Székelyhon.ro
2012. május 23., szerda; Ma Dezső napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Gyergyószentmiklós mégis kaphat pénzt

Gergely Imre | 2012.01.11. [19:14] | Utolsó módosítás: 2012.01.12. [15:23]

Várhatóan mégsem esik el teljesen Gyergyószentmiklós a megyei tanács által visszaosztásra kerülő és beruházásokra fordítható összegektől. A megyei önkormányzat a városi csatornahálózat felújítási-bővítési munkálataihoz ad 500.000 lejt – jelentették be kedden a tanács gyergyószéki, RMDSZ-es tagjai.

megyeitanacs_gyergyoi_rmdsz_b

Az RMDSZ-es tanácsosok szerint a víz- és csatornahálózat kiépítése a prioritás

„Értékelhetetlen pályázatok érkeztek Gyergyószentmiklós, Balánbánya és Farkaslaka polgármesteri hivatalától. Olyan túlzásokat, mondhatni, csak túlzásokat tartalmaznak ezek a projektek, hogy már első ránézésre látszik, hogy felfújt és fiktív elképzelések. (…) Nem álomprojekteket, hanem megkezdett munkálatokat vagy már elkészült dokumentációkkal, tervekkel rendelkező projekteket áll módunkban támogatni” – közöltük egy nappal korábban Borboly Csaba, Hargita megye tanácselnökének nyilatkozatát.

Borboly Csaba egyértelműen arra engedett következtetni, hogy Gyergyószentmiklós idén nem számíthat a befizetett áfá-ból visszaosztható pénzekre, hogy a megye nem támogatja a város beruházásait.

Legalább egy beruházás megkapja a támogatást

Szerdán délelőtt rögtönzött sajtótájékoztatót tartottak a gyergyószéki RMDSZ-es megyei tanácsosok. Bende Sándor és Magyari Vencel képviselők, valamint Petres Sándor, a tanács egyik alelnöke bejelentette, Borboly Csabával egyeztetve arra a döntésre jutottak,hogy Gyergyószentmiklós víz- és csatornahálózatának felújításához-bővítéséhez megadják a kért 500.000 lejt. Hangsúlyozták, ez egyelőre csak javaslat, amelyet a frakció többi tagjával is egyeztetni kell, a végső döntés január 19-én, a költségvetés elfogadása során születhet meg.

Hozzátették, ezt a javaslatot minimális tárgyalási alapként kezelik, amihez mindenképpen meg akarják szerezni a megyei tanács testületének támogatását. Ha lehetőség nyílik, akkor további pénzeket is kaphat Gyergyószentmiklós. Elmondták még, a Gyergyószentmiklós által benyújtott tizennégy projekt közül azért a víz- és csatornahálózat beruházás kap támogatást, mert egyrészt ez a legnagyobb összértékű, folyamatban lévő beruházás, másrészt pedig a vízház felépítése nemcsak Gyergyószentmiklóst, hanem Újfalu, Alfalu és részben Szárhegy lakóit is érinti, hiszen ők is innen kapják az ivóvizet.

A sajtótájékoztatón jelen volt Magyari Levente helyi tanácsos is, aki megerősítette, hogy a víz-csatorna projekt prioritást élvez. Az 500.000 lej pedig több, mint a tavalyi évben adott 380.000 lej összértékű megyei tanácsi támogatás.

Csökken az összköltségvetés

Petres Sándor alelnök kifejtette, az ország általános gazdasági visszaesése Hargita megyét sem kerülte el, idén a visszaosztások tavalyi összegének 88 százalékából kell gazdálkodni. A 15.188.000 lejt 67 település között kell elosztani, mindenhol szorosabbra húzni a nadrágszíjat, éppen ezért az elosztás nem lesz egyszerű feladat. Hozzáfűzte, emiatt egyelőre nem kívánnak arról nyilatkozni, hogy Gyergyószék többi települése mekkora összegekre, milyen beruházások támogatására számíthat, és még az sem dőlt el, hogy a megye milyen saját beruházásokat tervez régiónkban.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások48
48.
Paprika Jancsi
2012.01.17., kedd [15:05]

Onerobol sikerult eladja a futest es megdragitsa 370 lejre, kiadja a parkolast 50 percenkent 1 lejbe (...). De eredmeny semmi!

47.
Lakos19
2012.01.17., kedd [14:12]
Hany palyazatot sikerult onerobol Mezeinek es bandajanak megirni es megnyerni az elmult 4 evben? Olyanokat, amelyikeket ok csinaltak meg, sajat otletbol es kiviteleztek is?
Tudtommal egy sem volt!
46.
Gyerekszaj
2012.01.16., hétfő [21:22]
Most mi koze van Bartinak?
Talan megint o nem volt kepes megirni rendesen a palyazatokat?
Egyszeruen undorito ez a lejarato kampany, amit az MPP folytat az RMDSZ ellen. Nem vagyok egyinkek sem a hive, de mar messzirol latszik, hogy mindenert az RMDSZ kell legyen a hibas. Idelye volna felnoni es nem gyerekes dolgokkal foglalkozni.
45.
hahahhaa
2012.01.16., hétfő [13:37]
Igen eddig barti is mindenben igazat mondott
44.
Jozan
2012.01.16., hétfő [12:00]
Eddig meg se Mezei Janos se Nagy Zoltan soha semmiben nem tevedett, mindenert mas a hibas. Ez eleg ovodas kifogas, most is kiderult.
43.
adoreferen
2012.01.15., vasárnap [10:34]
na tudd meg hogy Remete mennyit adózik, mert a város mennyi pénzt utal azt mondta Nagy Zoltán, amúgy Gyergyóban is van 1 pár keményen adózó cég.
42.
Adomano
2012.01.15., vasárnap [03:14]
Ha a penzeket a befizetett adok alapjan osztanak szet, akkor Gyergyoszentmiklos meg ennyit sem kapna.
De az is megtortenhet, hogy Remete tobbet kapna, mert van nehany olyan orszagos szinten jelentos ceg oda bejegyezve, amelyikek tobbet adoznak, mint a Gyergyoszentmiklosiak. De ezt erdemes volna megtudni.
41.
lyukas garas
2012.01.14., szombat [18:09]
Kedves Magdi_ka
Amint olvasom kommentjét, majdnem biztos vagyok abban, hogy Ön jártas pályázatirásban ismeri a témát alanyi jogon a pénz a méltányáosság elve alapján jár, ha több adóból származó pénzt viszünk be mint Remete akkor helyesen itélem, ha meg ezeket az összegeket kizárólagosan pályáztatás útján osszák, akkor igaza van abban, hogy ha nincs megfelelő lobby akkor a világon a legcsodálatosabb célkitűzéseket amit a pályázatba foglal nemtudja megvalósitani mert vagy formai hibát találnak benne vagy sorolhatnám a kifogásokat. Ebben a konkrét esetben számora nem tiszta ki hibázott aki apályázatokat összeálitotta a polgármesteri hivataltöl vagy egyszerűen a megyétól nem akartak pénzt adni.Első esetben a felelős a hivatali alkalmazott, második esetben pedig azok a megyei tanácsosok akik nem tudták meggyőzni társaikat, hogy mennyire fontos a városnak ez a pénz.
40.
Magdi_ka
2012.01.14., szombat [12:40]

Miért van az, hogy egyesek azt hiszik, hogy nekik bármi is jár alanyi jogon? Az a kommunizmusban volt és régen lejárt. Manapság, ha valamit meg tudsz pályázni és van hozzá lobbyd, akkor kapsz, ha nem, akkor éhen döglés előtt dobnak egy kis alamizsnát.
Azt hiszem, hogy Gyergyószentmiklós mindig többet kapott az alamizsnánál. Ha ez nem így volna, akkor most mit lopna szét az MPP (...)

39.
patriota
2012.01.14., szombat [10:55]
@***:
Szerintem Nagy Zoltán nemmocskolódott, csupán elmondta,hogy hogy történnek a dolgok, egyébbként gyergyónak a befizetett adó szerint alanyi jogon járna a pénz, járni jár csak nem jut, és kiszurják a szemünket egy pár garassal és kéne imádjuk az rmdsz-t, egy dolog biztos 4 éven keresztül szivatták a várost, most meg megjátszák hogy nagy kegyet gyakorolva idevetnek egy pár garast, amint a mondás tartja ha adnak vedd el, ha ütnek fuss el, köszönjük a pénzt tisztelettel jelzem nem tartom méltányosnak az elosztás módját sem mert remete közel sem fizet annyi adót mint gyergyó és mégis többet kap,Végre az idén nem arról szól hogy nem is kértünk ppénzt, hanme arról hogy kértünk de nem kaptunk
38.
***
2012.01.14., szombat [01:30]

Valaki meg tudja mondani, hogy miért van az, hogy az MPP 4 éve egyebet sem csinál Gyergyószentmiklóson, csak arra panaszkodik, hogy a csúnya RMDSZ nem ad nekik pénzt. Az RMDSZ pedig egyfolytában azt mondja, hogy nem tudnak pályázatot sem írni ezek az MPP-sek, de ha megkérnek minket, mi mindig segíteni fogunk.

Hányszor kérte a város vezetése az RMDSZ segítségét? Tudtommal sehányszor!
Hányszor nem segített az RMDSZ? Tudtommal több alkalom is volt, amikor pár dologban segítettek, pl, csatorna rendszerre a pályázat megnyerésében, majd megmentésében, a gáz visszaadásoknál, minden kormányzati pénznél, mert azért nem lehet azt mondani, hogy egy vasat sem adtak. De itt van most ez az eset is, amikor korrektül kiállnak és elmondják, hogy fontos nekik a város.

Számomra egyértelmű, hogy itt félre kell tenni mindenféle politikát és azt mondani, hogy jól van fiúk segítsetek, a végén megköszönjük. Ez mindenki érdeke lenne. Nem értem, hogy most is miért mocskodkodik az MPP és Nagy Zoltán?

37.
rmdszkatona
2012.01.13., péntek [19:10]
miket irkálnak össze vizssza, én is megszavaztam a kiadást és nem kaptam semmit a cégtől, de ha megtudom hogy a másikok kaptak valamit akkor rögtön béperelem
36.
A Kis Naiv
2012.01.13., péntek [13:35]
Én feltételezni sem merem, hogy bármiféle törvénysértés, vesztegetés vagy ne agy Isten korupció lenne az oka nem ,nem ennel sokkal egyszerübb kell legyen az ok, csak nem tudtam még rájönni:)
Jó lenne ha valaki segitene végre,hogy miert (nem) kell parkolási dijat fizetni a tanácsosoknak?
35.
Gyergyo
2012.01.13., péntek [11:32]
Mert ok szavaztak meg a parkolas kiadasat a cegnek. Ezt nevezik korrupcionak kedves tanacsos urak/holgyek, ha nem tudnak!
34.
A Kis Naiv
2012.01.13., péntek [10:29]
Ha-ho kedves helyi-tanácsos tán elvitte a cica a nyelvedet:)?
Szoval miert (nem) kell parkolási dijat fizetni a tanácsosoknak?
33.
Kolozsvári István
2012.01.13., péntek [01:58]
Markó elvtárs mennyit fizettet ezért a szónoklatért Mihály??Ha büdös a munka akkor Te mi a nyavalyát kerestél itt????Hm???AZ RMDSZ a vesztét érzi mert tudja 22 év után semmi eredményt nem tud fölmutatni csak a vezérkar meggazdagodását.Ennyi,mi meg maradtunk ott ahol hagytak a sok ígérgetésekkel.
Kettő,tudom hogy imádod a Wass Albertet,de Ő is csak egy "lelépett"magyar aki itt hagyott mindent csak hogy mentse az irháját.Amit össze írt a lelkiismerete tette naggyá.Nem jó példaképet választottál még akkor sem ha a víz szalad s a kő marad!!!
32.
Nagy Mihály
2012.01.12., csütörtök [23:52]
Nem tetszik mi, ha valaki szembeállít a tényekkel? Hogy tudd: korom miatt sem, elveim miatt sem voltam még kisz tag SEM...
De igazam van, azt tudom.
Megfogadom a tanácsod, limegyek és megművelem a földet. És örízem az erdőt. A magyar földet, a magyar erdőt. A székely földet, a székely erdőt.
És ajánlom, olvasd el Wass Albert "Mire a fák megnőnek" című művét, hogy megértsd miért fontos a föld szeretete..
Abban a regényben magadra ismernél. Sajnos a negatív szereplők között.
31.
A Kis Naiv
2012.01.12., csütörtök [21:55]
Végre egy tanácsos... igy megtudjuk első kézből !!!
Én csak meg szeretném kérdezni, hogy a tanácsosok akkor kell fizessenek a parkolásért vagy csak én vagyok félreinformálva? és ha igen..... miert nem:)?
30.
helyi tanacsos
2012.01.12., csütörtök [20:23]
kerlek bizonyitsd be allitasodat,
ha nem akkor jon a per !!!!
29.
Kis Misi
2012.01.12., csütörtök [20:22]
@ 18, 19 Nagy Mihály
Mintha csak egy RKP gyülésből szabadultál volna ide közénk.
- "Nézzünk szét a határban: mennyi megműveletlen föld van. Minket minősít!" Menjél ki, basszus és műveld meg! Téged, ki hívott ide, hogy minket szidjál?
- "Mennyi erdő NINCS... minket minősít!" Miért nem álltál oda, és őrizted volna meg? Ahelyett, hogy itt minket rekcumolsz. Állj ki és őrizzed! Még most se késő.
Gyurka Pistát végeztél? Piros könyvecskéd, meg van még? Mond meg nekem őszintén, ezektől a kockafejű kommunista tetvektől, mikor fogunk már végre megszabadúlni?
28.
prima
2012.01.12., csütörtök [19:27]
Ez a Petres röstelheti magát, nem sokat tett ezért a vidékért. Leélte az életét ,nincs lelkiismeret furdalása. Szégyelje magát.
27.
a11
2012.01.12., csütörtök [16:30]
Jancsika,Jancsika!!! Ha nem tudod mit beszelsz miert nem hallgatsz??? Ami jar az jar,meg Gyergyonak is!!! Ja,hogy nem jut az mindjart mas dolog!!! Amugy meg kepzeld el, nem az udemeristak asztalarol eszik mindenki ebben a varosban!!! Majd osszel ha nem juttok be a parlamentbe,amit tiszta szivembol kivanok,meglatom mit teszel az asztalodra!!! Lehet,hogy neked kopik fel az allad akkor!!! Majd mesz alamizsnaert markohoz,huncikahoz,lacu rosu otilahoz,netan Estanbahoz!!!
26.
Gaia
2012.01.12., csütörtök [16:18]
Eddig sem tudott palyazni a varos vezetese. Most hirtelen mitol tanult volna meg?
25.
Fenyofa
2012.01.12., csütörtök [16:14]
[Nem ütötte a mércét]
24.
Citi Parking
2012.01.12., csütörtök [16:11]
Tudtommal a helyi tanacsosok nem fizetik a parkolasi dijjat, amit ok szavaztak meg, hogy adjak a Citi Parkingnak. Ezt jobb helyeken megvesztegetesnek nevezik es lemondassal jar. Itt nalunk ez normalis es termeszetes. Mas fizessen, de ok kapnak ajandek berletet a cegtol. Hogy is ne kapnanak, ha odaadtak a cegnek...
23.
Janoska80
2012.01.12., csütörtök [16:08]
Ha az altalatok foldig pocskondiazott RMDSZ nem adna penzt a varosnak, ahogy azt ti mondjatok, akkor regen felkopott volna az allatok es ehen doglotok.
22.
bisti
2012.01.12., csütörtök [14:19]
"Gyergyo" Mi is a mocskolodas? Az hogy megirja a valo igazat valaki?Faj hogy tamogatjak Mezeit mi?Hat sajnalom,de meg legalabb 5 evig el kell turjed polgarmesterkent:)
Es a varos penzen irom a velemenyem?Azt a penzt is az UDMR adta Gyergyonak?
21.
a nagy naiv
2012.01.12., csütörtök [14:00]
Tekintettel arra, hogy megyei tanácsosokról van szó gondolom Ők nem fizetnek parkolási díjat
20.
Gyergyo
2012.01.12., csütörtök [13:54]
Latom az MPP sok penzt aldoz ujabban a BERTOLLNOKAI FIZETESERE. Eleg aktivan mocskolodo csapatot sikerult Mezei a varos penzen kialakitson. Inkabb dolgoznanak, mint mocskolodnanak. De sajnos ok csak erre kepesek.
19.
Nagy Mihály
2012.01.12., csütörtök [13:48]
"... mert mindenki más felelős, rajtunk kivül, hogy mi most hol vagyunk, hol állunk.. " - javítva
18.
Nagy Mihály
2012.01.12., csütörtök [13:46]
Olvassátok vissza magatokat és rájösztök miért van lepukkanva... Mert egymást esszük.. mert mindig, minden mögött hátsó szándékot sejtünk, állítunk, mondunk.. Mert a délelötti órákban van időnk reagálni cikkekre.. Mert magyarán szólva: büdös nekünk a munka!
NEKÜNK, gyergyóiaknak, székelyeknek. Nézzünk szét a határban: mennyi megműveletlen föld van. Minket minősít! Mennyi erdő NINCS... minket minősít!
Egy valamihez értünk nagyon: egymást szapulni, a vezetőket szidni, mindenkit és mindent szidni... mert mindenki más rajtunk kivül, hogy mi most hol vagyunk..
u.i. Azért az az 500.000 lej több, mint a gyergyói településeknek egyenként leosztott összegek 2011-ben.. amihez képest a megye most kevesebbt oszt szét. Lehet politika, lehet fondorlatosság, de ez tény. Lehet képernyőt nyállal összefröcskölő kommenteket írni, de sokkal fontosabb a munkálat, amit az 500.000 lejből elvégeznek. Elvégeztethet a városvezetés. Becsületesen, minden egyes baniről elszámolva. Mert ugyer ezt így illik...
17.
térkép
2012.01.12., csütörtök [13:07]
Na... ez igen. Beindultatok kedves acsarkodók.

Az erőfeszítés már nem is számít?

Csak azt kívánom, hogy ha nincs igazatok, márpedig nincs, akkor hulljon vissza rátok az összes moslék, ami az agyatokban megfogant.
16.
16.
2012.01.12., csütörtök [11:54]
Ugye, ugye? Mégiscsak megkegyelemezett csaba királyfi a gyírgyaiaknak! Haza húz a szűve a lelkömnek. Bárcsak már ő es haza húzna!
15.
A kis naiv
2012.01.12., csütörtök [10:35]
valaki meg tudja irni nekem, hogy a tanácsos uraknak miért nem kell parkolasi dijat fizetniük???
14.
ecet
2012.01.12., csütörtök [10:29]
Igazad van bisti.szegyeljek magukat.ott vannak 20 eve es Hargita megye van a legjobban lepukanva.meg nekik all feljebb.
13.
Joe
2012.01.12., csütörtök [09:53]
Szarhegy milyen ivovizet kap gyergyotol azt szeretnem tudni???
A szerkesztour egyszer nezzen utanna a dolgoknak es azutan irjon valos dolgokrol!!!
12.
bisti
2012.01.12., csütörtök [09:44]
Szanalmas ez az UDMR.Ugyanis RMDSZ-nek nem neveznem hisz nem a magyarsag erdekeit kepviseli,amely gyergyo nepenek tobb mint 80%-a,hanem csak a sajat erdekeiket.Es azt gondoljak hogy tudjak hujiteni a gyergyoi nepet.Hat oszinten igy is hogy orokke csak akadajoztak a polgarmestert az udmr-esek,igy is az utobbi 20 ev legjobb polgarmestere volt.Nem az mondom hogy nem lehetett volna jobb is de az eddigi legjobb volt.Es eddig csak Udmr-es polgarmesterek voltak,akkor ok miert nem csinaltak, hisz szinte vegig a kormanyba nyalta magat az udmr gerinctelenul.De a kovetkezo valasztasok utan semmi keresni valoja nem lessz a kormanyba.Pnl-Psd-nek nyugodtan meglessz az 50%.Es nem kell nekik a gerinctelen.Ezert jobb lessz gyergyoiak ha tovabbra is Mezeire szavazunk.
11.
wtf
2012.01.12., csütörtök [09:37]
magayr képviseletünk lesz! rmdsz-s nem és nem is kell! kopos banda!
10.
petya
2012.01.12., csütörtök [09:05]
tarsasag ide vagy oda ha nem lesznek ok sem osztol akkor szerinted lessz magyar kepviseletunk bent Bukarestben ?????
9.
remhirszolgalat
2012.01.12., csütörtök [07:59]
irjatok a sok marhasagot kocsmai beszelgetesek utan
8.
gyergyói
2012.01.12., csütörtök [02:24]
Gyalázatos társaság!!Ősszel nagyon reméljük hogy híre hamva sem marad a tulipános elvtársaknak.Elég volt a nagy hazugságaikból és ígérgetéseikből!!!!
7.
koskocsogok
2012.01.12., csütörtök [00:14]
Ez a kocsog RMDSZ mindig ezt csinalja...tiszta politikai fogas volt ! Bejelentik, hogy Gyergyoszentmiklos nem kap penzt, aztan jon a megmento RMDSZ (persze, hogy majd a valasztasokon tudjanak voksokat szerezni) na az enyemet nem kapjak meg az egyszer biztos! En az MPP-t sem szeretem de az RMDSZ -tol egyenesen hanyok, annyi idiota alak buzol ott, hogy rossz latni, aztan mindig a hasznot lesik! Sokkal rosszabb a helyzet mint a kommunizmusban, telefon jobbra, telefon balra, mindenkit megmentunk, felmentunk, stb, remelem a parlamentbol is kikopnak!!! Jajj Marko Belanak van egy tarsasjatekom! Akasztos jatek...hehe
6.
prima
2012.01.11., szerda [20:49]
Nézd milyen szánalmas arcok. Mindent elmondanak.
5.
Békény
2012.01.11., szerda [20:45]
Lám lám lám az elvtársak mentegetőznek . Szánalmas . Remélem ezek az ingyenélők minél hamarább elhúznak mert csak a pofázáshoz értenek .
4.
mező utcai
2012.01.11., szerda [20:43]
Én nem bánom hogy RMDSZ-MPP, de megkéremszépen a tisztelt város vezetést hogy a mi
utcánkban is a kanalizálást csinálják meg ha már pénzt kaptak a megyei tanácstol.
3.
prima
2012.01.11., szerda [19:52]
Bohócok!!!! beégtek, most mentegetőznek.
2.
adofizeto
2012.01.11., szerda [19:46]
Hihetetlen a kialakult helyzet. Most megmentőként próbálnak díszelegni ? Ők nem ebben a városban élnek? Gyergyó nem Hargita megyéhez tartozik? Miért fizetünk adókat egyáltalán?
1.
kevésfizu
2012.01.11., szerda [19:36]
rabló gazemberek ezt a lépést már tudtam a tegnap este és azzal toldtam meg hogy ezután már újra borboly lesz a király mert megesett a szíve.... szerintem sza.házi
lehet moderálni mert abba a pártba tartoztok
Hozzászólások48