Székelyhon.ro
2012. május 22., kedd; Ma Júlia, Rita napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Elítélték a Csala-gyilkosság vádlottjait

Gergely Imre | 2012.02.08. [19:07] | Utolsó módosítás: 2012.02.08. [21:57]

A néhai gyergyóalfalvi alpolgármester, Csala Zsolt meggyilkolásával vádolt Lőrincz Róbertre 22 év, a bűnrészességgel vádolt Mészáros Józsefre 16 év börtönbüntetést szabtak ki a Hargita Megyei Törvényszéken. Az ítélet ellen tíz napon belül lehet fellebbezni.

csalaper_10_b

Fotózni, filmezni az ítélethirdetéskor nem szabadott, ez a felvétel egy korábbi meghallgatáson készült

A gyilkossági ügyben szerdán délben hirdették ki az ítéletet. Eszerint Lőrincz Róbert 20 év börtönbüntetést kapott minősített emberölésért és hét évet lőfegyverrel és lőszerekkel való visszaélés miatt. A két büntetés összevonása következtében Lőrincznek 22 évet kell a rácsok mögött töltenie. Halmazati büntetésként öt évig a közügyektől is eltiltották. Bűnrészességben vétkesnek találták Mészáros Józsefet, emiatt 15 év börtönbüntetést rótt ki rá a törvényszék. Mészárost szintén bűnösnek találták lőfegyverrel és lőszerekkel való visszaélés bűntettében, amiért 4 év börtönre ítélték. Mészáros József a két bűncselekmény elkövetése miatt 16 évre kerül börtönbe. Az ő esetében két évig érvényes a közügyektől való eltiltás.

A két elítéltnek meg kell térítenie az államnak a vizsgálati költségeket is, ami 88.850 lejt tesz ki.

csalaper_011_b

Lőrincz Róbert 22 év, Mészáros József 16 év

A bűnügyi perrel párhuzamosan zajlott a Csala Zsolt özvegye, Csala Hilda által indított kártérítési per. A bíróság úgy döntött, hogy Lőrincz Róbertnek és Mészáros Józsefnek közösen 6000 lejt kell fizetniük anyagi, valamint 400.000 lejt erkölcsi kártérítésként. Emellett havonta 500 lej jár az árván maradt két kiskorú gyermeknek, amíg felnőnek. A kártérítési összegek négyötödét Lőrincznek, egyötödét pedig Mészárosnak kell kifizetnie – a bíróság ítélete szerint.

Az ítélethirdetésen nem voltak jelen sem a vádlottak, sem ügyvédeik. Kolumbán Tibor ügyvéd, Csala Hilda jogi képviselője szerint igazságos ítélet született. Elmondta, emberileg sajnálja a két elítéltet, véleménye szerint sokkal enyhébb büntetést kaptak volna, ha beismerik bűnösségüket.

Az ítélet nem jogerős, tíz napon belül lehet fellebbezni.

Csala Zsoltot, Gyergyóalfalu alpolgármesterét 2011. április 22-én, nagypénteken a Bucsinhoz közeli villájában gyilkolták meg több puskalövéssel. A nyomozók júniusban tartóztatták le Lőrincz Róbert alfalvi lakost, aki az első kihallgatások során elismerte bűnösségét. Mészáros Józsefről kiderítették, hogy ő volt az, aki a tetthely közelébe vitte Lőrinczet. Lőrincz Róbert megmutatta a gyilkos fegyver rejtekhelyét is. Utóbb megváltoztatta vallomását, mondván, hogy nem elkövetője, csak szemtanúja volt a bűncselekménynek, a ravaszt nem ő, hanem egy álarcos férfi húzta meg. Védekezését a bíróság nem fogadta el, mint ahogyan Mészáros vallomását sem, miszerint nem tudta, hogy Lőrincz mire készül.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások85
85.
janos35
2012.02.11., szombat [08:23]
Nem volt gyüjtés az árváknak csak rosszindulatuságból irták, mint ahogy sok minden valotlanságot irnak.
84.
Rozsika79
2012.02.10., péntek [11:47]
ez kész átverés :)
83.
83. annonimmi
2012.02.10., péntek [09:17]
69. varosi
"...csak jártassátok a szájatokat, mert irigyek voltatok Zsoltra."
Te h_lye vagy ember! Miért lehetne valaki "irígy" Zsoltra? Egyáltalán tudod te, hogy mit jelent az "irígy" szó? Ekkora marhaságot írni?! Nagy egy idióta lehetsz!
82.
igen, ez!
2012.02.10., péntek [09:12]
Te nem figyelsz, te m__ha!
Nem a család felett ítélkeznek, hanem (feltehetően) az elkövető(k) felett.
És az elkövetés szempontjából különbség, van egy nemszándékos emberölés (autóbaleset), egy szándékos emberölés (gyílkosság), és egy aljas indokból, több emberen elkövetett gyílkosság (sorozat gyílkos) között. Ezt fogd már fel, te m__ha!
Ha valamihez nem értesz, akkor legalább FOGD BE!
81.
xzw
2012.02.09., csütörtök [20:58]
"A két elítéltnek meg kell térítenie az államnak a vizsgálati költségeket is, ami 88.850 lejt tesz ki."- jó lenne ha valaki elmagyarázná, hogy honnan a tetűből tud ekkora összeg kikerekedni??
Egyszerű a válasz. Elárverezik a házukat, ingatlanukat és más vagyontárgyukat.
80.
abc
2012.02.09., csütörtök [20:18]
A Robi iteletet elehet fogadni ------a Meszaroset peddig nem mert o sokat kapot
79.
izeeke
2012.02.09., csütörtök [18:03]
bocsi, a Robi csaladjat akartam irni zaro mondatkent.
78.
barat
2012.02.09., csütörtök [18:01]
@hdi:
ha maszlag vagy te okos .te ha nem tudod mirol van szo ne usd az orrodat bele s jobb ha nem is irsz me ojan semmi szoveget irtal hogy nem is tudod hogy tudtad leirni te kis maszlag ugyhogy KUSSS
77.
izeeke
2012.02.09., csütörtök [17:52]
Kedves deruljonki, nem emlekszel a Robi elozo vallomasaira? Akkor beismerte es osszehordot hetet-havat amiivel Zsolt "kierdemelte "a kivegzest.
Most utolag megjelent ez a volt szekus ugyved es 7000 azaz hetezer euroert elore fizetve ravette Robit, hogy cserelje ki a vallomasat, ami majdnem szorol szora ugyan az amit Martin Luther King gyilkosa vallott( forras Viasat Hystory).
Az ugyved a penzel lelepik meg iger egy fellebezest, es annak sem adnak helyet, meg bezsebel egy kalap penzt es ez igy tovabb, Zsolt csaladja sajnos szivja....
76.
derüljönki
2012.02.09., csütörtök [16:48]

Azok,aki tudtak a fegyverről (...) miért nem taróztatták le??Őket kéne szorítóba tenni,és hamar kiderülne az igazság!de ezek nem ismernek se Istent,se embert!! Robi részéről miért nem hallgatták ki a tanúkat,miért utasítottak vissza mindent,ami rá vezetett volna az igazi gyilkosra?érthető a válasz....

75.
borzonti
2012.02.09., csütörtök [16:48]
Az előbbi 75-ös hozzászólás miért lett kitörülve
74.
gyergyói
2012.02.09., csütörtök [15:18]
Halált halállal s nem lenne akkor ennyi bűntény.
73.
cay
2012.02.09., csütörtök [14:48]
[Nem ütötte a mércét]
72.
nagyképű
2012.02.09., csütörtök [13:29]
Ha feladták volna magukat akkor nem gyűlt volna össze ennyi összeg és a büntetésük is sokkal kevesebb lett volna.
71.
nagyképű
2012.02.09., csütörtök [13:26]
hogy Zsolt a barátja volt? szerinted Zsolt ölette meg saját magát? Hogy lehet ilyent állitani?te már megint össze vissza irsz mint ahogy megszoktad, pont azokkal a helyes irási hibákkal. Már megint fel lehet ismerni téged. ahelyett dolgoznál egy rendes munkahelyen és a csládodat óvnád a sok szégyentől itt véded a gyilkost, mert nem ugy van minden ahogy te szeretnéd, vagy ahogy neked diktálja valaki. Van időd össze vissza irni mert nem dolgozol sehol és várod a sültgalambot. Ha te is szeretnél dolgozni és megálltad volna a helyed akkor lehet te is kicsivel többet tudtál volna megállitani, és nem kéne irigykedj máson. Kicsi korodban is ilyen nagyképű sz..... alak voltál mint most.
70.
nem hiszem!!!
2012.02.09., csütörtök [13:17]
"A két elítéltnek meg kell térítenie az államnak a vizsgálati költségeket is, ami 88.850 lejt tesz ki."- jó lenne ha valaki elmagyarázná, hogy honnan a tetűből tud ekkora összeg kikerekedni??
69.
varosi
2012.02.09., csütörtök [13:10]
Annyi mocskot irtok ide, hogy már szégyen a falura nézve is.
Honnan lehet tudni biztosra, hogy nem Robi volt? Csak az jelenthyilkos fegyver geti ki ezt az állitást aki jelen volt a gyikosságnál és látott mindent. A mai világban még a saját ingünkben sem bizhatunk, mert nem tudjuk, hogy mikor szakad le a gomb. Ezzel azt akarom mondani, hogy csak jártassátok a szájatokat, mert irigyek voltatok Zsoltra. Ha annyira biztosok voltatok hogy nem Robi volt akkor ki volt? és miért nem mondja ő is el. A gyilkos fegyvert hogy tudta elővenni? az nem elég bizonyiték? rajta van a Robi DNS-e és mégis ő az áldozat? A helyszinen is találtak olyan mintát amin ott volt a Robi DNS-e? akkor hogy áldozat?Ha Jóska is gyilkosnak számit azért mert Robit elvitte, akkor Robi miért nem lenne az? szerintem ez az itélet nem is elég, mivel fegyver kereskedéssel is foglalkozott, ahogy a saját űgyvédje állitotta.
50 éves korában szabadul és élheti tovább a ronda életit, de Zsolt már többet nincs és a gyerekei többé nem fogják látni de inkább árván nőni fel, mint egy szándékosan gyilkos apának a fia lenni.
68.
mind2gyilkosság
2012.02.09., csütörtök [13:04]
Ha halott vagy, a családodnak úgyankkora kár ha a gyilkos sorozat gyilkos ha meg autobalesetben hunysz el, ha provokált a halott akkor is!

Nekem nem magas egyáltalán! Csak ha nem figyelsz eléggé arra amit mondok!
67.
leszky
2012.02.09., csütörtök [12:56]
Itt nem arrol van szo ,hanem arrol hogy ki fogja kifizetni ezt az osszeget ha az eliltiltek bortonen vannak es nincsen vagyonuk annyi hogy eleg legyen a kartalanitasra.
66.
barat
2012.02.09., csütörtök [12:53]
az beszel aki kene halgasson ugy hoagy hiaba nagy a szad mert nem tudod h mit beszelsz s kivel
65.
62.
2012.02.09., csütörtök [12:23]
@hdi:
Könnyen jár a szád, amíg nem kerülsz abba hajóba. Könnyen jár a szád, mert nem ész vezérli a szádat.
Módosítok: ne gondolkozz, mert neked úgy sincs amivel.
64.
barat
2012.02.09., csütörtök [12:13]
Hat aki tudja h mivan a háttérben az nem mondja a gyilkosok de mertnem fogjak le a svajcit hisz ő is bunreszes nem na de ez a dagyok dolga en nem szolok bele .
63.
hdi
2012.02.09., csütörtök [11:38]
inkabb a halal mint hogy gyilkos legyek egy csalad falu baratok elott te is elgondolkozhatsz
62.
62.
2012.02.09., csütörtök [11:31]
@hdi:
Ha ezzel az éltedet mentenéd, akkor te is magadra vállalnád ingyen is. Ha néha gondolkoznál is, mielőtt beszélsz, megártana?
61.
igen, ez!
2012.02.09., csütörtök [11:28]
Ez így nem igaz. Gyílkosság és gyílkosság között nagy-nagy különbségek vannak. Nem is ok nélkül büntetik 15 -25 év dutyival (különleges esetben életfogyt-al).
Na de ez magas neked, mint pipének a csengettyű!
60.
gdi
2012.02.09., csütörtök [11:16]
[Nem ütötte a mércét]
59.
hdi
2012.02.09., csütörtök [11:07]
Az egesz borton artatlanokkal van teli,maszlag az egesz mese,hogy nem
o volt gondolj bele te menyiert valalnal be egy ilyen aljas
gyilkosagott a falu a csaladod a barataid elott.
az emberekbe akar ketseget ebreszteni hogy majd ha kijon tudjon a
szemukbe nezni de barmit csinal gyilkos marad elete vegeig!
58.
janos35
2012.02.09., csütörtök [11:04]
Ha neked otthon van egy kis gyereked feleséged szép családod akkor beválallnál 22 év börtönt? ártatlanul nem fogták le voltak bizonyitékok elene,és legyen gerinces vállalja amit tett és ne beszéljen össze vissza egyszer ezt mondja máskor meg mást ez is mire vall?aki nem bünös az nem kell össze vissza beszéljen.
57.
barat
2012.02.09., csütörtök [10:22]
szerintem nem a valodi gyilkos ül bent a rácsok mögött és a valodi bünös valahol jol érzi magat de
a Romániai rendörseg is levan fizetve vagy anyira gyávák h nem mernek csinálni semmit..,
56.
mind2gyilkosság
2012.02.09., csütörtök [09:30]
Mi bizonyitja, hogy a gyilkosokat zárják be? Számomra nem tiszta a kép, mind kivülállónak!
55.
mind2gyilkosság
2012.02.09., csütörtök [09:25]
Gyilkosság gyilkosság! Mindkét esetben ember hallt meg! Senkinek nincs jogában elvenni azt amit az Isten adott!
54.
igen, ez!
2012.02.09., csütörtök [09:19]
Az igaz, hogy mind a kettővel hátulról végeztek, csakhogy a néhai parajdi tornatanár összeszólalkozásba keveredett a cigányokkal. Tehát, elkerülhette volna a konfliktust. Csalának, viszont esélye se volt elkerülni a konfliktust. Ráadásul Csala, közhivatalt ellátó személy volt, akit feltehetően a munkája miatt (vagy a munkája kapcsán) végezték ki. És ezen utóbbi körülmény külön súlyosbító körülménynek számít.
A két bűncselekmény nem analóg, így a büntetés se lehet azonos.
53.
janos35
2012.02.09., csütörtök [08:29]
Na hát ez az Robinak valaki odatette biztos a dns mintáját biztos valaki megmonta hol van a fegyver mindent tudott elismerte aztán mikor látták hogy nagy baj van akkor megvátoztatott mindent csak véletlenül bukkant rá a fegyverre Zsolt molesztálta na meg az álarcos Istenem megye összevisszaság sajnos nagy baj van Robival
52.
kérdező
2012.02.09., csütörtök [08:16]
Valaki magyarázza meg, hogy miért látja mindenki ártatlannak Lőrincz Róbertet, ha az első kihallgatásokon elismerte bűnösségét (megmutatta a fegyver rejtekhelyét is), és csak utólag változtatta meg a vallomását, valószínűleg ügyvédi tanácsra hallgatva, és arra számítva, hátha nincs elég bizonyíték? Nekem itt tűnik úgy, hogy kilóg a lóláb. És akik ismerték, gondolkozzanak el azon, hogy egy rendes ember kerülhet ilyen közel egy gyilkossági ügyhöz (feltételezve, hogy nincs közvetlen bizonyíték a gyilkosságra) anélkül, hogy köze lenne hozzá?
51.
A Kis Naiv
2012.02.09., csütörtök [07:39]
Es ha a vadlottak nem fizetnek akkor mi lesz? netan bezarjak oket?:))))
tiszta rohejjj !!!! mondja meg mar valaki hogy mi az az ERKOLCSI karterites mire alapozzak?
50.
Anonim666
2012.02.09., csütörtök [06:53]
Nem ismerem/tem egyik érintett felet sem, mondhatnám, számomra mindegy mit ítéltek, DE:

Ebben az ügyben annyira kilóg a lóláb, hogy az már röhejes. Milyen nyomozás az, amikor egy elég lényeges kérdésben felmerült külföldit nem lehet kihallgatni?
49.
ez van
2012.02.09., csütörtök [00:45]
Ennyit ér egy férfi. Alább ki van számítva. S egy nő? De visszatérve az itéletre, Parajdon hátulról agyonütöttek egy tanárt évekkel ezelőtt. Ott is árván maradt két gyerek. Neki viszont nem volt értéke, a bíró a családnak nem itélt meg semmit. A purdé sem töltött le többet, mint 12 év. Valahol nincs rendben a román igazságszolgáltatás.
48.
Swiss
2012.02.09., csütörtök [00:37]
A nagy bonyodalomhoz képest tul egyszerü a megoldás! Már ebből gyanus az ügy!
47.
alfalvi idegenbe
2012.02.08., szerda [23:51]
igy igaz. en is ezt allitom... csak Romaniaba elunk es a lenyeg hogy kerestek valakit aki elviszi a balhet, rossz helyen rossz idoben volt Robi es hamis all ember volt a baratja.... es most szegenynek nemadatig meg a jog hogy barmit is elmondjon ,es termeszetesen hiheto is legyen , bar csak lenne aki hidjen benne.
46.
Swiss
2012.02.08., szerda [23:44]
Hát gyilkosság ide, Robi oda, azt sem tudom pontosan hol van Alfalu, de az első perctől a jelen pillanatig figyelemmel követtem az ügyet. Minden cikket,nyilatkozatot riportot. A gyilkosságért börtön jár, ez helyes és jogos. DE!!!! Ez az űgy nem tiszta az tuti!!!!! Itt valaki valami,valamiket nagyon eltitkolt. A polgármester(!) sem volt egy angyalmakett, tett amit tett, de a szexuális hovatartózása akkor sem indok gyilkosságra. itt nagyobb horderejü ügy van elködösitve! Egy nyugati országban még a biró is elmosolyodna egy ilyen vád hallatán, csak itt Székelyföldön, ez tabu és elitélendő és nagyon jo ok arra, hogy a hegyek közé zárt ember józan itélőképességét megzavarja. Emberek, csukva van a szemetek.
45.
alfalvi idegenbe
2012.02.08., szerda [23:41]
hat sajnos...
de azok akik Robinak rosszat kivannak es orulnek annak amin most at kell esnie azokat az embereket nagyon sajnallom mert lelkileg szegeny emberek.
senki ne kivanja azt hogy bunhodjon meg foelg nem olyannak aki nem az igazi gyilkos. az igazi gyilkos kellene megbunhodjon, de nagyon, csak itt tobbrol van szo, ha a kedves alpolgarmesterunk megelegedett volna azzal amilye van, vagy volt akkor, bizonyara nem tortent volna ilyen dolog.... de a nem becsuletessegnek ez lesz a vege...
44.
derüljönki
2012.02.08., szerda [23:35]
Hát ez az...és még hány ilyen kérdés van,amit csak úgy elhallgatnak,és figyelmen kívül hagynak..?!nagyon védnek valakit,és sajnos pénzért megtesznek bármit...
43.
alfalvi idegenbe
2012.02.08., szerda [23:28]
meg a masik kerdesem az lenne hogy miert nem itelik el Hildat is akkor illegalis fegyvertartasert? hisz tudott a fenyverrol, hisz a Zsolte volt eredetileg... es Hilda kapta meg allitolag regebb egy takaritasan... miert nme vallotta be Hilda elsoperctol a rendoroknek hogy a ferjenek fegyvere van vagy volt?
42.
alfalvi idegenbe
2012.02.08., szerda [23:12]
[Nem ütötte a mércét]
41.
derüljönki
2012.02.08., szerda [23:09]
mire értik azt,hogy a közügyektől való eltiltás?
40.
derüljönki
2012.02.08., szerda [22:56]
nincs az a pénz,de épp ezért akkor miért harcolnak annyira azért a havi 500lejért..??amikor mindenki tudja...még te is,hogy az nekik aprópénz..semmi szükségük rá
39.
....22--
2012.02.08., szerda [22:55]
..érthetetlen a számomra,hogy a nagyobb része csak az áldozatot és családját sajnálja,mi van Robival,akit ártatlanul ítéltek el 22 évre,egy gyilkosságért,(amit nem ö követett el),neki is van családja,gyereke..vajon az ö családja nem szenved?és az összeg amit követelnek.....!!felháborító..
38.
oknyomozo
2012.02.08., szerda [22:50]
Természetesen önnek igaza van! Az általam felsorolt vagyon a 2009-es vagyonnyilatkozatból való (amit bárki megtekinthet itt: http://declaratii.integritate.eu/UserFiles/PDFfiles/RP983_3391-C39-I780_1-ANI-L005-00001%5B00001233%5Dready//DA_2009-06-12_CSALA%20ZSOLT_40127301.pdf), bizonyára azóta még bővült pár milliárd lejjel a vagyonka.
Kérdezem én hány beteg gyerek, felnőtt van akinek 10 000 - 100 000 lej közötti összegre lenne szüksége az életmentő műtétre, de nincs pénz, és ezért meghalnak. Ez kegyetlen.
37.
kivancsi1
2012.02.08., szerda [22:42]
olvasgattam a hozzászolásokat nem volt szándékomba irni de ezt nem lehet szonélkül hagyni csak arra lennék kiváncsi hogy honnan olyan biztos ön hogy amiket felsorolt az mind megvan es ugyvan ahogy leirta ezek olyan dolgok hogy ezeket nem lehet ilyen biztosra tudni és mér kell olyant közzé tenni aminek lehet felese igaz mi ezzel önnek az érdeke még több fájdalmat okozni a családnak nem értem mért érzéketlen mindenki.
kérdezem én van annyi pénz a világon ami megér egy ember életet??ami potol egy APÁT???hát ez hihetetlen.
36.
kispolgar28
2012.02.08., szerda [22:42]
[Nem ütötte a mércét]
35.
matek
2012.02.08., szerda [22:39]
nem kell összeadni a tételeket. a halmazati büntetés egyébként elég bonyolult szabályai alapján jön ki így. összeadni Amerikában (itt nem) szokták, ezért van olyan, hogy ott pl. valakit 180 évre ítélnek. szerintem a matek rendben volt, csak a szóvivő is csodálkozott, hogy ez hogy jöhet ki.
34.
kártérítés
2012.02.08., szerda [22:35]
Szerintem azért elég nemtelen dolog azt firtatni, hogy a meggyilkolt mit hagyott az özvegyére. amit oknyomozó leír, helyi átlag szinten soknak tűnik, de valójában annyira azért nem is sok. nem hiszem, hogy az özvegyet és az árvákat ez vigasztalná. az ilyen hozzászólást nem csodálom, ha kimoderálják.

Függetlenül attól, hogy a tettest ítélték-e el vagy sem, ez egy szörnyű történet, és emberi aljasságáról tesz tanúbizonyságot az, aki ezt a hozzátartozók irányába anyagi szempontból kezdi firtatni. Amennyiben tényleg az elítéltek a bűnösök, akkor a megítélt kártérítés teljes mértékben indokolt, sőt. Aki ezt irigyli, képzelje magát a hozzátartozók helyébe. Nem hiszem, hogy van épelméjű ember, aki cserélne velük.
33.
janos35
2012.02.08., szerda [22:34]
A Jo Isten nyugtassa
32.
janos35
2012.02.08., szerda [22:33]
Tudod az a legszomorubb az egeszbe hogy ismertem Zsoltot is a Jo Isten és Robit is meg a családját is sőt közelről.
31.
derüljönki
2012.02.08., szerda [22:25]

de ezek szerint matekből sem jeleskedett...."Mészáros József minősített emberölésben való bűnrészesség miatt 15 év börtönbüntetést kapott + a tiltott fegyverviselésért 4 én börtönbüntetést kapott,és ezek összevonásából lett 16év börtönbüntetés...( a videóban 00:43-01:05 percig hallgatható meg) akkor most hogy van?? (...)

30.
oknyomozo
2012.02.08., szerda [22:25]
[Nem ütötte a mércét]
29.
eza
2012.02.08., szerda [22:18]
az állam is pont olyan bűnös mint az elkövető, mert ha időben megállítaná az ilyen mohó polgármestereket akkor esetenként nem torkollna tragédiába az űgy
28.
ezaz
2012.02.08., szerda [22:08]
De az anyanyelve az gondolom magyar a tisztelt szóvivőnek. Tehát nagy nagy szégyen ez amit előadott. Kimoderálhattok,de akkor is az.
27.
....22--
2012.02.08., szerda [22:07]
..te kis FAJANKÓ,úgy látszik hogy te nagyon hiszel a médiának,semmilyen mintáját nem találták meg az is csak kitaláció volt,mint meg annyi minden,annyit rágódik mindenki azon hogy beszéljen....,már elmondta az igazat,amit tud,és ezek után is ki áll mellette..,nem vállalhat magára olyan tettet amit nem követett el,.
26.
hihihi
2012.02.08., szerda [22:07]
NEM ELEG HOGY KAPSZ 22 EVET MEG FIZESS MILIARDOKAT.HA TENYLEG NEM ZSOLT VOLT ES KIDERUL AKKOR MEGNEZNEM A MADAM ARCAT AMIKOR VISSZA KELL PERKALJA A LEJIT.
25.
derüljönki
2012.02.08., szerda [22:05]
de Ő elmondta már hogy történt..de most már nem érdekel senkit!fő,hogy került valaki,akinek a nyakába varrtak mindent..s sajnos elég sokan vagytok,akik nem hisznek neki.Lehet a helyedben én sem hinném,ha ne ismerném Robit.
24.
nyelvhasználat
2012.02.08., szerda [22:03]
Megnéztem a videó, hát siralmas. "rezultáns büntetés", "megtoldotta két évvel, mert lehet még annyit adni rá", stb. persze, lehet még annyit adni rá, mert az emberölést és a lőfegyverrel visszaélést halmazati büntetésbe foglalta a bíróság. valahogy el kéne ezt normálisan mondani. bizonyára a szóvivő asszonyságot váratlanul érte a nyilatkozat, láthatóan nem volt felkészülve rá. de azért erre egy ilyen ügynél lehetne számítani. Sajnos nem ő a hibás ezért. Nagyon nem tetszik, lehet bírálni, de annyiban védelembe kell vegyem, hogy amennyire Romániában a magyar jogi oktatás háttérbe volt szorítva, és azzal, hogy az illető a munkáját egész életében román nyelven végezte, ilyen fogalmazásgátláshoz vezetett. Veress Dávidnak nem véletlenül voltak megmozdulásai a bírósági magyar nyelvhasználattal kapcsolatban, és ez a nyilatkozat is szépen rámutat arra, hogy mennyire indokolt, és támogatandó a fellépése. nagy szükség volna az ilyen törekvések szélesebb körű felkarolására.
23.
magdolna66
2012.02.08., szerda [21:56]
@A11:
Mikor és hol gyüjtöttek az árváknak mert én még nem hallottam?
22.
janos35
2012.02.08., szerda [21:55]
Én csak azt nem értem hogy te honnan tudod hogy nem Robi volt, mért vagy benne olyan biztos ha minden mintájat megtalálták nem értem,vagy te többetudsz mint mi???azért ez egy kicsit furcsa,biztos hogy ez az egész történet nagyon szomoru sajnos hogy megtörtént, na de ez van most hátha elgondolkozik és ha ugy gondolod hogy nem Robi volt akkor beszélni fog ha meg nem akkor ö volt ennyi
21.
xpix
2012.02.08., szerda [21:52]
Kemeny ez a beszed fiuk, nem is tudom, hogy mit makog itt...dehat nem is tudhatom, hiszen aki profi az profi..kar, hogy fullba kimoderaljak a fentiek:)) kemenyek vagytok. Legalabb ami igaz ne szepitsuk.
20.
analfabéta
2012.02.08., szerda [21:45]
A videós tudósitót küldjék az elsö osztályba vagy a nulladikba
19.
derüljönki
2012.02.08., szerda [21:40]
Nem arról van szó,hogy nem érzünk sajnálatot az özvegy és a gyerekei iránt,nagyon sajnálom őket,ső.. nem csak őket,hanem Zsoltot is. De Robi ártatlan,és ez senkit nem érdekel... Bárcsak előkerülne az igazi gyilkos,az lenne korrekt mindenkivel szemben,de viszont érthetetlen az..hogy ezt az elhunyt családja miért nem akarja..?!
18.
A11
2012.02.08., szerda [21:36]
Mi nem tetszett csori cenzor???? Miert kellett kimoderalni amit irtam???? Talan nem igaz,hogy gyujtes volt szervezve a faluba az arvaknak??? Hat nem semmi figurak vagytok!!! Ne csodalkozzatok ha sorra hagynak itt az olvasok,tenyleg ma holnap csak ti maradtok!!!
17.
terminológia
2012.02.08., szerda [21:36]
Azért látszik, hogy a jogi szaknyelv ismeretében vannak hiányosságok. Olyan nincs, hogy "halmozati". Halmazati büntetés van, de a közügyektől való eltiltás nem halmazati büntetés, hanem mellékbüntetés. Tehát a megfogalmazás téves. Halmazati büntetés az, ahogyan az emberölést és a lőfegyverrel visszaélést összevontál, de a közügyektől való eltiltás mellékbüntetés. Másrészt vétkesség nincs a büntetőjogban, hanem bűnösség van. Nem vétkes, hanem bűnös.
16.
A11
2012.02.08., szerda [21:32]
[Nem ütötte a mércét]
15.
janos35
2012.02.08., szerda [21:29]
hát szerintem nagyon szomoru hogy igy vélekettek és ezt még ki is irjatok én csak arra lennék kiváncsi hogy ha vannak gyerekeid és téged le lönének akkor a feleséged és akkor a gyerekek milyen kártéritést kérnének akkor persze másképp beszélnél két gyerek árván maradt és te igy vélekedsz ez nem emberi..sajnos ilyen a világ
14.
A Kis Naiv
2012.02.08., szerda [21:18]
Vagy lehet hogy a "b..zi" sztoriért kérnek annyit? Ha ezt jogerossen megitelik nekik 2x is meggondolom, hogy kinek mondom azt hogy "Hü..e B..zi":)
Tenyleg.... milyen ERKOLCSI kar erte a csaladot?
Ilyen sokat er ha valakire rafogjak hogy meleg?
13.
derüljönki
2012.02.08., szerda [21:09]
Igazad van!akkor most a letartóztatottak családjaitól követelik a pénzt,vagy kitől..???hát nem elég bajuk van most nekik is..? Na de kérdem én..rá van szorulva Csala özvegye és gyerekei arra az összegre???azoknak szerintem annyi lehet,hogy egy életre be vannak bíztosítva unokák,dédunokák,stb stb...
12.
A Kis Naiv
2012.02.08., szerda [20:59]
En csak arra lennék kiváncsi hogy ha jol számolom 400.000 + 88.850+ 6.000 + havi 500 lej négyötöd része 22 év havi leosztásában 1999,85 ron.
Megis mit kell csinalni a rácsok mögött , hogy ez a pénz meglegyen? Enyhen szollva nevetséges! Miért nem irják rá az államadosságunkat is uganugy tudja majd visszafizetni azt is! Csala Zsolt is (nyugodjék csendesen ) a penztöl már nem fog feltámadni! sajnos
Ti mit csinalnatok meg havi 1999.85 lejert?
11.
hmmm ö..öö..izé
2012.02.08., szerda [20:53]
demokrácia van kedves polgártársak...szabad sajtó...szabad vélemény...
Tisztelt szerkesztőség, ez volt az utolsó alkalom hogy a szekelyhonon voltam.
Tisztelettel
10.
alfalvi
2012.02.08., szerda [20:52]
Hát az nagyon szégyen volt....
9.
vedougyved
2012.02.08., szerda [20:48]
A szóvivő védelmére legyen szólva, hogy ő nem volt ott a tárgyaláson, így az ítéletet csak az átiratból tudhatta, ami természetesen román nyelvű. A sok őőőő-pedig azért lehet, mert a román szöveget olvassa és fordítja le magyarra a videóinterjúba.
8.
hmmm ö..öö..izé
2012.02.08., szerda [20:41]
[Nem ütötte a mércét]
7.
gyergyói
2012.02.08., szerda [20:37]
Kedves Sékelyhon.ro szerkesztőség!
Ha nem tetszik a véleményem amit oda írtam a "kedves" szóvivőröl(megjegyzem kulturáltan tettem)mi alapján cenzúráznak??Önök nem ismerik a szólásszabadság elvét??Ezek szerint nem!Gyalázat hogy egy olyan embert tesznek oda aki egy mondatot nem tud elmondani!!Jobb lenne a videót cenzúrázni és nem a véleményeket!
6.
attila82
2012.02.08., szerda [20:34]
Ez igaz szégyen,hogy 1 normális mondatot nem tudott el mondani a kedves szovivö hölgy,nyugottan ezt is ki lehet moderálni tisztelt szerkesztöség,legalább nem kellene fel rakni az ilyen videot.
5.
derüljönki
2012.02.08., szerda [20:24]
Ha van Isten az égen,ez nem marad ennyiben.itt Robi az áldozat,ezt már akkor tudták,hogy Ő lesz,amikor még Zsolt élt.Ő kellett elvigye a balhét,sok maffia helyett.
Kegyetlenek....miért nem veszik figyelembe Robi vallomását is..?Őt miért nem hallgatja meg senki..?Azért volt olyan sürgős nyomozás nélkül,hirtelen lezárni az ügyet,hogy nehogy az új ügyvéd kiderítsen valamit,ami lebuktatja az igazi gyilkost..
4.
bajnak elég
2012.02.08., szerda [20:09]
[Nem ütötte a mércét]
3.
egy megfigyelo
2012.02.08., szerda [20:01]
Hat kedves sannyes! Probalok valaszolni a kerdesere! Sajnalatos modon olyan unios orszagban elunk, hogy minden kozintezmenynel valakinek a kedves baratja, baratnoje, k...aja, rokona stb vezeto funkciot tolt be. Nem kell messze menni az en fonoknom naponta az igazgatonkat osszeteveszti egy cumis uveggel es minden meg van engedve neki mint a falu bolondjanak. Na de remeljuk, hamarosan valtozik a dolog mivel ez mar kibirhatatlan allapot!
2.
sanyess
2012.02.08., szerda [19:58]
ELNEZEST...KARDALUS ERIKA a szovivo ...
1.
sanyess
2012.02.08., szerda [19:54]

Csak az az 1 kerdesem lenne a szekelyhon portal szerkesztoihez, hogy miert moderaljak ki minden hozzaszolo velemenyet amikor szegyen,hogy Karda Zsuzsa a torvenyszek SZOVIVOJE a videoban egy rendes mondatot nem tud kimakogni??? (...)

Hozzászólások85