Székelyhon.ro
2014. november 28., péntek; Ma Stefánia napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Sorozatos tömegbalesetek az európai úton Balesetsorozat két halálos áldozattalSorozatos tömegbalesetek az európai úton

Pinti Attila | 2013.01.17. [10:31] | Utolsó módosítás: 2013.01.19. [13:52]

Összesen tizenkilenc autó ütközött össze csütörtök reggel a Csíkszentkirály és Csíkszentmárton közötti, E578 jelzésű európai úton. A balesetsorozatnak két halálos áldozata van. Öt személyt kórházba szállítottak, közülük négyen súlyos sérüléseket szenvedtek.

tomeges baleset_kr_02_bTeljes káosz jellemezte a forgalmas utat a reggeli órákban. Sokan kifogásolták a rendőrség balesetmegelőző intézkedéseit is

Láncreakciót váltott ki a sűrű köd miatt alig néhány tíz méterre csökkent látótávolság és a tükörsima, jeges útfelület: fél nyolc körül egy Csíkszereda irányából közlekedő papucs Dacia és egy szemből érkező, a helyszínelők megállapítása szerint szabálytalanul, a záróvonalon előző Ford Fiesta személyautó ütközött frontálisan Csíkszentkirály kijárata közelében.

A nagy erejű ütközés az út melletti mezőre repítette a kisautót, amelynek 53 éves csíkszentmártoni női utasa a helyszínen életét vesztette. Az összeroncsolódott Daciából három utasnak sikerült kiszállnia, a negyedik viszont a roncsok közé szorult. Kevéssel a történtek után egy megyeszékhely felől közlekedő Dacia Logan a köd miatt a helyszínt későn meglátva erőteljesen fékezett, aminek következtében a mögötte haladó Renault Clio személygépjármű, valamint a Clio mögött lévő, huszonegy személyt szállító autóbusz nekicsúszott. A három jármű utasai könnyebb sérüléseket szenvedtek.

A második baleset után – még a rendőrség kiérkezése előtt – néhány perccel Csíkszentmárton irányából egy Opel Corsa kisautó csapódott az út közepén lévő papucs Daciának. A jelenlévők és a Corsa vezetője ellentmondásosan nyilatkoztak a második áldozatról: a szemtanúk elmondása alapján a Dacia roncsai közé szorult, súlyosan sérült 48 éves csíkmadarasi férfi röviddel azután vesztette életét, hogy eltalálta a járművet a kisautó, míg a sofőr azt állította, hogy a karambol pillanatában az áldozat már az autó mellett feküdt, többen próbálván őt újraéleszteni.

tomeges baleset_kr_31_b

A rohammentők, a Hargita Megyei Mentőszolgálat emberei és a rendőrség nyolc órakor nagy erőkkel vonult ki a színhelyre. A Fiesta és a papucs Dacia sofőrjét, valamint utóbbi két utasát a Csíkszeredai Megyei Sürgősségi Kórházba szállították.

A közlekedésrendészek időközben leállították a forgalmat, azonban a Csíkszentkirály utáni első megállított járműbe, közvetlenül a forgalomirányító rendőr mellett hátulról belerohant egy kisteherautó, abba egy taxi és egy negyedik autó is. A ráfutásos balesetek miatt egy újabb személy szorult orvosi ellátásra.

tomeges baleset_kr_14_b

A Csíkszentmárton felőli oldalon szintén hosszú kocsisor alakult ki, ott az egyik sávon felszabadított közlekedés elindításakor ütközött egy nagy sebességgel érkező teherautó az előtte lévő áruszállítóba, amely nekicsapódott egy harmadik haszongépjárműnek. Az úton keresztbe fordult autókat egy negyedik, ugyancsak Csíkszentmárton irányából érkező, az útviszonyoknak nem megfelelő sebességgel haladó áruszállító ütötte el.

A kaotikus állapotok közepette az Akó-kapu közelében további öt autó rohant egymásba.

A baleset szenvedett sofőrök és utasok közül sokan hangosan kiabáltak, veszekedtek a forgalmat irányító rendőrökkel, akik szerintük rosszul végezték a munkájukat. „A rendőrök közvetlenül az ütközések mellől próbálták megállítani a közeledő autókat, sokan nehezen, csúszva, épp az utolsó pillanatokban tudták elkerülni az újabb karambolokat” – méltatlankodott az egyik hivatásos gépjárművezető.

FRISSÍTÉS 1

Stabil a sérültek állapota

A Csíkszeredai Megyei Sürgősségi Kórházban a reggeli alcsíki baleset nyomán öt sérültet ápolnak. Demeter Ferenc, a kórház menedzsere közölte, egy személy kevésbé súlyos, négyen pedig súlyos sérüléseket szenvedtek. A kevésbé súlyos sérültet a szemészeti osztályon ápolják. A négy súlyos sérült közül egyet az ortopédiai osztályon, hármat pedig a mellkassebészeten kezelnek, egy személynek ugyanis a gerince sérült meg, hárman pedig mellkasi sérüléseket szenvedtek. A mellkasi sérültek közül egy személyen műtétet hajtottak végre, egy másik pedig kisebb beavatkozáson esett át a mellüreg felszabadítása érdekében. A harmadik mellkasi sérültnek krónikus betegsége van, ezért tartják megfigyelés alatt – tudtuk meg a kórház vezetőjétől. Demeter Ferenc kora délután elmondta, bár a komplikációk nem kizártak, a sérültek átestek a szükséges beavatkozásokon és jelenleg stabil az állapotuk.

FRISSÍTÉS 2

Útügy: nem a mi hibánk

Cătălin Romanescu, az országos útügy Hargita megyei kirendeltségének igazgatója megkeresésünkre úgy nyilatkozott, ők nem hibáztak. „Szabálytalan előzés okozta a tragédiát, az útügy a hatályos szabályozások szerint járt el aznap. A szóban forgó szakaszt reggel fél hatkor szórták le csúszásgátlóval” – közölte. Az útüggyel szerződésben álló, csúszásmentesítéssel megbízott brassói Grup Arcons autóját ennek ellenére délelőtt fél tízkor látták először az európai úton.

A Hargita Megyei Közlekedésrendészet állásfoglalása szerint viszont egyértelműen az útügy a felelős a tragédiákért és az azt követő balesetekért, ennek megfelelően a maximális, hétezer lejes büntetést rótták ki rá.

Indokolatlanul drága hóeltakarítás

A 2012–2013-as téli szezonra kötött hóeltakarítási szerződések összegeit tekintve országos viszonylatban Hargita megye – Bukarest mögött – a második helyen áll: az országos útügy Hargita megyei kirendeltsége 2,7 millió euró összértékű szerződést kötött a Grup Arcons és a Romprest Service vállalatokkal. A két cég a szerződés szerint összesen ötvennyolc munkagéppel megyeszerte mintegy 429 kilométernyi európai és országútért felel.

A hóeltakarítási díj országos átlaga egyébként több mint 5300 euró kilométerenként. Hargita megyében ez az összeg – az átlagot messze meghaladva – egészen 6300 euróig rúg. Finnországban ugyanezen szolgáltatás kilométerenkénti díja ezer, Svédországban ezernégyszáz, míg Norvégiában négyezer euró.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
132.
rrrr
2013.01.20., vasárnap [12:54]
en nem neveztem magam soha szekelynek
131.
Anti
2013.01.20., vasárnap [11:37]
Ha már az állampolgárságól van szó, akkor te nevezed magadat székelynek román állampolgársággal?
130.
rrrr
2013.01.19., szombat [23:26]
akkopont olyan lennek mint te. szekelynek nevezitek magatikat mikozben tomegesen konyorrogtok a magyar allampolgarsagert????????? szekelyfoldet at kell nevezni taposvideknek
129.
EBV
2013.01.19., szombat [18:37]
öszinte részvétem ! Borzasztó egy ilyen baleset ! Csúszásgátló jobra ,só balra vannak esetek hogy amikor már semmi sem segit ! Hideg aszfalt cspadék rà egyböl fagy ! ilyen helyzetben csak egy segit az óvatos vezetés és a követési távolság megnagyobitása mert ugye azt minden autót vezetönek kellene tudnia hogy jeges uton a féknyom mig az autò megáll 70 % több mint a száraz uton ! Sajnos sokan azt is gondolják hogy ha téli gumi van az autón akkor mehet mint az örült mert vele semmi sem történhet ! A fizika tövényét nem lehet legyözni !
128.
rendbenvagyunk
2013.01.18., péntek [21:52]
Vajon ezeket a tanácselnök őr és a többi illetékes elolvassa egyáltalán?Nem hiszem,hogy pironkodnának a szégyentől!
127.
jános bá'
2013.01.18., péntek [21:50]
Köszönjük az igazán hasznos infókat!Igazán sokan tanulhatnának belőle!Jómagam húsz éve vezetek de nagy érdeklődéssel olvastam újra és még most is előttem van, ahogyan valamikori oktatóm ugyanezeket a mondatokat elmondta.Köszönet érte!
126.
Jozsef 57
2013.01.18., péntek [21:43]
Én kb. 15 éve járom a Brassó Csíkszereda útszakaszt, naponta vagy hetente. Tény, hogy a Tusnad Csíkszereda szakaszon ebben az idoszakban a reggeli 6 és 8 óra között egyetlen egyszer se talalkoztam se csúszászgátót szoró se hógyalus autóval. Volt hogy egesz télen csak a nap olvasztotta le a havat az úttestről. A Brassói részen majnem kiválló, a Háromszéki szakaszon elfogadható viszont a Tusnad-Csíkszereda szakaszon felelotlen a téli útkarbantartás.
A legveszélyesebb a hétfői hajnal, amikor latszik hogy 1-2 napja senki se járt a karbantartók közűl ott, vagy a friss havazasos vagy ködlecspodásos reggeleken a helyzet.
A legnagyobb felelőséggel az a hatóság tartozik, aki a karbantartási szerződést hivatott felügyelni és a minőségi munkát megkövetelni. Tudomásom szerint ez a megyei útügy hatásköre - itt van valami nagy bünös mulasztás vagy balkáni lekenyerezettség. Ezt kellene kivizsgálni, mert a sorozatbaleset után se változott semmi. Ma is csak a Háromszéki határtól volt megfelelően leszorva az út. Az igazsághoz tartozik hogy kivételt képezett mindvégig a Tusnádfürdő-Újtusnád-Tusnád szakasz, ahol midhogyha más lenne a szolgáltató, ezért említettem kritikusnak a Tusnád-Csíkszereda szakaszt.
125.
ige sajnos
2013.01.18., péntek [21:32]
nagyon szomoru
124.
hali
2013.01.18., péntek [21:29]
123.
jo tudni
2013.01.18., péntek [20:16]
A Téli közlekedés alapszabálya:
Lassan járj, tovább érsz! Havas, jeges úton fékezni csak akkor és annyit ami feltétlenül szükséges A gépjárművezetők többsége már megtapasztalta, hogy a csúszós úton a hirtelen fékezés legtöbbször nagyobb kárt okoz, mint hasznot.
A gáz elvételével és ellenkormányzással könnyen visszanyerhetjük az uralmat a kormány fölött.
Kanyarok, útkereszteződések előtt kezdjük meg korábban a lassítást rövidebb, szakaszos fékezésekkel. Meglehet, hogy hirtelen fékezéssel is meg tudunk állni, de korántsem biztos, hogy a mögöttünk haladóknak is sikerül.
A felvillanó féklámpákkal azonban még időben felhívhatjuk a figyelmet a mögöttünk haladóknak.
Törekedjünk az egyenletes gyorsulásra és lassításra.
A kapaszkodók előtt válasszunk olyan sebességi fokozatot, amivel váltás nélkül fel tudunk jutni a dombra.
Lejtőn haladva kerüljük a sebességváltást, mert irányíthatatlanná válhat az autó, de figyelni kell a kanyarodáshoz megválasztott sebességre, az előzésre, vagy a kormánykerék hirtelen elmozdítására, mert könnyen megpördülhetünk.Az alap vezetéstechnikai fogásokkal elméletben persze mindenki tisztában van, ugyanakkor nem árt újra és újra átismételni a lényeget: ha már autózunk, síkos úton csökkentsük a sebességet, a száraz felületen szokotthoz képest növeljük a követési távolságot, lassításkor és megálláskor idejekorán fékezzünk, használjuk a váltót, s a motorféket. Ha megcsúszik az autó, igyekezzünk higgadtnak maradni, kerüljük a hirtelen mozdulatokat. Amennyiben orral kifelé, alulkormányozottan sodródunk, vissza kell venni egy kicsit a kormányszögből, s ezzel jobb eséllyel lesz irányítható az autó. Amikor a fara tör ki túlkormányozottan, a csúszásnak megfelelő irányban kell ellenkormányozni addig, míg újra egyenesbe kerülünk. Vigyázat, a túl sok, túl heves mozdulat átlendítheti a csúszást az ellenkező irányba. Pontosan, gyorsan, finoman jó manőverezni!
A fék helyett sokszor inkább érdemes a gázon állni. A gázpedálnál is jobb a kuplungot kinyomni, úgy lesz a legkönnyebben megfogható a csúszás. Kanyarban lehetőleg ne fékezzünk. A blokkolásgátló, a menetstabilizáló és a többi kütyü segít, de nem vezet helyettünk. ABS nélkül fékezés közben nem lehet kormányozni, azaz fel-felengedett fék és kinyomott kuplung mellett stabilizálható az autó. Fontos, hogy a szem arra nézzen, amerre menni-kerülni kellene, ne pedig az akadály felé! Reflex ugyanis, hogy arra megyünk, amerre nézünk.
122.
Vélemény
2013.01.18., péntek [18:56]
"În data de 17.01.2013, în jurul orei 07:45, în condiţii nefavorabile traficului rutier, constând în ceaţă densă şi existenţa poleiului pe carosabil, P.E. de 53 de ani, din municipiul Miercurea-Ciuc, în timp ce conducea un autoturism pe D.N.E. 578, pe direcţia Băile Tuşnad – Miercurea-Ciuc, km. 67+100 m, s-a angajat neregulamentar în efectuarea unei depăşiri şi a intrat în coliziune cu o autospecială condusă regulamentar din sens opus, de B.I. de 45 de ani, din comuna Sândominic" Ez a Hargita megyei rendőrség hivatalos közleménye! Ennél többet hivatalosan honnan lehet megtudni?
121.
Kerdesek
2013.01.18., péntek [18:27]
Nekem is az lenne a kerdesem hogy hol van az allitolagos elozott jarmu???? Azt irja mindenhol hogy a zarovonalon eloztek de mit vagy netan az nem vette eszre hogy mellette halalos karambo tortent es tovabbment???
120.
+la'ta's
2013.01.18., péntek [16:39]
SZEGYEN!
Szegyelje magat minden magyar/szekely vagy roman aki a csiki medencebe szorult es a mellet veregeti az elert eredmenyekert. Javasolnam, hogy mindenki aki igy erez masszon ki a kodbol a hegy tetejere es nezzen szet mi folyik itt. A latszat, a latszat az ami divat itt nalunk...de, hogy barki is korrekt munkat vegezne, az sehol es semmiben nem latszik meg. Sajnalhatjatok,hogy a gyerekeitek akik ebben nonek fel, jobbnak latjak sohavisszanem jonni ide, ha egyszer lehetosege akad. Na erre verje valaki a mellet... eredmeny! Az! Buszkek lehetunk!
Csak az kar, hogy ilyen dolgoknak kell tortennie,hogy felebrejunk kicsit, hogy megsem rozsaszin kodben eldegelunk. Szanalmas...
Ezek utan, aki ugy erzi, legalabb most huzza ki magat es adja meg a kello tiszteletet azoknak akik hatramaradtak, mert ugy nez ki azoknak nem jart ki akik tavoztak.
119.
jános bá'
2013.01.18., péntek [15:14]
Csodálkoztam volna is ha az útügy bevallja,hogy ők(is) hibásak és legalább bocsánatot kérnek(ez a minimális!).Persze,a sofőrök ha látták,hogy milyenek az útviszonyok,akkor kellett volna alkalmazkodjanak.A sajnos az,hogy halálesetek is vannak.Őszinte részvétem a hozzátartozóknak.
118.
>>>
2013.01.18., péntek [15:02]
@ag:
De igen, de nem ujsagcikk kommentekbe valo tema ez.
117.
>>>
2013.01.18., péntek [15:00]
Az ismerosod nem jol tudja. Hala Istennek mind a negy serult eletben van es stabil az allapotuk. Megalapozatlan remhireket nem kell terjeszteni.
116.
ag
2013.01.18., péntek [14:56]
Nem lehet tudni kik az alldozatok?
115.
Gyuri76
2013.01.18., péntek [14:43]
nem arrol van szo, hogy ugyesek voltak es leadtak a drotot, hisz ez a portal funkcioja. de barki is kozli le, nagy lesz a latogatottsaga, erted? mert nagy a hirerteke, es emiatt nem lehet egy portalt "egyre jobbnak" minositeni, mert szerencsejukre tortent egy tragedia amire sok ember kivancsi. persze, hogy lekozlik, hisz ez a dolguk....ez a sok okos ember....hol tartunk...
114.
valaki a sok közül
2013.01.18., péntek [14:38]

Ha már felkelté és nyakig ülsz a sz**ban,adj hálát Istennek,köszönöm Uram h legalább nem hullámzik,na ez jellemző rátok

113.
Kiváncsi vagyok
2013.01.18., péntek [14:02]
Légy szíves írd le,hogy melyik hírportál tudósított részletesebben és profibb módon erről a tragikus eseményről? Akkor nézzük az általad sokkal jobban teljesítő hírportál látogatottságát ezzel a hírrel kapcsolatban!
112.
Gyuri76
2013.01.18., péntek [12:48]
hany eves vagy? szerinted attol egyre jobb egy portal,ha tragikus hirkozles utan megno a latogatok szama? barmely oldal kozolte volna le a tortenteket reszletekkel teli, fotokkal, vidokkal, nagy lett volna a nezettsege, mert az esetnek nagy a hirerteke! ettol minosegeben nem lesz jobb! attol lenne jobb ez a portal, ha szabalyoznak a hozzaszolasokat es ha nem kozolnenek teves, valotlan informaciokat, lasd vadaszbaleset.
111.
van segítség
2013.01.18., péntek [12:08]
Kedves kérdő, valaki, aki már megjárta.. és levente009, főleg te, ha felajánlod a segítséged, akkor ismertesd is hogy miben áll az, mert nem minden átverés, ami segítséget ígér.
Mint a hozzászólók zömében is egyértelmű, felelősséget nem fog senki vállalni a károkért, holott egyértelmű az útügy és a rendőrség mulasztása. Ezt a részt pedig kőkeményen be kell hajtani rajtuk, mert elég baj a családoknak a másik rész, ami a sofőrökön múlott, elég baj a veszteség, ha nem is lehet már pótolni a hiányt, de lehet segíteni a tovább-lépésben.
Keressetek rá az Európai Kártérítési Ügyintéző Központ-ra ha ezt a linket -http://eukk.hu/kapcsolat.html- kimoderálnák. Vannak képviselők már Romániában is, nem kell hagyni hogy a biztosítók a tétlen vagy cinkos hatóságokkal átverjék az ügyfeleket, fokozva a baleset során elszenvedett fájdalmat, károkat.
A lényeg hogy ha elszenvedője vagy egy balesetnek, ne írj alá semmi lemondó nyilatkozatot, hogy egy gyorsabb de csekély kártérítésért vállalod hogy további követelésed nincs. Mert a biztosítóknak nem csak az anyagi kárt hanem a nem anyagi kárt is fizetni kell és a erre félre is van különítve a pénz, csak alanyi jogon nem adják ki.
Felén még jellemzően az a szokás, hogy az anyagi kárt becsülik fel és abból is lefaragnak amennyit csak bírnak, nem javíttathatod szakszervizben a régebbi autót, a legolcsóbb anyagárakon számolnak és nem kicserélik a sérült elemeket, hanem kókányolják-javítják... magyarán érték-csökkent autód lesz a baleset után pl.
Ha peres útra viszed az ügyet, évekig tudják húzni a tárgyalást, halogatni a kifizetést, mert jó ügyvédeket tudnak pénzelni. Ez ellen kevés az aki egyedül nyerni tud, de vannak kártérítéssel foglalkozó cégek, akik helyetted ezt kijárják. Az igazi segítség-nyújtáts a csalástól úgy tudod elválasztani hogy ezek nem kérnek előleget, pénzt, mint a csalók, nem akarnak megrövidíteni. Teljesen sikerdíjas az ügyintézés, előzetes költségek nélkül, magyarán nem kell fizess semmit, majd a megítélt kártérítésből kapják a véled megegyezett százalékot. Ha rosszul teszik a dolgukat, akkor nem kapnak semmit.
Megpróbálhatod te is egyedül érvényesíteni a jogaidat, megkapni ami jár, vagy úgy dönthetsz úgy hogy megbízod őket hogy kigyomrozzák a biztosítóból helyetted a pénzt.
Ezt saccolja meg mindenki magának hogy mennyibe kerülne neki kijárni a jussát, vagy jobban megfelel hogy szakértőkre bízza adott százalékáról lemondva, annak a pénznek amit ő nehezen vagy egyáltalán nem kapna meg.
Ennyit összefoglalónak, ha segíti a tisztább látást.
110.
..............
2013.01.18., péntek [11:13]
valaki tud valamit a sérultekrol ha igen kérem irja meg fontos .
109.
egy németországi
2013.01.18., péntek [11:07]
Emberek! Ti hol éltek???? Még Németországban sem szórják éjjel az útakat, söt reggel sem olyan korán. Ha köd van és hideg, akkor arra kell számitani, hogy lecsapódik és rögtön megfagy. Ès hol zárják le az útat ilyen látási viszonyok mellett??? De ez akárhol elöfordulhat, nem csak Hargita megyében, vagy Romániában. Ilyen tragikus balesetek itt is történnek nap mint nap. Elég, ha egy nem alkalmazkodik az útviszonyokhoz, a többi meg megissza a levét.
108.
radar
2013.01.18., péntek [10:54]
Dadogos a latasod?
Nezd meg az elso kepet emely az elso baleset szinhelyen keszult.
107.
aggodo
2013.01.18., péntek [10:52]
Hova valosiak az elhunytak? Igaz hogy 3 halott van?Oszinte reszvetem a csaladnak!
106.
Csicsoiak
2013.01.18., péntek [10:44]
Romanescu elozesrol beszel,meg arrol hogy reggel 5.30-kor megszortak az utat!
kerdesem csak az hogy hol van aa az auto amelyiket eloztek?
a masodik kerdesem hogy az utra szort anyag hova parolgott el?vagy azt is elloptak a ciganyok?
civilizalt orszagokban ilyen latasi viszonyok melett egesz utszakaszokat zarnak le,es nem egymast vadoljak az illetekesek es a kommentezok reszvetuket nyilvanitjak ,es nem egymast vadoljak
probaljunk meg 1 kicsit elobbre lepni a civilizacio teren emberek!
Nyugodjal bekeben Karcsi!
Pityu,Matyo,Laci bacsi,gyogyuljatok meg mihamarabb,varnak vissza a munkatarsak
105.
a szó
2013.01.18., péntek [10:30]
Itt an block nincs kölekedési kultúra. Az autós nem lassít, gyalogos meg direkt gyorsabban lép párat, hogy még az autó előtt leléphessen az árjáróra, vagy pont az átjárón jut eszébe tetvészkedni, telefont keresni, gondolkodni, hol is cseszte el az életét. Sok gyalogost meg lehet érteni, mert láthatólag nincs is tudatában, hogy más is él a földön, és sietne az autós is. De amelyik szándékosan azért lép le, hogy a rendőr kiszedje az autóst, azt ott helyben kellene megkövezni.
104.
a szó
2013.01.18., péntek [10:20]
Jó ez, csak este kell elmondani, hogy köszi, ezt a napot is túléltem.
103.
trabis
2013.01.18., péntek [10:17]
Nagy tragédia ez ,ilyen baleset sorozat nem volt még erre felé.Őszinte részvétünk a gyászolóknak és a bajba jutottaknak . Véleményem szerint ,azért nem kellene átsiklani a dolog fölött,mert az Országos Útűgy ,igenis hibás !A vétkeseket példásan büntessék meg ,mert nem végzik jól ,szakszerűen a munkájukat! A Romanescut ,pedig nyugodtan leválthatják,mert megérett rá!
102.
köszönöm
2013.01.18., péntek [09:47]
Istenem! Ma felkeltem! Egészséges vagyok! Életben vagyok! Köszönöm!
Ajánlom mindenkinek, hogy minden reggel ennyit mondjon el.
Őszinte részvétem a hozzatartozóknak, családoknak.
101.
dfgdfg
2013.01.18., péntek [09:46]
Meg annyit, hogy itt is ugy TANITJAK a soforiskolaban. Tapasztalatbol beszelek.
100.
dfgdfg
2013.01.18., péntek [09:45]
Hat ott nem volt zarovonal. Jol latszik a kepeken... Es mi koze a 3as fordulasnak az egeszhez? A 3as fordulast mindenki ott hajtja vegre, ahol latja, hogy biztonsagos (igy kellene, ezert nem tilos nalunk).
99.
Sa Zo
2013.01.18., péntek [09:33]
Szinte minden esetben minden országban a záróvonal kőkerítésként tanítják. A hármas megfordulás tilos!!!
A hármas megfordulás hasonló katasztrófákat okoz sajnos ebben az országban mert a oktatók és vizsgáztató rendőrök tanítják és kérik.Nem fordulunk háromból hanem körbejárunk.Nem akarok hibáztatni senkit csak elöbbrelátni,hogy ne történjen meg
98.
Hozzászólás elemző
2013.01.18., péntek [09:12]
Ilyen olvasottságot nem sok cikk ért el 22826-on kattintottak rá 24 óra alatt! Kezdett ez a hírportál jó lenni. További jó munkát a szerkesztőknek! U.I. A tegnap rekord látogatója volt a Székelyhon.ro-nak 37262-en kattintottak rá.
97.
felcsíki-góbé
2013.01.18., péntek [08:37]
Te nem baj,hogy vagy csak egy lyukkal hátrább kellet volna születned!
96.
pista ba
2013.01.18., péntek [08:24]
Ha nem tudjuk, akkor el kell olvasni a cikket figyelmesen, vagy erdeklodni es csak azutan ragalmazni, vadaskodni. Gondoljuk vegig az esetet es azutan mondjuk velemenyt, ne csipobol tuzeljunk, mint John Wayne...
Nekunk is rosszul esne, ha olyan hibas munkaert vadolnanak amit a konkurens ceg egyik alkalmazotta kovetett el.
95.
katica555
2013.01.18., péntek [08:14]
.........
94.
iloz
2013.01.18., péntek [07:44]
Részvétem a hozzátartozóknak.
93.
Valaki más
2013.01.18., péntek [00:50]
@Sz.:
Nem vagy egyedul:(
Reszvetem a hozzatartozoknak.
92.
Sz.
2013.01.18., péntek [00:32]
Eleg szomoru volt bele olvasni, a kommentekbe...ilyenkor szegyelem,hogy szekely vagyok! Reszvetem a hozzatartozoknak.
91.
Ismeretlen3
2013.01.17., csütörtök [23:51]
Mindig valaki mas a hibas...sorolhatnank itt reggelighogy ki az... de mi emberek soha semiert nem vallalunk feleloseget.
Csodalkozunk hogy ilyennek tortennek!!! Ne menjunk messzire itt ebben a kis varosban mindenki forma 1 pilotannak erzi magat...mindenki nyomja a gazt esszetlenul,az atjaron nem lehet atkelni mert a kedves auto vezeto inkabb felgyorsit mint lelassit,akkor mirol beszelunk itt!Tisztelet a kivetelnek mert van csak sajnos keves!!!szekely buszkeseg az van de mogotte nincs semmi!!!!Reszvetem a hozzatartozoknak.
90.
89
2013.01.17., csütörtök [23:41]
Én is azt hallottam, hogy a Ford vezetője a műtét után életét vesztette... Részvétem a hozzátartozóknak:(
89.
samubá
2013.01.17., csütörtök [23:35]

Jó, hogy szerencsére van egy okos, aki magyarul se tud, de osztja itt az észt. Paraszt. (...)

88.
szerintem...
2013.01.17., csütörtök [23:16]
Oszinten nem tudom. Okoskodni nem akarok, de nem lehet mostmar azt csinalni, h az utat behintseg 100 % osan homokkal. Szepen is neznenk ki...amugy valoszinu h sozzak + homok csak hat TEL van emberek. Az a 2-3 sozo auto amig hosszan megy a kiirt helyen arra elromlik az az utfelulet amit lesozott. Szerintem
87.
rrrr
2013.01.17., csütörtök [23:15]
83 elmebajos ember akinek semmi mas dolgfa nincs csak vadolni sd neten logni. ha egy picit erdekelne ez az egesz... hat nem firkalna ennyi lecsdot. persze.. rendorok, rohammentosok. ha a fizetesukrol van szo akkor sokan vannak ha meg ilyen tortenik akkor hol vannak... azt se tudjatok mit akartok.... szep ez a szekely nep...csak kar hogy van
86.
valaki a sok közül
2013.01.17., csütörtök [23:10]
Megáll az ész h mennyi okos ember van ilyenkor,ne az űt üggyel bajlodj haver hanem saját magaddal,mert ez veled is megtörténhet és ha a szaharából ide hordanák az összes homokot akkor se lehetne mindenkinek az elvárásait ki elégiteni,amiért EU-s út,nem jelenti azt h raly pálya,lehet tél vagy nyár ugy száguldoztok mint a villám,ami a legfontosabb h ha egy normális ember látja h milyen látási viszonyok vannak,az akkor annak megfelelően közlekedik,ja és jusson eszedbe h régebb nem szortunk ennyi anyagot mint manapság az utakra,nem kell itt annyit okoskodni mert kár a gőzért,ha kátyus az út az a baj,ha jó akkor az mert megyünk mint a hüjék,ja és még jó ha tudnád h este 9-kor és reggel 4-kor az autok kint vannak sozni,be kellene tartani az évszakhoz illő közlekedést,azt nem értem h mindig mért az útügy a hibás?Megértem h télen csúszós az út,de akkor nyáron mért van annyi baleset,a magadfajta pilotáknak szerintem nyáron is kellene szorjuk homokkal az útat
85.
Lazar Elemer
2013.01.17., csütörtök [22:45]
az egyetlen korrekt hozzaszolas az osszes komentar kozul . Nem egymason segiteni, hanem eszt osztani , mast hibaztatni azt mindenki tud ugylatszik ,a baj barkivel ,barmikor megtortenik, ha egyut erezni nem tudunk akkor kimelyunk meg masokat az okoskodasoktol. reszvetem a hozzatartozoknak.
84.
111
2013.01.17., csütörtök [22:12]
Az első fotókon látszik, hogy az autók nincsnek ripityára törve. Tehát nem sebesség hanem előzés + csúszós út az oka. De 2000 lejt kifizetik és minden megy tovább ? Sokkal zsigorubban kéne és még halottak is vannak sajnos.
Részvétem
83.
anonymka32
2013.01.17., csütörtök [22:04]
Azt mondja egy ismerősöm, a Ford Fiesta sofőrje (a reggel elhúnyt nő férje) is meghalt... Valaki nem tud valamit? Igaz-e a hír?
82.
szoras
2013.01.17., csütörtök [22:04]
@vki:
Hajnalban szornak, egeszen a csikszeredai korforgalomig (hid allat).
81.
szomoru
2013.01.17., csütörtök [22:03]
Oszinte reszvetem a hozzatartozoknak. Igazak a hirek, hogy elhunyt a Ford soforje is, akit sulyos allapotban vittek korhazba?
80.
utugy
2013.01.17., csütörtök [22:02]
Kedves Autoes Felcsikrol, ne mind szidd az utugyet a tobbi burokrata emberekkel egyutt(rendorseg, ujsag radio) mert nem mindenert ok a felelosek, hibasak. Halvany lila gozod sincs az ut teli karbantartasahoz. A penzt csak az elvegzett munka utan kapjak, es egesz nap 24 orat nem ulhetnek a kedves ralyzo gkv segibe, hogy az utat szorjak. Kod volt, ami lecsapodott es ha meg is szortak hajnalban, ami valo dolog, akkor is 7 ora kurol mar nyalkas, csuszosa valhatott.
79.
utas
2013.01.17., csütörtök [21:26]
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16071957.ab

Érdemes megnézni a képeket, esetleg a videoklippet is, még akkor is ha idegen nyelven van. Sajnos, sehol sem lehetetlen esemény ilyenkor a téli évszakban. Ez az oriásbaleset 3 nappal ezelött történt Svédországban, ahol - ha igaz- nem lehet gondatlansággal vádolni az útak karbantartóit, teszik a dolgukat ahogy kell....és mégis megtörtént, hogy 80 autó futott egymásba, mert csalósak az utviszonyok, síkság, köd stb.
Mindezek után két nagy fájdalmam van:
Elöször is a mai haláleset, sajnos közeli rokonom az áldozat , hihetetlenül fáj az elvesztése.
Ugyanakkor az is fájdalmas, hogy miképpen reagálhat az ember ilyen helyzetekben, kivülállóként. A közel 70 hozzaszólás itt , magahelyett beszél. A svéd ujságban is vannak hozzaszólások, rengeteg az ottani esettel kapcsolatban, de ott senki nem hibáztat senkit, legalábbis elsö reakcióként sajnálat és segítökészség van a sorokban. Van , aki felajánlotta nyilvánosan az otthonát, (a környéken lakik) szállásként, van aki sátrakat, tábori ágyakat vitt a helyszinre, azzal könyítve a bajbajutottakon, mások ételt, meleg teát, kávét vittek segítségül és volt, aki ott volt csak mint embertárs, hogy legyen kéz, amit megfoghat a remegö keze és fül, aki meghallgassa a borzalom hatása alatti síró, kétségbesett emberek jajgatását. Persze a borzalom nem kevesebb azért ha nem 80 akárhány jármü, hanem "csak" 19 siklott ki a pájáról.
Sokan a hozzaszólók közül , szerintem azzal is segíthettek volna, ha "felindultságukat" nem itt reagálták volna le hanem egy rövid imát mondtak volna el az áldozatokért, vagy akár hálából, hogy minket még megkimélt a sors mostanig.
Vigyázzunk egymásra, ne sajnáljuk a jó szót, hisz a bajban sokat segíthet.
78.
vki
2013.01.17., csütörtök [21:19]
Van e esetleg egy olyan személy aki látta,hogy szórják az utat?
Szerintem túl későn kelünk,ezek a moldvaiak mindig megelőznek,mert mindig is jobbak voltak ebben.
Méghogy félhatkór megszórták az utat....???
Ugyan már Romanescu elvtárs...Magyarázzd el Umbrarescu barátodnak akivel az útfeljavitást susztáztátok,ne nekünk...
77.
egyvélemény
2013.01.17., csütörtök [21:17]
Szerintem senkinek semmi panasza nem lehetne erre az útra mert országszerte talán a legjobb gyorsforgalmi út télen is elég jól le van takarítva az út... és aki még sosem járt ki az országból az ne mondjon semmit... nem egyszer és nem kétszer álltam több órát Ausztriában az autópályán azért mert a kamionok elakadtak és óriási dugó volt... és ne próbálja magyarázni senki se hogy 40km/h nál emberek halnak meg az autókban... És az is hülyeség hogy két autó szemből ütközik és annyi lesz mintha 80-al falnak menne... aki nem hiszi járjon utánna.. És énis sofőr vagyok de ha mindenki szabályosan közlekedett volna ez nem történik meg
RÉSZVÉTEM
76.
DACIA tulajdonos
2013.01.17., csütörtök [21:15]
Tisztelt hozzászólok! Ha tehetik olvassák el a rendőrség hivatalos közleményét,ahol egyértelműen le van írva,hogy mi történt.Egy szabálytalan előzés:záróvonal átlépés,köd és jeges út.Következmények:a vétkes gépkocsivezetőnek elhunyt a felesége ő pedig megsebesült,a szabályosan közlekedő DACIA haszongépjármű egyik utasa elhunyt a gépkocsivezető megsebesült.Most jön a köd és a síkos út:egy tucat autó is összecsúszott! Én személy szerint mindenkit sajnálok,40 éve vezetek nagyon sok baleset láttam,de egy tanácsot fogadjanak el tőlem járj óvatosan és célba érsz! Ezen az úton 109 Km/h sebeséggel lehet menni, de nem ködös jeges úton! Előzés záróvonalon ezt pedig semmi körülmények között,itt ne tévesszük össze egy lerobbant jármű kikerülését az előzéssel!
75.
kjk
2013.01.17., csütörtök [21:12]
7000 Lejt er ket ember elete?????Bezzeg az utadoert tudnak buntetni a rendorkek.....
74.
Főasszisztens
2013.01.17., csütörtök [21:12]
Én is ott voltam a sürgősségen amikor 5 perc alatt behozták a 4 sérültet. És akkor is ott voltam amikor megérkeztek a súlyosan sérült apa és a meghalt anya gyermekei... Annak ellenére hogy huszon egynéhány év alatt sok mindent láttam most sem tudtam egyébre gondolni, csak arra hogy legalább a túlélőkért a lehető legtöbbet tegyünk... Köszönöm szépen a ma dolgozó UPU-s csapatnak és mindenki másnak aki részt vett a mai balesetek sérültjeinek ellátásában és nagyon szeretném hogyha hasonló esetekben ugyanezt a hozzáállást és profizmust látnám a kollégáimtól amit ma láttam. Szép volt lányok, fiúk!
73.
Roxy
2013.01.17., csütörtök [21:06]
C.ROMANESCU hat ez hogy menjen vissza a juhokhoz mikor 10-ig sem tud elszamolni
72.
vki
2013.01.17., csütörtök [20:43]
Romanescu magyarázza a bizonyitványát?
Miért nem megy vissza Moldvába az UMB s barátjaihoz?
Fél hatkor leszórtátok?Jobb lenne ha visszamennétek a juhaitokhoz Moldvába s hagynátok a becsületes ittlakó embereket érvényesülni feketebajuszu s...j barátom...
71.
Rendor
2013.01.17., csütörtök [20:32]
Most jöttem Sepsiszentgyörgyről Csíkszeredába, minden egyes kovásznai faluban rendőrök kint vannak, integetnek, hogy lassan óvatosan A megyehatártól Csíkszeredáig egyet sem látni!!!!! Tehát a Hargita megyei rendőrök köszönik szépen vissza vannak bújva a jó meleg vackukba és különösebben nem ködöisítenek!!!!!!
Hangsúlyozom, hogy Kovászn megyében ködnek híre sincsen, de teszik a dolgukat a megelőzés érdekeben a mieink várják a fizetésnapot... SZÉGYEN!!!!!!!!
70.
jo tanács
2013.01.17., csütörtök [20:27]
hivatásos autovezető vagyok 20 éve tőbb mint egymillio km van a hátam mőgőtt de azt tanácsolom hogy az utviszonyoknak megfelelően vezzessűnk és viggyázzunk egymásra mert ha nyugudtan vezetsz azt is észreveszed ha a szenbejővő kamion mőgűl kiakar lépni eggy másik auto és annyira letudsz huzodni az ut széllére hogy három auto is elfér ellemben ha mensz mint egy őrűlt csak saját magadra figyelsz és csak akkor veszed észre a másikat amikor már késő és kődős időbe ha indulsz előzni és észreveszed a szembejővő auto fényszoroját hogy vilagit azzonnal huzalkoggy vissza mert nem tudod felmérni hogy milyen sebességel jőn . a reggeli balesethez visszatérve én is az első percekbe érkeztem szenmárton felőlről és csak annyit mondanék hogy tényleg csuszott az ut és nagy volt kőd de aki 60 km/orás sebességgel kőzlekedett az az autot meg is tudta állitani ezt mondhatom azoknak az autovezetőknek akik utolagoson belecsusztak más autokba. részvétemet nyilvánitom az elhunyt személyek családtagjainak.
69.
trabis
2013.01.17., csütörtök [20:16]
Az országos útügyesek a főbűnösök.Egy barát cégének óriási pénzért oda adják az úttakarítást ,akinek sem felszerelése ,sem kapacitása ,sem hozzáértése,de még jóindulata sincs,fő ,hogy meg lehet gazdagodni az ilyen ,el nem végzett munkálatokból! C. Romanescu urat le kell mondatni,el kell takarítani,mert ő mindig csak nyílatkozgatik és mossa a kezeit,ő sohasem hibás,sem az emberei. Ha meg lett volna szórva az út,ha a rendőrök szakszerűen végezték volna a feladatukat és a sofőrök óvatosabbak ,esetleg tapasztaltabbak ,nem történhetett volna ekkora tragédia ! De ,így, ebben a sorrendben ! A rendőröket is felelősségre kell vonni , mert felelőtlenül,amatőr módra intézkedtek!
68.
Szomszéd
2013.01.17., csütörtök [20:12]
kérdő9001 Abszolút igazat adok. Vigyázat valószínüleg nagy szélhámosság van a háttérben. Én küldtem e-mailt a jelzett címre de óvatoskodtam és a saját számomat adtam meg az illetőnek. Azóta csend van, semmi visszajelzés...Végülis utánna belegondoltam én is, hogy aki segíteni akar az megkapja a módját, személyesen intézi és nem telefonon. Részvét és kitartás a családoknak! A rosszakaróknak pedig üzenem, hogy nagyon vigyázzanak!
67.
franko.csavo@narancsmail.svitzerland
2013.01.17., csütörtök [20:12]
Így kell kinyírni a székelyt.
66.
virus
2013.01.17., csütörtök [20:09]
7 ezer lej????? maximalis buntetes? mulasztasert? vagy 15 ev borton halalt okozo mulasztasert, addig nem lesz rend amig egy ilyen leha utugyest el nem itelnek felelotlensege miatt, amig nincs precedens nem fognak ezek semmit sem csinalni, eggyaltalan semmit csak penzt kerni
65.
Cent
2013.01.17., csütörtök [20:04]
Ennyi pénzért rezsoval kellene takarítsak az utakot.
64.
Autós Felcsikrol
2013.01.17., csütörtök [19:46]
Az útügy köszöni szépen mossa a kezet, ő elvégezte a dolgát és az ezzel megbízott ceg is. Ha ok megszortak volna az utat, nem történik ez....érdekes, ahol más ceg szórja a csuszasgatlot, ott nem volt baleset, pedig ott is ez az időjárás volt jellemző!
63.
111
2013.01.17., csütörtök [19:31]
Európai út. Tükörsima jég.. hát nem röhejes, de ezért emberek halnak meg,másokat pedig ezért fizetnek a mi pánzünkböl.
62.
XYZs
2013.01.17., csütörtök [19:27]
részvétem az elhunytak családjának.Ám jó volna ha a rendőrség egyszerűen elvonna a jogositványokat a szabálytalan idiótáktól,mert minden 3. autóvezető kb. naponta követ el hibákat,már csak a városban is tobb tiz esetet látok naponta,senki se jelez,senki se lassit,mindenki előz,mindenki siet.de hova a büdös francba,kérdem én?halál elöl menekültök?a többieknek meg baleset mentes vezetést!
61.
kérdő9001
2013.01.17., csütörtök [19:15]
1. frissítés. Az 53-as röviden előadta. Sajnos a hiénák szenvtelenül igyekeznek kihasználni a tragikus baleseteket vagy az emberi áldozat nélkülieket is. Hamar adatokat gyűjtenek s megkeresik a balesetben érintettek rokonait, családtagjait, szomszédait. Vagy banki átutalással kérnek pénzt vagy személyesen jelentkeznek, ügyvédként, biztosítóként kiadva magukat. Több városban rendőrök és újságírók is vannak a bandákban, mert ők fontos adatok birtokosai. Csak ezért kérdeztem a Levente9000-et,de nem válaszol. Nem vádoltam semmivel, csak kérdeztem, azóta eltűnt.
60.
AZ ISTEN
2013.01.17., csütörtök [18:45]
Mindenki megkapja aki mulasztott. Elobb vagy utobb! Es ezen mar nincs mit civakodni, holnaptol maskepp kell csinalni vagy a kovetkezok mi leszunk!
59.
Rendor
2013.01.17., csütörtök [18:16]
Szövegértelmezésből 1-es! Leül, hallgat, mert okosabb lett volna!

De elmagyarázom, mivel gyenge és lassú a korlátolt felfogásod látom..

A helyszínre kiérkező rendőrség a baleseti színhely bíztosítása, valamint a további balesetek megelőzése érdekében kihelyez egy rendőrt előtte és egy rendőrt utána a baleset színhelyétől 500-500 méterre, és ezzel levan tudva a további balesetek lehetősége! Ezért állítom azt, hogy szakképzetlenek a rendőrök is. És ezért KELLENE felelőséget válalniuk nem átdobni a sz@rt a kerítésen más udvarába!!! Magyarul, nem tették meg a szükséges biztonsági előírásokat annak érdekében, hogy ne forduljon elő további baleset!!!!!!! Ezt más országban lemosni nem tudnák magukról'....de itten igen sajnos!!!!
58.
ety
2013.01.17., csütörtök [18:04]
Nem hibas senki mi vagyunk azok akik mindenert felelosek vagyunk.Mi akik nem tisztelunk senkit es semmit csak a magunk haszna,es ezert nem szamit hogy terdig verben gazolunk csak nekunk meglegyen anit akarunk.Mikor megvan a baj akkor obegatunk sajnalkozunk mentegetozunk vadaskodunk.Erdekes megfigyelni az egesz varosban kicsi nagy errol beszel es megis hosszan menni a terelouton kesz kalandtura nehol haboru erdemes megfigyelni a sotet es kod ellenere hanyan hasznalnak kodlampat(foleg a hatsot)en a varost korbejarva egy autost lattam magyar rendszammal de nyaron fenyes nappal boldog boldogtalanak az elso dolga kodlampat kapcsolni,most is pont ugy gyurodnak jobbrol eloznek leszoritnak mintha nem kornyek legnagyobb tragediajanak napjan lennenk.Valaki ma megjegyezte az umb kiszedte a kereszteket az ut mellol de lassan mar leceskert lessz keresztbol.Bizom benne hogy a rendorseg holnaptol jobban vegzi a dolgat megtizedeli a jogositvany tulajdonosokat(meg akkor is ha en is koztuk leszek),a rar a sok intezett muszaki ellenorzesnek veget vett es begyujti a sok kozlekedo roncs forgalmijat. Reszvetem az artatlan halott csaladjanak
57.
vege legyen
2013.01.17., csütörtök [17:47]
igazad van **eleg legyen**
56.
kérdő9001
2013.01.17., csütörtök [17:44]
Pontosan azt amit az 53-as röviden leírt.
55.
elég legyen
2013.01.17., csütörtök [17:27]
Én ott voltam. Hallottam az emberek sikoltását, láttam a kétségbeesett elsősegély nyújtást, a szívmasszázst és a földön fekvő ember színét megváltozni halott sárgára. Láttam a véletlenül belekerült áldozat zavarodottságát. A barátja életéért harcoló tehetetlenségét. A riadt terhes nőt, aki óvatossága ellenére belecsúszott az előtte állóba, majd elütötték őt is hátulról. Az embert, ki halott barátját szerette volna letakarni, és senki nem tudott adni neki egy takarót. Pedig akartunk segíteni. Voltunk elegen.
Ne a számítógép elől, a meleg szobából fröcsögni a mérgezett okosságokat...
Őszinte részvétem a hozzátartozóknak.
54.
valakiiii
2013.01.17., csütörtök [17:12]
A baj megtörtént, de kérdem én : A rendőr mit kellett volna csináljon ? Kiment egy balesethet ahol frontálisan ütköztek. Honnan a búbánatból kellett volna tudják, h 19 autó fog egymásba menni ? Kicsit abszurd kommentek vannak itt.
53.
Aki már megjárta
2013.01.17., csütörtök [17:05]
A nagyon megható duma után kapsz egy bankszámlaszámot ahová be kell fizess egy x összeget,hogy az ismerősödön, rokonodon segítsél, közben az egész átverés jó pénzért!!!!!!!
52.
Fvalaki
2013.01.17., csütörtök [16:56]
Mit ért Ön balesetes csalás alatt? Puszta kíváncsiságból érdekelne?
51.
flt
2013.01.17., csütörtök [16:56]
Az valahogy ugy lehetseges, hogy az auto vezetoje a domb aljaban latta, hogy baj van a domb tetejen. Hamarabb nem lathatta, mert nem volt figyelmezteto jel. Fekezett. Lehet hibaztatni is ezert, de nem erdemes addig, amig nem tudod, hogy mit tettel volna a helyeben. Es a fizika torvenyeit meghazudtolva az auto allo kerekekkel haladt felfele az eleg meredekecske dombon. Vagyis CSUSZOTT. En mar csusztam meg maskor. Nem volt nagy sebessegem, de az auto csuszas kozben meg gyorsult. Arrol nem beszelve, hogy ha nincs egy szem csuszasgatlo sem az uton, akkor mar egy hibas van. Egy ora tajban bezzeg mar fel maroknyi csuszasgatlo ide-oda el volt szorva. Ugy mutatoba, hogy senki ne szolhasson egy szot sem.
Kar sarral dobalozni, mikor van, aki gyaszol.
50.
AZ ISTEN
2013.01.17., csütörtök [16:53]
Az lenne a legjobb ha mindenki befogna a szajat egy kicsit es gondolkodna. Jon mindenki a maga verziojaval, mindenki mindent jobban tud.
Ha mindenki megvan gyozodve, hogy vele minden rendben van, akkor mi a f***ert nem mukodik semmi u'gy ebben a tetu varosban,ahogy annak mukodnie kellene. Mindenki sir evtizedek ota, mindenki nyavajog a rongyos 800 lejevel, kozben mindenki(a vezetosegtol a rendorsegig, korhazig es az utolso takaritoig) lop mindenkitol es mindezt MINDENKI TUDJA (es lassatok be egymaset lopkodjuk, idiotak) Orokosen a siras megy mindenfele... ez sz*r, az sz*r, azmaz sz*r ,de senki oda nem all hogy MAGUNKNAK tegyen jot es ne MAGANAK!
RESZVE'T!
49.
kérdő9001
2013.01.17., csütörtök [16:49]
Hogyan, mivel akar segíteni? Kérem bár nagyvonalakban egy-két szóval írja oda, hogy lehessen kizárni a szélhámosság gyanúját. Gondolom tudja, hogy most éppen a "balesetes csalás" van divatban.
48.
123
2013.01.17., csütörtök [16:43]
Te hallottal-e ojanrol hogy kovetesi tavolsag mindeki felelos aki a masikba bele rohan .
47.
nem figyelünk100
2013.01.17., csütörtök [16:36]
ugy lehetséges hogy hajtunk mint a hűjék nem figyelűnk egymásra elégé nem mindig a rendört okoljuk hanem vigyázunk egy kicsit egymásra is
46.
gy e
2013.01.17., csütörtök [16:34]
az a sajnos lassan azt se tudjuk ki kihez tartozik mindenki menekül a félélőség alól
45.
levente9000
2013.01.17., csütörtök [16:24]
Bárki akinek hozzátartozója ott volt vagy károsult megkérem vegye fel velem a kapcsolatot. Aki ismeri netán a károsultakat megkérném egy telefonszámot küldjön Szeretnék segíteni.
Ficsur_ka@yahoo.com
44.
Reka700
2013.01.17., csütörtök [16:12]
Nem ertem, hogy amikor mar a rendorok kint vannak, hogy lehetseges ennyi auto meg egymasba fusson. Ez mar aztan a nem torodomseg jele.
43.
F.E.
2013.01.17., csütörtök [16:06]
Kedves Emberek! Szomorú azt látni ami itt folyik. Ilyen szörnyű tragédia után is egymást támadjuk, hibásokat keresünk, vádolunk, gyanúsítgatunk! Ez lenne a helyes reakció? Összefogni kell, segíteni, támogatni, vigasztalni egymást és arra törekedni, hogy ne forduljon ez elő többet. Életeket követelt az emberek rohanása, felelőtlensége. Az vádoljon bárkit is aki ott volt és tudja, hogy valaki is gyorsan hajtott, vagy valaki is előzött. Úgy vélem, hogy a reggeli út viszonyok és köd mellett nem kellett nagy sebesség ahhoz, hogy megtörténjen a baj. De azt ez energiát amit abba fektetnek, hogy itt vitatkoznak használják arra fel, hogy tegyenek valamit azért, hogy ne forduljon elő ilyen helyzet vagy azért, hogy segítsenek a gyászolóknak. Elég, ha csak lassabban, figyelmesebben vezetnek. Viszont nem engedhetjük meg azt senkinek, hogy veszélyeztessék saját illetve családunk életét, nem játszadozhat senki emberi élettel. Aki ma reggel útnak indult az tapasztalta, hogy mennyire csúszott az út, életveszélyes volt. Nem állítom, hiszen nem tudhatom, hogy a sofőrök közül nem hibázott senki, de annyit tudok, hogy jó útviszonyok között nem történt volna ekkora kár.
Drága emberek ne egymás ellen, hanem egymásért legyünk! Részvétem a gyászoló családnak!
42.
D.A.
2013.01.17., csütörtök [15:42]
... és még valami a képen láttam, hogy balesetezők között volt két futárszolgálat autója is, akik rendszerint naponta falu között elhajtanak mellettünk jóval a megengedett sebesség fölött ....
41.
D.A.
2013.01.17., csütörtök [15:35]
Az igazság valahol félúton van .... mint mindig. Aki figyelt az jó eséllyel a reggel elkerülte a balesetet (itt most nem az alapbalesetről beszélek, hanem akik utólag rohantak egymásba). Nekünk pl. jelzett a szembe jövő autó és akkora ködben nem volt nehéz kikövetkeztetni, hogy nem azért jelzett mert pl. radar lenne (mi is jeleztünk visszafele Szentmártonig minden szembe jövő autónak - egy része ezeknek még baleset részesei lettek), illetve a balesettől tisztes távolságra egy személy lassításra intette az autókat egy háromszöggel. Amikor megálltunk jött a rendőr és szólt, hogy forduljunk vissza. Amit viszont hiányoltam, hogy Szentmárton és Szentkirály végén nem volt egy-egy rendőr aki már ott eltereli a forgalmat, mert azzal felét a baleseteknek meg lehetett volna spórolni ....
40.
utayo
2013.01.17., csütörtök [15:33]
tévedni emberi dolog de annyi biztos hogy egy piros opelos fiatal gyerek megelözött egy teherautot és egy személyautot,nagy ködbe nincs elöre látás,sik az ut de siet és elöz,mások életét veszélyeztetve s az övét is.megis érkezett.lassan járj s tovább érsz.
39.
Rendor
2013.01.17., csütörtök [15:27]
Petíció és ki kell menni az utcára emberek, fejeket kell követelni és akkor lesz tanulság a maradék számára, akik valamivel hátha öntudatosabban, lelkiismeretesebben fogják végezni a munkájukat, nem csak elfoglalni a kényelmes, jól fizetett állásokat, gondolok itten a helyi rendőrkékre, rohamcsapatra, vagyis ezek vezetőire!!
38.
ronhf
2013.01.17., csütörtök [15:27]
Mindenki jól olvashatta: FRONTÁLIS ütközés, tehát valamelyik a két összeütközött autó közül a másik sávjában járt - miért?
No ott kell keresni az egész történet elsődleges hibását:
vagy a papucs Dacia, vagy a Ford Fiesta volánja mögött.
37.
tiszta fejjel
2013.01.17., csütörtök [15:26]
Fura, hogy akarhanyszor ilyen baleset utan a hozzaszolasokat olvasom mindig ugyanazokat az elemzeseket latom: a sebesseg megvalasztasa, fekezes jeges uton, teli gumi,stb
Ki hogyan reagalna mikor valaki szembe jon vele csuszos uton?
Reggel 7:00-8:00 kozott ekkora kodben ki latott annyit, hogy nagyobb sebessegel haladjon 50 km/h-nal?
Ime egy toresteszt, (1:00-tol kezdodik):
http://www.youtube.com/watch?v=AbQinWMg_7M
36.
pista ba
2013.01.17., csütörtök [15:25]
Uram, ha kicsit tajekozodik es / vagy elolvassa az cikket, akkor tudhatna, hogy ehhez az uthoz semmi koze a hargita megyei utugynek!! Ez az orszagos utugy felulgyelete ala tartozo E578 as europai ut!! Azert meg kell nezni kit vadolunk alaptalanul... Csak mert trendy
35.
Rendor
2013.01.17., csütörtök [15:21]
A környéken "szolgálatot" teljesítő (abban az órában nyugodtan alvó) rendőröket egytől-egyig felelőségre KELLENE vonni! Az alvóbérükből minimum 1 évre bizonyos %-ot levonni, lefokozni kellene minimum! Szimulált riadókat rendszeresen tartani, már csak a megfelelő testsúly megtartása érdekében is jó volna nekik!!! Mert mind elvan hízva egytől-egyig!
A rohammentősök tényleg nincsenek kiképezve rendesen, nekik is havi rendszerességgel komoly trainingeket kellene tartani, vizsgáztatni rendszeresen, nem csak a nagy fizetéseket oda adni, vagyis ez a rendszer hibája, életmentésre csakis szakképzett személyzet alkalmas!
34.
bakkfitty
2013.01.17., csütörtök [15:20]
Ez Székelyföld! És nem Románia.
Akik ilyen jól tudják a forgalmat és a tennivalókat, miért nem mentek rendőrnek, hogy magyar rendőrként tegyék a dolgukat?
Többet kellene beszélni a mentésről, ha balaeset van!
33.
dfgdfg
2013.01.17., csütörtök [15:15]
Sajnalattal kozlom, de nincs igazad. ebben az esetben a 40+40 nem felel meg 80nak. Be van bizonyitva.
Amugy szerintem itt nem a rendoroket, nem a baleset aldozatait (jarni tudo emberekre gondolok) es nem a tanukat kellene okold a tragediaert, hanem a soforoket!!! Persze, az utkarbantartokat is lehet, de ha mar masok nem vigyaznak rank, legalabb mi tegyunk valamit a balesetek elkerulese vegett.
32.
Videki
2013.01.17., csütörtök [15:14]
Szegyen es gyalazat, hogy mialatt a rendorok, csak eszeveszetten futkaroztak, az alatt az ido alatt meg eggy csomo auto utkozeset halottuk. Nem az lett volan a dolguk hogy eltereljek a forgalmat???
31.
rendorok
2013.01.17., csütörtök [15:09]
igazad van.sehol nincsenek ijenkor a rend orei.felelotlen szegyentelenek.uljenek csak be az irodaba majd meg viszek nekik kavet nehogy azert is ki kelljen jojjenek a hidegbe
30.
P.A.P
2013.01.17., csütörtök [14:58]
Tökéletesen igazad adok.A" csendöreink"-nek nemcsak az volna a dolguk,,hogy büntessenek,hanem ilyen esetben figyelmeztetni is a forgalmat,söt a hatoságot akiknek a szoban levö utkarbantartás lenne a feladatuk.
Sajnos ez van 2 halott,4 sebesült egy rakás sérült auto és marad mindenki azzal.Itt senki sem felel semmiröl itt senkit sem lehet felelöségre vonni semmiért,mert ez Románia!! Itt csak büntetötörvényeket ismer a hatoság is,egyéb nem létezik! De valyon még meddig??
29.
nevettseges
2013.01.17., csütörtök [14:55]
A rohammentők, a Hargita Megyei Mentőszolgálat emberei stb. Milyen roham mentok? Ara pirosra gondolnak? Az nem roham mento. Azon van egy tuzolto es ket hat hetes tanfolyamot vegzett idezojelbe PARAMEDIC. A Hargita megyei mentoszolgalat emberei pedig kint voltak ket autoval, ket sofor, ket aszisztens es ket orvossal. Na igy a helyes ha mar roham mentozunk. Meg kell nezni a roham mento jelenteset....nem azt jelenti, hogy piros szinu es rohan....gyorsan szalit semmi kezeles nelkul.
28.
Videki
2013.01.17., csütörtök [14:55]
Az biztos, hogyha a papucs dacsiat a serultel egyutt letaszitottak volna az utrol akkor nem lett volna ket halott, en pont akkor ertem oda amikor a papucs dacsiaba bele rohant a masik auto.... Oszinte reszvetem a hozzatartozoknak, sajnos segiten nem lehetett.......
27.
Roxy
2013.01.17., csütörtök [14:47]
Rendor kmmentjara- nagyon helyes,csak uszkalnak a penzben,de ilyen esetekben koszonik szepen '' ok '' jol vannak majd valaki ugyis elviszi a balhet!!!!
26.
Rendor
2013.01.17., csütörtök [14:29]
A rendőrség hárítja a felelőséget az útügyre, de ők nemcsak azért kapják a fizetést, hogy kiszálljanak a balesetekhez, hanem a MEGELŐZÉS is az ők dolguk és nem csak LENNE!!!! Ilyen időjárási viszonyok alatt az UTAKON lenne a helyük, mert csak csupán a jelenlétükkel, ha nem is csinálnak semmit de megelőznék az ilyen és ehhez hasonló baleseteket!!!! Nem csak akkor kellene kint ülniük amikor szépen süt a nap és nagyítóval keresni azt, hogy kit büntessenek meg!!
Tudtommal a közlekedésre nem megfelelő útviszonyok alkalmával nekik is fontos szerepük van mint a lejelentés mint a prevenció szempontjából!!!
Egy szó mint 100, ne csak mossák a kezeiket, hanem közülük is kerüljön ki a felelős!!!!
25.
Attila 44
2013.01.17., csütörtök [14:27]
Akarki is akarmit mond ,de az egyik dolog az hogy az utat nem mindig tartjak rendbe telen mert ugyebar kell a penz a harghita megyei utugy vezetosegenek is ,es igy gondolvan hogy olcsobban megusszak az utak karbantartasat es tobb penz marad nekuk utazgatni meg sikkasztani ,mer biztos hogy egy bizonyos osszeg kivan nekuk utalva erre a celra,de viszont ha ezt teszik akkor legalabb szoljanak a rendorsegnek hogy idejeben figyelmeztessek a soforoket az elovigyazatosagra ,mert akarmit is mond azt omindig nem tudhatod ha vezetsz egy autot hogy hol mennyire csuszos az ut fokent kodbe, foleg ha tiszta az ut reteg es nem latszik a rafagyott para, ha csak nem kezdessz neki fekezgetni kiserletezni ami balul sulhet el, a masik dolog meg tenyleng abban igaza van aki azt irta hogy 40-50km/h sebessegel nem tortenhet ekkora auto baleset az 100%, es a kodben ha az elore latasi viszonyok gyengek es a csuszos utakon ennyi a megengedett sebesseg ,mert ugyebar bodog bodogtalannak autoja es konyve van tisztelet a kivetel akiknek 40% vezetni is alig tud,es ijenkor ijedtebe persze kezdi hasznalni a feket is nem megfelelo modon amit eddig nem is hasznalt mert legtobjuk autojaban csak 1 pedal letezik ami a gaz es az autoja csak 100 on folul mukodik persze ,ha valaki ovatosabban kozlekedik akkor azt le kell nezni es rogton meg is kell elozni es repeszteni ahogy csak lehet ,es abban a gondolatban lenni hogy az en automon teli gumi van az nem csuszhat meg ,meg hogy en tokeletes sofor vagyok en nem hibazhatok,es ha az elozgetes balul sul el foleg csuszos uton akkor jon a csattanas es ijenkor teszem tonkre a normalisan kozlekedo emberek eletet ugyebar! es legtobb esetben a halalba kergetem oket !es utanna mar lehet bankodni gondolkodni az egesszen es ehhez sajnos nem kell meg csuszos sem legyen az ut mert megtortenik ez a tragedia az nelkul is,de ha egy kicsitt is ovatosabban vezetnenk es az a 10-20 perc amit nyerunk a szaguldassal sajnos nem vegzodne tragediaval!
24.
a szó
2013.01.17., csütörtök [14:11]
Frontális ütközésnél a 40 + 40 = 80 Kmh.
Nem föltétlen kell rögtön a hibást keresni, és feltételezni, hogy száguldoztak.
Természetesen pár olvasónak a 60 kmh is száguldás, és jeges uton 20-al hasít. Neki Pestig elmenni egy hetes kiszállás, és Bukarestet meg sem meri közelíteni. Az ilyen soför inkább hagyjon olyanokat hozzászólni, akik millió kilómétereket vezettek.
23.
levente9
2013.01.17., csütörtök [14:06]
Bárki akinek hozzátartozója ott volt vagy károsult megkérem vegye fel velem a kapcsolatot. Szeretnék segíteni.
Ficsur_ka@yahoo.com
22.
a szó
2013.01.17., csütörtök [14:02]
Már az első dáciából kiszálló embereknek kötelessége lett volna a helyszínt bíztosítani, amennyiben járni tudnak. (háromszögeket kitenni az útra, még akkor is ha arra járhat pár másik székely, és elteszi emlékbe)
Utána nekilátni a sérültek ellátásának.
A további érkezők, képességük szerint elmennek mindkét irányba kellő távolságra, és irányítják, vagy lezárják a forgalmat (ugye mindenkinél van zöld fényvisszaverő cucc), vagy tudása szerint segít a sérültek mentésében.
A kiérkező rendőr meg teheti a dolgát amihez ért. Kiosztja a büntetéseket, dicsér, oktat, jegyzőkönyvet ír, de nem születnek további károk.
És mindezek után ráérünk a szidni a rendszert, vagy egymást.
21.
levente9
2013.01.17., csütörtök [13:38]
Aki a balesetben személyi sérülést szenvedett megkérem írjon egy e-mailt nekem: Ficsur_ka@yahoo.com. vagy esetleg kuldjon egy telefonszámot
20.
egy a sok közül
2013.01.17., csütörtök [13:35]
Utazó te jobb ha hallgatsz,először is rakjál téli gumit,másodszor pedig minden autó előtt nem szorhatják a homokot,harmadszor pedig jobb ha tudod h november 15-től érvénybe lép a törvény h a téli időjárásnak megfelelően kell közlekedni,és március 15-ig tart,tapasztalt sofőrök időközönként tesztelik az ut csuszosságát,még nyáron is,a magadfajta emberek csak azt várják el h télen is fekete legyen az ut h száguldozzatok,a fizetésről annyit h 800 lejt kapunk
19.
JOLANEK
2013.01.17., csütörtök [13:25]
Az biztos hogy a kepekbol itelve jo nehany auto nem 30-40el kozlekedett.Erdekes ahaly 25 eve nem volt sem teligumi sem soszoro es megsem volt ennyi halal az utakon teny hogy kevesebb volt az auto is de aki vezetett vigyazott magara es masra is.Es akkor is voltak telek.
R.I.P. AZ ELHUNYTAKNAK.
18.
reszvet
2013.01.17., csütörtök [13:23]

es a ferje e*** akit egy oraja muttottek tragikus allapotban van hallottak szerint,ketten ultek az egyik autoba!!!!

17.
Pelikán
2013.01.17., csütörtök [13:22]
Gondolom elővigyázatosan és a lecsökkent látási körülményeknek megfelelően (60 km/h) közlekedett a két jármű, azért törött porrá mindkettő. Felelősségteljes sofőr, ellenőrzi a körülményeket és annak megfelelően vezet. Ha rosszak a viszonyok nem hajtunk, ha kell 40-el megyünk, s nem tesszük kockára embertársaink életét. Ilyen egyszerű. Lehet hogy az útkarbantartók a hibásak, de attól kell annyi felelősségtudata legyen egy sofőrnek, hogy ha már más hanyag volt, akkor ő ne legyen az. Mert hiába más a hibás a rossz körülményekért, az elhunytakat, már az útügy sem tudja feltámasztani. Amíg ilyenek a körülmények, ehhez kell alkalmazkodni. Sajnos.
16.
Oláh Gergő
2013.01.17., csütörtök [13:21]
Negyvenessel nem törnek ennyire össze az autók!
15.
utazo
2013.01.17., csütörtök [13:17]
En is 7:30 kor mentem a varos fele es nem kellett 100 al szaguldozni ahoz,hogy megcsusszon az auto, 40nel mar a fek folosleges pedal volt (aki autot vezet annak nem kell magyaraznom). Ezert csak is kimondottan azok a felelosok akiket megbiztak az utak csuszasmentesitesevel, mert ok mara is pont ugy megkaptak a fizetesuket...
14.
emzéperiksz
2013.01.17., csütörtök [13:08]
bajnak épp elég... részvétem a családnak!
13.
reszvetem
2013.01.17., csütörtök [12:54]

p(...) klara 53 eves no ,aki meghalt oszinte reszvetunk a csaladjanak

12.
meghokkento
2013.01.17., csütörtök [12:54]
Pontatlan a megfogalmazasa! Az ut tenyleg nem volt meghintve fagyasgatloval, vagy soval, ha igy jobban tetszik, ezt tobb ismerosom is tanusitja, aki reggel 7:00-kor csikszeredaba ment. A jeges utnak meg tokmindegy, hogy teli, vagy nyari gumival kozlekednek rajta, mert ugyanugy csuszik. Es az is tuti biztos, hogy abban a kodben nem senki nem szaguldozott 120-al.
11.
Laszlo csik
2013.01.17., csütörtök [12:54]
Kik voltak a sujosan serultek vajon,es akik elhunytak?azt sem tudja az ember ha reggel elmegy othonrol hogy meg elve kerul e ujra haza
10.
Reszvetem
2013.01.17., csütörtök [12:45]
Reszvetem mindenkinek aki a baleset helyszinein tartozkodott, a hozzatartozoknak is. Lehet tuni valamit arrol hogy kik az aldozatok?
9.
Pelikán
2013.01.17., csütörtök [12:38]
Az a baj, hogy, megjavították az utat, és azóta mindenki azt hiszi, hogy Svájcban közlekedik. De ez nem igaz, az utak nincsenek megfelelően karban tartva télen, de ha ezt mindenki így tudja, akkor miért nem lehet az útviszonyoknak megfelelően közlekedni? Ha köd van, jeges az út, akkor ezt egy elővigyázatos sofőr tudja és nem száguldozik 120-al.
Amúgy lehet másra kenni a dolgokat, egy dolog biztos, itt a közlekedési morál nulla, mindenki siet, jócskán túllépve a megengedett sebességet. Minden nap tapasztalom. Dudálnak villognak rám, már 100-as tempónál is. Mindenhová fix radarokat kellene tenni. Minden kilométerre. Sajnos a sok száguldozó paraszt megnevelésére csak ez az egy lehetőség marad.
8.
szomoru
2013.01.17., csütörtök [12:21]
Hiaba hibaztatjuk a rendoroket vagy az utkarbantartokat az a szomoru hogy ez megtortent es ellene mar nincs amit tenni, es a legszomorubb hogy emberi eletek vesztek el!!!!! Neha sajat magunkat is hibaztathatjuk amikor a kilometer orank mar 80-90 folott van, gondoljunk az eletunkre, az fontosabb mint 10 perc keses barhonnan!!!!
7.
nanemar
2013.01.17., csütörtök [12:18]
Szomoru nagyon ami tortent, de... En is ott jottem a reggel, csak szerencsemre 10 percel korabban. Azert eppen mindent az utra fogni se nem lehet, amikor ilyen kod van nem kell repeszteni sem es bolondul elozgetni sem. Ha mindenki a sajat savjan kozlekedik, hogy tortenhet meg egy frontalis utkozes? Csak hat mindig mas a hibas... Persze attol az utakat jobban kene takaritani, es jobban hozzatartani az utviszonyokhoz... Reszvetem a hozzatartozoknak.
6.
dilletantizmus
2013.01.17., csütörtök [12:13]
Ami szerintem ugyancsak felhaborito, az az, hogy a rendorseg erkezese utan is folytatodtak az utkozesek. Miert nem lehetett egy-egy rendort allitani 100-150 m-re a baleset szinhelyetol mindket iranyba, ott leinteni az autokat, majd ahogy a sor novekszik a rendorok mindig fenneb alljanak 100-150 m-rel. Ez a rendori dilletantizmus csicspeldaja
5.
mocskok
2013.01.17., csütörtök [11:48]
Azt a rohadt európai utat nem kellett volna lesózni?Nem történik meg mindez, ha nincs tükörsima jég az EURÓPAI !!! uton.Most ezért ki a felelős?Van egy balsejtésem, hogy senki, csak a sofőrök.Azt fogják mondani, hogy nem az évszaknak megfelelően közlekedtek.....Ezért fizetjük az útadót.Balkáni ország, annak is a legalja ahová sülyedtünk.
4.
flt
2013.01.17., csütörtök [11:43]
Mi is ott voltunk. A cikkben leírtak után még három baleset történt röpke 30 perc alatt nem egészen 100 méter távon. Ahogy le van írva, az út jeges volt. Természetesen az út állapotáért senki sem felelős. Lehet hibáztatni a ködöt, a sebességet, a jeget... Kíváncsi lennék, hogy a mai napra útkarbantartásra mennyi volt kiszámlázva. És miért?
3.
erdélyi
2013.01.17., csütörtök [11:37]
Persze mert ha nem hull a hó akkor már az utat nem kell karbantartani. Vajon mi tőrtént volna hogyha az utűgyesek részéről ebben az időszakban minden éjjel kőrbejárnák az utakat ami rájuk tartozik és ahol jegesedés van amire ugyebár ilyenkor számitani lehet sőt kell is,és egy autó homokot szétszórnának akik átvették ez ut téli takaritását.Csakis ők a hibásak hiszen egy jármű után olyan adókat kell fizetni hogy azért elvárnák a gépkocsi tulajdonosok hogy valamit kapjanak is cserébe.De hát ez RRommmánia.
2.
hhunnia
2013.01.17., csütörtök [11:30]
Mindennap csak halál s halál, fogy a székely :(
1.
G.S.
2013.01.17., csütörtök [11:00]
Szomorú
Hozzászólások132

Nyitott kapuk a sörmanufaktúránál

17:49 [2014.11.15.] Megtekintések száma9826

Megtámadták a gázoló autóst

14:09 [2014.11.13.] Megtekintések száma6584

Lerepült az európai útról

17:21 [2014.10.30.] Megtekintések száma6222

Elhunyt Zöld Lajos

10:01 [2014.11.14.] Megtekintések száma5733

Részeg kiskorúak kocsit loptak

13:49 [2014.11.11.] Megtekintések száma5147
Küldje be programajánlóját!