Székelyhon.ro
2012. május 23., szerda; Ma Dezső napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Mezei: a Nagy-Cohárdon sípálya volt, és sípálya lesz!

Pethő Melánia | 2012.01.05. [17:52] | Utolsó módosítás: 2012.04.25. [17:23]

„Gyergyószentmiklós és Gyilkostó település gazdasága szempontjából a Cohárd a legmegfelelőbb helye a tervezett sípályának, főként, hogy ott már a '70-es '80-as években működött sípálya” – állítja Mezei János polgármester. Úgy véli, a Békás-szoros–Nagyhagymás Nemzeti Park Tudományos Tanácsának álláspontja nem megalapozott, és hogy a sípályaprojekt politikai síkra terelődött.

sipalya_terv_2_b

A sípálya terve

A Békás-szoros–Nagyhagymás Nemzeti Park Tudományos Tanácsának döntésére Mezei János polgármester csütörötökön sajtótájékoztató keretében reagált. A városvezető kifogásolja a nemzeti park döntéshozó szervének álláspontját, annál is inkább, mert – állítása szerint – a 2008 óta zajló projekt során az érintett hatóságok, köztük a nemzeti park javaslatára történtek a lépések.

Amint azt a polgármester vázolta, a sípálya létesítésének terve mandátuma elején fogalmazódott meg, akkor a gyergyószentmiklósi polgármesteri hivatal költségvetésében 7 milliárd régi lej kormánytámogatás felhasználásáról kellett dönteni. Mezei állítása szerint a pénzt Gyilkotó település fejlesztésére költhették, zöldövezet fejlesztésre, esetleg sípálya kialakításra. „Az volt a terv, hogy azon a részen, ahol a '70-es évek végén, '80-as évek elején országos síbajnokságok voltak, a '90-es évek elején még mindig sízni lehetett, állítsuk vissza a sípályát, természetesen korszerűsítve. Akkor az érintett hatóságok, köztük a nemzeti park is, azt a választ adták, hogy ennek nincsenek különösebb akadályai” – idézte a kezdeteket Mezei. Elmondása szerint a pénz felől december végéig kellett dönteni, a sürgető határidő sürgős lépésekre késztette a polgármesteri hivatalt, így szinte utolsó pillanatban, december 17-én aláírták a pénz itt tartásához elengedhetetlen tervezési szerződést. A sípálya tervei el is készültek, a környezetvédő szakhatóságokkal pedig folyamatosan tárgyalások, egyeztetések zajlottak.

A szekér valóban megkerülte a lovakat

Hogy a projekt ügyében a „szekér megkerülte a lovakat” –nem tagadja Mezei. „Tárgyaltunk szakemberekkel, mindenki azt mondta, hogy elméletileg lehet, csak be kell szerezni a megfelelő engedélyeket. Mi megtettük a lépéseket. Ha nem léptünk volna nagy léptekkel, akkor elveszítettük volna a pénzt, és most nem beszélhetnénk semmiről” – fogalmazott. Mint mondta, az is szükségszerű volt, hogy a tervet korábban készíttessék el, mint a hatástanulmányt, melynek a környezeti jelentésébe foglaltak miatt vetődött fel most, hogy a Nagy-Cohárdon nem valósulhat meg a beruházás.

„Soha nem kaptam olyan figyelmeztetést, hogy felejtsük el a tervet, csak most, az utóbbi időkben. Ha valaki erre figyelmeztetett volna, 2008 óta nem adtunk volna ki pénzt ezekre a tanulmányokra, tervekre” – mondta Mezei. Hozzátette, a szakhatóságok javaslatára került ki a tervből az egyik pálya, a nyomvonalat pedig a tervezettől 70 méterrel arrább jelölték. „Azt látom, hogy ez is átkerült a politika oldalára, és nyomást próbálnak gyakorolni ezzel is az önkormányzatra. Akadályokat próbálnak gördíteni Gyergyószentmiklós elé. Nem látom megalapozottnak a nemzeti park álláspontját, hiszen a tények teljesen az ellenkezőjét mutatják” – adott hangot véleményének a polgármester.

sipalya_mezei_1_b

Vonzó lehetőség a turizmus fellendítése szempontjából

Mezei úgy véli, Gyergyószentmiklós és turizmusa szempontjából a Nagy-Cohárd az egyetlen hely, ahol a sípálya létrehozásának igazán értelme van. Fontos szempontként említette a turisztikailag vonzó Gyilkostó településnek a téli időszakban való kiaknázási  lehetőségét, ami gazdasági lendületet adna a településnek és Gyergyószentmiklósnak is.

Arra is kitért, hogy a tudományos tanács által nemrégiben véleményezett hatásjelentés nem mondja ki határozottan, hogy a tervezett helyre nem szabad sípályát építeni, hanem ajánl egy másik helyet, ahol természetvédelmi szempontból megfelelőbb lenne a létesítmény. „Ha az élővilágot nézzük, a hatásjelentésben javasolt Pongrác-tetőn valóban kevesebb lenne a káros hatás, de ha Gyergyószentmiklós és turizmusa szempontjából nézzük, akkor a régi sípálya helye az egyetlen, ahol a befektetést meg kell valósítsuk úgy, hogy a megfelelő lehetőségeket megtalálva a lehető legkevésbé rongáljuk a környezetet” – fogalmazott.

Ugyanakkor egy másik érvet is felhozott, amivel alátámasztottnak véli a sípálya kialakítását a tervezett helyen. A helyszínen észlelt állapotokról elmondta, a régi sípálya nyomvonala mellett drasztikus állapotok uralkodnak, amiket már nem lehet jobban elrontani. Itt ugyanis a fakitermelés útvonalai húzódnak, az erdőkitermelés maradványai rondítják, károsítják a környezetet – mutatta meg a sajtósoknak is a 2010 májusában készített fényképeket Mezei. „A fát ki lehet termelni, le lehet súrolni a területet, traktorok, fakitermelő gépek utakat taposnak ezeken a részeken, és egy sípályát nem lehet felépíteni? Irreálisnak tartom” – adott hangot kétségeinek.

A Nagy-Cohárdra tervezett beruházás összértéke 15 millió euró. Eddig mintegy 700 ezer lejt fordítottak a projektre. Az összeg nagy részét kormánytámogatásból, pályázati pénzekből fedezték, Gyergyószentmiklós önkormányzatának eddigi hozzájárulása 50 ezer lej. Mezei állítja, a tervek kivitelezésének akadályt jelentő hatástanulmányt felül fogják vizsgálni, a tervet pedig ki fogják vitelezni. „A Nagy-Cohárdon sípálya volt, és sípálya lesz” – szögezte le a polgármester.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások56
56.
turista
2012.01.13., péntek [14:35]
és meg lesz hó
55.
sizo
2012.01.10., kedd [13:39]
csak a magyar vilagban ho is volt
54.
turista
2012.01.10., kedd [13:30]
Polgármester úr nagy tévedésben van a sí pálya a magyar világba is működöt és meg ugró sánc is volt.Csak nem jól van informálva.
53.
Egy székely
2012.01.10., kedd [11:37]
Nem az időjárás a hibás ,hogy hibáson értelmezel- és látsz meg mindent koma!Nálad sokkal bonyolultabb.Ez egy rövidke tanulmányt igényelne,hogy meg legyen fejtve.
52.
Kolozsvári István
2012.01.09., hétfő [10:56]
Ha Ön gyergyói akkor miért ilyen arrogáns azzal szembe ami nem a közösség érdeke?????
51.
anonimusz
2012.01.09., hétfő [10:42]
elore nevtelen senkik..
50.
Az időjárás a hibás
2012.01.09., hétfő [10:38]
Ha ön nem gyergyói akkor minek pofázik bele ? Mi kell itt éljünk nem ön . Mindenki a saját dolgával foglalkozzon .
49.
Az időjárás a hibás
2012.01.09., hétfő [10:35]
S mond elvtárs az udemerés haverjaid hány méter csatornát tettek le 18 éves regnálásuk alatt vagy ki is írta alá a nyámciakkal a határ szerződést ? Hááááát az udemerése haverjaid úgy hogy fog vissza magad elvtárs .
48.
mafla
2012.01.08., vasárnap [22:56]
[Nem ütötte a mércét]
47.
erdei mezei remetei
2012.01.08., vasárnap [22:55]
[Nem ütötte a mércét]
46.
Kolozsvári István
2012.01.08., vasárnap [12:58]
Nem vagyok gyergyói,de ismerem a Gyilkos-tót mind a tenyeremet,a régi sípályán sokat síztem.Az egyszerű megoldás volt,nem volt azzal természetrombolás.A mostani projekt az másról szó!!!Beton hegyekről,rombolásról,azért hogy sízni lehessen(ha lesz hó) kb 3 hónapot.
Ebből fog meggazdagodni Gyergyó,vagy az üdülőtelep??Nem hiszem.Lehet ezt az összeget más helyen felhasználni mondjuk a Pongrác tetőn!!Olyanok akik meg politikai támadást intéznek Ön ellen azt csak sajnálni tudom.Tegye a dolgát tisztelt igazgató úr,végre egy szakember ültettek a székbe aki tudja mit akar és van koncepciója!Sikert a munkájába.A gyergyóiaknak meg toleranciát.
45.
igy van
2012.01.07., szombat [23:34]
..s az igazgató meghipnotizalta az hivatal alkalmazottait s a polgarmestert hogy ne olvassák el a tanulmányt amit rendeltek s leadtak...ő a titkos fegyver...
44.
Hegyi B
2012.01.07., szombat [22:50]
Névtelenül .nagy a szája mindenkinek, azért néz így ki a Gyilkosto mert minden városvezetés eddig tett érte, rend van, csatornázás hatarkerdes megoldva stb. Elore nevtelenek lehet szajkatatezni továbbra
43.
felmondas
2012.01.07., szombat [22:26]
igen a nemzeti park jelenlegi igazgatojat, rmdsz javaslatra kerult szekbe, es nem feltetlen a szakmai tudaslehetett a meghatarozo, emlkeszem amikor barti tihamer vigyorogva jelentette a sajtonak hogy micsoda nagy eredmenyt produkalt az rmdsz, ime magyar nemzetisegu az igazgato es mostantol mennyire jo lesz a magyaroknak. mindenki le tudja merni valami jot hozott-e vagy eppen artott a varos erdekeinke ezzel a tettel az igazgato, ha esetleg ugy gondolja hogy igen batran be lehet nyujtani a felmondast.
42.
ezermester
2012.01.07., szombat [20:04]
http://www.youtube.com/watch?v=RQelgn7j6hg&list=UU-SWMnFQXmA6P3wCdiJ8RCA&index=1&feature=plcp
41.
volt szeredai
2012.01.07., szombat [18:52]
Erre mondják Csíkban,hogy tökön szurták saját magukat,pedig mindenféle szakirodájuk van .Mezei keménykedése most már csak -fogjatok meg mert valakit megverek.
40.
aki csak bamul
2012.01.07., szombat [18:13]
nem az igazgato dont egyedul o is csak egy szavazat a tobbi 15-bol, igen azt mondta a park hogy meg lehet epiteni ha a tanulmanyok ezt igazoljak, na most a hivatal altal megrendelt hatastanulmnany azt mondja hogy nem lehet....na mi is van itt akkor? leadnak egy dokumentumot es elotte bar el se olvassak..szuper csapat...kituno szakertelem hajra!
39.
Békény
2012.01.07., szombat [17:38]
Utakat sípályával vagy nélküle így is úgy is meg kell építeni . De szerinted több millió eurót cseszünk el ? Hát nem . A pályát meg kell építeni és ha jót tudom nemcsak sípályát akarnak .
38.
Anonimusz
2012.01.07., szombat [17:30]
Akkor régebb hogy a fenébben lehetett sípálya most nem , sőt több mint 1 évvel ezelőtt még a nemzeti park benne volt hogy az egyik pályát meg lehessen építeni most nem . Igaz akkor más volt az igazgató és nem egy párt katona .
Gyergyó környékén alig van munkahely de mi luxolunk és elcseszünk 15 millió eurót mert néhány agyalágyult ellenzi hogy ott pálya legyen . Ott volt a sípálya ott is kell megépíteni . Ki lesz az a bolond aki megszáll a Gyilkostónál és 5 - 10 kilométereket fog utazni hogy tudjon síelni ? Inkább elmegy más helyre .
37.
okosabb maradtal vona......
2012.01.07., szombat [14:15]
Igen a park kussol azért van a szoros is már kivilágított mert nem szoltak rea a neamtiakra, ed a gyilkost is azért egy szeméttelep ok a hibásak mindenért...mongyanakle
36.
fesszegi
2012.01.07., szombat [12:05]
Ha mi nem csináljuk meg (gyergyóiak), meg csinálják a Neamcurájék, és őket a nemzeti parki fogja támogatni, ha mégse támogatná akkor úgy fog kussóni ahogy illik, és utána megint hőbörögnek az okosabbak, hogy ezt is eladta a polgármester, mint a parkoló órákat, stb.
35.
Soul
2012.01.07., szombat [12:02]
Helyette a gyergyói úthálózattal kellene kezdni valami érdemlegeset!
34.
bunko-bunko
2012.01.07., szombat [09:19]
bunko az aki nem erti hogy 5-10 km tavolsagra meg lehet a palyat csinalni, annelkul hogy oriasi termeszetrombolassal jarna. Gazdasagi szempontbol igy is ugy is csod de legalabb meg lesz az orom Bunkoniaba...ne sipalyaaa .....orombodottsag....nincs ho...nem baj sipalya...nem eri meg mukodtetni mert sokba kerul agyuzni...nem baaaj a penzt elkoltottuk...fejlodtunk ( ti igen) be joooo!
33.
sok bunko
2012.01.07., szombat [02:00]
sok bunko a helyett hogy azon filozofalna, hogy hogyan lehet ezt megoldani ugy, hogy a termeszet a leheto legkevesebb kart szenvedje, csak annyit tud, hogy nem kell csinalni semmit se, minden jo ugy ahogy van, se sipalyat, se nyaralot, semmit ne csinaljanak, mert a fejlodes nem kell, ezek miatt a bunkok miatt nem lehet elore lepni, mindent csak akadalyoznak, ellehetetlenitenek, a fejlodes utjaba allnak, igenytelen tarsasag! Jo igy ahogy van ne fejlodjunk, sot, menjunk vissza a kozepkorba.
Valamiert mindenki mas meg tudja oldani az ilyen kerdeseket, pl az osztrakok is megorizhettek volna az alpokat az eredeti formajukban, minek kell tobb km sipalyaval elronditani, tonkretenni, hagytak volna ugy, hogy egy-ket bakancsos termeszetjaro fritz hetvegeken tudjn menni turazni. Csakhogy ok megoldottak hogy turazni is sizni is tudnak es fejlodnek is - itt nem az van, hogy mi ezt hogyan tudnank megoldani, hanem eleve elutasitjuk, nem otletekkel jovunk, hanem azzal hogy nem kell, igaz is, minek? azoknak, akik csak akadalyozni tudnak, azoknak nem kell semmi, se beruhazas, se fejlodes, kozepkori viszonyok s kesz.
32.
Természetjáró
2012.01.06., péntek [19:10]
Azt hiszem, hogy sokaknak fogalmuk sincsen, hogy mit is jelent, takar a Nemzeti Park szó, ami annyit jelent másképpen, hogy természetvédelmi terület. Vagyis leegyszerűsítve, ott ni nincs helye sem sípályának, sem aszfalt útnak, sem vendéglőnek, sem nyaralónak, sem semmi olyannak amitől elveszítené a természetes jellegét a táj,a hely, a környék, stb.
Ha valaki járt fent például a Csalhóban az pontosan tudja, hogy van egy menedékház, és vannak olyan kijelölt ösvények ahol a turista járhat kelhet szabadon, fotózhat, gyönyörködhet a tájban, állatokat, növényeket figyelhet meg, egyszóval élvezi a természet adta szépségeket, de nem sízik, szánkózik, bozozik, vagy éppen tivornyázik.
De aki a természetet csak Tvből és képekről ismeri annak amúgyis mindegy, amint már írtam az előbb is, ha szét akarjuk barmolni a természetet akkor nem egy hanem két sípálya kell a Cohárdra, és két vendéglő, aszfalt út, parkolók, autóbuszok, menedékházak, stb.
Tisztelettel.
Ui: azért jó tudni, hogy én is nagyon szeretem a téli sportokat!
31.
Egy másik természetjáró!
2012.01.06., péntek [18:46]
Maximálisan igazad van!Olyannak kell megőrizni amilyennek örököltük!!!
30.
Fricike
2012.01.06., péntek [18:43]
Hogy elvagytok azzal a nemzeti parkkal.Tudjátok miért lett nemzeti park ??Az ott szolgálo erdészek alapitották akkor amikor rájöttek,hogy amit el lehetett lopni kezd elfogyni,és megijedtek,hogy nem lesz munkájuk.Most pedig meg akarják védeni azt ami már tönkre van téve vagy el van lopva!!!!!!!!!!!!!
29.
Vácmányi
2012.01.06., péntek [18:20]
Annyira kinőtte magát már Gyergyó hogy csak egy sípálya hiányzik onnan? Amikor nemrég végigdöcögtem a városon, nem úgy nézett ki a helyzet. Aztán meg lassan már nincs egy szál fa sem Székelyföldön mert ültetni senki nem ültet csak vág mint az állat, tiszta szégyen.

Vagy megint arról van szó, hogy száz évig fogják építeni és mindenki aki ott van a vájú közelében meggazdagodik jól a szerencsétlenek meg csak néznek mint a moziban.
Esetleg megrendelnek pár hókotrót 100ezer euróért papíron miközben a valós ára 50ezer, ismerősek ezek a szokások Vásároshelyen is.

Nem lesz rend ebben az országban (legyen az székely vagy romány) csak amikor kizárólag medvék lakják akkor.
28.
>?>
2012.01.06., péntek [18:04]
Jaj te Elemer hanyszor mondtak mar hogy ne legy Denever!!
27.
Lazar Elemer
2012.01.06., péntek [17:35]
mindenkeppen meg kell akadalyozni a sipalya epiteset. ervek szolnak melette de sokkal tobb ellene
26.
Természetjáró
2012.01.06., péntek [15:38]
Sajnos az itt leírt vélemények alapján nem kell egyetem, hogy eldöntsem, hogy legtöbbünkből a székely virtus beszél. Márpedig a kurta nyakú székölynek sípálya köll. De lássuk csak mi is fog történni, ha sípálya épül, gyorsan felvázolom: Ahhoz, hogy a sípálya normális keretek között működjön, és még bevételt is hozzon a városnak ahogy Mezei úr említi. akkor nem árt azt tudni, hogy kell út, utak, ami persze betonból fog megépülni, akkor majd kell oda, először egy kisebb aztán majd egy nagyobb panzió illetve panziók, aztán persze a mai modern széköly annyira kényelmes lett, hogy autóval akar felmenni, mert, hogy is képzeli el a Mezei, parkoló nélkül mit ér a sípálya. Aztán ha megvannak ezek mind, akkor, jön majd a sok vastag nyakú meneles, és a sok olyan akik nem is síznek, de ha már autóval , fel lehet menni akkor miért nem menne fel Ő is.
Mikor pedig felmentek akkor, ott már enni és inni is kellene, ahhoz pedig vendéglő kell, kocsma stb, forró tea, meg meleg bor a sok fázós síelő székölynek, és manelesnek.
Persze a som műanyag pohár amiben kimérik a forró italocskát, az előbb utóbb az erdőben fog landolni, a sok műanyag, palack mellett, majd követi a pezsgős üveg, stb stb. Ezt lehetne folytatni uraim akár holnap estig. Egy szó mint száz ahová be engedik az emberi civilizációnak kikiáltott fejlődést, az mind visszájára fog elsülni. Hadd maradjon meg olyannak a Cohárd amilyen, vadnak, szépnek, olykor a természetjárók által ismert felkeresett, lenyűgöző csodálatos világának.
Példának említeném a Hargita fürdőt ahová mi is szívesen kijárunk, főleg túrázgatni, és én látom mi lett ott, lassan egy kisebb várossá nőtte ki magát, és oda az igazi természet varázsa.
De ha ezt akarjuk a Cohárddal is akkor sípálya,kell oda, sőt nem is egy hanem kettő.
Tisztelettel, egy igazi természetjáró.
25.
Terv
2012.01.06., péntek [11:53]
Pofozógép is lessz a sipályán?:):)
24.
elena
2012.01.06., péntek [11:37]
itt annyi a gond hogy nem ELENA-tól rendelték a sípályát, ő mindent megoldott volna, de így nehéz lesz de kitartást kívánok csak éppen Borbolynak ne engedjék meg hogy ott sízzen
23.
Gyergyó
2012.01.06., péntek [11:27]

Ugyan már!!!!!Voltál Te kint most szilveszterkor a Gyilkos-tónál???Tele volt oláhával és a csapból is a tankaranka hallatszott.Ezzel sem lenne baj,de a pénzt nem a városnak jön hanem a békási,Iasi,Glaci ,vendégházasoknak, szállodásoknak.Mindent eladtak ami létezik a tónál és persze hogy nem a mi fajtánk vette meg....vajon miért???!!Területet kellene rendezni meg a határ vitát,stb!!!

22.
tanácsos-nak
2012.01.06., péntek [11:22]
A sípálya, az nem fejlődés. 3 fő ok miatt:
1) Ma január 6-ika van, és nincs hó.
2) 1500 méter alatt nem kijövedelmező sípályát építeni.
3) A környék tele van magán sípályákkal.

"Látszik, hogy épitész szemmel ..." Igen. Látszik, hogy építész szemmel, DE az is meglátszik, hogy nem gazdasági szemmel és ép ésszel.
21.
Gyergyó
2012.01.06., péntek [11:21]
Igen olyan sípályával ami a 80 években volt nem lehetett környezetet rombolni,mert csak egy drótpálya volt.De most olvastad vagy láttad a tervezetet??Több ezer köbméter betonról szól a fáma,utak építése stb.Szerinted ez környezetbarát technológia???Van más hely ahol lehet pályát építeni egy nemzeti park maradjon meg annak.Bár az ami még van és óvni lehet!!!!
20.
Gyergyó
2012.01.06., péntek [11:16]
Nagyon látszik mennyire építész szemmel nézi a polgármester a városunkat!Gyalázat a város végén található "karók" amely Gyergyót kellene jellemezzék.Világgá kellene kergetni a tervezőjével együtt,és azokkal is akik jóváhagyták.Sípálya márpedig nem kell oda ahova eddig is csak egy drótköteles volt.Pongrác tetőre tessék építeni ott van hely és lehet fejleszteni.Vagy az nem Gyergyó????
19.
sanchox
2012.01.06., péntek [10:35]
Ez meg van háborodva. Azért járnak a gyergyói sízők Csomafalvára, meg Borszékre edzeni.
18.
@Anonim
2012.01.06., péntek [10:11]
Egyszer járhatóvá kell tenni az utakat a városba ahol mindenki jár-kel amit mindenki igénybevesz!!!! Sielni pár ember jár mondjuk aki teheti hogy elmegy sielni az Csomafalván is megteheti vagy a bucsinon ,annak már nermszámit 2liter üzemanyag.Külfőldhöz hiába akarjuk hasonlitani magunkat náluk már az olyan dolgok amikről mi álmodozunk ott már rég elfelejtett dolgok .Tehát egyszóval az elején kellene kezdeni!!Mindig a közepébe ugrunk és ezért maradunk mindig a sz-.ba!!!!
17.
Autonóm
2012.01.06., péntek [09:20]
Hát, amilyen telünk van idén, és volt a tavaly, vagy tavalyelőtt (hogy januárban esik, dörög és villámlik) lassan oda jutunk, hogy nemcsak a strandszezon lesz egynapos Gyergyóban, hanem a síszezon is. Azért pedig, sajnálom, hogy ezt kell mondjam, de nem látom értelmét a pályának....
16.
manna
2012.01.05., csütörtök [22:40]
Amíg a "jólelkű" székelyember reggel felkel ki megy egy szekér szeméttel az erdőbe és vissza jön egy szekér fával, addig nincs mit osztani más országot. Egyszer fel kell nőni oda és nem egy sípálya az első lépés. Most már jöhetnek a lincselő hozzászólások!!
15.
manna
2012.01.05., csütörtök [22:26]
Nem kell itt külfölddel takarózni, más élet stílus más felfogás, attól hogy nekünk is lesz egy csicsás sípályánk attól még nem leszünk se svájciak se osztrákok. Igen ha legalább fele annyira környezet tudatosok lennén mi székely emberek, amennyire ők akkor meg érteném hogy sokan miért tépik a szájukat de így... Egy példa, nem tűnt fel senkinek hogy a sok fakitermelő/feldolgozó cég miért is dolgozik külföldre? De nem azért mert milyen franko munkát végzünk, hanem azért mert itt a kivágással feldolgozással és szállítással se kerül annyiba mint ott a Fa kivágás. Ők rég felismerték a problémát mi még közel se járunk de nekünk sípálya kell ha törik ha szakad ettől leszünk UNIÓSOK.... egyesek szerint.
14.
Metilénkék
2012.01.05., csütörtök [21:57]
Tartást, kitartást Polgármester úr!

A síző ember természetbarát, a manelések nem másznak hegyre...kevés kezdő pályát, sok közepest s akkor a miccsesek otthon maradnak.
13.
tanácsos
2012.01.05., csütörtök [21:49]
Sajnos, ha valami fejlődés felé mozdul a polgármester , mindjárt akad néhány kerékkötő.Csak azért ne fejlődjön a város és környéke , mert a polgármester nem merevdéeszes?Csak biztatni tudom ezt a fiatalembert.Látszik, hogy épitész szemmel vezeti a várost.Kitartást!
12.
lemieux
2012.01.05., csütörtök [21:40]
s mostanában hó sem igen van sajnos
11.
lemieux
2012.01.05., csütörtök [21:39]
a pénzt átkellettvolna csoportositani valahogy és a hokipályára költeni..elég sok magán sipálya van már a környéken.
10.
leszky
2012.01.05., csütörtök [21:07]
Amikor a fat loptatok nem vertetek szet a kornyezetet?De igen is kell sipalya!
9.
gyergyói
2012.01.05., csütörtök [20:56]
NEM,NEM és még egyszer nem!!!!!Nem kell még jobban szétverni a Gyilkos-tó környékét!!Igen volt sípálya ,de olyan legyen akkor most is,mert ami régen volt azzal nem volt tönkre téve a környezet.De most több ezer köbméter beton,utak építése stb,ezzel ugye szétverjük mindazt ami még van.
8.
Hmm!
2012.01.05., csütörtök [20:44]
@3!
Látszik,hogy meg vagy merevedve,már ami gongolkodásmódját illeti.
7.
kisz
2012.01.05., csütörtök [20:31]
Ez igy igaz indulasbol ez egy deli kitettsegu oldal ahol leghamarabb megy el a ho, es nem a sipalyaval van itt gond hanem az azt kisero utepites epitkezes talajnmozgatassal stb. mindenki osztja a semmit a lenyeg a kovetkezo a polgarmesteri hivatal rendelte meg a tanulmanyt ami azt mondja hogy ott nem lehet sipalya, es szeptembertol mostanig nem voltak kepesek elolvasi, csak most s most vonyitnak es hazudoznak...
6.
alaszlo
2012.01.05., csütörtök [20:15]
Nyugaton egyre-másra szüntetik meg az 1500 méter alatti sípályákat, mert nem tudják kitermelni a fenntartásukat sem, nemhogy profitot termeljenek, hisz sokkal enyhébbek már a telek mknt voltak régen.
Ha nem tévedek, a Nagy Cohárd 1507 méteren van.... 15millió euró... Igaza van a polgármester úrnak, egyébre már nem is kell költeni Gyergyóban, csak sípályára.
5.
jános bá
2012.01.05., csütörtök [20:07]
Majd megépítik a neamti-ak egy kis kenőpénz segítségével...vagy felsőbb nyomásra...érdekes módon a legtöbb épület eladásáról csak a vásár után értesült gyergyói ember...Ausztria, Svájc stb. csak az árakkal példakép...
4.
Békény
2012.01.05., csütörtök [20:05]
Vicc az egészben hogy erdőkitermelést lehet végezni fákat húzatni de sípálya az nem lehet sőt a 80-as években sípálya volt azon a helyen . Akkor a természetet nem károsította ? Megint egyesek keverik a az......-t .
3.
merevdeesz
2012.01.05., csütörtök [19:34]
kitartast Janos, csak az udemeres csurhet bantja, a teny: annak ellenere, hogy mindenben akadalyoznak, megis halad gyergyo.
2.
penge
2012.01.05., csütörtök [19:25]
GYanus,hogy a bekasi szorosban levo kibirhatatlan bodekkal nem foglalkozik a nemzeti park , de egy nagyszabasu befektetest, egybol elutasit.Svajcban, Ausztriaban,Szloveniaban, Szlovakiaban, hogycsak a kozelieket emlitsem nincsenek orchideak, vagycsak a Cohardon pont azon a nyomvonalon van orchidea ahova a sipalya keszul?MEGKELL EPITENI es KITARTAST!
1.
Fricike
2012.01.05., csütörtök [18:22]
Nagyon helyes Polgármester úr.Ne engedjen a nemzeti park nyomásának,mert ki tudja milyen érdekek szerint akarnak cselekedni.Miért pont Hargita megyében zavaro asipálya ???Jobb nekünk ha más megyében épitik fel??? Miért akarunk most is katolikusabbak lenni a pápánál ???Tulajdonképpen melyik nemzet parkja ez ???
Hozzászólások56