Székelyhon.ro
2012. május 23., szerda; Ma Dezső napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Hogyan lehetünk magyar állampolgárok?

Gáspár Botond | 2010.10.18. [17:07] | Utolsó módosítás: 2010.10.20. [12:31]

Az elmúlt hónapokban – többek között – az tartotta/tartja lázban a Magyarország határain túl élő magyarságot, hogy miként juthatnak magyar állampolgársághoz. A budapesti vezetőség május 26-án megszavazta, és augusztus 20-án életbe lépett az a törvény, amely 2011. január 1-jétől lehetővé teszi az egyszerűsített honosítási eljárást. Immár többet lehet tudni, a konzulátusokon, nagykövetségeken elérhető a tájékoztató, amelyből mi is szemléztünk.

szemelyi_b

Az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács Maros megyei szervezetének elnöke, Kali István tájékoztatott, hogy elérhető a magyar állampolgárság megszerzésének módszertana, azaz tudni lehet, mit, mikor kell beszerezni. Hozzátette, nemsokára megkezdik tevékenységüket az úgynevezett Demokrácia Központok, amelyek feladata a dokumentáció összegyűjtése és tanácsadás a lakosságnak, viszont a magyar állampolgárságot igazoló okmányt csak Magyarországon, illetve Magyarország hivatalos külképviseletein adják át. „Az EMNT segít a dosszié összeállításában és előjegyzést biztosít a konzulátusokon azoknak, akik majd hozzánk fordulnak. A magyar állampolgársággal nem jár automatikusan útlevél, ezt külön kell kérni”– tudtuk meg Kali Istvántól.

Az egyszerűsített honosítási eljárás lényege, hogy nem kell Magyarországon letelepedni a határon túli magyaroknak a magyar állampolgárság megszerzéséhez. Továbbá kérheti a Magyarországon, (függetlenül az itt tartózkodás időtartamától, jogcímétől) és a szomszédos államokban élő mellett a nyugat-európai, tengeren túli személy egyaránt.

Az állampolgársági kérelmet be lehet nyújtani a magyarországi anyakönyvvezetőknél, a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal regionális igazgatóságainál, illetve külföldön a magyar külképviseleteken a magyar konzuli tisztviselőknél. Az állampolgársági kérelmet egyénileg és csak személyesen lehet benyújtani. A korlátozottan cselekvőképes, illetőleg a cselekvőképtelen személy nevében a törvényes képviselője terjesztheti elő a kérelmet.

Kérelmet az nyújthat be, aki:

– maga vagy felmenője magyar állampolgár volt vagy valószínűsíti magyarországi származását,
– magyar nyelvtudását igazolja (ezt a kérelmet átvevő szerv ellenőrzi),
– a magyar jog szerint büntetlen előéletű és büntetőeljárás nincs ellene folyamatban, és
honosítása nem sérti Magyarország közbiztonságát és nemzetbiztonságát.

A magyar nyelvtudás ellenőrzése a kérelem átvételekor történhet a nagykorú kérelmezővel folytatott beszélgetés, illetve a kérelemmel összefüggésben feltett kérdések alapján.

Benyújtandó okiratok

Az állampolgársági kérelem mellett az igénylőnek be kell nyújtania a születési anyakönyvi kivonatát és a családi állapotát igazoló okiratokat (házassági anyakönyvi kivonat, válást igazoló dokumentum stb.), valamint a magyar származást igazoló dokumentumokat (például a felmenők anyakönyvi kivonatai, de lehet plébánosi/lelkipásztori igazolás vagy régi magyar okirat, például egykori állampolgársági bizonyítvány, honosítási/visszahonosítási, elbocsátási okirat, névváltoztatási okirat, korabeli magyar katonakönyv, útlevél, személyi igazolvány, munka- vagy cselédkönyv, lakcímbejelentő lap, illetőségi bizonyítvány stb.).

A magyar származás igazolásánál fontos, hogy a családi kapcsolat, azaz a leszármazás végig követhető legyen. Mellékelni kell még a kérelemhez egy magyar nyelven, saját kézzel írt önéletrajzot és két darab igazolványképet (külföldön élőnek egyet), valamint a magyarországi lakóhellyel rendelkező kérelmezőnek személyazonosító igazolvány kiadásához szükséges adatlapot is csatolnia kell.

A mellékletek közül eredetiben kell a kérelemhez csatolni a saját születési és a családi állapotot igazoló okiratot, míg a többi okirat esetében hiteles másolat is elfogadható (így a kérelem átvevőjénél az eredeti bemutatása mellett is lehetséges másolatot hagyni, aki összevetheti a másolatot az eredetivel).

A kérelem elbírálása

A közigazgatási és igazságügyi miniszter az előterjesztést a kérelemnek a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatalhoz történő beérkezésétől számított 3 hónapon belül nyújtja be a köztársasági elnöknek. Ez azt jelenti, hogy a kérelem benyújtásától számított 4–5 hónap után lehet választ várni.

A honosított személy választása szerint állampolgársági esküt vagy fogadalmat tesz. A honosított a magyar állampolgárságot az eskü vagy fogadalom letételének napján szerzi meg.

Névmódosítás

A határon túli magyarok az egyszerűsített honosítási eljárással egyidejűleg kérhetik, hogy saját vagy felmenőjük egykori magyar születési családi nevét viselhessék, többtagú születési családi névből egy vagy több tag, valamint születési és házassági névből a nemre utaló végződés vagy névelem elhagyását, utónevüknek magyar megfelelőjét. A kérelmező saját vagy felmenője egykori magyar születési családi nevének írásmódját korabeli magyar állami hatóság által kiállított okirattal tudja igazolni. A kérelmet alátámasztó okirat elsősorban a kérelmező vagy felmenője magyar anyakönyvi kivonata, továbbá az anyakönyvi bejegyzés alapján kiállított, a személyi adatokat közhitelűen igazoló okmány. Ezek egybeesnek a kérelmező vagy felmenője egykori magyar állampolgárságát igazoló vagy valószínűsítő okiratokkal.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások66
66.
marci324
2012.03.30., péntek [12:17]
Azaz a [url=http://www.google.com/]Google![/url]-t mondod?
65.
pillango
2012.03.30., péntek [12:13]
ezt a googlen talaltam
64.
pillango
2012.03.30., péntek [12:11]
koszi az infot. ezt nagyon segit.
Adam - http://www.newpokerreviews.com
63.
janikk
2012.02.07., kedd [20:08]
en is igenyt tartok a m,agyar allampolgarsagra de csak akkor ha megkernek ra ; meg hogy mi erdelyiek kerelmezzuk ?? kerjenek meg ok minket nem vagyunk mi hibasak abban hogy ez lett a sorsunk sot
62.
Anonim
2010.11.03., szerda [19:45]
nekem is ezert kell a magyar utlevel na meg meg azert mert magyarnak erzem magam....ennyi aki nem akarja igenyelni az meg ne irdosson ide mert azzal nem valtozik meg semmi
61.
Anonim
2010.10.20., szerda [16:44]
kezdem érteni!
Nem vagyok semmi, nem vagyok senki, csak orbán talp- és hátsó-nyalója, de azt szükségesnek tartom elmondom, hogy amit megígértem azt mostanig túl is teljesítettem. Köszönet érte!!!Sok nehézséggel és akadállyal kell még megküzdenünk mert a nacionalista impotencia szidó világ hatalom nem nagyon szereti a Magyar Nemzet egyesítésre irányuló törekvéseket s mindent megtesznek hogy továbbra is megosszanak és lealacsonyítsanak bennünket. Apáink és anyáink a Cseucseszkunak tapsoltak,a kommunista eszméket életbe tartották,Csonkaországi testvéreink fenekét nyalogatták de most lassan érkezik a Magyar Nemzet fölébredése-akinek ez nem tetszik hát húzzon közel vagy a távol, mi nem akarunk egyebet csak hogy a magyar magyarként éljen és akinek ez tetszik hát válasszon magának lehetöleg egymást tépjük szokás szerint -ébredjünk föl hisz ellenségünk úgy is elég.Àlljon végre ki magyar a határon ,Délen,Nyugaton Èszakon és Keleten.Sírjainkat tisztitsuk meg a gaztól s merjünk vállalni az amugy is ösi kötelességünknek MOGYORÓT A MAGYARÉRT!!!Ha mi nem állunk ki egy másért a nemzetünk érdekébe ki is tentenné ezt meg.Köszönet Ormánynak és sok siket nekük mert ha ök is megdagadnának, miket határon túl mehet nőnk Buzgoriába népszámosnak ------
60.
Anonim
2010.10.20., szerda [12:34]
A cikk cime:Hogyan lehetünk magyar állampolgárok? A hozzászólások....???
59.
bp
2010.10.19., kedd [19:51]
Egyetértek veled,korábban már írtam,kérdeztem de itt mindent össze hordanak egyes anonimok(,már saját maguktól is félnek) csak a lényegről nincs szó!
58.
bp
2010.10.19., kedd [19:30]
Ez gyorsan megy
57.
Háromszéki
2010.10.19., kedd [18:27]
Anonim56: Nyomós ok! Van még? Vagdalkozunk széltibe-hosszába, beszólogatunk, oszt annyi, mi? :)))
Tisztelt Névtelen, az a tény, hogy ön nem hallott dolgokról, nem jelenti azt, hogy azok a dolgok nem léteznek. Tanulni sohase késő, de ha valaki nem rendelkezik megfelelő ismeretekkel egy bizonyos témát illetően, akkor okosabb lenne bölcsen hallgatni - aztán tájékozódni az adott témáról. Ellenkező esetben önmagából csinál még nagyobb barmot, mint amekkora... :)))
Részemről téma lezárva - ellenfél hiányában.

Tisztelettel: Háromszéki
56.
Anonim
2010.10.19., kedd [18:02]
Háromszéki!
Nagy az Isten állatkertje, még egy ilyen hibbant is elfér benne!
55.
Anonim
2010.10.19., kedd [17:12]
54. Csángó** |

Bravo! Éljen-Éljen! Erre igyunk!
54.
Csángó**
2010.10.19., kedd [16:30]
Nem vagyok semmilyen pártnak a tagja,nem vagyok senki talp- és hátsó-nyalója de szükségesnek tartom elmondani,hogy amit az Orbán megigért azt mostanig túl is teljesítette.Köszönet érte!!!Sok nehézséggel és akadállyal kell még megküzdenünk mert a cionista imperialista zsidóvilág- hatalom nem nagyon szereti a Magyar Nemzet egyesítésre irányuló törekvéseket s mindent megtesznek hogy továbbra is megosszanak és lealacsonyítsanak bennünket.Apáink és anyáink voltak kivétel nélkül akik a Cseucseszkunak tapsoltak,a kommunista eszméket életbe tartották,Csonkaországi testvéreink pedig Moszkva fenekét nyalogatták de most lassan érkezik a Magyar Nemzet fölébredése-akinek ez nem tetszik hát húzzon a közel vagy a távolkeletre,mi nem akarunk egyebet csak hogy a magyar magyarként éljen és akinek ez nem tetszik hát válasszon más népet magának és lehetöleg ne egymást tépjük szokás szerint -ébredjünk föl hisz ellenségünk úgy is van elég.Àlljon végre ki magyar a magyarért határon innen és túl,Délen,Nyugaton Èszakon és Keleten.Sorainkot tisztitsuk meg a gaztól s merjünk vállalni az amugy is ösi kötelességünknek MAGYAR A MAGYARÉRT!!!Ha mi nem állunk ki egymásért a nemzetünk érdekébe ki az isten tenné ezt meg.Köszönet Orbánnak és sok sikert nekük mert ha ök is megtagadnának minket határon túliakat akkor mehetnönk Bozgoriába napszámosnak ------
53.
Anonim
2010.10.19., kedd [16:00]
52. csiki 2010

Se a hazából, sem a honlapról nem tilthatod el- és ki azokat, akikkel nem értesz egyet. Az hogy ki a degenerált és ki a normális, az nézőpont kérdése. lehet, hogy téged a vitapartnereid látnak abnormálisnak! Nehéz ügy ez, plurális demokráciának hívják, ha mégis működik.
52.
csiki 2010
2010.10.19., kedd [15:19]
Ezt a cikket azetr irtak ide , hogy aki magyarnak tartsa magat s akarja kerelmezni a magyar allampolgarsagot az tudja , hogy mire lesz szuksege . Akinek ez nem kell az keressen maganak egy a megszallok nyelven irt honlapot s ott fejtse ki beteg elmeleteit, ott mocskolya a fajtajat s azt aki hetven valahany ev utan jot tett nekunk s betartotta az adott szavat december 5 utan is . Huzzon el innen az osszes degeneralt , senki nem kivancsi az orultsegeikre.
51.
csiki 2010
2010.10.19., kedd [15:08]
ha halgattal volna bolcs maradtal volna , igy elarultad mekkora sotetseg van ott ahol az agyad kene legyen. Szegyen hogy igy le tudtak zulleni egyesek.
50.
Anonim
2010.10.19., kedd [15:00]

**** meg a fidesznyik allampolgarsagukat, amit csak ilyen modon adtak meg! mind hulye aki lealacsonyodik erte! UFF, beszeltem. :)

49.
Anonim
2010.10.19., kedd [14:00]
magyar állampolgárok leszünk, ahogy látom a személyi igazolvány kártyán a csonkamagyarország lesz nekünk bozgoroknak is
48.
Háromszéki
2010.10.19., kedd [13:11]
Anonim 45-nek (milyen ötletes neve van, gratulálok, illik a jelleméhez!):
Nagyon köszönöm a civilizált emberhez méltó megfogalmazást és azt a tényt, hogy méltóztatott leereszkedni hozzám, közönséges földi halandóhoz, tudatni velem becses véleményét. Egészen meghatódtam a nem remélt kegytől... :)
Osztán tessék megvilágosítani engem, "hibbantat": Izráelből teccik írogatni? Vagy a gazdi mondta, hogy aki nem ossza a cion bölcseinkek egyedüli igazságát, az mind "hibbant"? Vagy netán goj...
Lassan, de biztosan mindenki rájön, hogy ki áll az emberiség nyomora mögött! Isten előtt nem lesz majd sztárügyvéd!

Tisztelettel: Háromszéki
47.
Anonim
2010.10.19., kedd [12:43]
Hírlik, hogy az okmányokat Tel-Avivban fogják nyomtatni, és informatikusok szerint nem elképzelhetetlen, hogy a mágneskártyán olyan titkos kódok vagy információk lesznek elrejtve, amivel aztán teljes ellenőrzésük alatt tarthatnak
46.
Anonim
2010.10.19., kedd [12:27]
@ Egy székely! Ne aggodj,mert ahol a pénz lesz oda vándorolnak az általad emlitett irodahálózatból a tisztelt megélhetési politikusok!
45.
Anonim
2010.10.19., kedd [12:19]
Te meg vagy hibbanva. Agyatokra ment ez a zsidó uralmi összeesküvés elmélet.
44.
Pógár
2010.10.19., kedd [11:42]
Igazat adok a 41. hozzászólónak. A legfontosabb az általa megfogalmazott ok, én is rohadtul unom már a magyarázkodást... A másik ok az érzelmi - de ezt igen megtépázták az elmúlt évek alatt.
43.
sajci
2010.10.19., kedd [11:12]
Megjósolhatom.

A magyar útlevelek célja, hogy meggyorsítsa a mobilizálható magyarajkú migrációt, hogy a határon túli fiatal magyarokkal, tettre kész magyar családokkal töltse fel a demográfiai deficitet, ami a magyar nyugdíjrendszer hosszútávú rákfenéje. Így vagy úgy egész Európa rászorul a szakképzett munkaerő importjára, Magyarország viszont abban a "kedvező" helyzetben van, hogy Ukrajnából, Romániából, Szerbiából, de még Szlovákiából is perfekt magyarok importjára képes, ha kedvező ajánlatot tesz számukra. (szolgálati lakás, életkezdő támogatás, beiskolázási segély , integrálódási programok, adókedvezmények ...)

Senkinek ne legyen kétsége, meg fogja tenni, és sokan fognak előbb ideiglenesen, aztán állandó otthonteremtéssel a már amúgy sem létező országhatáron túl ragadni, aztán időnként vendégként hazalátogatnak vagy az öregek temetésére hazamennek.

Valamelyik topikban olvastam egy beírást, hogy elhagyott házainkat a visszakergetett romák és a Moldovai Köztársaságból bevándorolt románok lakják majd be...

Magyarország viszont megmenekül az ázsiai, balkáni, észak-afrikai munkaerő importtól.
42.
Anonim
2010.10.19., kedd [10:46]
Na ezért kell nekem is az útlevél.
41.
Egyasokbol
2010.10.19., kedd [10:37]
Nem másért, de külföldön már sokszor megjártam, hogy addig minden rendbe volt, ameddig magyarnak "ismertek", de amikor valami okán előkerült a román útlevél: kampec, oda a becsület - olyan is volt ahol azt mondták, át akartam verni őket, mert nem magyar vagyok, hanem román (és akkor valahogy nincs kedvem elkezdeni magyarázni a bizonyítványt, kezdve a csodaszarvastól, Trianonon keresztül egészen napjainkig).
40.
Háromszéki
2010.10.19., kedd [10:31]
Igen, de az útlevelet külön kell igényelni, nem egyszerre kapod az állampolgársággal!
39.
wa1907
2010.10.19., kedd [10:31]
@9. Anonim

Ez a fajta magyar állampolgáráság NEM KELL!!! Ezzel még jobban fognak utálni a gúnyhatáron túliak.
38.
Egyasokbol
2010.10.19., kedd [10:23]
Valaki tudja esetleg, hogy ez a dokumentum mire jogosít fel? Például ez alapján kaphatok magyar útlevelet is?
37.
Merges Ember
2010.10.19., kedd [10:17]
Egy morzsányi történelmi jóvá-tétel! Hogy ki, mely nemzet tagja azt saját lelkiismerete szerint eldöntheti, de hogy melyik ország állampolgara azt már kevésbé.
36.
Háromszéki
2010.10.19., kedd [09:57]
Amíg Tel-Avivból jönnek az utasítások, addig nem... Ugyanis a cionisták markában van az egész világ, ahogyan a politikusok es. Csak az kerülhet a hatalom közelébe, aki behódolt már nekik és zokszó nélkül teljesíti a parancsokat. Nincs értelme pártokban, politikusokban bízni, a magunk kezébe kell venni a sorsunkat! Civil összefogással többet érünk el, mintha a sült galambot várjuk!
35.
Egy székely
2010.10.19., kedd [09:47]
Ilyen gyorsan kibújt a szög a zsákból! Siralmas!
A Fidesz 2000-ben létrehozott egy irodahálózatot az RMDSZ-nek, köszönik szépen, használták s használják is rendesen azóta.
Most létrehoz egy irodaházlózatot az Tõkésnek, õ is haszálni fogja rendesen. Majd megpróbálja ennek segítségével összegyûjteni a pártbejegyzésehez az aláírásokat.
Ideje volna már egy olyan kormánynak, amelyik tényleg szeret minket, s önzetlenül tesz is értünk. Megérjük, hogy legyen ilyen?
34.
Anonim
2010.10.19., kedd [09:31]
Azzal a papirral itthon magyar leszel es odaat roman
33.
csiki 2010
2010.10.19., kedd [09:14]
ANONIM 30 te kerelmezzed a bolondok hazaba valo felveteledet ,de azzal se fogsz semmit erni ha nem veszed be a gyogyszereidet. Te mar degeneralt vagy.
32.
Anonim
2010.10.19., kedd [08:46]
Egyes hozzászólásokból ki rí az irigység,hogy a magyar állampolgárság nem az RMDSZ-nek köszönhető. A másik pedig az úgynevezett Demokrácia Központok,amit nem az RMDSZ fog működtettni. A Státus irodák után jól jönne a pénz,ha annyi nem is mint az Iskola Alapítványtól,de minden ami pénz az kell az RMDSZ-es pártkatonáknak!
31.
Anonim
2010.10.19., kedd [08:10]
@Anonim30-jol provokalsz,de nem ersz el semmit vele.
30.
Anonim
2010.10.19., kedd [01:46]
nemhogy a magyar allamporgarsagot nem kerem, de meg a roman allampolgarsagrol is lemondok, igy halistennek tobbe semmi kozom nem lesz hozzatok, ti genetikai kotyvalek. bender log
29.
Anonim
2010.10.19., kedd [01:10]
Nem az szamit hogy a Magyar elnok mit mondott,az szamit a mit gondolt.Egy jo politikus mindeg az ellenkezojet gondolya annak a mit mond. Egyszeru !
28.
asdasd
2010.10.19., kedd [00:22]
Aki magat magyarnak erzi az igenyelni fogja a magyar allampolgarsagot. Legtobb embernek ez lelektani a dolog, es eszebe sem jut csak emiatt elhagyni Szekelyfoldet. Ami pedig biztos, az az, hogy az elsok kozott (ha nem az elso) leszek ott Januarban a konzulatuson a kerelmezok kozott.
27.
Jobbik
2010.10.19., kedd [00:07]
A roman allampolgarsagot nem mi valasztottuk nem kertuk azt ugy adtak!most meg mi donthetjuk el hogy akarunk-e magyar allampolgarsagot is melleje.itt az oriasi kulonbseg.majd mindenki cselekedjen szive szerint!
26.
bp
2010.10.18., hétfő [23:24]
Nyelvében él a nemzet!DE jó lenne ha nem térnénk el a tárgytól,mert egyezzünk meg abban, hogy már nem csak tudatunkban hanem papír szerint is azok lehetnénk akik vagyunk!
25.
Varázsőzike
2010.10.18., hétfő [23:15]
Kedves ifju20!

Ez a beszéd!!!!!
24.
Varázsőzike
2010.10.18., hétfő [23:14]
Én ismerek idegen nevű, de Magyarszívű embert! Smidt egyikben sem az... ne érjék már el a céljukat az Isten szerelmére!!!!!
23.
Anonim
2010.10.18., hétfő [23:08]
Miert "" smidt, "" nev az magyar ????????? Nem tudtam !
22.
Anonim
2010.10.18., hétfő [23:04]
Itt egyeseknek teljesen az agyára ment a székelykedés. Nem veszitek észre, hogy pont erre játszik rá a román politikum, hogy szétszakítsák a magyar nemzetet, hogy így aztán még könyebb dolguk legyen. Most, hogy visszaadják nekünk azt amit valamikor a kérdezésünk nélkül elvettek, ünnepelnünk kéne. Mindenkinek magában. Annak aki magyarnak érzi magát. Persze nem azokra a székelyekre gondolok akik mánelét hallgatnak, pasaportot és buletint emlegetnek és közük sincs a magyar helyesíráshoz. Hőbörögjetek csak nyugodtan, majd a gyereketek beházasodik egy román családba és kész is van. Ébresztő!!!
21.
Ifju 20
2010.10.18., hétfő [22:59]
Személy szerint én örülök h. megkaptuk 90 év után a magyar állampolgárság jogát amit már rég megérdemeltünk volna.En fogom igényelni a magyar állampolgárságot de továbbra is itt akarok maradni SZÉKELYFÖLD-I magyarként és itt is képzelem el a jövömet a Keleti-Kárpátokban. Jo nekünk itt lenni , ha kissebbségben vagyunk is mert a kissebbségben van az erő.

Hajrá Székelyföld!!!

Hol vagytok székelyek?Erdélyt biztam rátok...!

Kelt: 2004.12.05.
20.
Varázsőzike
2010.10.18., hétfő [22:57]
Emberek!

Nekem-nekünk mindannyian Testvéreink vagytok! Nem számítanak smidtpálok, a fidesz! Mióta vesszük őket komolyan? Aki olyan nyilatkozatot tesz, mint smidt, az nem magyar!!!!!
19.
bp
2010.10.18., hétfő [22:45]
A korrábi hozzászólásomkor csak arra lettem volna kíváncsi,hogy a kérvényezéskor fel van sorolva,hogy mivel lehet igazolni a magyar állampolgárságot (például a felmenők anyakönyvi kivonatai, de lehet plébánosi/lelkipásztori igazolás vagy régi magyar okirat, például egykori állampolgársági bizonyítvány, honosítási/visszahonosítási, elbocsátási okirat, névváltoztatási okirat, korabeli magyar katonakönyv, útlevél, személyi igazolvány, munka- vagy cselédkönyv, lakcímbejelentő lap, illetőségi bizonyítvány stb.),hogy itt a stb.-it lehet úgyis értelmezni,hogy nyilatkozok arról, hogy magyar anyanyelvű,magyarállampolgárok voltak a dédszüleim, szüleim pedig a 40-es években arra ,,a kis időre"Köszönettel veszem aki érdemben tud válaszolni!
18.
Anonim
2010.10.18., hétfő [22:39]
Sokann vakok megis latnak sokan latnak megis vakok..............
17.
Anonim
2010.10.18., hétfő [22:35]
Rohanjatok mert ott kolbaszbol van meg a kerites is !!!
16.
Anonim
2010.10.18., hétfő [22:25]
magyar allampolgarsagot azok akarnan Nekunk adni akik nem magyar nemzetiseguek Rakjak bele
15.
Anonim
2010.10.18., hétfő [22:18]
a moldavok es a hazatelepult romak majd megkapjak hazainkat
14.
Anonim
2010.10.18., hétfő [22:15]
legyunk jok tanuljunk majd menjunk vendegmunkasnak
13.
Anonim
2010.10.18., hétfő [22:14]
miert nem enekel velunk Wagner ur
12.
beri
2010.10.18., hétfő [22:10]
ugy is lehetnenk, h magyarorszagot szekelyfoldhoz csatoljak. csak elobb, mi dontsuk el, h akarjuk-e?
11.
Háromszéki
2010.10.18., hétfő [22:09]
No, amit én tudnék írni magamról abban az önéletrajzban, az a zsidesznek nagyon nem teccene... Különösen ha figyelembe vesszük a magyar (?) államfő mai üzenetét nekünk, erdélyi magyaroknak: legyünk "jó" román állampolgárok, fizessük rendesen az adókat, s csak azután kérjük a jogainkat...
Nos, amit én erről gondolok, az nem tűr nyomdafestéket! :( Még meddig tűrjük, hogy a képünkbe köpjön minden jöttment? :(((
10.
Retek
2010.10.18., hétfő [21:59]
Arról tud valaki valamit, hogy a hajdani magyar-igazolványt figyelembe veszik-e most az állampolgárságnál? Arra is egy csomó papírt össze kellett volt gyűjteni.
9.
Anonim
2010.10.18., hétfő [21:44]
Tisztelt Urak !Senkinek sem kötelező,hogy kérje a magyar állampolgárságot. Tökéletesen egyetértek.
8.
Anonim
2010.10.18., hétfő [21:42]
Majd tuzd ki a magyar szemelyit a homlokodra Pesten mert kulonben mar amikor megszolalsz leromanoznak !!!
7.
Anonim
2010.10.18., hétfő [21:31]
Tisztelt Urak!Senkinek sem kotelezo,hogy kerje a magyar allampolgarsagot.Aki akarja,az keri,aki nem-az nem.Vannak bizonyos alapszabalyok,amiket be kell tartson a Magyar Allam,ahoz,hogy magyar allampolgara tegyen bennunket.Ezelott vagy 25 evvel mindent megtettunk volna,hogy magyar allampolgarok lehessunk.Egyesek atszoktek a hataron kockaztatva za eletuket,es arrol nem is beszelve,hogy akit elkaptak,az mit kapott azok utan...Masok erdekhazassagot kotottek,es itt hagytak lakast,csaladot es meg sok mindent,csakhogy szabaduljanak innen.Ha Onoknek megfelel ez az eletforma,ez a demokracia es a roman allampolgarsag,hat rajta...de kerem,konyorgok,hagyjank minket beken,hogy mi dontsuk el, akarunk-e most mar az anyaorszaghoz is tartozni hivatalosan.Es senkinek sem utik a nyakat,hogy azza valjon ami tulajdonkeppen 1918 dec.1 ota kisebb-nagyobb kihagyasokkal,de ne lehetett.En azt tartom,hogy ha magyar allampolgarsagot is kapunk,akkor a roman allambacsi nem tud majd azt csinalni velunk,amit tulajdonkeppen akarna szive szerint....En szegyelem,hogy itt,ilyen hozzaszolasok vannak mostanaig,es senki nem mer semmit ezert a lehetosegert pozitivan irni.Tisztelettel,egy szekely,aki magyar allampolgar IS akar lenni.
6.
Anonim
2010.10.18., hétfő [21:08]
na, tartsátok meg magatoknak...magyarok...
5.
Anonim
2010.10.18., hétfő [21:01]
azonkivul hogy csak moralis erteke lesz az igazolvanynak annak aki nem akar kikoltozni tul nagy a burokracia es igazolni valo,
no meg mit akar avval mondani hogy a szuletesi bizonyitvanyt es a csaladi allapotot igazolo okiratot eredetiben keri ??? Ki hagyja ott az eredetit?? Aztan varni 5 honapot egy valaszra :) ami lehet negativ is :) Allitolag most akarjak a forditasi illeteket ami 40.000 (negyvenezer) Ft lehozni "ertunk-nekunk" 3500 Ft ra okiratonkent. Indulasbol 4 okirat kell az 14.000 Ft (szuletesi,magayrallampolgar felmeno igazolas,erkolcsibizonyitvany es csaladi allapotot igazolo okirat) es meg amellett lesz illetek itt-ott ! Azt is megmagyarazhatnak hogy ha mar erkolcsi bizonyitvany kell akkor minek kell Oneletrajz, egyaltalan hogy jon egy oneletrajz egy allampolgarsagi kerelem melle??? Minek az?? Aki nem intelektuell es nincs legalabb 2 egyetemi diplomaja annak nem hagyjak jova?? Velunk akarjak Magyarorszag IQ-jat emelni ?? :)Meg az utanajaras ami ido!! Nagy huho semmiert, ujra porhintes volt az egesz
4.
bp
2010.10.18., hétfő [20:33]
Véleményem szerint ismét belép a nagy csűröm-csavarom bürokrácia mert,hogyha a hivatalnok meggyőződik a magyar nyelvtudásomról,a régi Magyarország területén születtem,akkor nem értem,hogy minek kell még láncszerűen igazoljam a magyarságomat?!Nem elég ha én annak érzem és vallom magamat?!Arról nemis beszélve,hogy például a plébános mit adjon ki,hogyha a háború után elégett a,,bizonyíték''!Megalázónak tartom,hogy ismét mások döntik el,hogy én az vagyok-e aki vagyok!(Természetesen ismerem a hitelesített fordítások árait is.)
3.
WA1907
2010.10.18., hétfő [19:32]
Schmitt Pál Bukarestből üzent az erdélyi magyaroknak: előbb legyetek jó állampolgárai Romániának, utána kérjetek jogokat

Ebből elég volt.
2.
Anonim
2010.10.18., hétfő [19:08]
a FIDESZ! :)
1.
Suszter
2010.10.18., hétfő [17:56]
Aki nem demokrata az majd mit fog csinálni. Erröl az ,, ugynevezett Demokrácia Központok''-ról melyik törvénycikk rendelkezik?
Hozzászólások66