HÍRDETÉS
Székelyhon.ro
2014. július 22., kedd; Ma Magdolna napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Kontroll a hagyományos vásáron

Kozán István | 2013.02.17. [12:50] | Utolsó módosítás: 2013.02.17. [13:31]

A csíkszeredai hagyományos és helyi termékek vásárán tartott ellenőrzést az országos és a brassói fogyasztóvédelmi hivatal szombaton. Román tévéstábbal érkeztek.

vasar_kr_04_bA csíkszeredai hagyományos vásárt közel három éve rendszeresen megszervezik

Minden hónap harmadik szombatján tartanak hagyományos vásárt Csíkszeredában a megyháza épülete előtt. Legutóbb, szombaton az országos és a Brassó Megyei Fogyasztóvédelmi Hivatal is megjelent a vásáron. A megyei tanács sajtóközleményt küldött portálunknak az ellenőrzésről.

Kifogások

Kifogásolták egyes termékek használt műanyag (PET) palackban való árusítását, a címkék hiányát, valamint a csupán magyar nyelvű feliratozását, illetve néhány termelőnél a bevizsgált és külön engedélyezett mérleg hiányát.

„Vállaljuk a felelősséget az észrevételekért” – reagált az ellenőrzéssel kapcsolatban Borboly Csaba, Hargita Megye Tanácsának elnöke. Hozzátette, azokkal a termelőkkel szemben, akik nem teljesítették az előírásokat, különböző eljárások lépnek érvénybe: aki például használt palackban árusította termékét, egy hónapra eltiltják a vásártól. Borboly elfogadhatatlannak tartja a címkék hiányát, és azt, hogy nem tüntetik fel az adott termék összetételét, illetve szavatossági idejét, ezért a továbbiakban a címke nélküli termékek árusítását megtiltják.

A sajtóközleményben a megyeitanács-elnök hangsúlyozza, hogy Hargita Megye Tanácsa nem huny szemet a hibák fölött, fellép a kijavításuk érdekében, „azt viszont tudni kell, hogy a helyi termelői piac árusait nem lehet azoknak a törvényben levő jogszabályoknak megfeleltetni, amelyek a multinacionális élelmiszergyártó cégek millió eurókat érő laborberendezéseivel ellenőrzött és alátámasztott termelési folyamatához vannak igazítva. Az egyszerű gazdáknak, a kistermelőknek esélyük sem lenne portékájuk értékesítésére, ha nem jött volna létre Hargita Megye Tanácsa támogatásával a hagyományos termékek havi vására. Ez a piac jelenti a Székely termék mozgalom alapját”.

Várható volt a kontroll?

A kommüniké szerint a Hargita Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőséggel már több hónapos vitát folytat a megyei önkormányzat, mivel előbbi ingyen szeretne irodahelyiséget bérelni a megyei tanács székházában. Ezt Hargita Megye Tanácsa nem tudja biztosítani, hiszen más intézmények is – könyvtár, művészeti népiskola, nevelési tanácsadó és erőforrásközpont, szociális és gyermekvédelmi vezérigazgatóság stb. – bérleti díj ellenében kényszerülnek irodát működtetni a város más pontjain. A csíkszeredai megyeháza épületében, a prefektúrán kívül, minden intézménynek bért kell fizetnie a használatba vett helyiségért. Borboly Csaba szerint ezzel is magyarázható a szombati akció.

„Jó ideje dúl a székely zászló körüli cirkusz, most pedig a kistermelők megélhetését akarják ellehetetleníteni. Ezek a székelységgel való leszámolás mozzanatai?” – kérdezi Hargita Megye Tanácsának elnöke az önkormányzat sajtóközleményében.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
83.
Alzo75
2013.02.20., szerda [13:49]
Nem tudom kihagyni.... nem értem mit keres itt egy "béna"könyvkereskedős példa a "jóindulat" példájaként. Sajnos az általad említett példából két dolgot tudtam leszűrni: 1.Irigységet.
2.A saját szakmádhoz(könyvkereskedés) való hozzánemértést. Elmagyarázom,hogy ne csak vádaskodjak. Szóval....bármilyen fontos dokumentumokat is tartalmaz egy könyv,azt attól még nem lehet eladni,ha nem előzi meg egy komoly üzleti terv/kutatás,hogy egyáltalán van-e rá igény. Nagy valószínűséggel valamelyik államtól(Román-Magyar) az ilyen jellegű könyvekre támogatást is lehet igényelni,így az egy azonnali bevétel amit persze az ostoba könyvkereskedő nem tud és nem is akar kihagyni,mellőzve azt a cseppet sem apró tényt,hogy esetleg a kutyának se fog majd kelleni a könyv. Egyszerű a történet...olyan könyveket kell kiadni ami érdekli az embereket és akármennyire is fontos a kúltúra ,ha senkit se érdekel akkor sajnos azt kell mondanom hogy nem kell kiadni ,felvenni rá a támogatást,aztán sírni,hogy nem lehet eladni! Hogy drágák a jogdíjak a jó és olvasható könyvekre? Hát ez egy ilyen szakma,az író a jogdíjból él a kiadó leginkább a kereskedésből,már ha van esze is hozzá.
82.
megkaptuk, de nem olvassuk
2013.02.19., kedd [13:19]
Te eléggé frustráltnak tünsz, sok szempontból. Hol jönnek a képbe a könyvek és a kereszténység? Ajánlom a Veress Berci könyveiből is kinyomtatni, hátha...
81.
Bagoly György
2013.02.19., kedd [11:12]
Köszönöm az Országos és a Brassó Megyei Fogyasztóvédelmi Hivatal látogatását és ellenőrzését mert így most már biztosak lehetünk hogy megfelelő termékeket vásárolhatunk román nyelven is.Biztos vagyok, hogy ez alkalommal ugyan úgy Felszólították és meg büntették a Csíkszereda-i Penny valamint Profi üzletláncokat is,és kötelezik, hogy a termékeik nevét magyar nyelven is kiirják és a pénztárnál lévő személyzet tudjon és akarjanak is magyarul beszélni.
80.
Az igényelt könyveket megkaptuk!
2013.02.18., hétfő [21:54]
És minden egyes nyélbe ütött székelyföldi vásárnapot mindenkor kössünk hozzá egy-egy fontosabb, egykoron nagy népszerűségnek örvendő egyházi keletű megemlékezéshez!
A keresztényi irányultságú megközelítést soha, de soha ne hagyjuk ki, a műfajjal kapcsolatosan kibontakoztatott megnyilvánulási arzenálunkból, mert figyeljük meg azt, hogy amint Jóisten lesz fővédnöke, első számú oltalmazója az elkövetkezőkben eltervezett további székelyföldi kereskedelmi aktivitásunknak, már eleve kijelenthetjük azt, hogy ez a vásári kezdeményezés mindenkor nyertesre lesz ítélve! Tehát minden egyes soron következő vásárt föltétlen szükséges lenne papok által is megáldani. Többit meg bízzuk Jóistenre!
Ha Isten velünk, ki ellenünk!- és ez a vásár műfajában is így működik! Még akkor is, ha Bocskai fejedelem egyszer megtagadván székelyeknek adott azok szabadságjogaival kapcsolatos ígérete betartását, Vásárhelyen álnokul karóba húzatta legjobbjainkat!
79.
Az igényelt könyveket megkaptuk!
2013.02.18., hétfő [21:28]
Ami meg a Borboly által kezdeményezett vásáros napokat illeti, minden megnyilvánuló gonoszkodó ellenállásunk ellenére tovább kell lépni.
Az illető vásárrendezvényt be kéne osztani olyképpen, hogy az sorra az összes nagyobb székelyföldi települést körbejárhassa, mindenütt kifejtse termelő, kisiparos aktiváló hatását és ilyképpen induljon be végre a székely önállósodás felé vezető gazdasági folyamat.
Ezzel kapcsolatosan nagyon fontos lenne először is felvenni a kapcsolatot lengyelországi önkormányzatokkal, majd velük együtt kiépíteni egy működőképes székelyföldi vásári hálózatot. rendkívül hasznos lenne ezt megcselekedni, ugyanis ez a vásári dolog Lengyelországban működik, például csak Wroclaw városában évente 43 ilyenszerű vásár zajlik!
És a lengyelek jelenleg Európa egyik legdinamikusabban fejlődő gazdaságát tudhatja magáénak!
És ugyanakkor az is benne van a pakliban, hogy jönnek a március 15.-ei ünnepi rendezvények, meg ott van Bem apó 1848-49-es forradalombéli rendkívül meghatározó szerepe!
Ezen felül meg ide kívánkozik az a tény is, hogy a lengyelek IGAZI KERESZTÉNEK! És mit jelent az, hogy jó keresztény, az, hogy alázattal közelítsz minden téged érintő jelenséghez és ebben a szolgálni készségben az is benne van, hogy a keresztény jobbára soha nem lop! Persze a kivételek mindenkor erősítik ezt a szabályt!
egy szó, mint száz, határokon átívelő kapcsolatokat kell kialakítani mindenekelőtt a kereszténységüket mindig is komolyan vevő testvéri lengyel nemzettel! Így kell folytatni az elkezdett megerősödési folyamatit., és ha magunktól rájövünk a keresztényi értékeink magyar nemzetet megtartó erejére, máris nyert ügyünk lesz, de ez jelen pillanat magunktól sehogyan sem akar szárba szökkenni, ezért is forduljunk bizalommal lengyel testvéreinkhez!
78.
udvarhelyi 2
2013.02.18., hétfő [21:27]
ha nem eleg a romanoknak hogy csak magyarul vannak feliratozva a termekek hat rovas irassal is el kell latni hihihi
77.
Az igényelt könyveket megkaptuk!
2013.02.18., hétfő [21:08]
...ba
76.
Az igényelt könyveket megkaptuk!
2013.02.18., hétfő [21:05]
Hogy miként is működik a rosszindulat nálunk, magyaroknál? tizenhárom évvel ezelőtt kiadunk egy könyvet saját költségünkön, minden egyéb disputa nélkül megkötjük a szerződést kétezer példányra, kifizetjük az írói honoráriumot és élesben belevágunk n-edik könyvünk kiadásához. Csakhogy ezennel nem úgy sült el a dolog, ahogy azt előzetesen kiszámítottuk: az illető könyvből első szériában ezret nyomtattunk ki és szegényke, bár rendkívül fontos dokumentum jellegű adatokat tartalmazott, eléggé vérszegényen kezdett meggyökerezni a vevők szívében. Végül tizenhárom év alatt adtuk el az illető könyvszériát, de hogy mi mocskot lenyeltünk eközben magától a könyv írójától, meg annak milliomos fiától, az el nem mondható. És miután fűnek-fának jól bemocskoltak, hogy mi ki tudja hányszor már újra kiadtuk a jó öreg könyvét, mit ad Isten, a kilencven év körüli íróember újra bekopogtat hozzánk, hogy lenne még egy nagyon fontos kiadni való könyve, és ezt tette ismételten olyan körülmények között, hogy közben a fia a megörökölt nagy értékű villaépületet újította fel potom másfél milliárd régi lejért.
Nos, ennyit a jóindulatunkról!
75.
Az igényelt könyveket megkaptuk!
2013.02.18., hétfő [20:50]
Tudod, mi van, te töketlen, hát én megmondom, az oláh az oláh majd összesz...a magát gyönyörűségtől, mikor magyar feliratot lát, és azonnal megbízik a termékben, mert az MAGYAR! Ellenben, mikor a saját előemberi szövegeit olvashatja a kiállított termékeken, egyből összerándul a tudatalattija és azt mondja: legyek óvatos, mert ezek is kezdenek ELOLÁHOSODNI!
Érted te tökfej, a magyar felírat használta valóságos védjegyet jelent a termék számára és ha rajta van a piros-fehér-zöld szalag is valósággal nyert ügyünk oláhéknál, ellenben, ha tájékozatlanságunkban oláhul akarunk benyalni az oláhnak, annyi is lesz az eredménye a műveletnek. A nyugati részeken hetente ruccannak át olájék, hogy sokszor ugyanazokat a termékeket vásárolják meg az általában mindig felette kedves bolti árusítószemélyzettől.
A hét végén is tele voltak a székelyföldi sípályák oláhokkal, akik csak azért választják ki mifelénk a kínálkozó téli üdülési lehetőségeket, mert bárhova mennek, mindenütt civilizált majdhogynem nyugati szintű kiszolgálásban van részük!
Úgyhogy Székelyföldön mindig is magyarul induljunk el a magyar jövő felé, mert azt olájék így várják el tőlünk!
Ami meg az antenna3 folyamatosan fenekedő hőbörgéseit illeti, figyeljük meg, hogy csupán addig a két napig tart az oláh őrjöngés, míg ezek a beidomított fasiszta tévéadók nyíltan uszítanak élesben ellenünk, amint ez elmarad, olájékból minden addig rájuk tört előemberi roham magától megcsillapszik!
74.
NWO
2013.02.18., hétfő [20:12]
Én úgy szoktam vásárolni a piacokon, hogy szembenézek az emberrel. Egy pár pillanat alatt meg lehet állapítani (nagyvonalakban), hogy ki milyen ember. Attól kell vásárolni, akinek a szeméből őszinteséget, erkölcsösséget olvashatunk ki. Az ilyen embereket kell támogatni, a többiek idővel kikopnak.
A másik dolog: akik nagyobb mennyiségben kereskednek , azok MINDIG alább fogják adni a minőséget. Nem lehet bioélelmiszert termelni az egész emberiség számára, csak ha minden család megtermeli magának. NEM LEHET tiszta élelmiszert termelni nagy mennyiségben. Ezt jó lenne belátni.... És nekiállni kertészkedni. Annál nincs finomabb, amit az ember magának és családjának termel meg.

Tudom, hogy most főként a döglött állatok teteméről van szó (kolbász), de az otthoni disznó is finomabb, amit az ember szeretettel nevelt fel, minden nap beszélgetett az állattal.
73.
HCCP
2013.02.18., hétfő [19:33]
[Nem ütötte a mércét]
72.
a szó
2013.02.18., hétfő [17:47]

Hogy a multik sz**t árulnak, az nem közhely. Az a véres valóság, amit majd a gyerekeink gyerekei meg is fognak köszönni.
A paraszt bácsi nem tud olyan mérget előállítani mint amit a multik árulnak. Úgyhogy mindegy mit árul, az csak jobb lehet.
Persze lehet okoskodni, de aki csalni akar az ugyis azt ír a termékére amit akar. Tehát vagy megbízol a bácsikában, vagy nem bízol. Vagy akarsz házi cuccot venni felírat nélkül, vagy nem akarsz. Nem kényszer. Ez egy lehetőség.
Ha esetleg úgy gondolod, hogy a bácsika is becsaphat, és boltban veszi a "házi termékét", hát persze hogy megtörténhet. Persze, hogy dühítő az a bizonytalanság, hogy százból egy két esetben átverhetnek, és sokkal megnyugtatóbb, hogy a multinál tuti bíztos átvernek. Nem kell ízgulni rajta.
Nem a használt PET palackos árusítást kell megszüntetni. Önmagában a műanyagot kell beszüntetni az élelmiszerek tárolására.

71.
bögöly
2013.02.18., hétfő [16:46]
Nagyon jól rávilágitottál a dolgokra!
70.
d.szabo
2013.02.18., hétfő [16:34]
Teljesen egyetértek, és itt a hozzászólók közül tényleg senki nem a multikat védi.

Pont ezekről a minimális szbályokról lenne szó, aztán h minőségellenőrzés, élelmiszerbiztonság, hogy milyen fajta biztonság, vagy ellenőrző szerv..hát fogyasztóvédelem csak regionális szerv van, ellenőrizni csak a brassói tud. De nézzük a hibákat: nincs mérleg, nincs címke, nincs román nyelvű címke..ha én gyártanék egy terméket és megpróbálnám eladni üzletekben, címke nélkül, el kellene várjam a román fogyasztóvédelemtől hogy szemet húnyjon?
És felmerül bennem a kérdés, ha a termelőnek pont abban próbál segíteni a megyei program, hogy könnyebben átbüklenjen a bürokratikus szabályrendszeren, ezekben miért nem segített? miért ne lenne fontos akár a román fogyasztókat is várni a vásárra, vagy miért ne lenne fontos címkén feltüntetni bármely fogyasztó informálására, hogy mit akarunk eladni?
69.
ellenőr
2013.02.18., hétfő [15:28]
Kezdeményezések inditványozása és inditványok kezdeményezése. Mintha valaki a fehér házból írna. Ők szoktak mindig beleveszni a nagy szavakba. Félreértés ne essék és tisztelem őket azért, hogy tesznek valamit a mi termelőinkért csak fogalmazhatnának egyszerübben is.
68.
ellenőr
2013.02.18., hétfő [15:10]
Igen alapvetően teljesen igazad van. Rengeteg szemét van az áruházakban. No de ezt már mindenki tudja. Közhely.
Én nagyon örvendenék, ha Pista bácsi és Julcsi néni el tudná juttatni a termékét a városi lakossághoz. És annak még jobban örülnék, ha minden Pista bácsi és minden Julcsi néni megfelelne valamilyen minimális higiéniai követelményeknek. Mert egyes Pista bácsik és egyes Julcsi nénik sajnos el fogják rontani a falustársaik hírét. És ezekre a minimális feltételekre szükség van sajnos mert én már nem egy olyan helyen voltam(Julcsi néni) ahonnan bizony én nem ettem volna meg a sajtot. A többség persze nem ilyen de sajnos igen sokan nem hajlandók semmit sem tenni ezért. És tudom a válasz az lesz, hogy még igy is jobb mint a szupermarketes szemét. Talán igaz de akkor is alapvető szabályokra szükség van. Nem elég az ha valaki Julcsi néni és nem a K....f...d Ez az én véleményem.
67.
Egyétek a mocskot
2013.02.18., hétfő [14:11]
Óóóóó mennyi Kaufland s társai rajongó jelent meg hirtelen. Nem muszaáj házi terméket venni. Lehet vásárolni továbbra is nagyáruházi műanyag, tartósított mocskot ami eláll évekig. Mert látom itt azon vannak sokan felakadva, h nem állnak el évekig el a dolgok. Hát nem kéremszépen, mert nincsenek dugud nyomva méreg tartósítószerrel. Aki ezt nem tudja felfogni, feldolgozni agyilag az egye a műanyag , steril mocskot az áruházból. Akinek meg esze van megissza Pista bácsi tejét és Juli nénics sajtját amibe lehet beleesik valami,de nem méregből van. Helló.
66.
Széköly
2013.02.18., hétfő [12:30]
Sajnos, eluralkodott a nemzetünkben az irigy emberek. Ugyanakkor egyet kell értsek azzal is, hogy egyesek kihasználják ezt a lehetőséget arra, hogy a mocskot eladják horribilis összegért. Szomorú és elkeserítő, hogy már nincs tisztesség, nincs becsület. És mi beszélünk autonómiáról, nekünk kell (-ene) az autonómia. Nem érdemeljük meg! Mert nem vagyunk korrektek, nem harcolunk, nem tiszteljük és becsüljük meg egymást.... Szomorú...
65.
gézaa
2013.02.18., hétfő [12:25]
milyen alapon vizsgálodik Hargita megyében a Brassói fogyasztóvédelem?
64.
ellenőr
2013.02.18., hétfő [12:24]
Hogy mi köze van a minőségbiztosításnak a témához én nem is tudom de ez a hozzászólás igencsak nagyfokú intelligenciáról és hozzáértésről árulkodik.
63.
Az igényelt könyveket megkaptuk!
2013.02.18., hétfő [12:24]
Fogalmad nincs, mekkora a különbség aközött mikor a a terméket holmi "isten háta mögötti" tömbház mellől kell árulnod vagy pedig a csatolt piaccsarnokból; és aközött, mikor a egy rendelkezésre bocsátott tágas téren árusíthatod civilizált körülmények között portékádat.
Ha jól van szervezve a vásár, illetve, ha minden túlélő termelő benevez ezekre a vásárokra, ezek a vásárok idővel valósságos búcsújáró hellyé alakulnak át, ahol egyrészt újra kötődnek az eddig elhanyagolt közösségi kapcsolataink, más részt a termelők rövid időn belül meggyőződnek majd arról, hogy érdemes ismét minőségi árut kitenni a vevő elé, egyszóval a kezdeményezés nem rossz, kisebb hibák, kisiklások a rendszerben mindig is lesznek majd az elkövetkezőkben is, de azért bízzunk abban, hogy legtöbbünk nem akar rosszat honfitársának, előlegezzünk meg termelőinknek egy kis bizalmat, tegyék félre a bennünk munkáló rossz májúságunkat és lássuk be, hogy ez a kezdeményezés egy utat jelent a székely jövő felé. Talán szükség lenne még ehhez egy másik, még újabb kezdeményezés etap indítványozására, éspedig nagy szükség lenne egy, a három székely megye üzleti életmozgásait egybefogó nagy terjedelmű hirdető újságra! Meg kell próbálni, működni fog!
62.
amazonka
2013.02.18., hétfő [12:24]
ejhaj,hova lett a szekelybecsulet....
61.
HCCP
2013.02.18., hétfő [12:06]
[Nem ütötte a mércét]
60.
Alzo75
2013.02.18., hétfő [11:46]
Ez esetben igenis ellenőrizzen a fogyasztóvédelem,de akkor minden nap és csak azt,hogy ki mehet be és ki nem. Ezeket be se szabadna engedni,nekik ott vannak a multik,ha annyira jó a termékük akkor tegyék be oda. Az ilyen vásárokon csak és kizárólag magánszemélyek termékeit szabadna árusítani,persze megfelelő közegészségügyi bevizsgálás után.
Minden kereskedelemben fontos szerepe van a fogyasztóvédelemnek....igaz ehhez a fogyasztó is kell,mert egyelőre fogalmuk sincs,hogy mihez vannak jogaik,pedig meglepődnének. Kutya kötelessége lenne a fogyasztóvédelemnek tájékoztatni az embereket ezekről,de akkor maguknak adnának sokkal több munkát. Tényleg ideje lenne már Európainak lenni itthon is,jelenleg a Balkán közelebb áll a gondolkodásmódhoz. Tisztelet a kivételnek.
59.
bibike
2013.02.18., hétfő [11:45]
a cégek akik ki tudja honnan szerzik be az alapanyagot termékeik előállítására mind lekenyerezik a szervezőket mert ha tényleg helyi hagyományos kistermelők vehetnének részt nem lenne amit ott keressenek a már meggazdagodott nagy ipari méretekben előállító viszonteladók.Mert a szabályzat sötét színnel kiemeli, hogy viszonteladók nem vehetnek részt.A szabályzatot kár kinyomtatni...
58.
bibike
2013.02.18., hétfő [11:42]
én bíztos forrásból tudom, hogy elég nehéz minden szuleseges papirt és engedélyt kiváltani a vásáron résztvevő eladóknak és midnen három hónapoban ellenoriztetnin kell a termákeket Udvarhelyen....azért nem minden úgy van ahogy egyesek beállítják és kevés ember tudja, hogy mennyire nehéz megélni csak ebből
57.
ellenőr
2013.02.18., hétfő [11:36]
Nem akarom most itt felsorolni a cégeket akik részt vesznek a vásáron, mert ez nem a reklám helye. Ezzel az ellenörzéssel én sem értek egyet. Már csak azért sem mert nagyon bosszú ize van. Az élemiszeriparban a legfontosabb ellenörzőszerv amugy sem a fogyasztóvédelem. Nekik inkább csak udvaribohóc szerepük van.
56.
Alzo75
2013.02.18., hétfő [11:14]
Kissé ellentmondásos amit ír uram. A helyi termelő mióta "nagyobb cég"? Nem vagyok az ellenőrzés ellen,de a módjával nem értek egyet. Brassóból,TV stábbal kell jönni ellenőrizni? Egyébként egyetértek,hogy a helyi termelő helyi termékekből állítsa elő a termékeit és akkor engedjék be. Nem is értem miért nem ezt ellenőrzik inkább a beengedésnél már.
55.
ellenőr
2013.02.18., hétfő [11:00]
Hogy ezek a "helyi termelők" honnan szerzik be az alapanyagot azt inkább ne firtassuk. Illetve de mert lehet van aki nem tudja. Mindenféle több éve lefagyasztott, katonai és egyéb stratégiai raktárakból kiguberált szemétből gyártják a helyi termékeket vagy jobb esetben valami brazil vagy egyéb délamerikai farmról származnak a termékek sajnos.Mert az olcsó. Persze nem mindenki és tisztelet a kivételnek de a nagyobb cégek ezt csinálják és meglovagolva a helyi vásárokat eladják nekünk. Mi meg megesszük. Ezt is. Szerintem jó lenne ha a helyi termékek vásárán ellenörzötten helyi alapanyagból gyártanák a helyi terméket. És csak az ilyeneket engednék be.
És most, hogy számos engedményt tettek az élelmiszer higéniai előirások illene már minden termelőnek megfeleni a szabályoknak. Ha nem akkor irány haza. És megkérem ne jöjjenek azzal, hogy nem lehet. Lehet csak egy kicsit akarni kell.
54.
egy valaki
2013.02.18., hétfő [10:56]
NEM JOBB LETT VOLNA ELLENOROZZEK AZT A LOHUSKESZITMENYEKET AMIKET EXPORTRA KULDTEK NYIHAHAHA HA
53.
jános bá'
2013.02.18., hétfő [10:39]
3,4,5,6:van egy olyan gyanúm,hogy te egy emberként írogatsz és román létedre szítod a gyűlöletet a székely termékek iránt!Vedd tudomásul,hogy nem vagy köteles székely terméket fogyasztani,mehetsz haza túrós puliszkát ennyi a nyámodhoz!
52.
d.szabo
2013.02.18., hétfő [10:35]
Itt nagyon kevesen vannak azon az állásponton, hogy a multitól kell vásárolni, ezt teljesen félreértetted, úgyhogy ezt az 1 érvedet ne sokszorozd tovább. Majd mindenki egyetért, hogy jobb a helyit vásárolni, egészségesebb az élelmiszer, etikusabb a helyieket támogatni. Ne erőltesd a multi-ellenszenved, mert senki sem támogatta az alábbi 5o hozzászólóból a multikat.

Egyszerűen arról van szó, hogy amit "hagyományosnak", "székelynek", "bionak" és bármi egyébnek neveznek, az NEM BIZTOS hogy az, hiszen semmilyen minőségellenőrzés nincs mögötte, és ez a hivatal részéről is mulasztás. Manapság ez komolyabb szervezést igényel, ezért lenne megbízhatóbb, mint az egyszerű piaci árus. Ha nyitassz egy pékséget, üzletet, bármit, rögtön rajtad az összes ellenőr. Persze, hogy rosszindulatúak, de ha szervezett a termelés (márpedig ezt feltételezi a közös márka), akkor legyen mögötte szabály is. Én ezt szeretném csak. Mert sokszor vásárolok termelőktől, nem csak a vásárról, hanem falusiaktól is, és sokszor nyelek gombócot, mikor pont a vásárosok próbálnak átverni, mintha valami külföldi turista lennék, és nem tudnám nagyon jól, hogy mibe kerülhet neki a meggyszört, hogyan nézhet ki a disznófősajt..és igenis szeretném tudni, hogy mit tesz bele, a saját disznaját vagy nem, a saját gyümölcsét vagy cukrot..Csak annyit mondok, hogy a háztáji NEM CSAK a Székelytermék, hanem egy rakás más termelő, kisbolt, stb. megjelent, és ha őszintén odafigyelnek a vevőre, és nemcsak az az egy érvük van, h inkább tőlünk, ne a multiból, bizony ők fognak nyerni, és a Székelytermék lemarad.
51.
Egy székely
2013.02.18., hétfő [10:12]
" Az egyszerű gazdáknak, a kistermelőknek esélyük sem lenne portékájuk értékesítésére, ha nem jött volna létre Hargita Megye Tanácsa támogatásával a hagyományos termékek havi vására."

Micsoda oltári baromság!
Hát a piacokon mit árulnak ugyanezek a termelõk, a hét minden napján?
Borboj szeretne szobrot állítatni magának?
50.
Kukkurigu
2013.02.18., hétfő [09:38]
Te honnan tudod, hogy ki van véve a piros szín? Ha színvak vagy és neked az égszínkék azonos az oláh zászlóban levő sötétkékkel, ugyanakkor az aranyszín vagy aranysárga a sima sárghával akkor honnan tudod, hogy nincs a Székely zászlóban piros? Az Erdély címerében már jóval azelőtt benne volt a hold és a csillag égszínkék alapon mielőtt a román nemzet megalakult volna, nemhogy még zászlójuk legyen. Még ha kéne is legyen egymáshoz köze a kettőnek, akkor is ők majmolták le tőlünk és nem fordítva.
49.
csk
2013.02.18., hétfő [09:24]
Muszáj ide jönniük, Slatinán mégsem tarthatnak ilyen ellenőrzést, mert ott nincsenek gazdák, se hagyományos se helyi termékek.
48.
gordonka
2013.02.18., hétfő [08:49]
borboly amihez nyúl a keze alatt minden sz*rrá változik, nem értem hogy egy ilyen leamortizált pionír miért gondolja hogy mindenbe bele kell üsse az orrát, a termelők is ennek isszák meg a levét
47.
doki2
2013.02.18., hétfő [08:40]
Azert jottek Brasso-bol mert ott van a regionalis kozpont,vagyis a megyenkbeli munkatarsaknak ott van a vezetosege.
46.
kdiauls
2013.02.18., hétfő [08:36]
biztos Baraganiaban is ilyen ellenorzeseket tartanak
45.
bögöly
2013.02.18., hétfő [08:17]
Azért kell Brassóból jöjjenek kedves barátom, mert az egész itteni bagázs korrupt, megkapja az ebédjét, jót iszik és kap egy kis "figyelmességet" és le van járatva az ellenőrzés.
44.
szerenykevelemeny
2013.02.18., hétfő [01:29]
Szerintetek emberek, a gazdak akik minden vasarra elmennek, hogy eladjak a termekeiket azok honnan vehetik a hust? mivel ,hogy annyi allatot nem tart szerintem a kornyeken senki , hogy minden vasarra el tudjon menni. Brazil disznot felvasaroljak majd itt eladjak "bio" disznokent mikorzben o othon esetleg elkeszitette ugy ahogy az itteni emberek megszoktak. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=240432572712191&set=a.125012134254236.33264.124239370998179&type=1&theater
43.
gyáva népnek nincs hazája!
2013.02.18., hétfő [00:03]
Ott helyben össze kellett volna verni őket, a gazember gyarmatosítóit! Hősök lobogtassátok inkább a sárga-kék kétharmad oláhzászlótokat tovább rendületlenül, attól majd jobban otthon érzitek magatokat! A pirosat csak azért vették ki belőle, mert amúgy is elég ökrök vagytok nélküle is!
42.
A haztaji is tapos
2013.02.17., vasárnap [23:37]
Nem rossz a film csak ez melle dukal a "Megesszuk a vilagot" cimu is ahol ezek mellett sajnos azt is elmondjak hogy otthon sem tudsz kibujni a mergezes elol a lehullo eso a levegobol a permet a genmanipulalt allat es ugyanilyen takarmany es a parasztot sujto adok ra kenyszerittik hogy az otthoni kis gazdalkodasbol is kisiparos legyen.Tudtad pl hogy a filmben elhangzo Monsanto ceg kelet europai kozpontja Kostanca mellet van ugyanitt talalhato a pineer is.(amit mar minden szekelyfoldi gazda ismer a jo vetomagjarol es a csoportjukon belol eloalitott totalis vegyszerrol amit minden szekelygazda eloszeretettel hasznal osszel a foldek gyomtalanitasra nyugaton mar csak a vasutak menten hasznaljak annyira karos)Ugyhogy egyik 19masik.......Mindenki maga donti el hogy mivel mergezi magat.Kikerulni nem tudod.
41.
Háztáji vs Multi
2013.02.17., vasárnap [22:58]
Mielőtt el ítélitek a kis gazdaságok Székely termékeit nézzétek végig ezt a videót:
http://vimeo.com/46796522
40.
A haztaji is tapos
2013.02.17., vasárnap [22:57]
A babolnatol (tap bolt majd minden faluban van plussz az ugynok hazhoz szalit)es Isten tudja honnan ki veszi a tapot csak nem a nagymama cukraszda.Vagy a videkunkon elo kitol veszi a gabonat?
39.
A haztaji is tapos
2013.02.17., vasárnap [22:53]
@A haztaji is tapos:
Apropo tudtad hogy romania 2007 augustusatol 2012 oktobereig nem exportalhatott disznohust sot egy darabig a fedolgozott disznot is mind kintrol kellett hozza mert aradon "kaptak"(azt alitjak) pestises disznot Tudod hany kisebb nagyobb farm ment tonkre ebbe hany ember maradt munka nelkul?Erdekelt valakit.Hat nem.Mi meg ehettuk az itthon nevelt disznot.Tudsz halal esetrol.En nem.A nagy csirke irtas kiirtottak annak aki hagyta a tyukjait hirtelen meg haromszorozodott a csirkehus import.Honnan braziliabol.
38.
Etacska
2013.02.17., vasárnap [22:52]
Nem husiparban dolgozom.De majd erre a teoriadra emlekezzel jovo ilyenkor mikor a varos fele sommer lessz es a fiatalabja elvandorol mar ugy nez ki a varos mint egy nyugdijas furdo helyseg.Mert aki eddig huzta azok legalabb fele szunteti meg tevekenyseget.Nem fogja megbirni az uj adozasi rendszert(fuggetlenul a nyeresegtol 3% a forgalombol).Mi majus egytol valtunk profilt es a 14 alkalmazottbol (akik kerestek 1300 -es 2000 kozott mind csalados)marad 2.Adja az Isten jovoben ugyan ebben a hangnemben beszelgessunk,az en eletem sokat nem valtozik(anyagilag).Szebb jovot
37.
Főnix
2013.02.17., vasárnap [22:43]
"az országos és a Brassó Megyei Fogyasztóvédelmi Hivatal is megjelent a vásáron." De mit keres a Brassó megyei felügyelőség Hargita megyében ????Kérdésem: neki nincs Fogyasztóvédelmi felügyelőség ? Az országos felügyelőség pedig feltételezem a vláj besugók meghivására jelenhettek meg a vásáron ! Vajon a "pastrama " az oláj sajt ,túró, az általuk kotyvasztott téli savanyuság annyira higiénikus, hogy probléma nélkül árúsithatják a zöldségpiacokon ?
36.
A haztaji is tapos
2013.02.17., vasárnap [22:43]
Apropo tudtad hogy romania 2007 augustusatol 2012 oktobereig nem exportalhatott disznohust sot egy darabig a fedolgozott disznot is mind kintrol kellett hozza mert aradon "kaptak"(azt alitjak) pestises disznot Tudod hany kisebb nagyobb farm ment tonkre ebbe hany ember maradt munka nelkul?Erdekelt valakit.Hat nem.Mi meg ehettuk az itthon nevelt disznot.Tudsz halal esetrol.En nem.A nagy csirke irtas kiirtottak annak aki hagyta a tyukjait hirtelen meg haromszorozodott a csirkehus import.Honnan braziliabol.
35.
Főnix
2013.02.17., vasárnap [22:34]
[Nem ütötte a mércét]
34.
Dorisz
2013.02.17., vasárnap [22:32]
Egyszeru ,a falustars joszagat kell megvenni,csaknem eteti tappal meg ismeretlen takarmannyal,vagy ahogy egyik ismerosom csinalta,megrendelt 20 drb.levagott csirket,meghozza fagyasztva kerte, pont ugy adtak.A penz a faluban maradt.Nem kell tulkomplikalni a dolgokat.
33.
Háztáji vs Multi
2013.02.17., vasárnap [22:26]
Ugyan már ne hülyéskedj ezzel az adózásos maszlaggal!
Te a híres gépsorodon csinálsz 15 kg húsból 60 kg virslit akkor elszámolsz szépen hogy honnét van a szója maga Xanthan gumi amikkel felszaporítottad? Amikor úgy adsz el hogy a pénztárgép nyugtán csak annyit ír hogy "produs aliment"
Ne irigykedj ezek a termelők havonta kevesebbet adnak el mind ti amennyit csaltok egy nap alatt!
32.
A haztaji is tapos
2013.02.17., vasárnap [22:21]
Ez jo volt igy jo kacagtam estere,kellenek az ilyen naiv emberek a vilagban.Nem ismered eggyaltalan a vilagot.Hany modja van egy virus emberi szervezetbe valo juttatasra,annelkul hogy azt tudna,Nem tunik kevesnek ez a szam egy 7 miliardos lakossag koreben,az igazi fertozesek hany embert vittek el aids,ebola pestis,sarga lazstb,hat nem 311-etCsak ugy a kivancsisag kedveert megkerdezem hany artatlan embert aldoztak fel azert hogy megtamadhassak irakot?Hanyat oltek meg hogy az amerikai nep elfogadja az irakba bevonulast.Hol es kiken tesztelik a nagy gyogyszergyartok az uj gyogyszereiket a voroskereszt segitsegevel? Reg nem szamit az ember elet a penz hazalom megszerzeseben.
31.
Háztáji vs Multi
2013.02.17., vasárnap [22:09]
Amikor tizenegy ember halott és háromszáz úgy fosik mind a patak az nem hírverés az a nagy fosos valóság felcímkézve több nyelven mindenféle biztonsági maszlaggal.
Ha tudnád mi az a E.coli és láttál volna gyereket aki már a kiszáradásig fosott majd a veséi le álltak, akkor garantálom, hogy ahányszor megfognád a Ka..f..os uborkát midig remegne a kezed.
Egyébként az a furcsa az egész benn nincsenek se tettesek se bűnösök meg az sincs konkrétan bizonyítva, hogy honét volt az az uborka egy biztos a Németek össze vissza hazudoznak.
30.
Etacska
2013.02.17., vasárnap [22:06]
@NWO:
Tevedes,nem csinalt semmit.Csa kihasznal egy honatyaink altal hulyen letre hozott helyzetett ugy mint a city parking az uszoda,harviz(amit kozpenzen letrehozunk es odaadjuk valakozonak huzzon hasznot belole) stb eseteben. Mas termelo aki tobb 10 ezer esetleg 100 ezer eurot olt egy feldolgozo sorba es tart 10-15 alkalmazottat tobbek kozott nagysag fugvenyeben a reklamtablara is fizet 500 lejt.ES EZERT NEM OK A HIBASAK HANEM A SOK MIHASZNA SEMMIHEZ NEM ERTO aki ezeket a dolgokat igy kitalalja
29.
NWO
2013.02.17., vasárnap [21:48]
Hát valóban van itt rosszindulatúság... Egyrészt néha igazak azok a vádak is, hogy a termelő nem a szívét lelkét teszi bele a termékbe, nem törekszik arra, hogy egészséges jóminőségű terméket adjon el (tisztelet a kivétel). Másrészt ha valaki valamit csinál azt irigyelni kell és örvendezni a kárán...
Ha én dögledezek, dögöljön meg más is. Ne csináljon semmit, amivel megelőzhet engem... mert nekem nincs kedvem semmihez, csak a tévénézéshez, az acsarkodáshoz, az ábrándozáshoz... Ilyen a balfék népség, aminek a magját is ki kéne írtani...
28.
vámos
2013.02.17., vasárnap [21:46]
egyétek a szaros kolbászt, majd ha megkapjátok benne a vénasszonyok tett fogát és azt kezditek ropogtatni amikor eszitek akkor elmegy az étvágyatok
27.
Etacska
2013.02.17., vasárnap [21:44]
Igy igaz csak a mereshez hasznaljuk ugyanazt a mercet.Miert nem kell a termelo lejelentse ev elejen hany allatot nevel fedolgozott eladasra azt persze ellenorizek le. Mert az ado nelkuli termeles eladas nem fair azokkal szemben akik ugy termelnek,kereskednek hogy adoznak utanna es ok is szekelyek es szekelyeket is alkalmaznak ugy e?
26.
A falusi
2013.02.17., vasárnap [21:37]
Tartsal disznot es dolgozd fel,pl mintszenti termelo nem muanyagba tolti a diszofosajtot abbol a feldisznobol amit a boloni(kovaszna megye) disznofarmrol vett?Vagy a decean arter impex swerom agro-ser petry stb disznofarmjairol halottal?Ne legy nevetseges.
25.
Aha
2013.02.17., vasárnap [21:32]
Na igy! En mar nem kell irjak egyebet.
24.
haho
2013.02.17., vasárnap [21:27]
Sok irigy semmirevaló disznó, megérdemli ez a nép, hogy belerohadjon a saját rosszindulata okozta nyomorába. Megesszük egymást mi magunk, nem kell ide a román segitsége. Sok róható fel Borbolynak, de ez a kezdeményezése emlitésre méltó és dicséretet érdemel.
Addig amig még lehetőségünk van házi készitésű élelmet enni, támogassuk az ilyesfajta kezdeményezéseket. Ha nem tetszik valakinek a vastehén, vagy a vásár, nem kell odamenni, lehet vásárolni a multinál pl. ló lasagnet, mert ott betartják a szabályokat...
23.
vastehénből vásárló
2013.02.17., vasárnap [21:26]
, évek óta vásárolom a vastehén tejét (nem azért, mert bio-nak hiszem, tudom, hogy nem az!), de kétszer fordult elő, hogy összement a tej, de mindkettő nyáron. Ne túlozzon ennyire, naaaa.
22.
A haztaji is tapos
2013.02.17., vasárnap [21:22]
Meg vagy gyozodve hogy ezek a dolgok leteztek nem inkabb egy jo hirveres volt?Hogy pl a roman meg spanyol uborka maradjon otthon hogy inkabb a holland es belga termeloket vegyek?
BSE-nem inkabb az argentin es brazil termeloket akarta ki kesziteni a tayson(usa legnagyobb husipari cege tobbek kozt mcdonalds beszalitoja)hogy olcson felvasarolhassa?
Es igy tovabb
De ugyanugy tappozza a haztaji is az allatjat ugyanugy agyon mutragyazott foldben termeli a genmanipulalt termest amit megetet a genmanipulalt disznokkak tehenekkel.Gazdag ember az akinek meg van regi magyar esetleg roman tiszta faj disznoja.
21.
Sanyis
2013.02.17., vasárnap [21:12]
Egyesek milyen EU konformak, de jó ez így nekik, mocskolják azokat akik nem műanyagot termelnek. Én inkább megveszem a kommentekbe lehordott termékeket, mint az agyonsterilizált termékeket. Akinek meg nem tetszik a házi, igazi termék az vegye meg a multis-t
20.
egy nagyhomorodmenti
2013.02.17., vasárnap [20:48]
megrokonyodve olvasom a kommenteket!
mindenki ott vasarol ahol akar, nem koteelezo senkinek sem a piacon sem a multikba megvenni ilyen vagy olyan arukat...
hitvany gyarlo nep vagyunk, sajat fajtank elasnank, vagy minimum kiszurnank a szemet, ha esetleg egy kicsit jobban megy neki, kirohogjuk, ha kinlodva s nehezebben el...
mas nemzetek osszefognak, hogy megmaradhassanak, s mi itt szegyen szemre, marjuk egymast mind a veszett kutyak! szegyen gyalazat!
Szalljon mindenki magaba s gondolkozzon el...
miert jo ha masnak rosszabb???
miert vagyunk ennyire karorvendoek MINDENERT
19.
egy a sok kozul
2013.02.17., vasárnap [20:37]
szellel szembe pisilni effektus jonne letre...
18.
biotej
2013.02.17., vasárnap [19:55]
“ajánlom a kontrollt a vasteheneknél is”
Valóban nem ártana közbe górcső alá tenni a steril savanyúságos műanyag hordókból feltöltött vastehenek „friss házi tejét”. Még télvíz idején is ajánlatos fejés után ott helyben egy kis turista palackkal felfőzni, mert mire hazaérsz összemegy.
17.
Háztáji vs Multi
2013.02.17., vasárnap [19:54]
Nyissátok már ki a szemeteket és a fületeket és a hátsótok helyett egy kicsit gondolkozzatok az agyatokkal!
Az elmúlt pár évből felsorolok néhány élelmiszer okozta járványt:
-BSE ( kergemarhakór)
-paratuberkulózis , túl éli a pasztőrözést
- dioxinnal fertőzött sertéshús
- E.coli fertőzött uborka Németországban tizenegy ember meghalt.
Ezek mind Nyugat Európában a multinacionális élelmiszerláncok termékeiben keletkezett és szét terjedt járványos betegségek ( ennyit a minőségbiztosítási rendszerekről). Van olyan virsli az áruházakban amely olcsóbb mint a kutya konzerv.
A házi Székely termékektől még senki nem halt meg a legrosszabb esetben is fosott egyet mert túl sokat zabált.
16.
dakota
2013.02.17., vasárnap [19:37]
Meg lehetne nézni a Bukarest környéki falukban, hogy árulják a disznóhúst a sáncok szélén és ezek a xxxok nem törődnek vele. Sajnos mi is balkánizálodunk. Mit szol hozzá Borboly? Nyit egy másik piacot , hogy tudjon megint avatni.
15.
bögöly
2013.02.17., vasárnap [18:46]
De nem úgy hogy a saját fajtáját átveri, meglopja! Majd röhög a markában hogy neki még adóznia sem kell, ráadásul garanciát sem kell vállalnia a termékeire...nincs ki számon kérje
14.
d.szabo
2013.02.17., vasárnap [18:44]
Teljesen egyet tudok érteni, nagyon jó, hogy van ez a vásár, csak épp senki nem ellenőrzi az élelmiszerek minőségét, csomagolását, inkább csodálkozom, h csak most jöttek ellenőrizni, ez nem volt várható??
elég drágák a termékek, ami sebaj, csak legyen mögötte valamilyen fajta minőség, ellenőrzött, mindig egy szavatolt szint, vagy valami. ráírják, hogy hagyományos, de az állatot táppal etetik, ráírják, hogy bio, tele van tartósitószerrel, édesítővel, stb. sajnos ha a Megye, aki büszke erre a projektre, nem figyel oda, hogy azon az áron (ugye jó kis adózatlan jövedelem a gazdáknak, de még ez se baj), csak épp ezen az áron állandó és javuló minőséget áruljanak, az emberek megunják a furfangoskodó gazdákat, és a többi hagyományos terméket gyártó konkurrens nincs is olyan távol!
13.
székelt-magyar
2013.02.17., vasárnap [18:40]
A helyi termelőknek igaz,hogy szervezettebben,de lehetőséget kell biztosítani,hogy a termékeiket eladják.
A Csíkban lakó közél 100000 embernek, elsősorban a saját termelői kéne a napi betevőt megtermeljék,előállítsák
Az önellátás egyik alapköve az autonómiának. Nemde ?
12.
Aron a dombrol
2013.02.17., vasárnap [18:22]
Anno a hazi kenyeret megsuttuk egy hetre valot.Nem savanyodott meg,Itt barmelyik termeloje 3 max 4 nap mulva savanyu.Igaz nem vel pitaros esetleg harmopanos adalekanyagos lisztbol suttuk nem elesztovel hanem kovasszal es fas kemencebe.Nem attol lessz egy kenyer hazi mert haznal sutik.Hol vannak azok buzatablak ahol termelik a buzat a termelok?Es a vegyszermentes jo ganyes foldek ahol termelik a pityokat ?Es ami meg nem a vasarra valo amikor a sajat fajtad a szemedbe hazudva probal meggyozni hogy a tehen sajt es turo az juh sajt es turo.a szomoru az hogy a kaptarlakok el is hiszik neki.
11.
figyelemfigyelem
2013.02.17., vasárnap [18:01]
ajánlom a kontrollt a vasteheneknél is, ugyanis ha Borboly elnök úr felavatta és elvágta a szalagot, az még nem azt jelenti hogy szenteltvizet árulnak belőle, meg kell ám vizsgálni a csiraszámot és meg kell szagolni hogy milyen büdös trágya és húgylészagú, igen Borbika a felavatás nem minden de lehet hogy az UDMR-s tej ilyen kell legyen
10.
aerak
2013.02.17., vasárnap [17:46]
Ugyan azzal eteti mint idehaza,sot nagyobbak a koltsegei csak nezd meg hogy neznek ki az ipari tartasban az istalok tej tarolohelyek es nezd meg az itthoni gazdakA sorgyartol a borhotot nem cukraszdaba hordjak hanem a tehentartokes igy tovabb,en nem a multikban kaphatot akarom vedeni sot csak ne essunk tevedesekbe.
9.
egy csíki
2013.02.17., vasárnap [17:13]
Van valaki itt, akinek megfelel a vásárban vehető 22-28 lejes egyszerűbb házi sajt, vagy mindenki a Kauflandban árusított 30-40 lejes sajtot veszi inkább (mely Mo-ról hozott tejből (is) készül, csak vajon mivel etethetik azt a tehenet, hogy megéri 600 km-t locsogtatni a tejet, s még mindig olcsóbb, mint az itthoni...)? Szereti valaki a 22 lejes túrót, vagy a Pennyben vákuumos csomagolású túrót vásárol 25-28 lejért? Mindenki a Vel Pitar-os (5-10 adalékkal dúsított) 1 hétig simán eltartható kenyeret szereti az árkádok alatti árusított kenyér helyett?
Jó, persze nem voltam elragadtatva attól, hogy a hecserli szörpöt árusító nő bevallotta, hogy fagyasztja a löttyöt (a C vitamin tartalma oda is lesz, akárcsak főzéssel), amit aztán kiolvasztás után üvegbe tölt. No meg a néhány hústerméket árusító cég sem túl jó ötlet, de amíg gyúródás van náluk, addig elférnek ott, no meg amíg nem szorítanak ki magánszemélyeket a vásárról.
8.
Alzo75
2013.02.17., vasárnap [16:59]
Kell az ellenőrzés,de csak addig amíg nem a székelyek szívatásáról szól,azaz....vannak nekünk saját ellenőreink is ha jól emlékszem. Miért Brassóból jönnek ide ellenőrizni? Itt mindenki ott ellenőriz ahol csak akar? Javaslom hogy a Csíkiak is menjenek Brassóba ellenőrizni ,keressenek olyan településeket ahol 20% a lakosságnak Magyar,majd büntessenek is ha nincs kétnyelvű felirat a boltokban. Lássuk ez mennyire fog ízleni a majmoknak !
7.
borbolescu
2013.02.17., vasárnap [16:43]
ezek nagyon is legális vállalkozások mert direkt Borboly elvtársnak adóznak zsebbe és ezért védi őket az elnök úr, de egyéb gazemberségek mellett ez tényleg jelentéktelen, azért nem foglalkozik senki velük
6.
Etacska
2013.02.17., vasárnap [16:02]
Na vegre.Itt volt az ideje.Egy valakozo bamit csinal a jovedelmenek40% szazalekat viszi az alam,plussz azalkalmazottak utan jaro ado plussz konyvelo es sorolhatnam igy marad joesetben 25% nyereseg.Es ezekutan szamithat evi 4-5 ellenorzesre ami ismet vekonyitja 25%-ot.Az un termelok meg mindegy ha romlott savanyu szagos stb ok dragabban mint apiac csarnokban arulhatjak termekeiket.Akit megnyugtat hogy steril korulmenyek kozott adalek nelkul ,tap nelkuli disznobol keszul az ott vasarolt termek es foleg nem tudd otthon elkesziteni egy majast,tepertyut olvasztani,kocsonyat fozni(zselatin nelkul) esetleg egy lekvart elrakni szirupot fozni az nyugodtan vasarljon ott.
5.
lumix
2013.02.17., vasárnap [15:24]
Igen, sok nem megfelelo minosegu elelmiszer kerult forgalomba. Bar nekem feltuno volt hogy egyes termekekel az uzletbenis talalkoztam olcsobb aron.......
4.
bögöly
2013.02.17., vasárnap [14:47]
Teljesen igazat adok neked, párszor már mi is megjártuk, romlott, éledt lekvárt vettünk 10 lejért, ami után biztos nem fizet adót mint mi a fizetésünk után. De már megjártuk túróval is és "meredtt" palacsintával, amit úgyebár elvár az ember hogy meleg legyen. Persze ezeket mind borsos áron merthogy bió...
Épp ideje volt egy ellenőrzésnek, mert saját fajtájukat csapták be, tisztelet a nagyon de nagyon kevés kivételnek.
3.
Jol van
2013.02.17., vasárnap [14:21]
Vegre valakik kinyitottak a "szekelyek" elvakult szemeit.Erre a vasarra kivitt aruknak nem kell/kellet semmi orvosi egezsegugyi bevizsgalas, senki nem ellenorizte/ellenorizhette azoknak a minoseget, mennyiseget es az arusitasi korulmenyeket, nem kertek kozegezsegugyi igazolasokat, stb, stb, es ne felejtsuk el ezt mind "feketen arultak" mert a jovedelem utan nem fiztek adot es azarok sem voltak a legolcsobbak.
2.
bibi vana dologban
2013.02.17., vasárnap [14:11]
Ezekben az egészséges tápértékben gazdag helyi termékekben nincsen meg a rákbetegséget okozó adalék anyag---dea multinacionális élelmiszergyártó cégek kötelezően bele kell tegyék a veszélyes és mérgező adalékot ITT VAN A BIBI elásva
1.
zuzu
2013.02.17., vasárnap [13:30]
Nem tetszik, hogy Borboly Csaba mindig szolgalelkűen nyilatkozik a romány gyarmatosítók szája ízén.
Miért nem mondja el a valóságot, hogy gyarmati elnyomók főlényes ellenőrzéseit nem fogadjuk el?
Hozzászólások83
Küldje be programajánlóját!