Székelyhon.ro
2012. május 23., szerda; Ma Dezső napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Felöltötte Krisztus alakját a kilátó Áll a Gordon-tetőn a Jézus Szíve kilátó

Kovács Eszter | 2011.12.13. [18:56] | Utolsó módosítás: 2011.12.20. [18:51]

Göröngyös és buktatókkal teli út vezet a Gordon-tetőn épülő Krisztus-kilátóhoz: a közvéleményt megosztó, egyházi áldást nélkülöző ominózus „pléhkrisztus” építése a végéhez közeledik. Hivatalos átadásról ugyan még nincs szó, azonban az építkezési engedélyt november 28-án újból kiadó farkaslaki polgármesteri hivatal további terveket szövöget: jövőtől a tetőre vezető utat is feljavítanák. Megnéztük Kelet-Európa legnagyobb fémből készült Krisztus-ábrázolását.

krisztus a gordon teton vn 014_b

Tekintse meg fotógalériánkat!

Előbb Farkaslakán jobbra, majd a bogárfalvi tábla mellett balra tértünk: innen kanyarog a néhány kilométeres földút Krisztus lábához. Autónkat féltve a Gordon-tető aljától gyalog vágtunk neki az emelkedőnek, a meredek oldal nem turistabarát. A munkacsoport működtette generátor hangját követve értünk ki a kilátó tisztására: a hétágra sütő napra lehetett nézni, a Krisztus-szoborra nem.

Az alapot a nyikómalomfalvi Laszlo Constr. Kft. készítette, ottjártunkkor a székelyudvarhelyi NYKO Kft. munkásai dolgoztak a fémvázon. Krisztus törzse horganyzott vasból, palástja, feje és a nemrégiben helyükre került kezei pedig inoxszal bevont fémből készültek – tudtuk meg a helyszínen. A hat részből álló szerkezet második szintjéig lehet egyelőre kötél nélkül is felkapaszkodni, a létrák elhelyezése után a szobor szegycsontjánál a szejkei út felé, tarkóján pedig a Kalonda irányába lehet majd kitekinteni. „Szép, tiszta időben legmesszebb a Fogarasi-havasokig is ellát az ember” – mesélték a munkások.

krisztus a gordon teton vn 038_b

A Zavaczky Walter Levente szobrász által készített szobornak az eredeti tervek szerint augusztus 21-ére kellett volna elkészülnie, a Protemp Alapítvány által szorgalmazott projekt azonban akkor építkezési engedélyek hiányában félbeszakadt. A beruházás közel 200 000 eurónyi költsége a Gordon Kft., a farkaslaki önkormányzat, vállalkozók és magánszemélyek jóvoltából gyűlt össze. A pontos összeg felől tudakozva kerestük Magyari Árpádot, a Protemp Alapítvány elnökét, aki viszont nem volt hajlandó válaszolni kérdésünkre, sőt zaklatásnak minősítette a telefonhívást.

krisztus a gordon teton vn 029_b

„Kicsit időigényes volt az építés, főként, hogy nyáron az engedélyek hiánya miatt le is kellett állítani, de hál' istennek most már minden rendeződött” – mondta a helyszínre kiszálló Albert Mátyás, Farkaslaka község polgármestere, hangsúlyozva, hogy a megrendelő a székelyszentléleki közbirtokosság, tehát a belterületként nyilvántartott kilátó építkezési engedélyét a farkaslaki önkormányzatnak kellett kiadni. „Jövő tavasszal a tetőre vezető utat is feljavítjuk, illetve jövőre a szobor alapját természetes kővel burkolják be, valamint lépcsőfeljárat is kerül rá” – tette hozzá az elöljáró, megjegyezve, hogy a munkálatok befejeztével a szobor inoxrészeit újból lekezelik, polírozzák, így valamivel fényesebb lesz azok felülete.

„A község lakosainak reakciói alapján és a turisztikai szempontot figyelembe véve úgy érzem, szükséges volt a kilátó megépítése. Felfelé kanyarogva a tetőre valami felemelő érzés járja át az embert a szobor láttán” – osztotta meg véleményét Albert Mátyás. Farkaslaka polgármestere abbéli örömét is kifejezte, hogy a sok viszálykodás ellenére a gondviselés mégis a beruházás mellé állt, kitartott a szép idő, így néhány héten belül befejeződhetnek a munkálatok.

krisztus a gordon teton vn 034_b

Az elképzelés szerint turistalátványosság lesz a Krisztus-kilátó, Albert Mátyás úgy véli, a projektet övező viták a tudatos PR-nál is hatékonyabbak voltak: így azok is kilátogatnak a Gordon-tetőre, akik ellenezték, akiket ez idáig nem érdekelt a téma vagy annak vallási vonatkozása. „A tájkép nem a szobor révén fog elcsúnyulni. Véleményem szerint azon szakmabeliek, akik ellenezték a tervet, csak irigységből tették ezt” – fejtette ki az elöljáró, majd hozzátette, a helybéliek úgy lesznek majd a pléhkrisztussal, mint a párizsiak az Eiffel-toronnyal.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások171
171.
Tulipant Judit Nottingham
2012.01.03., kedd [15:30]
En Amerikabol kaptam, egesz pontosan Ditroitbol ezeket a kepeket es cikkeket, kuldtek nekem, aki magyarorszagbol szarmazo angliai lakos vagyok, es imadom a szekelyeket.
Ne zsortolodjetek holmi bibliai dolgok miatt. Szeressetek egymast, oruljetek, hogy van egy ilyen monumentalis csodas szobrotok. Biztos, hogy sok latogatot fog odavonzani, s ha mast nem, de legalabb a kornyek anyagi helyzetet javitani fogja. En , vagyis a szekely parommal egyutt juniusban biztos elmegyunk oda. A valutankat ott hagyjuk, ott fogunk vasarolni, enni, inni, aludni, ez mar ketto, s a net az egy csodas dolog. Az info, ha akarjuk eljut minden hova.
Aldjon meg minden embert a Teremto, aki kitartott, megtervezte, megcsinalta, elintezte, csak a Szekely nep javara tette!
170.
fanatik
2011.12.31., szombat [10:57]
Kedves b.ibolya,
nyilván nem vagy egy gonosz ember, viszont félelmetesebb mint a sátán.
Nem szeretném, ha hatalomra jutnál és mindent megvalósítanál szó szerint, ami a Bibliában írva van, mert akkor lenne sírás és fogcsikorgatás és kő kövön nem maradna.
169.
b.ibolya
2011.12.28., szerda [00:40]
Nem, nyilvan nem az Isten cseveg veled ezen az sms-velemenyek oldalon, de ha kivancsi vagy Isten velemenyere, akkor leghamarabb a Bibliabol ismered azt meg.
168.
b.ibolya
2011.12.28., szerda [00:37]
A Biblia pontosan kifejezi, h ne tiszteld es meg ne hajolj az emberi kezzel faragott, alkotott, istent abrazolni probalo "balvanyok" elott....ez annyira egyertelmu, hogy csak az nem erti meg aki nem akarja....es persze lehet magyarazkodni, hogy ki melyen celbol es okbol terdel le a balvanyai elott es melyik vallas hogyan engedi ezt meg, milyen megkozelitesbol lattatja a balvanyimadast....de a lenyeg ugyanaz marad: ne imadj es ne tisztelj es ne hajolj meg es ne hodolj szobrok elott!!!! "Akinek van szeme lassa, s akinek van fule hallja!"
167.
b.ibolya
2011.12.28., szerda [00:31]
"csak azért mert a Bibliában ez van megírva"....szereny velemenyem szerint ezt azert gondold meg. Szerintem az, h Isten valamire ker teged, leven az emgfogalmazva a Bibliaban eleg ok arra, hogy barmit is felepits vagy esetenkent lerombolj. Ne sajnald es ne ragaszkodj jobban azokat a freskokat mint Isten, mert elobb az ovei a fold osszes alkotasa mint barki mase, mint a keszitoe.
166.
b.ibolya
2011.12.28., szerda [00:26]
@???:
De Jezusrol nem keszult fenykep! Es szemelyi igazolvanya sem volt....ugyhogy szellemeskedj kevesbe komolyabb temakkal!!!
165.
???
2011.12.19., hétfő [20:50]
160.
bálvány-ellenes:Neked személyid van-e?Kinek a képe van rajta?Egyáltalán fénykép készült-e rólad?
164.
Pál Ferenc
2011.12.18., vasárnap [22:44]
A véleményem szerintem én is elmondhatom, és hanem gondolkodunk egyformák az szerintem nem baj. Bocsánat nem akartalak bántani. Szép ünnepet neked is ,családodnak is
163.
kívülálló figyelő
2011.12.18., vasárnap [17:35]
Bálványosi remekül és főképpen fontos, hogy szinvonalasn és KULTURÁLTAN érvel! Méltó vitapartner, le a kalappal előtte! Kívülállóként s ismeretlenül: üdvözlet!
162.
bálványosi
2011.12.18., vasárnap [14:49]
Értem, értem, és mint írtam, részben igazat is adok neked, vannak túlkapások, mint amilyen ez kilátóból és Jézusból mixelt monstrum is, de Te se legyél vaskalapos! A Bibliának sem a nyomtatott betűiben van az igazsága, hanem a szellemében. A túlzások mindenképpen kerülendők, de talán annak Te sem örülnél - a Jóisten biztosan nem -, ha a több ezer éves kultúrák faragott-festett "istenkép" nyomait egyszersmind lerombolnák csak azért mert a Bibliában ez van megírva. A Sixtusi kápolna Mózes szobrát és Pietáját és Michelangelo csodálatos freskóját biztosan nem engedném elpusztítani :-)))) Sok iszlám országban sajnos lerobbantották már a tálib egyházi fanatikusok buddha szobrokat a sziklás hegyoldalakról. :-((( Kár értük.
161.
Keresztény
2011.12.18., vasárnap [14:47]
Véleményeidet és tanácsaidat küld el a római katolikus pápának,hátha tudomásul veszi és ízlésednek megfelelően fog eljárni!
160.
bálvány-ellenes
2011.12.18., vasárnap [13:28]
Az előbbi felsorolásból kimaradt a leglényegesebb és egyben a legkifejezőbb is: 2Mózes 20:4-6 (a fordítás a Wikipédiáról van)
„Ne készíts magadnak szobrot, sem semmiféle (kép)mást (arról/azokról,) ami(k) az egekben van(nak) fent, se ami(k) a földön van(nak) lent, se ami(k) a vizekben van(nak) a föld alatt.
Ne borulj le nekik és ne engedd, hogy szolgálatukra kényszeríttess, mert én, az Örökkévaló, a te Istened, féltékeny Isten vagyok aki meglátogatja az apák vétkét a fiakon harmad- és negyedízig, azokon, akik gyűlölnek engem –de kegyelmet cselekszem ezerízig az engem szeretőknekés azoknak, akik megtartják parancsolataimat”.

Tehát:
1) Tilos szobrot vagy képet készíteni azokról akik: az egekben, a földön, a vizekben, a föld alatt vannak.
2) Tilos ezek előtt meghajolni, térdet hajtani, leborulni, stb. stb. stb.
Remélem, elég világos?! A Biblia világosan és egyértelműen fogalmaz.
Aztán, hogy a katolikus egyház mit tekint bálványnak és mit „emlékeztető jelnek, emlékképnek, Istenre utaló jelzésnek, figyelemfelhívásnak stb.” meg, hogy mi előtt hajt térdet, az a katolikus egyház baja. Az, senkit nem érdekel. Szerintem, a katolikus egyháznak kellene kövesse a Bibliai előírásokat, parancsolatokat, és nem a Bibliának idomulnia a katolikus egyház felfogásához.
159.
bálványosi
2011.12.17., szombat [21:43]
a magam részéről örvendek, hogy összegyűjtötted a Szentírásból azokat a részeket, amelyek a bálványimádást tilalmazzák.

Részben ide is tartozik, hiszen ez a vas kilátó is a háromságos Istent kívánja ábrázolni Jézus alakjában, és ilyen módon vonatkoztatható lenne rá Mózes tilalma, amit Jézus sem törölt el az Újszövetségben: "Ne csináljatok magatoknak bálványokat, se faragott képet, se oszlopokat ne emeljetek magatoknak, se kőszobrokat ne állitsatok fel a ti földeteken, hogy meghajoljatok előtte, mert én vagyok az Úr, a ti Istenetek."

Kis igazságod mellett viszont van egy nagyobb tévedésed: a keresztények, legalább is a római katolikusok nem tekintik bálványoknak, azaz Istennek ezeket a képeket, szobrokat, csupán emlékeztető jelnek, emlékképnek, Istenre utaló jelzésnek, figyelemfelhívásnak stb. Amikor egy katolikus térdet hajt egy templomban, megsüvegez egy útszéli keresztet, akkor sem az oltár szentsége előtt hódol, hanem a hite szerint (mindenhol) jelen lévő Isten előtt.

Azért Köszönöm a szöveggyűjteményt, nem hiábavaló látni, milyen sokszor, sok helyen kellett a Szövetség népét a történelmi hányattatása során visszatéríteni félrement útjairól.
158.
Kaly
2011.12.17., szombat [19:31]
Te vagy az ISTEN,Están bá pedig a nép! Csak van egy ici-pici szépséghibája az egésznek,mind a ketten saját magatokról képzeltek ezt,mások pedig egyáltalán nem ismerik el!
157.
vajon?
2011.12.17., szombat [18:45]
És te vagy akkor az ISTEN???
156.
Isten velemenye
2011.12.17., szombat [12:10]
3Moz.12:4 Ne hajoljatok a bálványokhoz, és ne csináljatok magatoknak öntött isteneket! Én vagyok az Úr, a ti Istenetek.
3Moz.26:1 Ne csináljatok magatoknak bálványokat, se faragott képet, se oszlopokat ne emeljetek magatoknak, se kőszobrokat ne állitsatok fel a ti földeteken, hogy meghajoljatok előtte, mert én vagyok az Úr, a ti Istenetek.
Zsolt.78:58 Haragra ingerelték őt (Istent) magaslataikkal, és bosszantották faragott bálványaikkal.
Zsolt.97:7 Megszégyenülnek mind a faragott képek szolgái, akik bálványokkal dicsekednek.
Zsolt.115:4-8 Azoknak bálványa ezüst és arany, emberi kezek munkája. Szájuk van de nem beszélnek, szemeik vannak de nem látnak. Füleik vannak de nem hallanak; orruk van de nem szagolnak, kezeik vannak de nem tapintanak, lábaik vannak de nem járnak, nem szólnak az ő torkukkal. Hasonlók legyenek azokhoz készitőik, és mindazok akik biznak bennük!
Zsolt.135:15-18 A pogányok bálványai ezüst és arany, emberi kezek alkotásai. Szájuk van de nem beszélnek, szemeik vannak de nem látnak. Füleik vannak de nem hallanak és lehellet sincsen szájukban. Hasonlók lesznek hozzájuk alkotóik is és mindazok akik biznak bennük.
Ézsaiás 42:8 Én vagyok az Úr, ez a nevem és dicsőségemet másnak nem adom, sem dicséretemet a bálványoknak.
Ézsaiás 42:17 Meghátrálnak és mélyen megszégyenülnek, akik bálványban biznak, akik ezt mondják az öntött képnek: Ti vagytok a mi isteneink!
Ézsaiás 44:13 Az ács fát vág magának, az erdő fái közül és formálja azt férfiú formájúra. Válogat az erdő fáiból, tüzet gerjeszt belőlük és melegszik, megyújtja és kenyeret süt rajta, sőt istent is csinál abból és imádja, bálványt készit és előtte leborul. Felét tűzben megégeti, felénél húst eszik, a maradékból pedig istent készit, bálványát!
Ézsaiás 45:16 Szégyent vallanak és gyalázatot mind a bálványok faragói.
Jeremiás 10:3-5 Mert a népek bálványai csupa hiábavalóság, hiszen az erdő fájából vágják azt ácsmester kezei készitik bárddal. Ezüsttel és arannyal megékesiti azt, szegekkel és pörölyökkel megerősitik hogy le ne essék. Nem beszélnek, viszik-hordják őket, mert mozdulni nem tudnak. Ne féljetek tőlük, mert nem tehetnek rosszat, de jót tenni se képesek!
155.
(hnockh)
2011.12.17., szombat [09:16]
minden egyház egy pénzalapú korrupt válalkozás...(az eredmény pedig a pléhkrisztus)
154.
(hnockh)
2011.12.17., szombat [09:09]
méghogy egyház, hát minek nézel te minket tulajdonképpen?
153.
Pál Ferenc
2011.12.16., péntek [18:37]
Nem értem, hogy egyesek mindenért az egyházat támadják, ha van köze ha nincs, ha hallgattál volna okosabb maradtál volna. Ne támadj, hanem segíts ha tudsz, vagy legalább ne gáncsolj
152.
(hnockh)
2011.12.16., péntek [18:06]
http://desmond.imageshack.us/Himg706/scaled.php?server=706&filename=19716310312484644015210.jpg&res=medium
151.
Keresztény
2011.12.15., csütörtök [21:45]
Stílusod után ítélve tényleg közötük van a helyed! Hatalmon utóljára 1944. október 16-a és 1945. május 1-je között voltak,de nem hiszem hogy sokan rajonganak értük. Jó éjszakát kívánok!
150.
bikkfa
2011.12.15., csütörtök [21:33]
keresztény @, há méé, mi bajod van a jobbikkal te semmiravaló karinges, stolás ?, félted a hátsó feled...
149.
Realista
2011.12.15., csütörtök [18:34]
Tiszteletben tartok minden felekezetet, egyházat, szektát... de Székelyföld kellős közepére tényleg nem Jézust kellett volna rakni se nem bibliai, talmudi,koráni, budhista vonatkozású személyeket! Hanem a saját történelmünk jelentős alakjait: Atilla, Csaba, Árpád, Rákoczi! Vagy más hozzánk közel álló személyt, akit nem csak a kerestények fogadnak el, hanem az egész székelység, hogy ne húzzon ennyire szét még ebben is! Ezzel kelet-európában alkottunk nagyot, ha saját történelmünkből "állna" ott valaki, akkor Világörökség lenne! Ez a különbség!

Nem érzem, hogy bocsánatot kell kérnem valakitől, de mivel magyar méghozzá székely vér folyik bennem megteszem: Bocsánatot kérek mindenkitől, akit esetleg szavaimmal megsértettem! De az emberi logikával nem csak én más sem tud szembe menni csak eltolni magától!

Kellemes estét kívánok!
148.
Keresztény
2011.12.15., csütörtök [18:03]
Új Jobboldal? Ehez semmi köze a keresztényeknek inkább próbálkozz másnál!
147.
bikkfa
2011.12.15., csütörtök [17:36]
Keresztény @, ne csapd fel a vizet karinges, mert elvisz az ár..... Olvasd inkább :
www. antidogma.hu honlapot!
146.
Keresztény
2011.12.15., csütörtök [15:31]
Milyen bajod van a katolikus egyházzal? Melyik katolikus ember mivel bántott meg? Egy kilátó nem jelenti azt,hogy szidni kellene ezért bárkit! Olvasd el a 112.Vállalkozó hozzászólását,mert amit leír az 100 %-ban igaz!
145.
HK.
2011.12.15., csütörtök [15:03]
Mi köze ennek az adózáshoz? Hova mászok én fel?
/ ásit/
144.
Bethlen
2011.12.15., csütörtök [14:38]
Jól beszélsz hallgató. Valaki irja meg mi ebben a Szekely!
143.
hallgató
2011.12.15., csütörtök [13:06]
Ebben a Bádog Árpiban megmondja valaki hol van feltüntetve nemzetünk iránti hovatartozás, kulturánk, népmüvészetünk stb., vagy a sok berbécs megalászkodo ember inkább jónak látta azt amit a katolikus 1 ? ház megint diktál neki, hát ezért veszünk el " a katolicizmusba ", ezért nincs a nemzetnek "lelke " ami összetartaná. Valóban mit, kit ábrázol ez a semmirvaló emelvény, Jézust ?, krisztust ?, megváltót?. Ezek csak szavak melyek mögött semmi igazság sem rejlik. Jézus az egy halando, korabeli lázado volt, krisztus az egy fogalom, megváltó, messiás? zsido ábránd, délibáb. Hát kell nekünk ebböl ???
Ébredj székely !
142.
süveges
2011.12.15., csütörtök [12:49]
Hogy is mondjam, ennél sokkal kisebb keresztek, útszéli kegyszobrok előtt is keresztet vetek, de valahogy ezt a vasembert nem tudom tisztelettel megsüvegelni.
141.
Koppány
2011.12.15., csütörtök [12:40]
Az úttestről nézve én azt hittem,hogy valamelyik telefonszolgáltató antennája!Nem nagyon lehet kiszűrni,hogy mi is akar lenni!Egy grandomániás grandomán műve!
Ja és ne csinálj magadnak faragott képet!Pogányság netovábbja,amit itt a katolicizmus egyes hívei elművelnek!
Sok sikert és sok zarándokot,persze sok pénzt,mert ez volt a lényeg!Halleluja!
140.
Mohabacsi1
2011.12.15., csütörtök [12:26]
Annak idejen az Eiffel torony epitesekor is igy vitaztak a franciak. Ma csodajara jar a felvilag :)
139.
119
2011.12.15., csütörtök [09:26]
Szerinted akinek pénze van az"szekelybunko"! Akkor kérdezzem: aki tekereg, lop, csal, nem dolgozik és így sincs pénze akkor azt kinek vagy minek nevezed?
138.
kilato1
2011.12.15., csütörtök [09:25]
Karácsony készül, emberek!
Szépek és tiszták legyetek!
Súroljátok föl lelketek,
csillogtassátok kedvetek,
legyetek újra gyermekek
hogy emberek lehessetek!

Wass Albert
137.
119-19
2011.12.15., csütörtök [09:06]
@119:
[Nem ütötte a mércét]
136.
Anonim 10
2011.12.15., csütörtök [09:05]
A telefonoszlopok nem zavarnak minden dombtetön vagy már azokat is lepisiltetted az okos kutyáddal egy ijen ürssfejü gazdi társaságában !!!
135.
anonim 2
2011.12.15., csütörtök [09:00]
@HK.:
Te leszel az elsö aki felfog mászni rá és körülnéz !! Ne mocskold !!! Hogyha valami épül az mind jó ,hogyha nem adózunk érte akkor mégjobb !! Vagy tévedek ?? Jobb hogyha adózunk és nem csinálunk semmit ???? Vagy faragnak nekünk egy Székelykaput Ortodox mintával nekünk az adonkból ,az jobban fog fekünni neked és nem is kritizálnád !!!
134.
HK.
2011.12.15., csütörtök [08:17]
Katolikus létedre beszélsz butaságot!! Ha ezt a bádogtákolmányt Csiksomlyóval, a csiksomlyói búcsúval hasonlitod össze akkor gyorsan költözz el menaságról, de tényleg...
Vagy fordulj orvoshoz.
Egy busz vagy vonatállomás is felelős a hely tisztaságáért aztán te láttál-e ott szemetet eleget?
Mert ha nem akkor mutatok. Tehát MA épitsen bádogtornyot a saját udvarára, a polgival közösen mert annak is csak annyi esze van.
133.
111
2011.12.15., csütörtök [07:52]
Breazu-nak:El van nézve,de akkor sincs semmi közöd!
132.
119
2011.12.15., csütörtök [07:49]
Tehetettlen ember irigy ,káromkodik,gyalázkodik nem utolsó sorban verekedik! Ha nincs pénzed akkor hallgass!
131.
Lehangolo
2011.12.15., csütörtök [00:16]
Szomoru ami itt zajlik , es meg csodalkozunk, hogy ilyen a vilag.
Ilyen nepnek ilyen vezetok es eloljarok kellenek, mast nem is erdemelnek, sajnos.
130.
A csoro
2011.12.15., csütörtök [00:10]
@119:
[Nem ütötte a mércét]
129.
Breazu
2011.12.15., csütörtök [00:05]
@111:
[Nem ütötte a mércét]
128.
koros
2011.12.14., szerda [23:20]
Albert Mátyás a megváltozott véleményéért és a hegytetöi belterületiségért vajon mennyit kaszált be az elmult hónapokban? Vajon nagyot tévedek ha legkevesebb 5000 eurora taksálom az egyébként egyáltalán nem tisztelt polgármestert?
127.
Bethlen
2011.12.14., szerda [21:16]
Primitívség! Egy aránylag művelt embertől hogy jöhetett ki ilyen gondolat a fejéből. A Bádog Árpi név tetszik. Kérjük meg a főnök urat hogy növeljen hajat és szakállat majd ő is lehet egy próféta. :DDDD
126.
farkaslaki M.
2011.12.14., szerda [21:12]
[Nem ütötte a mércét]
125.
kéváncsi
2011.12.14., szerda [20:55]
Már neve is van a szobrantyúnak?
Bádog Árpi?
Ez jó. Akkor legyen ezután Bádog Árpi.
124.
Keresztény
2011.12.14., szerda [20:46]
Mit ártott neked ez a kilátó? Mi bajod van a katolikusokkal ? Ki fizet téged,hogy blamáljad a katolikus egyházat?
123.
székely koma
2011.12.14., szerda [20:37]
Villámhárítót tanácsos szerelni rea, nehogy kárt tehessen benne az ellenzőinek haragja által gerjesztetendő villámcsapás.
122.
bikkfa
2011.12.14., szerda [20:20]
Lepisilem a pléh krisztust, majd viszem a kutyámat is, nyomot hagyni más kutyáknak.
Ez a pléh, bádog, vas szerkentyü egy grandomániás agyszüleménye egy bigott semmirevaló csoportnak melynek élén a falusi katolikus pap áll.
121.
anonim1
2011.12.14., szerda [19:49]
Meg eljohet az ido amikor a "plehkrisztus" alatt osszegyulnek a szekelyek,onnantol kezdve mas ertelmet kap,meg azok szemeben is akik most vehemensen agitalnak !
120.
119
2011.12.14., szerda [19:42]
Mindenki nem csóró,mint te!
119.
111
2011.12.14., szerda [19:41]
113-nak:ehhez sincs semmi közöd!
118.
Anti Irigy
2011.12.14., szerda [19:38]
Mindenki törődjön a saját pénzével,hagyj békét a másénak! Tízparancsolat:10. Mások tulajdonát ne kívánd!
117.
ocsyke
2011.12.14., szerda [19:35]
nem elkepzelni kell hnem ez egy remekmu aki fembol ilyent csinal azz elot le a kalapal es nem a valsagra kell fogni mindent kinek nem tetszik az ne nezze!!! es szerintem meg sokan akik ide komenteket irjk meg sokan ki fognk menni a helyszinre!!!! es tudajtok nem itt kell verni mgtokat hanem az eletbe es ha valaki el akr erni vlamit azt le kell degradalni ilyenek vagytok ti szekelyek!!!!
116.
Kívülálló
2011.12.14., szerda [19:29]
Megkérem az anyagi gondjait M. Árpád-al a munkaszerződésben leírtak be nem tartásáért rendezze a bíróságon! A falu papjának semmi köze sincs az utak aszfaltozásához! A "faluk lakói" ha veszik a fáradságot és elsétálnak a kilátóig,akkor ott láthatják a "Bádog Árpi" oldalára kifügesztett építési engedély számát, a beruházással együtt!
115.
Demeter Judit
2011.12.14., szerda [19:15]
El nem tudom képzelni mi szépet láttak ebben a hatalmas és fényes pléh-krisztusban, hogy egy ilyen hivalkodó meg óriás valamibe annyi pénzt belefektessenek a minket is sújtó gazdasági krizis közepette.
114.
enikö nénnye
2011.12.14., szerda [19:07]
Mi a helyzet M. Árpád, ilyen semmirevaló vasdarabra megy a pénzünk, mi pedig dolgozunk neked mint a kutyák potom bérért?! Miért nem fektettél be a papoddal együtt a falu kiaszfaltozására, mint ahogy a polgármester elvtárs megigérte? A faluk lakói szeretnék látni a befektetést, engedélyt amivel Bádog Árpit megcsináltattad
113.
Breazu
2011.12.14., szerda [19:02]
@111:
Melyik ujgazdag anyuka likabol jottel a vilagra?
112.
Vállalkozó
2011.12.14., szerda [18:47]
Ez egy profit orientált vállalkozás beruházása! Nem tudom,nem értem,hogy miért ez a nagy hű,hó? Egy kilátóról van szó amelyik profitot kell termeljen a befektetőknek! Ami itt ezen a honlapon zajlik az nem más mint marketing fogás (reklám),elég megnézni a cikk látogatók számát. További jó szórakozást mindenkinek!
111.
111
2011.12.14., szerda [18:41]
Milyen jól tudnátok gazdálkodni más pénzével!Akkor jártassátok a szátokat,ha minden utolsó pénzeteket a szegényekre költöttétek.Az ők pénzük és arra költik a mire akarják,az égvilágon semmi közötök hozza.
A szoborról csak annyit,hogy majd hozzászoktok ,hogy van ha tetszik ha nem.
110.
(hnockh)
2011.12.14., szerda [18:30]
, ha addig élek is megnézem a saját szememmel , hazamegyek röhögni rajtatok feleim...a krisztusát
109.
Tavaris
2011.12.14., szerda [18:19]
„A község lakosainak reakciói alapján és a turisztikai szempontot figyelembe véve úgy érzem, szükséges volt a kilátó megépítése. Felfelé kanyarogva a tetőre valami felemelő érzés járja át az embert a szobor láttán” – osztotta meg véleményét Albert Mátyás. Farkaslaka polgármestere abbéli örömét is kifejezte, hogy a sok viszálykodás ellenére a gondviselés mégis a beruházás mellé állt, kitartott a szép idő, így néhány héten belül befejeződhetnek a munkálatok.
Minden rendbe !
Ez igen elnok elvtars, no comment !
108.
Valahol
2011.12.14., szerda [18:08]
Ebben a nincstelen vilagba valahol nagyobb szukseg lett volna erre a penzre.
Jezus nevevel es isteni szemelyevel sokan csufolodtak az idok folyaman, de azert nem kellett volna ennyire.
107.
oroszhegyi
2011.12.14., szerda [18:03]
a szekta e vag zsibbadtfej
106.
Fatoku
2011.12.14., szerda [18:01]
Pont az ilyen antikrisztusoknak allitattak az antikrisztusok.
Az antikrisztusat neki(k) !
105.
Ha igen
2011.12.14., szerda [17:58]
Azert is csinaltattak, s persze meg azert is, hogy legyen amit a haloing zsebebe tenni.
Olyan uress a lelkuk es a fejuk mint a badogkrisztus belseje, csak mostmar nem busuljak mikor lessz elseje.
104.
Sejahaj
2011.12.14., szerda [17:52]
Pont ugy nez ki mint a megrendeloi haloingben!
103.
hallgató
2011.12.14., szerda [17:50]
Egyes naiv ide iroknak-olvasoknak : krisztus szo, az egy okori fogalom szo, felkent, megválto, messiás, stb. amit a zsidok használták és vártak, várnak mai napig is , egy kegytlen, gyilkos, zsarnok emberkét az élükre, aki megszabaditsa , kiszabaditsa , megváltsa a népét, hiszen mindig lázongtak.. Nos, ehez nekünk magyaroknak semmi közünk, Jézus nem volt megválto, sem felkent, sem király, hanem korabeli lázado csoport egyik tagja, akit János beavatott szektájába. Nos, most már ehhez a Bádog Bálványhoz nekünk semmi közünk, ez politikai huzás , semmirevaló emberkék ,beleértve az 1 ? házat is, semmirevaló tette, ami sem alkatilag, sem müvészetileg stb. egy köpetet sem ér. Ami Zavaczkit illeti, jol csinálta, hadd dagadjon a bukszája, haználja ki a környék papjait, polgármesterét, hiszen a pénzünkre dolgozott.
102.
fenyoke
2011.12.14., szerda [17:05]
Hajra menasag, en neked drukkolok :):):):):):)
101.
HB
2011.12.14., szerda [16:35]
Egy kas csihányt nem ér az egész. Szégyen!
100.
miki moccnak
2011.12.14., szerda [16:29]
lehet hogy Kolozsváron még sok Kincs van, de magyar egyre kevesebb. László Attila, Kolozsvár alpolgármestere szerdán megerősítette, miszerint körülbelül 17 százalékra csökkent a magyarság számaránya az idei cenzus nem hivatalos, ideiglenes eredményei szerint.

Már csak minden hatodik lakos vallja magát magyarnak, de ez is nagy Kincs.
99.
szív1971
2011.12.14., szerda [16:10]
43.Piricske, ne legyen már annyira szűk látókörű ha tetszenek a kilátók!
Az,hogy "pléh" nem föltétlen vegyi és anyagi megfogalmazás. Azt is jelenti: ÉRTÉKTELEN !!!
Azt meg végképp nem értem, hogy miért csak az zavarná önt, ha felvonó is lenne egy ilyen fémszörnyetegben?
98.
szív1971
2011.12.14., szerda [16:02]
Krisztust Jeruzsálemben megcsúfolták. Most a Gordon-hegyen is.
Akkor akarva, most lehet,hogy akaratlanul.
97.
miki mocc
2011.12.14., szerda [16:01]
Talan jobb lenne, ha zavarna az a szobor es ha lenne aki nem csak buzdit a zavargasra, de tesz is azert valamit, hogy az effelek ne maradhassanak meg Kincses Kolozsvaron az eltulajdonitott regi magyar szinhaz elott.
96.
A pap
2011.12.14., szerda [15:41]
Ez azert nem Jezus masodik eljovetele, habar egyesek lehet azt lassak benne.
A grandomania es az izlestelenseg netovabja, nem hiszem, hogy mindenki ilyen lenne arrafele.
Ha annyira elethu lenne a ,,plehkrisztus " megszolalna es azt mondanna ,, emberek ha felszamoltatok (telyesen) a szegenyseget akkor allitsatok szobrokat "
Jezus nem kert senkit, hogy allitsanak neki szobrokat, hanem arra kert, hogy eljenek tanitasai szerint. Ezek akik ezt a szobrot alittassak tulajdonkeppen sajatmaguknak akarnak a hatterben.szobrot allitanni, hogy zenghesse az utokor es a jelenkor is a nevuket.
Jezus szivessebben vette volna, ha esetleg egy oregotthon vagy ehhez hasonlo dologra forditjak az a penzt.Ajanlom ezeknek a foldon jaro isteneknek, hogy menjenek templomba gyakrabban es figyeljenek a vallas tanaira, hatha kitisztul az agyuk, olyan szempontbol, hogyha tetszelegni akarnak Istennek es embernek akkor koltsek arra a penzt amire szukseg ebben a ,,valo vilagban" A feltunesi viszketegseg nem bun de nagyon csunya emberi tulajdonsag, vagytalan ennel tobbrol van szo ?
95.
te vagy a legsuketebb!
2011.12.14., szerda [15:17]
A sok suket kozott, te vagy a legsuketebb! Mar hogyne lenne kozom ahhoz, hogy valami penzeszsakok idiota badogszornyeteggel csufitjak a tajat?
94.
leander
2011.12.14., szerda [15:07]
Nem tudom miert veszekedtek, hiszen egy honapon belul elhordjak a cigok az ocskavasba az egesz szerkentyut es akkor felesleges volt itt a sok vita!!!
Okos eluljarok akkor tessenek egy kamerat is felszerelni oda, gondolom abbol a sok penzbol futja arra is.
93.
kritikus
2011.12.14., szerda [14:55]
Nezzetek meg a Zetelakai Szent Istvan szobrot meg rosszab
92.
anonim 2
2011.12.14., szerda [14:39]
Nekem az a benyomásom hogy neked az Ortodox templomok hiányoznak !!!
Persze a templomokat a mi adonkból épitik ezt pedig saját pénzböl épitették !!
91.
űrhajó
2011.12.14., szerda [14:38]
Egy szép napon, talán a negyvenediken Húsvét után majd begyújtja a rakétáit az acél monstrum, és felemelkedik az űrbe. Addig viszont cetliket lehet ráaggatni és üzenetekkel telefirkálni a marslakók számára
90.
Kolozsvári
2011.12.14., szerda [14:28]
Engemet Kolozsváron az Avram Iancu szobra zavar,de nem ócsárolom inkább elkerülöm. Egyes hozzászólok (20.Pleh Krisztus) egyenesen és nyíltan rongálásra buzdít embereket ez már több mint sok!
89.
kozmondasok
2011.12.14., szerda [14:27]
Ezek jutnak e témával kapcsolatosan eszembe: a látszat csal , az ördög nem alszik, a számok nem hazudnak, a pénz beszél a kutya ugat, ...ja és a bárányok hallgatnak...
88.
Gál Gábor
2011.12.14., szerda [14:15]
Bennem azt a benyomást kelti, mintha egy magasfeszültségi villanyoszlopot beöltöztettek volna. Hogy lehet engedélyezni ilyesmit. Pedig ZWL egy jó művész. Ez mi?
87.
Zavacki
2011.12.14., szerda [14:07]
Itt a poén, a lengyeleknél is egy Zawacki volt a grandomániás: " A lengyelországi alkotás ötletgazdája Sylwester Zawadzki, a város egykori lelkésze, aki 2000-ben Krisztust akarta megtenni a város védelmezőjének. Ez a terve az egyházi vezetők ellenállása miatt megbukott. Zawadzki vezetésével öt évvel ezelőtt vágtak bele az építésbe, kezdetben csak egy kisebb kerti szobrot terveztek, idővel azonban a projekt egyre nagyobb méreteket öltött. A megalomániásnak tartott Zawadzki végül a hívők adományaiból több, mint 221 millió forintnyi összegből emeltette. "
86.
soksuket
2011.12.14., szerda [13:57]
Nem az en erdemem eldonteni hogy kellett-e ez a szobor, vagy sem, nem az en kertembe epitettek, es nem is az en penzembol, igy kozom sincs sok hozza. De a sok kommentet olvasva, hozzatok a tipikus udvarhelyi format emberek. Mindenki azzal foglalkozik felenk, amihez semmi koze, kommental rosszindulatuan mindent, ha feher azert ha fekete azert. Jo hogy megepitettek, igy lett egy ilyen is itt, ezzel kart senkinek se csinaltak, a szemkozti tetore ha lesz penz epithetnenek meg egy oriasibb Batman kilatot, en azt is dijaznam. :). Az en kilatasomat innen udvarhelyrol, egyik se fogja zavarni.
85.
na ja
2011.12.14., szerda [13:51]
Hát ezt is megértük: a méret a lényeg :) a brazíloké ekkora, a lengyeleké meg akkora :)) Maradjunk annyiban a bádog-szobor nem a vallásról szól, hanem egy gazdasági vállalkozásról. Semmi köze a vallásos érzűlethez, annál több a pénzhez.
84.
wegry, polák
2011.12.14., szerda [13:47]
a lengyeleké 51 méteres
http://www.blikk.hu/blikk_aktualis/botrany-az-orias-krisztus-szobor-miatt-2033456
83.
an13
2011.12.14., szerda [13:41]
Azóta a kápolna helyét jelző megszentelt tábla eltűnt. Vagy meggondolták?
82.
Párizsi
2011.12.14., szerda [13:34]
Fél nap alatt 4000 néző 80 hozzászóló! Mindez kismiska ahoz a közfelháborodáshoz viszonyitva amit a párizsi Eiffel-torony felépjtése válltott ki annak idején. Százezrek kérték a Párizst elcsúfitó szörnyeség azonnali lebontását. Ma torony Párizs szimbolumává vált és benne van a világ három legismertebb épülete között. Igy van ez a Krisztusszoborral is meg minden korát, korának izlését messze megelöző alkotással!
81.
Rivalizálunk? Rivalizálunk?
2011.12.14., szerda [13:32]
Nincs baj, gyerekek! Lököttségbe egy fikarcnyit se maradunk el másoktól. Csak méretekben. Íme, mit találtam a neten: "Egy alig ismert brazíliai, főleg mezőgazdasággal foglalkozó városka eltökélte, hogy felveszi a versenyt Rio De Janeiróval, és magasabb Jézus-szobrot épít, mint a Corcovado (Cukorsüveg) hegyen lévő Megváltó Krisztus szobor.
A Sao Paolótól északra fekvő Sertaozinhóban épülő szobor 187 láb (57 méter) magas lesz, és egy 128 láb (39 méter) magas talapzaton áll majd." (A Rió-i Krisztus szobor 30 méter magas és 8 méteres talapzaton áll.)
Hol állunk mi még ettől, a magunk 22 méteres Gordon-hegyi Pléhkrisztusunkkal?
80.
ff
2011.12.14., szerda [12:51]
A kéztartása egyértelműen a szeredai bőcseszku szoborra hajaz, a feje meg pöhuneszkura.
79.
menasag
2011.12.14., szerda [12:48]
Na és mit szóltok ehhez ? legalábbis ami a terveket illeti ?
http://www.dunatv.hu/otthon/kapolna_tolvajos_teton.html
78.
menasag
2011.12.14., szerda [12:44]
@HK.:
A környezetszennyezés csak az embertől függ. Példának okáért hasonlítsd össze a somlyói búcsúval, ahová százezrek járnak.....
Az érintetlen terület pedig csak fogalom, ugyanis amíg érintetlen addig nem láthatod a szépségét, és amikor értékelheted mát nem érintetlen.
Szerintem számoltak a szeméttel meg mindennel és akik arra hivatottak meg is fogják oldani.
77.
SZ.J
2011.12.14., szerda [12:29]
Szégyen! Gusztustalan giccs,tükrözi az állíttatók lelkivilágát.
76.
R .Sandor
2011.12.14., szerda [11:30]
Nagzon jó hasonlat érdemes megnézni !!!!
75.
PlehBoy
2011.12.14., szerda [11:27]
A plehkrisztus mar reg jelen van, volt Erdelyben
Ime Kozma Mihaly konyve:
http://hazaiporta.hu/index.php?url=termekkartya.php&termek_id=1000&info=Pl%C3%A9hkrisztus_Kozma+Mih%C3%A1ly_
74.
R .Sandor
2011.12.14., szerda [11:26]
(azon szakmabeliek, akik ellenezték a tervet, csak irigységből tették ezt” – fejtette ki az elöljáró, )
Tényleg Kukiii ?
73.
Jozsi Kukac
2011.12.14., szerda [11:26]
Es az akkor azt jelenti,hogy nekunk is hasonlokka kell valnunk hozzajuk????
72.
Jozsi Kukac
2011.12.14., szerda [11:22]
Nekem ezt juttatja eszembe: http://www.google.ro/imgres?q=darth+vader&start=396&um=1&hl=ro&sa=N&biw=1152&bih=749&tbm=isch&tbnid=dMluIAfLBYEZoM:&imgrefurl=http://www.myconf
71.
Csak ugy
2011.12.14., szerda [11:21]
Izlesekrol vitatkozni folosleges. Nekem a kek, neked a feteke.
Orvendeni kene hogy valamit is letrehoztak. Es nem favago gepeket vettek abbol a penzbol, taroltak le a domboldalakat csupaszra.
.
Akinek nem tetszik ne nezzen oda.
70.
skorpi
2011.12.14., szerda [11:14]
Lehet van ennél szebb is a világon, de nekünk ez lesz. Én biztos fel fogok menni rá ha elkészült, és körülnézek. És bizonyára tetszeni fog amit onnan látni fogok.

Ne adjatok utat a szívetekben a gyűlöletnek és a rossz féleségnek, legalább egymást szeressük kicsit jobban.
Áldott Adventet székely testvéreim!
69.
HK.
2011.12.14., szerda [11:13]

Van arról fogalmad hogy ez mekkora környezetszennyezéssel (is) fog járni?
A természetet az ember teszi tönkre ezzel a *** is amikor beteszi a lábát! Az érintetlen természetnél szebb nincs! Nincs hozzá semmi joga hogy beleronditson ebbe még MA-nak sem!!! Oldja meg az odahülyitett turistáit a levegőből!

68.
kukiii
2011.12.14., szerda [10:52]
Kedves vitatkozo:

Igen arra van ez a felulet, de az izlesekrol vitazni, bunkosagra vall. Nekem a fekete tetszik neped a piros. Mi ertelme van ezen vitazni (szerinted meggyozol hogy a piros szebb ha nekem a fekete tetszik)? Mi ertelme van ennek. Gondolkozz...ezt csinaljatok.

Okosabb maradtal volna ha halgatsz.
67.
roz
2011.12.14., szerda [10:46]
Mirol beszeltek itt ,kedves hozzaszollok? ,hogy az sajat penze es azt csinal vele amit akar?,hat elmondanam,hogy amiota folyik ez a ugy azota mindket faluba gyujtik erre a celra a penzt,a templomba hirdeti ki a pap es persze nem kotelezoen de vannak hangado (valoszinu beepitett emberek ) akik lesjanaljak a kispenzu nyugdijas es penzes embereket egyarant,igy szegyletebe is odaadja azt a kis penzet.
Igy van ez falun,es meg szolni sem mernek csak nagyon titokba mert nem tudjak mikor mit szabad meg beszelni is,mert a pribekek meg kipellengerezik.
Nekem is az a vlemenyem mint sok masnak,hogy azt a penzt sokkal jobb celokra is lehetett volna forditani es ha mar mindenkepp kilatot akar ,azt is meg lehetett volna oldani csak nem Krisztus kilato lett volna""" ne igy vezekeljen a megallmodo """ lett volna alkalma jot cselekedni boven.
66.
vitatkozó
2011.12.14., szerda [10:40]
Ha nem tetszik ez a vita ne vegyél benne részt, ha pedig tetszik akkor örulj, és tedd hozzá a magadét, talán meggyőzöl másokat, vagy új szempontot ajánlsz a témához, netán a te véleményed fog módosulni mások nézőpontja láttán! Annak nincs értelme, hogy azt követeld, hogy "zarjatok mar le a sok suket vitatkozast", hiszen pont erre van ez a felület.
65.
székely28
2011.12.14., szerda [10:31]
Kedves 'Székely motivumok' gratulálok a határozott véleményéhez, melyet én is messzemenően osztok önnel, és szakmabeliként állítom, hogy dilettantizmusra vall az a "művészettörténészi" észrevétel, hogy egy alkotás az alkotó halála után válik remekművé. Ez a megállapítás a művészeti szakma meggondolatlan, ismerethiányban szenvedő heccelkedő nyegleségének tudható be. Egy művészettörténésznek legyen határozott kritikai érzéke, hogy mit hova soroltatna be, neadjisten egy ilyen giccshalmazt próbálna piedesztálra állítani szakmai szinten is.
64.
kukiiii
2011.12.14., szerda [10:28]
Nem ertem mit vitaztok ennyit ezen a teman. Egy fontos szabaly van: AZ IZLESEKET NEM SZABAD VITATNI!!

Mindenkinek mas az izlese, van akinek tetszik, van akinek nem, en orvendek hogy mozdul valami a kornyeken. Kergetitek a nagy semmit korbe, mindenkinek mas az izlese es tartsatok tiszteletben.

Ha nem tetszik ne nezz oda, ha pedig tetszik akkor orulj, zarjatok mar le a sok suket vitatkozast, ugysem tudtok megegyezni.
63.
ostobaság emlékműve
2011.12.14., szerda [10:26]
Igazad van.

Sokan úgy gondolkodnak, hogy mindenki azt csinál a pénzével, amit akar, pedig ez nem így van. Organikus közösségben a hierarchikus rétegződésben az anyagi gazdagságon kívül, az életkorral mért bölcsesség, a tanult emberek tekintélye vagy a nembéli sajátosságaink tiszteletben tartása stb. is szerepet kap. A pénz nem az az adu ász, ami mindent visz. Nem lehet egy gigantikus emlékmű létére, vagy a turizmus fellendítésére az egyetlen szempont a pénz rendelkezésre állása. Épp abban van az emberi nagyságunk, hogy fel tudjuk mérni korlátainkat, és nem a lehetőségeink határait feszegetjük, hanem a bölcs belátás és sokszempontú mérlegelés eredményképpen jutunk döntésre.

Ebből a szempontból ez a projekt éretlen módon született meg, hiába volt meg rá az anyagi fedezet. Messziről látható módon figyelmeztet, hova vezet az ostobaság.
62.
anonim 1
2011.12.14., szerda [10:25]
Drága Uram ezt ugy hivják hogy HALADUNK A KORRAL!!!
61.
Dzsihad
2011.12.14., szerda [10:02]
en nem hiszem hogy ez "csak" 200 000 euroba kerult !
szerintem sokkal tobb, de azt majd kesobb fogjak az adofizetokbol kiszedni ...
amugy egy rakas sz...., mire kell ilyen ocsmanysagokat csinalni, en nem ertem ....
mar ideje lenne felbredni arra hogy a vallasok arra lettek kitalalva hogy hogyan szedjek ki a penzt az emberekbol.
60.
Szekely motivumok
2011.12.14., szerda [10:01]
Kedves Muvesztettortenesz. Hogy egy mualkotas a muvesz halala utan fog sokat erni, ez nem mindig igy van, peldaul a hetvegen adtak el egy budapesti aukcion egy Maszelka kepet 20.000 forintert. Amig a muvesz ur elt, addig joval dragabban mentek el a muvek.
Ami a muvet illeti az a bajom vele, hogy nem szekely, nem magyarhoz illo kivitelezes. En katolikus vagyok, de ez a grandomanias dolog oszinten szolva elszomorito. Eddig foglalkoztunk az ortodox egyhazzal, a giccses ciganypalotakkal. Tenyleg a szekely ember ennyire izlesficamos? Egy szep kornyezetet elronditani...En sajnalom hogy ebben a penz nelkuli vilagban elso szamu celpontok a turistak lettek. En mar csak attol felek, hogy mint pl Pisaban a Krisztusunk kore bodesok fognak letelepedni par ev mulva, mert ahol van turista ott van korondi bode is. Kar a gyonyoru festett szekelykapuinkert, a szekelyharisnyaert...es sajnos az a szomoru, hogy a meggazdagodas sajnos a muveletlenseg hianyaval kezd tarsulni, nyilvan tisztelet a kivetel
59.
menasag
2011.12.14., szerda [09:31]
Nem szenvedek, és éppen ezért a Csíkszeredai Szt.Ágoston vastornyát giccsesebbnek tartom.
58.
művészettörténész
2011.12.14., szerda [09:31]
Most sokan fanyalognak, de - mint az igazán nagy műalkotások esetében - a kortársak értettlenségét a Laszlo Constr. Zavaczky Walterművész meg a Magyari Árpád, a Protempsponzor halála után fogja az utókor nagyra tartani, akkor sokszorosát fogja érni a mai bekerülési árának.
57.
Jó kérdés.
2011.12.14., szerda [09:24]
Vajon ki fogja megvédeni az ócskavas gyűjtő barna testvéreinktől?
56.
anonim 2
2011.12.14., szerda [09:22]
Szerintem te is fel fogsz mászni hogy a fenyöerdök hazájában körülnéz mert eddig nem vólt rá esélyed !!
55.
fikázó
2011.12.14., szerda [09:22]
Sirály! a magassságbeli!
54.
nakiakiraly
2011.12.14., szerda [09:10]
Kedves Sándor!
Gondolom, hogy "menasag" nem ilyen magyarázatra gondolt.
Ha egy kérdésre nem tudsz válaszolni, akkor inkább neki se kezdj. Csak égeted magad.
53.
R .Sandor
2011.12.14., szerda [08:45]
Te komám Eifel torony szindrómában szenvedsz :):):)
52.
Boborján
2011.12.14., szerda [08:38]
Most osztán támadnak a ruszkik hogy rakétakilövő állomást telepítettünk a Gordonra.

Gordon....we have a problem!!!!!
51.
menasag
2011.12.14., szerda [08:33]
Mielőtt jobban belebonyolódnátok a giccselésbe, magyarázza meg valaki, hogy mennyivel giccsesebb ez a szobor egy torz Dali képnél, vagy egy faragott festett kapunál, vagy akár a mai kor szellemében épült házainknál ?
Sokan sokféleképpen értelmezik a vallást, van aki azt szereti ha az templomba az oltárnál világi zenéket énekelnek, van aki a templomi orgonaversenyekre esküszik...másik versel vagy szónokol....szóval most van ez a szobor, ha általa megnő a látogatottság a térségben akkor megérte, ha nem akkor szépen elfelejtik....de semmi esetre sem illik időnaptelőt leértékelni.
50.
R .Sandor
2011.12.14., szerda [08:30]
Én csak egy szép nagy villámháritót látok laikus szemmel, hátulról nézve pedig inkább egy Csillagok háborujábol kiollzott Jedi lovag ötvözve a szabadság szobrával.
Emberek csak egy kérdésem van.Tényleg ennyire le tudunk sűllyedni itt a Fenyőerdők hazájában fémből készitünk orbitális méretü akármit ?
49.
reinhard
2011.12.14., szerda [08:29]
A kereszt az kereszt, nem mas Jezusrol szol stb.
48.
anonim 2
2011.12.14., szerda [08:09]
Az Ortodox keresztek az utjaink szélén jobban néznek ki ????
47.
rotyi
2011.12.14., szerda [07:40]
Na jöhet a Romtelecom felszerelni a Bádog Bálványra az antennákat, kitünö állvány !
46.
radar
2011.12.14., szerda [06:55]
Na es Borboly az ollojaval hol marad?
45.
oboval szemben
2011.12.14., szerda [01:09]
"anti-obo"-nak: szerintem egy az egyben román anyanyelvéről fordította! Örülnünk kell neki, fejlődjön. Fizetésemelést neki!
44.
anti-obo
2011.12.14., szerda [01:02]
a 36-os számon minden lehetséges jellemzést megadott magáról, már csak tolmácsot kell hozzon, aki visszaferdíti az össze-vissza ferdített mondókáját. Ez az igazi tápos duma amit lead.
43.
Piricske
2011.12.14., szerda [00:24]
Nem pléhből van a Krisztus kilátó és nem giccs. Giccs a Korondon kiállított kerti törpék cigánynék stb. hada. A fémszobrászat híres és modern. művészeti ág. Más kérdés az, hogy a Megváltó testében felvonó fog haladni. Engem ez zavar..
42.
dozer10
2011.12.14., szerda [00:16]
Eifeltorony - Plehkrisztus; Buckingham Palota - vajdahunyadi ciganypalota.
Te jo isten, mennyi betegelmeju ember.
41.
huooooo
2011.12.14., szerda [00:13]
S a harmicast lattad:D
No ez aztan a vascsicsergo :)))))))))))))))
40.
cube
2011.12.14., szerda [00:10]
Igazitas: a 2 es es a 3-as a kepgaleriaban ;))
39.
cube
2011.12.14., szerda [00:08]
Nagyon tutti a kettes es a harmas foto..... S ezzel mindent elmondtam :)
38.
arnold svájcinéger
2011.12.13., kedd [23:52]
I`m back! A terminátor visszatért. Ezúttal hosszú hajjal vívja harcát az önpusztító emberiség fennmaradásáért, és ez a küzdelem nem Los Angeles felhőkarcolóinak árnyékában, hanem a székely bércek tetején zajlik. Asta la vista, Terra Sicolurom!
37.
Oh ne
2011.12.13., kedd [23:42]
Ekkora izlestelen giccset ritkan latni. A balkani hatas kiutkozott.
36.
obo
2011.12.13., kedd [23:05]
Ez kell a parasztnak! Legyen amit mutogatni a táposoknak, akik nyál csorgatva nézzék és fotózzak a széköly Krisztusát, remélve még több bevételt az egy giccs ággal kiegészült csillagtúrának...
35.
annyi bizony
2011.12.13., kedd [22:55]
Két ember,akinek nem szabad hiányozni az avatón: Bajnai Gordon és Gigi Bekáli.
34.
apropó
2011.12.13., kedd [22:36]
S ha fából készült volna a "pléh" Krisztus? Akkor is bajotok lenne vele?
33.
annyi bizony
2011.12.13., kedd [22:35]
Pléhkrisztus, bádogvallás.
32.
ennyi
2011.12.13., kedd [22:24]
Ha jól értem az építészek ellenzik, az egyház nem támogatja, de az ízléstelen parasztok így akarják és akkor így lesz. Ez olyan jól jellemzi a mindenkori "Székelyfődet", az egykori Magyarország legfejletlenebb régióját, ahol egyetlen igazi város sem tudott létrejönni.
31.
egyvalaki
2011.12.13., kedd [22:18]
28-nak, 26-nak és másoknak.
Hiányérzetem van, kellene egy másik ugyanilyen kilátó egy mást hegytetőre is. Ugye lehet, Gordonkák? Na kééééreeeeem!
30.
ibi
2011.12.13., kedd [22:18]
Üdvözöllek a neten, kedves Felvilágosult Ufó!
Véleményed ellenére tiszta szivvel és örömmel maradok egy keresztény a sok millió közül, és örülök a kilátó elkészültének is. Egyeseknek bármilyen hihetetlen, sokan vagyunk akik hálásak a létrejöttéért.Áldott Karácsonyt kívánok, barátnak és ellenségnek,felekezeti hovatartozás nélkül! Végül is,azon semmi sem változtat,hogy a"legfontosabb a Szeretet".
29.
Miki Mocc
2011.12.13., kedd [22:12]
Matild 2.
28.
almaafaalatt
2011.12.13., kedd [22:11]
Szerintem ez az Iron Man nem is olyan gaz. Tulajdonkeppen egy vagany kilato, ahonnan gyonyoruen el lehet latni a vilag vegeig. Namost, hogy eppen Jezusra hasonlit, attol szerintem el lehet tekinteni. Egy kicsit giccses, de funkcionalisan megallja a helyet.
Es vegul a 14-es kommentelonek uzenem, hogy ennel kiralyabb, tomorebb es lenyegretorobb magyarazatat a keresztenysegnek szerintem meg senki nem tudott mondani. Zsir!
27.
Küküllőmenti
2011.12.13., kedd [22:04]
Ön összetéveszti a szezont a fazonnal! Itt nem közpénzről van szó,hanem magánpénzről! A saját pénzét mindenki arra költi amire akarja!
26.
Akinek elege van az észosztásból
2011.12.13., kedd [21:55]
Megkérlek magyarázd meg nekem,hogy mi közük van a Gordon cég alkalmazottainak ehez a kilátóhoz? "a Gordon cég alkalmazottainak ajánlom, hogy fizetéskor egy-egy darab lemezt vigyen el az ócskába a műalkotásról, s a bére máris kompenzálva lesz." Azért egy kicsit durva rongálásra és lopásra buzditani egy nyilvános internetes honlapon! Egy magán tuljdonban lévő építmény megrongálása bűncselekménynek számít! A fizetés megegyezésnek vannak más törvényes módjai!
25.
na igy na!!!
2011.12.13., kedd [21:53]
Farkaslakan, nagyon rendbe lehetnek a dolgok a faluba es a kornyeken, ha 200.000 eurot mar nincs mire kolteni. Le a kalappal a vezetoseg elott! De vajon mit mondanak az ott elok , valoba nem lett volna esszerubb helye ennek az osszegnek??? Mert alig tudom elhinni , hogy ne lett volna!!!
24.
valaki,
2011.12.13., kedd [21:45]

Nekem tetszik.A sok irigynek, akadékoskodónak, okoskodónak csak annyit,hogy semmi közük,hogy ki mire és mikor költi a pénzét.

23.
Pleh-Krisztus
2011.12.13., kedd [21:31]
Ha én szép felvételt akarok készíteni, akkor felmegyek a Hargitára, s onnan biztos jó a belátás. Az udvarhelyi Szarkakőről is el lehet látni a Fogarasokig, nem nagy kunszt. Egy kilátót meg nem így kell kiépíteni. Az előbbi megjegyzéshez, hogy aki unja megnyitni a videot, itt a cím: P-Mobil: Pléh Krisztus.
22.
Zo
2011.12.13., kedd [21:23]
Nem kell szidni uton-utfelen, orvndjetek, hogy valami eloremozdul, ha igy - ha ugy. Van ahova kimenni, nem kell a kornyekbelieknek hosszu km-reket utazzanak ha kilatohoz akarnanak menni. Nem kell kulonosebben sem felruhazni a szobrot ilyen olyan ezzel azzal, tekintsetek annak, ami....kilato (angyalborben).
Szep felveteleket lehet majd kesziteni onnan, mert a kilatas pazar....ennyi es nem tobb. Nem kell a sok elmelet jobbrol balrol, akinek nem tetszik, nem kell odamenni. Meg sok sok dolog van ami nem tetszik a kornyeken esetleg, de az mellett is megvan az ember, miert lenne pont ez kivetel?
Nincs mivel foglalkozzatok otthon?ppfff.....
21.
Irigy kutya
2011.12.13., kedd [21:20]
Es most mondd el magyarul is kerlek.....
20.
Pleh Krisztus
2011.12.13., kedd [21:20]
A hozzászólásokhoz csak annyit: a Gordon cég alkalmazottainak ajánlom, hogy fizetéskor egy-egy darab lemezt vigyen el az ócskába a műalkotásról, s a bére máris kompenzálva lesz.
S ajánlom egy közismert zenekar számát: http://www.youtube.com/watch?v=kl82rEcrf6E
19.
gabordiak
2011.12.13., kedd [21:12]
jo hogymegvilagosodtal ekkora msarhasagot eletemben nem hallottam hallom ahit gyulekezete az elcsalt ovodban vidam vasarnlyekapot tart igyekezz meg vannak he
18.
K Imre
2011.12.13., kedd [21:06]
A hozzád hasonló gondolkozású keresztények irányították az inkvizíciót és küldtek halálba embereket.
17.
Irigy kutya
2011.12.13., kedd [21:05]
Sajnos ez nem mas mint a "megtehetem-megteszem!" szemlelet megtestesulese, e videkre nemillo plehbalvany, az igazi Hit kicsufolasa! E kozizlesficam targya nem mast hirdet, mint egyesek hatalmat,es a penzet, amivel barmi megteheto! Ti sajnalatra melto emberek-kik penzzel tamogattatok e balvany letrejottet- nem latjatok a sok nelkulozo embert,beteg gyereket???....
16.
pon jó
2011.12.13., kedd [21:02]

szerintem pont jó lett, világosan látszik egyesek inteligencia szintje, ami nem egyenesen arányos az összeharácsolt pénzek mértékével (...)

15.
Miki Mocc
2011.12.13., kedd [20:57]
Izles kerdeseben szerintem kar vitazni.
De ez a "muki"(hehe) tenyleg barom. Termeszetes ko...muuuhaha, Felemelo erzes...bahhh...irigy szakmabeliek...ez a legjobb...szeeegeny szakmabeliek, beszaras. De a "szobor" es az Eiffel-torony parhuzama, na az a legkomolyabb.
Inkorrekt akarok lenni: hee, Ocsi, azok lesznek szerintem csak buszkek a terplasztikatokra, akik teged megvalasztottak. Mas nem valoszinu...
14.
fout
2011.12.13., kedd [20:48]
Ha KERESZTÉNY vagy abban hiszel, hogy valami kozmikus zsidó zombi örök életet adhat neked ha szimbólikusan eszel a husából és telepaikusan megüzened neki, hogy elfogadod út mesterednek, és aki így cserábe eltávolíthatja a gonoszt a lelkedből, ami azért került oda, mert egy oldalbordádból lett nőt meggyőzött egy beszélő kígyó, hogy egyen a zsidó zombi apjának a varázsfájáról.
Ez teljesen hihető, világos és kicsit sem nonszensz.
13.
Lucifer
2011.12.13., kedd [20:46]
Hol vagytok ateisták? Itt az alkalom szidni a keresztényeket!
12.
K Imre
2011.12.13., kedd [20:43]
Bálvány vagy giccs nem érdekes de van elég dolog az életünkben amit fontossági sorrendb en Isten elé helyezünk mint jó keresztények.Impresszionista, szürrealista, absztrakt, Picassó,Dali és egyéb képzőművészeti dolgokról mi a véleményetek.A tájat pedig az elektromos vezeték oszlopok, és egyéb tárgyak is rondítják.
11.
M.A.
2011.12.13., kedd [20:41]
Érdekes alkotás, de az igazi Krisztus a szivekben van !
10.
Bethlen
2011.12.13., kedd [20:40]
Ott zavar engem, hogy ez a FÖLD az enyém is és én nem tehetem meg azt amit én akarok, mert nincs annyi pénzem.
Szóval ez egy bunkóság! Ostoba primitív baromság. Benyalás egy olyan egyháznak ami lassan kimúlik. 1000 éve elnyom bennünket, magyarokat!
ÉBRESZTŐ!!!
Egy sivatagi, számunkra idegen vallást tanítanak nekünk, ami teljes velejében nem hozzánk szól! Hanem egy másik fajnak. Hagyjuk ezt, hagyjuk a jézuskás meséket!
9.
egyvalaki
2011.12.13., kedd [20:38]
Most látom, hogy a képen a muki is széttárja a karját. Hát igen: ennyit tudunk... :-)))
8.
átutazó
2011.12.13., kedd [20:37]
Hát azért annak a pénznek lenne helye a Gordon alkalmazottak magasabb bérében esetleg, s akkor a közmegelégedettség nagyobb lenne...így a Gordon alkalmazottak fizetésnapjukkor felnéznek a Gordon-hegyre, sóhajtanak egyet, elmondanak egy imát, és fohászkódnak majd, hogy nehogy megbetegedjenek, mert gyógyszerre biza nem futja.
7.
egyvalaki
2011.12.13., kedd [20:30]
Nincs ezzel semmi baj ezzel, hiszen ez NEM Krisztus. Se nem a mása. Hol van itt Krisztus? Ez egy valami fémalakzat. Ez csak egy üzletemberi játékszer, ami esetleg egy hegytetőn jól mutat. És az üzletemberek majd kihívják oda szalonnázni, szilvapálinkázni a magyarországi vendégeiket és eldicsekednek azzal, hogy pénzükből mit állíttattak. Ennyi.
6.
Kívülálló
2011.12.13., kedd [20:25]
"Mint művészi alkotás pedig, sajnos, a giccs szintjét sem éri el....."Ne haragudj ha megkérdem,melyik Képzőművészeti Egyetemen szerezted a műkritikus, művészettörtész, szobrász, dizájner diplomádat?
5.
danika 33
2011.12.13., kedd [20:12]
Te kereszténynek öntituláló másokat megszoló egyén mit zavar téged az a pénz amit nem a te zsebedből vettek ki, nem a te elhatározásod szerint döntöttek,kicsinyes gyerek vagy!!!
4.
Bethlen
2011.12.13., kedd [20:09]
a gazdagok azt készíthetnek amit akarnak? pénzért becsületet nem vehetnek! Megbocsátást pedig nem kap amiért ezt építteti.
3.
egy keresztény
2011.12.13., kedd [19:54]
Hívő! Ha az lennél, akkor nagyon jól tudnád, hogy a Bibliában azt írja: 3 Móz 26,1
Ne csináljatok magatoknak bálványokat, se faragott képet, se oszlopot ne emeljetek magatoknak, se kőszobrokat ne állítsatok fel a ti földeteken, hogy meghajoljatok előtte, mert én vagyok az Úr, a ti Istenetek. Sajnos ez egy nagy bálvány... szomorú, hogy erre buzdították a népet....
Mint művészi alkotás pedig, sajnos, a giccs szintjét sem éri el.....
A polgármester helyett nem lennék erre ennyire büszke... Máshol is lett volna helye annak a pénznek....
2.
Hívő
2011.12.13., kedd [19:40]
Kérem a jó Istent, adjon erőt, egészséget a kilátó tervezőinek,statikusoknak,kivitelezőknek és nem utolsó sorban Zavaczky Walter Levente szobrásznak akik egy ilyen ateista életszemlélet ellenére kitudták vitelezni ezt a kilátót!
1.
Sandocan
2011.12.13., kedd [19:30]

Elhordják majd (...) darabonként az ócskavasba....

Hozzászólások171