Székelyhon.ro
2014. november 24., hétfő; Ma Emma napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Zászlók között, Nyerges-tetőn Ünnepség Nyerges-tetőnZászlók között, Nyerges-tetőn

Dobos László | 2013.03.15. [20:46] | Utolsó módosítás: 2013.03.17. [21:57]

A csontig hatoló szél ellenére több százan vettek részt az idei, Nyerges-tetőn tartott március 15-i megemlékezésen. Az ünnepi szónokok közül Tamás József római katolikus segédpüspök és Kelemen Hunor RMDSZ-elnök is az elmúlt hetekben tapasztalt zászlóháború ellen emelte fel szavát.

nyergesteto_kr_31_bA csíkszéki Mátyás Huszáregyesület tagjai tették ünnepélyesebbé a Nyerges-tetői megemlékezést

Fent a Nyerges-tetőn, a 165 évvel ezelőtti szabadságharc helyszínén álló emlékműnél csak foltokban van hó, de a csontig hatoló hideg szél próbára tette a résztvevőket. Idén is közel ezren jöttek el a Kányádi Sándor által székely Termopülének nevezett Nyerges-tetőre. Hagyományosan az alcsíki fúvósok és a tárogató zenéje fogadta a Nyerges-tetőre érkezőket, a Csík és Kászonszék közötti átjárón nagyon sok székely és magyar zászlót lengetett a szél, az ünneplőbe öltözött csíki, háromszéki és anyaországi résztvevők mellén ott feszült a nemzeti színű kokárda.

Az ünnepség a magyar himnusz, nemzeti imánk eléneklésével kezdődött, a Köllő Ferenc által vezényelt kozmási Tuzson János Fúvószenekar kíséretében. A szervezők, Csíkkozmás önkormányzata, a csíkszéki RMDSZ-szervezet és Hargita Megye Tanácsa nevében a vendégeket a székely ruhában színpadra lépő kozmási polgármester, Bodó Dávid köszöntötte. Bodó azokra a hősökre emlékezett, akik fent a Nyerges-tetőn életüket adták egy eszméért, majd rámutatott, hogy ma is meg kell vívni a harcot, ennek érdekében pedig összefogásra, erős közösségekre van szüksége az erdélyi magyarságnak.

Kelemen Hunor, az RMDSZ elnöke a mai kor és a mai nemzedék szabadságharcáról beszélt, a szövetség elnöke a mai kor szabadságharcrészének tekintette azt a kérést, hogy az alkotmánymódosítás során kapjon hivatalos státust a magyar nyelv Erdélyben, ott, ahol a magyar közösség él. Kérésként fogalmazta meg ugyanakkor, hogy ne akarják megfosztani az erdélyi magyarságot nemzeti és közösségi szimbólumaitól, a székely és a magyar zászlótól. Kelemen arra kérte a bukaresti hatalmat, hogy se a Székelyföldet se a Partiumot ne akarja szétdarabolni a regionális átszervezés során. Az RMDSZ elnöke szerint a Kárpát-medence egyik népe sem lehet szabad addig, amíg ebben a régióban a magyar közösségek nem vívják ki a szabadságukat. Hozzátette, a magyarság nem azért akar szabad lenni, hogy elvegye mások szabadságát.

Borboly Csaba megyei tanácselnök ünnepi beszédében a székelyföldi emberek két fontos kérdésére hívta fel a figyelmet. Az első a magyar összefogás kérdése, melynek kapcsán Borboly kijelentette, hogy véget kell vetni a testvérharcnak. Második fontos kérdésként az egzisztenciateremtést emelte ki Borboly, rámutatva, munkahelyeket kell teremteni annak érdekében, hogy a székelyföldi fiatalok ne vándoroljanak ki külföldre munkahelyet keresni.

A Nyerges-tetőn tartott megemlékezés fontos momentuma volt, amikor a két történelmi egyház vezetője, Tamás József római katolikus segédpüspök és Kató Béla református püspök együtt lépett pódiumra, és külön-külön, de mindketten a magyar nép szabadságért vívott harcait elevenítették fel. Kató Béla a magyarság szabadság iránti vágya köré építette fel beszédének üzenetét, Tamás József pedig az elmúlt hetekben tapasztalt zászlóháború ellen emelte fel szavát, kiemelve, hogy a zászlók megférnek békésen egymás mellett. A két püspök vezetésével a jelenlévők együtt imádkozták el a Miatyánkot és az Üdvözlégy Máriát, majd a Magyar Köztársaság Csíkszeredai Főkonzulátusa részéről Csige Sándor Zoltán vezető konzul felolvasta Orbán Viktor magyar miniszterelnök március 15-i üzenetét.

nyergesteto_kr_32_bKató Béla református és Tamás József római katolikus püspök

A Nyerges-tetői megemlékezés utolsó részében a kozmási Bojzás Néptánccsoport ünnepi műsora következett, majd számos intézmény, hivatal és magánszemély helyezte el a megemlékezés koszorúit. Koszorúzott mindhárom romániai magyar párt: az RMDSZ részéről többek között Kelemen Hunor szövetségi elnök és Tánczos Barna szenátor, az Erdélyi Magyar Néppárt részéről Sorbán Attila székelyföldi igazgató, a Magyar Polgári Párt részéről pedig Biró Zsolt, az MPP elnöke.

A Csíkszék és Háromszék közötti Nyerges-tetőn zajlott 1849. augusztus elsején az a csata, amely a székelység önvédelmi harcának egyik kiemelkedő szimbólumává vált. A Tuzson János őrnagy által vezetett mintegy 200 fős székely csapatnak önfeláldozó harccal sikerült rövid időre feltartóztatnia a mintegy 1200 fős összevont osztrák-orosz csapatok csíkszéki behatolását. A csata helyszínén, a hősök temetőjében 1989-ig ágkereszteket helyeztek a hantokra, ezek helyére mára kopjafákat állítottak. A temetővel átellenben, az országút mellett áll a hajdanán Bukarestben szolgáló kozmásiak és kászoniak által a 19. század végén állított emlékmű. Itt minden évben kétszer, március 15-én, illetve a csata emléknapján, augusztus elsején tartanak megemlékezéseket.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
46.
trovacsek
2013.03.19., kedd [11:25]
Abszolut nem akadok ki,mert egyetertek.Nem kerdojelezem meg a egyhazak megtarto erejet sem,evszazadokon at(a magyarsag eseteben pl.),de el kell ismerni ugyanakkor azt is,hogy a sotet kozepkor,es nemcsak,az emberi fejlodes utjaban allt,az egyen gondolkodasat probalta meggatolni,hogy ne legyen annyi esze az embernek,hogy kerdeseket tudjon feltenni,mert akkor nincs probleme,a kivaltsagok mehetnek tovabb.Tehat nem olyan egyertelmu a kep,sot nagyon is osszetett.Nekunk kisebbsegnek nagyon fontos volt,es ma is az kellene legyen,az egyhazak megtarto ereje,de a gond az egyenkent vett papokkal,sot magasrangu egyhazfiakkal van a gond,akik beallnak a vezeto klientura moge.Igy hogyan tiszteljem azt a papot,aki a magyarsagot nem elorevivo klikket tamogatja,tehat nem a magyar kozosseg erdekeit szolgalja?Ahogy a mult rendszerben voltak besugo papok,most vannak fagyizo papok.Mely tisztelet azoknak a papoknak akik nem ezt teszik,es kiallnak a magyarsag erdekei mellett!"Kelet" a nagybetus resszel 100% egyetertek!De en megis megprobalok parbeszedbe elegyedni a baloldaloval is,a liberalis gondolkodoval is,mert atto meg lehet az illeto fogekony a magyar sziv rezduleseire.A kizarolagos politikat nem tudom ertekelni,mert azt gyengesegnek tekintem.Van annyira eros a magyarsagtudatom,hogy bizhatok magamban,hogy nem teritnek el a teves,elnemzetlenienitto gondolatok,sot megnagyobb erot,es kitartast adnak a jovore nezve.Egyetlen mondatot emelnek ki "kerdezem" kommentjebol,es az sokat mondo,csak kellene hasznalni batrabban:"A szabad vita az egyetlen orvossag minden szellemi eltevelyedes elleneben"-ezt probalom elmondani sokadszor,mert szerintem csak ez visz elore,es hat miert feltik a hituket egyesek a szabad vitatol?Hisz a hit kerdese mindenki szabad dontesen alapul.Sot egyenenkent valtozik az ido lefolyasa soran.Ne egymas hitet probaljuk befolyasolni,hanem a problemakra valo tekintettel merjunk vitazni,ervekkel,mert a megoldasok igy szuletnek.Nincs egy ember igaza,nincs egy jo szemszog,de vannak jo megoldasok amik sok ember velemenyebol,meglatasabol tevodnek ossze.Ovjon meg minket az Uristen az olyan vezetoktol(plane ha meg hatalomba is kerulnek) akik hiszik,es meg vannak gyozodve,hogy ok tudjak az Igazi Utat a boldogulasunk fele,es senki mas!Az Utat Mi tudjuk,a sok kicsi egyen,csak hat ossze kell a sok kicsit egysegge ,mukodokeppes dologga alakittani.Maskulonben orvendek a vitanak,erdeklodve olvasom mindannyiatok velemenyet.Isten aldd meg a magyart!
45.
amon
2013.03.18., hétfő [16:13]
Az elnök úr beszéde sokkal hitelesebb lett volna ha 10-én ott lett volna Marosvásárhelyen. Így csak utólagos mentegetőzés marad. Nem hiteles. Komoly politikus ehhez hasonló hibát nem követhet el.
44.
kelet
2013.03.18., hétfő [09:57]
Az igaz amit Pomogats ur leirt csak a baj az hogy a szep piros alma amibe mindenki szive szerint bele herapna belul el van romolva.Szeretnem leirni az on szavaival elve hogy nemcsak keresztenyek leteznek akik tortenetesen konzervativak hanem kereszteny konzervativak is.A liberalizmust nem azert hasznalom szitok szokent mert nem tisztelem ertekeit hanem azert mert prostitualta a vilagtoke a szocialishoz hasonloan.A jobb sorsot erdemlo liberalizmus a vilagtoke kozepcsatara lett. A KONZERVATIV ERTEKEK LEBONTASAVAL OLYAN SZOLGALATOT TETT a baloldalnak amit soha nem is gondolt.Draga Trovacsek ne legyel kiakadva.A KOMMUNIZMUST nem a liberalis gondolkodok buktattak meg annak ellenere hogy hozza jarultak hanem a konzervariv kereszteny JANOS PAL LENGYEL PAPA-LELKEINK szintjen.A LIBERALIS BALOLDAL BEKE PAPOKAT PUSPOKOKET ULTETETT lelki vezetoink szekebe.Kivetel-MARTON ARON es JANOS PAL. HOL VOLT A LIBERALIS BALOLDAL a szamizdad kiadvanyaival amikor a kommunistak Magyarorszagot kilonkent ELADTAK Megmondom neked draga trovacsek A PENZT SZAMOLTAK A SZAGAT SZIVTAK ELBODITOTTA OKET AZ ORDOG A HATALOM ES A KENYSZER A MEGFELELESRE-A KONNYEBB UTRA .ELADTAK ANYJUKAT APJUKAT GYEREKEIKET -EGY MAREK PENZERT.HALLOD-E MARKO BELA-RMDSZ EGY MAROK PENZERT.( HUNORNAK MEG AKKOR IS EGGYUTT KELL KOSZORUZZON MINDENKIVEL AKINEK AZ ADOJABOL A FIZETESET KAPJA HA NEM TAGJA AZ ILLETO A LIBERALIS BALOLDALI RMDSZNEK)Leteznek konzervativak is -nem szegyen az lenni-vannak ertekeik nem szegyen roluk beszelni.
43.
szentmártoni atyafii
2013.03.18., hétfő [09:03]
Szép ünenpség lehetett a Nerges-tetőn.
42.
kérdezem
2013.03.17., vasárnap [23:14]
azt ajánlom, kérjél tőlem bocsánatot mihamarabb az alaptalan és az emberi méltóságomat súlyosan sértő rágalmaidért, mert az Úristen színe előtt sokkal keservesebb lesz megtenned és többe is fog kerülni.

Ajánlom a figyelmedbe és mindazoknak, akik a liberalizmust szitokszóként használják, hogy a Magyar Nemzetben olvasható volt Pomogáts Béla egykori piarista diák - akárcsak én - egy írása arról, hogy nemcsak keresztények létezhetnek, akik történetesen liberálisok, hanem keresztény liberálisok is:

"Pomogáts Béla:
KERESZTÉNY LIBERALIZMUS

Kereszténység és liberalizmus nem egymásnak ellentmondó fogalmak, noha az európai szabadelvűség, mint a felvilágosodás gyermeke, kezdetben igen élesen lépett fel a keresztény egyházak ellen, és a keresztény egyházak is hosszabb időn keresztül, Nyugat-Európában nagyjából a 19. század végéig, Közép-Európában még a két világháború között is, többnyire kárhoztatták a liberális politikai eszméket és mozgalmakat. Holott mi sem természetesebb, mint a liberalizmus és a kereszténység szövetsége, már ha nem pusztán a napi politikát tekintjük, hanem a két szellemiség értékrendjét és antropológiai nézeteit.

Minden liberális gondolat tengelyében ugyanis az ember áll, maga a liberalizmus fogalma is a szabadságra, a szabadelvűségre utal, az emberi lény szabadsága ugyanakkor a kereszténységnek is legfőbb értékei közé tartozik. Az Evangéliumok, majd Szent Pál igen gyakran szólnak arról, hogy Isten az embert szabadságra teremtette, s a kereszténység egész etikája is arra épül, hogy az embernek szabad akarata van. A keresztény gondolkodók egy része természetes szövetségesre talált a liberalizmusban, s hangot adott annak a meggyőződésének, hogy a szabadelvűség tulajdonképpen az emberi lény alapvető szabadságának keresztény tanításából következik, illetve ezzel a tanítással teljes összhangban van. A francia katolikus liberalizmus legnagyobb alakja, Felicité Lamennais (1782-1854) éppen korának kollektivista-kommunista ideológusaival vitázva fogalmazta meg a keresztény liberalizmus alapvető elveit: "Mi a demokrácia? Az egyéniség teljes felszabadítása, az emberi jogok teljességének biztosítása, a személyi önrendelkezés teljessége". Az emberi jogok teljességébe természetesen beleértette a szólásszabadság és a szabad sajtó jogát is. "Egyedül -jelentette ki- a szólás szabadsága ad biztosítékot veszélyes szavak ellen. A szabad vita az egyetlen orvosság minden szellemi eltévelyedés ellenében"(mindkét idézet Ludassy Mária fordítása).

A keresztény liberálisok arra a meggyőződésre építették szabadságjogokkal kapcsolatos nézeteiket, hogy minden emberi lény szuverén entitás, és minden emberi személyiség a teremtő Istentől való. Ezért elutasították azt a végletes ellentmondást, amely a modern korban (a 19. és a 20. században) az egyén és a társadalom, az individualizmus és a kollektivizmus között kialakult. Az individualizmus és a kollektivizmus csapdájából mindenekelőtt az Emmanuel Mounier által alapított Esprit című folyóirat körül gyülekező perszonalista bölcselők kerestek kiutat. A perszonalisták gondolkodásának tengelyében az emberi személy Istentől rendelt méltósága és szabadsága áll, ezzel mintegy transzcendentális távlatot adtak a liberalizmus tanításainak, ráadásul egy olyan korban, amikor túlságosan is erőszakosan érvényesültek a kollektivizmus prófétáinak elképzelései és utópiái. "Minden személy Isten képmására teremtetett, és minden személy hivatott arra, hogy Krisztus hatalmas misztikus testét alkossa"-tanította Mounier (Nyíri Tamás fordítása). Az emberi személyiség szabadsága és méltósága mellett a perszonalista filozófusok igen nagy szerepet adtak az emberi szolidaritásnak, a szeretet evangéliumi elvének is: a társadalmi együttélés alapja szerintük nem valami erőszakos kollektivizmus, hanem ez a szolidaritás és szeretet.

A keresztény gondolkodás mindezzel mintegy "megszentelte", Isten közelébe emelte a liberalizmus eredetileg evilági, sőt hangsúlyozottan evilági tanításait. Ezért mondhatom, hogy nemcsak keresztények létezhetnek, akik történetesen liberálisok, hanem keresztény liberálisok is. "
41.
mi vagymuk...
2013.03.17., vasárnap [21:50]
Egyházak nélkül nincs semmi, a liberális szabadelvű meg esetünkben már eleve istentelent jelent. Az istentelenség meg azt, hogy egy helyben topogunk vég nélkül, mint tettük azt eleddig is. Tehát én igenis egyet értek azzal, hogy a pap és az egyházi személyek politizáljanak mindaddig, amíg a magyar nemzeti értékeink érvényre jutását támogatják közreműködésükkel.
És lássuk be, nagy szükség lenne az egyházak ez irányú támogatására, hiszen manapság egynéhány liberális tévéadó képes akár egy teljes nemzetrészt megtéveszteni, a szabadelvű sötétség tehetetlen karjaiba belekergetni.
Az egyháznak ki kell állnia a liberálisok elnemzetlenítő kísérleteivel szemben, ha ezt nem tesszük kellő időben, mi több mi is hanyagul lemegyünk liberálisba, visszavonhatatlanul örökre szétforgácsoljuk mindenféle még általunk lehetségesnek vélt magyar-magyar egység megvalósításának lehetőségét.
A társalgó feled álszent, hazudozó liberális söpredék, aki csak tempózik veled, kihasználja hiszékenységedet, benne van a viselkedési kódexükben ez a fajta javíthatatlan csalárdság. Nekünk hazudozni, részükről nem jelent bűnt, hiszen köcsögelvűék most bosszulják harmadíziglen azt, amit nekik megbosszúlandónak jelöltek meg szabadelvű társaik.
Konkrét esetünkben személy szerint nem vagyok hajlandó elfogadni azt, hogy a pópák, mi az ördögnek nyalnak be rendületlenül annak a liberális Kelemennek, aki március 10.-én otthonmaradásra biztatott, holott a nemzeti elmúlásunk közben mind jobban kézzel fogható valóssággá kezd körvonalazódni. Ezek a pópák ott a Nyergestetőn tényleg még mindig azt gondolják, hogy az a dolguk, hogy mindenkor keressenek egy új magyar Ceausescu-t, akinek vég nélkül be lehet nyalni, némi így nyerhető templomtető javítási aprópénz fejében?
40.
kérdezem
2013.03.17., vasárnap [19:16]
Veled ha találkoznék, biztosan nem azt keresném, ami szétválaszt, hanem ami összeköt.

Először is a humort, mert az pártsemleges :-))))) aztán meg az őszinteséget, mert az minden kapcsolat alapja.
39.
trovacsek
2013.03.17., vasárnap [18:28]
Na latod,habar politikailag nem a barikad ugyanazon oldalan allunk,de elvekben egyet lehet erteni.Civilizaltan,egymast meghallgatva,es nem mocskolva.Sztem igy is a helyes.Itt,Erdelyben es foleg Szekelyfoldon a liberalis es plane a neo-libi elvek nem nepszeruek,nekunk annak a partnak az elvei szimpatikusak akik nem elutasitnak,nem megtagadnak,es plane nem leolahoznak.Gondolom ertheto,nem?Neked sem szimpatikus az aki lekop,ugy-e?Es nehogy azt hidd,hogy a szekely ember nem veszi eszre ki szimpatizal vele,es ki tagadja meg ot magyari mivoltaban!Persze altalanosittani sem lehet,hisz nem minden baloldali meggyozodesu,vagy liberalis elveket vallo egyen(mint egyen ertem,nem sertes) utasit el minket.Remelem te is ilyen vagy,hisz ugy lenne a helyes,hogy politikai nezettol fuggetlenul a magyarsag,mint nemzet EGY legyen.Tisztelettel:egy szekely trovacsek.
38.
kérdezem
2013.03.17., vasárnap [18:04]
Igen, köszönöm és szívemből egyetértek veled. Magyarországon is ugyanez a probléma, hogy a papok a Fidesz meg a Jobbik mellett kampányolnak az istentiszteletek alatt és hozzád hasonlóan én is ki vagyok akadva olyankor. Én például megmondtam privátban a nagyon jó barát plébánosomnak, hogy bár majdnem kivétel nélkül mindenki jobboldali a hívek közül, de legyen rám - liberálisra - tekintettel és úgy agitáljon, hogy olyankor én idegennek és kirekesztettnek kell érezzem magam a saját szeretett gyülekezetemben. Mert szeretjük és tiszteljük egymást, ő respektálta a kérésemet és felhagyott a fidesz-propagandával.
37.
trovacsek
2013.03.17., vasárnap [17:54]
Igen,hatarozottan igen.Mert nem azt kifogasoltam,hogy egy pap lopitizal-e vagy nem,az az o privat dolga,tehat privat idejeben,es a sajat belatasa szerint.Engem az zavart,hogy elmegyek istentiszteletre es hallom a ketertelmu agymosast.Neppartra biztato papot meg szemelyesen nem hallottam,de azt sem neztem volna jo szemmel,ha az istentisztelet kereten belul,elott,utan teszi.Ha szabad idejeben,politikai rendezvenyen teszi ugyanezt,lelke raja,ha o igy hiszi jonak.De kilogott a lolab nagyon,minha felulrol jott volna az ukaz,hogy mit kell tenni.Es azt sem mondom,hogy mindegyik pap joszivvel tette esetleg,de mikor pl.ezt a lenin keput beengedtek a templomba es nyomta a rizsat,hat az kiakasztotta a biztosittekot!Es megegyszer,nem "szajizrol" van szo,hanem elvekrol.Ahogyan a kolto,tehenek hatsojaban vajkalo(mestersege szerint ez),ugyved,loszorfono mester politizalhat,hat a papnak is szabad,de ne az oltar mellol,vagy eppen az oltarrol,hanem a szabad idejeben.Politikai nezettol fuggetlenul.Elegedett vagy a valasszal?
36.
DNA Grigore
2013.03.17., vasárnap [17:50]
Borboli, Raduli, Bodokak es stb. kozpenz zsebzsivanyok van 1 rosz hirem nektek.
A kormany tervei szerint módosítanának egyes törvényeket a korrupció felszámolása érdekében. Azt szeretnék elérni, hogy az ügyészségnek ne csak akkor legyen joga fellépni egy-egy szerződéssel kapcsolatban ha azokat semmissé kell nyilvánítani, hanem akkor is, ha ezek súlyosan sértik a közérdeket. Ma ugyanis, ha valaki hanyagul kezeli – csúnyán fogalmazva lenyúlja a – közpénzeket, azt az ügyészség nem tudja időben megelőzni. Es meg az is kiderül, hogy az ügyészségen belül 55 fős korrupció ellenes egység alakul. Tervek szerint ugyanis nem csak a hivatali korrupciós ügyek tartoznának a Legfőbb Ügyészséghez, hanem az összes ilyen cselekmény országszerte. A hivatalos személyeket érintő korrupciós ügyek mellett ez az egység járhat el más, kiemelt jelentőségű vagy kiemelten nagy kárt okozó vesztegetési ügyekben is.
Nahat most mi lesz?? igaz ti mar anyit zsebeltetek hogy ezutan csak Nyergestetoi temeto varhat mert hosiesen haltok meg, persze azelot meg dumaltok 1 hallom hujeseget az autonomiarol es a 48-as foraDALOMROL amit nem igazan ertetek ti de beszeltek rolla mert a demegoia fo fegyveretek a lenyulas uttan.
pa gyerekek
35.
kérdezem
2013.03.17., vasárnap [16:29]
barátom, ne válaszolj azonnal, gondold át előtte.

Ha "a helyhatosagi valassztasok elott,mikor a szoszekekrol az Ur szva mellett a "biztatas "is folyt,hogy menjunk szvazni arra,aki megerdemli,es megmagyaraztak,hogy "ki' erdemli meg" s ha ilyen módon az EMNP-re biztatott volna a katolikus pap vagy református lelkész, vajon akkor is örök haragot fogadtál volna vele szemben????

El tudod képzelni, hogy a Néppártra való szavazásra buzdító papot és egyházközösségét is ugyanilyen kérlelhetetlenül hagyod hátra, mert a te szájízed szerint agitálta a közösséget az istentisztelet keretei (prédikáció) között?

Nem heccelésből kérdezlek, komolyan érdekel, hogy elvi a kifogásod vagy inkább politikai ?
34.
trovacsek
2013.03.17., vasárnap [16:11]
Nem kontrazni akarok,de nem te vagy el annyira a tortenelmi egyhazakkkal?Hogy az oda valo visszateres az igazi ut?S akkor mi van a popakkal,akik a tulipant (is) imadjak,mert az penz a hazhoz?Emlekezz csak vissza mi is volt a helyhatosagi valassztasok elott,mikor a szoszekekrol az Ur szva mellett a "biztatas "is folyt,hogy menjunk szvazni arra,aki megerdemli,es megmagyaraztak,hogy "ki' erdemli meg.Na en azota sem tettem be a labam a templomba!Semmi kifogasom az ellen,hogy egy pap politizaljon,de ne a templomban,a szoszekrol tegye,mert nem azert megyek oda.Ennyit a tortenelmi egyhazakrol.
33.
mi vagymuk...
2013.03.17., vasárnap [13:41]
[Nem ütötte a mércét]
32.
mi vagymuk...
2013.03.17., vasárnap [12:40]
Minek örvendesz úgy, te töketlen, hiszen velük együtt vagy még annál inkább jóval őelőttük megyünk el örökre a búsba, ha ők többé nem lennének!
31.
mi vagymuk...
2013.03.17., vasárnap [12:38]
Ha agyad is volna, tudhatnád, ki vagyok, amúgy inkább kaparjanak el az első útszéli sáncárokba, mintsem, hogy ilyen, a liberális fősátán előtt hajlongó, aprópénzekért megalkuvó, cselédi pópák kezére juthassak kiszolgáltatott halotti voltomban valaha is!
30.
konkapot
2013.03.17., vasárnap [12:09]
... naná, hogy minden pópa nemzetáruló, tagjai a világ legrégibb maffiaszervezetének miért fáj neked ha kevessebb mint 1 évtized eltünnek a földfelszinről?
29.
Henios
2013.03.17., vasárnap [11:47]
Jellemtelen szájöblögetés a nemzetáruló pópákról. Olyant irj, amit nyiltan is volna merszed elmondani, nemcsak elrejtőzve. Ha meghalsz és azután is, a te
nyomorúlt lelkedért is ilyen pópák fognak imádkozni.Lehet, hogy senki soha más.
Sok romboló ember itt közöttünk... A kommunizmusban más módszerekkel dolgoztak ezek, példáúl besugtak, stb, stb., stb.
28.
mi vagymuk...
2013.03.17., vasárnap [11:11]

Azért nem olyan könnyű nekik megemlékezni, lám, most is inkább elbújtak egy Isten háta mögötti helyre, csakhogy a kifütyölést valamiképpen megúszhassák a nemzetáruló pópák! Nehéz egy időtáj március idusának környéke, ez olyan számukra, mint amilyen időket idéznek bennük az inkvizíció idején történtek, csakhogy már senkit sem akasztunk, elég Isten verései anélkül is, miként ott állnak pörén nulla teljesítménnyel a hátuk mögött (...) Kelemen és papi áruló bandája! Egyébként is mit akarnak az áruló pópák (...) Kelementől, csaknem köcsögségi vérségi kapcsolatot teremteni!!! Így néz ki tehát a zújmagyar vérszerződés! Pópák soha ne menjetek egy köcsög után, mert az mindig is egyedül van, mert hát ilyen a köcsögsors!

27.
mi vagymuk...
2013.03.17., vasárnap [11:02]
Köszönjük Marosszéki!
26.
hnockh..
2013.03.16., szombat [21:55]
Azt elhiszem köcsög ,hogy szeretnéd. Több közösségi tett is köthető hozzám. Mutass egy mondatot ahol siránkozok. Mestere vagyok a netes trollkodásnak. Fizetett sz@rkeverő pedig te vagy!
25.
érdeklődő
2013.03.16., szombat [20:46]
Tisztelettel megkérdezném a cikkírót, hogy mit kell értenünk az alatt, hogy az ,,Erdélyi Magyar Néppárt részéről Sorbán Attila székelyföldi igazgató''?
Van ilyen titulus a pártban, hogy ,,székelyföldi igazgató''?

Tisztelettel!
24.
KOMMENT
2013.03.16., szombat [20:12]
"Második fontos kérdésként az egzisztenciateremtést emelte ki Borboly, rámutatva, munkahelyeket kell teremteni annak érdekében, hogy a székelyföldi fiatalok ne vándoroljanak ki külföldre munkahelyet keresni." A szavazók tábora hiába biztosított ha nincs pénz, akkor a hatalom nem sokat ér! Adófizetők nélkül pedig elég nehéz ingyen pénzhez jutni! Az anyagi javak, termékek előállítása nem erős pontja a politikusoknak,hiszen itt termelni vagyis dolgozni kell. Marad az adófizetők pénze amiből nagyon jól meg lehet élni!
23.
King of the justice
2013.03.16., szombat [19:45]
Nezetek hogy a korupt vezetoitek meg anyerges teton is cinikus sunyi beszedeket tartotak a por nepnek es mar a beszed utan visza tertek a kozoseg penzenek es vagyonanak dezsmalasara!! Ez kell nektek szekely banda!!
22.
Kossuth Ludovik
2013.03.16., szombat [18:41]
Conducatori de judet corupti ca borboly csabi reprezinta categoria cea mai nociva din tot sistemul de putere al statului - nu am nicio ezitare sa o spun.
21.
szégyen
2013.03.16., szombat [17:39]
Nem látod, hogy lehajtják a fejüket?
20.
Jopofika
2013.03.16., szombat [17:06]
Szégyeljék magukat azok a "huszárok" is akik képesek voltak ott az igaz, ősi székelyvér áztatta helyen aromán zászló alatt végig hallgatni a szerecsen mosdatását! Bem forog a sirjában.
19.
Szomorú
2013.03.16., szombat [16:54]
Még ünnepelni sem tudtok tisztességesen?Legalább március 15 -én viselkedjetek méltóan és tisztességesen..
18.
Laki
2013.03.16., szombat [16:49]
Rólad is szívesen megemlékeznék ha már alulról szagolod a pöcegödröt ...csak írd már le, hogy a siránkozáson kívül mit tettél le az asztalra, milyen közösségi vagy egyéni tett köthető hozzád.
Az internetes trollkodáshoz jól értesz ...szerintem fizetett sz@rkeverő vagy!
17.
szakaszvezetoss
2013.03.16., szombat [15:53]
Bizalmi es lelkiismereti problema az hogy valaki vagy valakik kiteszik-e a roman es unios zaszlot. Jo az otlet miszerint ha ok nem ismernek el es azt hangsulyozak hogy (asa zisul Tinut Szecuiesc )mi elismerjuk oket a tisztelet kolcsonos kell hogy legyen!
16.
székely atyafi
2013.03.16., szombat [15:36]
Virágot nem, de megírta levelét huninak.
15.
Magyarul csak helyesen, szépen
2013.03.16., szombat [14:47]
latinul még csak-csak, de a magyarral van egy kis gond:

."Ald meg Uram amagyarorszagot es szekelyfoldet a vegtelensegig.."

helyesen:

"Áldd meg Uram Magyarországot.... stb.
14.
alte
2013.03.16., szombat [14:02]
O magyarsag O hazam tied a szivem es az eletem...."Benedicamus Ungarum et Terra Siculorum mea Domini ad infinitum..."....."Ald meg Uram amagyarorszagot es szekelyfoldet a vegtelensegig.."
13.
marcius15
2013.03.16., szombat [13:23]
A roman es az unios zaszlot ki kell tenni, mert ezt a torveny eloirja. Nem azert teszik ki, mert ott sok roman vagy sok unios polgar van, hanem azert, mert kell.
12.
székely hősök
2013.03.16., szombat [12:37]
Ebben az ítéletidőben még az is bátor kiállás volt, felmentek a gerincre
11.
fehérlófia
2013.03.16., szombat [12:32]
Mert a holtak nem kérnek töllük számon semmit.
10.
hnockh..
2013.03.16., szombat [12:17]
sok álszent köpönyegforgató nekrofil emlékeznek a holtakra az élőkröl meg egészen megfeledkeznek
9.
hnockh..
2013.03.16., szombat [12:11]
http://www.youtube.com/watch?v=V1cpPB3ub1w

a ganajtúró te vagy
8.
hnockh..
2013.03.16., szombat [12:08]
http://www.youtube.com/watch?v=ejPeY8s_UkA
7.
zászlóháború
2013.03.16., szombat [11:13]
meg az Európai Uniós zászló
6.
Marosszéki
2013.03.16., szombat [08:44]
A Nyergestetőt Kányádi verse tette az 1849. nyarán zajló egyenlőtlen harcok egyik legismertebb színhelyévé. Nem tudom hány koszorú, virág került a többi csataterekre ahol a Gál Sándor vezette Székely Hadosztály megpróbálta megállítani az orosz túlerőt: Predeál, Brassó, Tusnádi-szoros,stb.? A székely Termopüle elnevezés leginkább Sepsiszentgyörgyöt illetné ahol két századnyi honvéd az utolsó emberig küzdött.
Mi székelyek büszkék lehetünk arra, hogy a szabadságharcban az elsők között vontunk kardot, még a délvidéken, Gál Sándor és Klapka György toborzása nyomán és a Székely Hadosztály utolsóként tette le a fegyvert két héttel Világos után Zsibónál!
5.
Erdélyi
2013.03.16., szombat [08:26]
A román trikolor más képeken látszik (pl.Erdély ma)
4.
Erdélyi
2013.03.16., szombat [08:24]
Találó a cim : "Zászlók között".....Balszélen a román trikolor.Hány román hivatalos vagy nem hivatalos személy vett részt és helyezett el bár egy szál virágot ?
3.
Visszafolyó
2013.03.15., péntek [23:22]
Mikor lesz belőled homo sapiens?
Meddig akarsz még a ganajtúró szerepében tündökölni?
Inkább maradj a kaptafánál!
2.
2. 2
2013.03.15., péntek [23:12]
Áruló hitvány!
1.
hnockh..
2013.03.15., péntek [22:56]
pojácák
Hozzászólások46

Nyitott kapuk a sörmanufaktúránál

17:49 [2014.11.15.] Megtekintések száma9672

Megtámadták a gázoló autóst

14:09 [2014.11.13.] Megtekintések száma6524

Lerepült az európai útról

17:21 [2014.10.30.] Megtekintések száma6196

Elhunyt Zöld Lajos

10:01 [2014.11.14.] Megtekintések száma5647

Részeg kiskorúak kocsit loptak

13:49 [2014.11.11.] Megtekintések száma5094

A lepkegyűjtő tanár

20:49 [2014.10.28.] Megtekintések száma4766