., kedd [08:51]
Tanacsosok?? Valamikor meg ertek valamit a tanacsos v. szenator szavak. Manapsag B kategorias, semmittevest imado, gyakorlatilag lopasert politizalo emberek toltik be ezen funkciokat, poffeszkedve gyalazzak erdekeinket, jogainkat, szemrebbenes nelkul hazudva naphosszat. Ha jo a vezetes, akkor tisztak, jo minoseguek utjaink, nincs bunozes ilyen magas szinten, jo a kozbiztonsag stb. stb. Unom mar ezeket a sz@rjankokat!
7.
Mohabacsi2
2012.01.31., kedd [08:37]
Ezt kozbiztonsagi lo...f...szt minek alapjan alakitjatok meg, milyen torvenyes alapja lessz.? Mert ha nem torvenyes akkor epp ugy nincs joga cselekedni mint a polgarmesteri hivatalnak. Akkor meg mi ertelme, az hogy jencike ala lovat adjon? Adjon de ne az egesz lovat csak azt a bizonyos csungo reszet.
6.
csak úgy...
2012.01.30., hétfő [23:32]
ezt kifejtenéd?
5.
Sac
2012.01.30., hétfő [22:52]
Találó a fenti kép, valószínüleg holnap is így fognak minden kezdeményezést leszavazni ezek a drágalátos rmdsz-esek, nekik kell a balhé, a cirkusz, meg kell nyerni a közelgő választásokat!!!
4.
Anonimka-nak
2012.01.30., hétfő [22:03]
Anonimka, Flash mobolni! Flash mobolni! Flash mobolni! Azzal meg lesz oldva.
3.
nacionalista
2012.01.30., hétfő [19:25]
Most aztán meg lesznek védve az udvarhelyiek.
2.
Anonim666
2012.01.30., hétfő [18:50]
Nem mondom, hogy nem jó kezdeményezés, de érdekelne konkrétan, hogy mit fognak tenni az erőszak ellen. Ismétlem "KONKRÉTAN"!
Nehogy a "Police Academy" végzős osztálya legyenek :)
1.
fekete-feher
2012.01.30., hétfő [18:40]
A maffiákok honlapján láthatjátok kik kezdeményezték a tanácsülést. Besza....k, micsoda banda van a város élén.
Hozzászólások34