Székelyhon.ro
2012. május 23., szerda; Ma Dezső napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Magyar belharc várható Marosvásárhelyen?

Gáspár Botond | 2012.01.19. [12:17] | Utolsó módosítás: 2012.01.19. [16:31]

Az MPP nagy valószínűséggel saját jelöltet állít Marosvásárhely polgármesterségéért – jelentette ki a párt Maros megyei elnöke, mivel dr. Vass Leventét nem támogatják.

DSCF0218_b

Dr. Vass Levente (középen) az RMDSZ és az EMNT közös jelöltje

Az MPP Maros megyei elnöke, László György szerint az EMNT és az RMDSZ közös magyar marosvásárhelyi polgármesterjelöltje, dr. Vass Levente „két minisztert is csődbe juttatott”, Bölöni László pedig azóta sem válaszolt levélbeli megkeresésükre, ezért nagy valószínűséggel saját jelöltet indítanak.

„Legelőször a választások időpontját kell tudnunk. A legutóbbi híreket figyelembe véve úgy gondolom, hogy mégsem vonják össze a parlamenti és a helyhatósági választásokat, s akkor még ősz előtt meglesz a jelöltünk, ha pedig mégis májusban szavazunk a polgármesterről, akkor még hamarabb” – mondta az MPP Maros megyei elnöke.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások92
92.
Mózsi Bá
2012.01.23., hétfő [13:21]
Mért én számoljak be arról, hogy az RMDSZ-ből hányan tüntettek a magyar kormány mellett? Valószínűleg egyáltalán nem álltak ki mellettük, mert a jelenlegi magyar kormány nem barátkozik az RMDSZ-el, ami az RMDSZ és az MSZP-s vezetők közti barátság szemüvegén nézve a dolgokat, totálisan érthető is.
Nem tudom milyen pénzre gondol, hogy az RMDSZ visszautasított vagy sem. Tudomásom szerint nem igen van, amit az RMDSZ visszautasítani :)

Ami a kávézást illeti, lehet, hogy zavarja a véleményem, de akkor inkább ne olvasson, mert én el fogom mondani, amit gondolok!
91.
Mózsi Bá
2012.01.23., hétfő [13:15]
Próbálom megértegetni a dolgokat, amiket írsz, és egészen addig, hogy "És itt jön amiről --- talán -talán ---- tehetünk:" minden szavaddal egyet értek. Itt jön az a rész, amivel viszont már csak részben.

A szavazást két részre kell bontani. Egyik dolog az önkormányzati választás és másik a parlamenti. Azért fontos, hogy ez most próbáljuk meg ketté választani, mert mivel idén úgy néz ki, hogy együtt lesz a két választás és te most épp nem akarod megszavazni a magyar jelölteket, hogy kiejtsd őket a parlamentből, lehet, hogy elfuserálod a magyar polgármester esélyeit is.

Ami a parlamenti jelenlétet illeti én azzal tökéletesen egyet értek, hogy az RMDSZ nem egyenlő a nemzettel! Azzal is, hogy az ottani bandában cserélni kell a személyeket. Azzal viszont NEM ÉRTEK EGYET, hogy távol kell maradni a parlamenttől, mert a parlamenti jelenlét biztonságot jelent. Lehet szájhősködni, hogy ki kellene esni a parlamentből, de meg olyan időket nem értünk meg, ezért nem is tudjuk, hogy az mit hozhat. És félre ne érts, nem az RMDSZ-t akarom oda bebetonozni, sőt.

A szociális kérdés akkor lesz megoldva, ha az állam megszünteti a szociális hálót. És nem kell majd gigantikus hiteleket felvenni a nyugdíjak kifizetésére, hanem, ha már mindenképp hitelt veszünk fel, akkor azt a gazdaságra fordítsuk, ami fijaltatja a pénzt és nem felemészti. Nem kell száz féle segélyt biztosítani az államnak, hanem munkahelyeket kell teremteni.
Mert valójában a szociális rendszer megrozzanásának demográfiai okai vannak. Több idős ember van, aki inaktív és már nem dolgozik, mint fiatal, aki dolgozik és megtermeli a nyugdíjakat. Túl sok a katonaság vén tisztje, aki gigantikus nyugdíjat kap érdemtelenűl! Na de ez már egy másik vita... Amit talán érdemes lenne folytatni más körülmények között.
90.
ddd.
2012.01.22., vasárnap [12:27]
Majdnem mindegy, hogy a udmr jelőltje-e, vagy valami alig párté. Az a lényeg, hogy NEM A MAGYARSÁGÉ !!!. K.H. se volt a magyarság jelőltje, és ezért történt meg az ami eddig még egyszer sem, hogy a magyar elnökjelőlt nem érte el az 5%-ot, DE még a 4%-ot se!
89.
ddd.
2012.01.22., vasárnap [12:21]
voltak vagy 150-en. Az újság szerint. A mpp-sek. Mert a udmr-sek kussoltak. Ezt adta ki pártutasításba nekik a leninképű vezérük. Na, de mindegy. Arról számoljon be, hogy udmr-sek hányan tüntettek Mo. mellett. Mert ugye a pénzüket nem utasították vissza.

A második bekezdést nem értem. Aztán, ha akarom elhiszem, ha nem akarom nem hiszem. Távolról jött ember mondhat amit akar, úgyse tudjuk ellenőrizni. Nem is akarjuk. Nem ér az nekünk annyit.

Eddig is jobban tette volna, ha csak kávézgatik, és nem szól hozzá semmit!
88.
2013
2012.01.22., vasárnap [10:06]
Ne búsulj ezért, mert lesz.
Világos, hogy a 2012-es romániai választásokat az USL nyeri. Amelyik az európai szociálliberális unió- (vagy hogyan hívják) része.
Az udmr (vagy rmdsz ? ) már most keresi a kapcsolatot a szocialisták és libsik felé. Pld. Frunda. - És ezzel párhuzamosan szidják a fideszt. Pld. Frunda.
És ezért fokozódik a lejáratás a semmitmondó minipárt felé. A populista jenőzés.
Itt tévedtél, mert a mpp. valóban zéró, de támadási felületnek kiváló.nincs tömegalapja, nincs hírközlése , nincsenek karizmatikus egyéniségei stb.
És itt jön amiről --- talán -talán ---- tehetünk:- ne szavazzunk a szocialista magyarellenes pártra. Mert már nem a mienk.// Ha nem jut be a román parlamentbe, annál jobb nekünk.
Ami a szociális (érthetőbben szegénység) problémáját illeti, ez sem lesz megoldva. Az ország be van adósodva az IMF-nek.
87.
Mózsi bá
2012.01.22., vasárnap [03:03]
ddd. bocsásson meg, hogy nem reagáltam rögtön, de elmentem a Petőfi szoborhoz megnézni, hogy hány szavazója van az MPP-nek. Voltunk vagy 100.

Fültanúja voltam egy beszélgetésnek:
- Szervezzetek valamit, hogy történjen valami, mert itt már úgy tűnik nem történik semmi... (és aki mondta a szobor felé legyintett)

Most, hogy olvasom az itt hozzászólók kimerítő magyarázatait, én már csak egy kávét kérek. Nem kell nekem ehhez hozzáfűznöm semmit.
86.
és megint én
2012.01.21., szombat [23:14]
Lenni, kijavítani önmagam: Nagy Győző 1992 és 1996 között volt polgármester,
85.
veréb kettő
2012.01.21., szombat [21:43]
Annak ellenére, hogy ők számlálták össze a lakosság felmérési számadatokat, mégis máig hallgatnak a népszámlálási végeredményekről. Pedig Csegzi, Florea elsőrendű csicskása azon melegében megígérte, hogy rövidesen megismerhetjük a helyes adatokat. Tehát napnál is világosabb, hogy többségbe kerültünk!
Csak egy megfelelő jelöltre lenne szükséges és akkor a SRI révén a csillagokat is lelophatnák az égből, mert úgyis a mi jelöltünk győzne.
De viszont máig nincsen egy komoly, mindenki által támogatott közös jelöltünk. Az első, kéznél lévő utcasarki akárkit kiáltották ki sajkát jelöltjüknek udmr-ék.
Hogy mégis mi lehet a mérleg túloldalán? Egy újabb paktum, amellyel félnótás szabadelvű udmr-ék ismételten feladták a vásárhelyi magyarságot.
Kár is erőlködnünk. És kikért harcolnánk, azokért az idiótákért kik a tanácsgyűléseken lépten-nyomon egymásnak szavazgatják meg saját kis ügyleteiket előre vivő, törvényeket kijátszó, kétes tanácsi határozatokat? Akik az egyszerű polgárok érdekeit teljes mértékben semmibe veszik, mi több újabb értelmetlen adóterheket rónak ki választóikra a legvadabbul dúló gazdasági válság közepette! De hát honnan tudhatnák ezt az idiótái, amikor ők menetrendszerűen havonta megkapják a nekik kijáró,évente több százmillióra rúgó meg nem érdemelt hivatali fizetéseiket.
84.
veréb
2012.01.21., szombat [21:11]
ddd, teljesen el vagy tévedve! Az első magyar polgármester 2002-től, 2006-ig regnált és Nagy Győző névre hallgatott az illető úriember. az volt az ő egyetlen nagy hibája, hogy akkoriban Izsák Balázs nevű illető valamikor az időtájt részt vet egy városházi esketésen és ezen a házasságkötési aktusnak a során a párt egybeadó városházi meghatalmazott akárki nem volt hajlandó magyarul is egybeboronálni a fiatal házaspárt. Innen indult az egész mai nyomorunk, Izsák Balázs beígérte Nagy Győzőnek, hogy tenni fog arról, hogy urasága többé ne lehessen polgármester. És tett is, így történhetett meg az, hogy egy tisztességes polgármester helyett kaptunk egy születésileg értelmi problémás primár bohócot, akit senki nem vett komolyan sem a hivatalban, sem pedig azon kívül. Amíg Fodor polgármesterkedett, végig Crisan Eugen vezette a várost!
Közben Fodort polgármesterré üttető jellemes Izsák Balázs odatolta az SZNT elnöki székét kedvence fundamentuma alá, ez történt az akkori sötétben tapogatózó, bizonytalan időkben, de amint majdnem kézzelfogható távolságba került Orbán Viktor választási győzelme, az addig rejtekének legmélyén lapító Izsák, hirtelen előbújt addigi odújából és Fodor bátyánkat végleges pihenőre küldte, a taccsvonalon túlra.
Ami meg az általad is felemlegetett szavazatmegoszlást illeti, szeretnélek tájékoztatni, csupán maga a tény, hogy a polgármesteri küzdelemben négy induló jelöltünk van, világosan is megmutatja, hogy mindez nemhiába történik, azaz, elenleg is a polgármester jelölő folyamatot elejétől a végéig a SRI irányítja.
Smaranda Enache nem foglal semmiféle-fajta állást sem noua dreapta-nak a marosvásárhelyi, sem pedig csíkszeredai sátáni jelenésével kapcsolatosan.
Meg nem történtként kezeli a MOGYE-ügyét is, ugyanakkor pedig múlt csütörtökön "önként" kivonul az Azomures-esesek, hamis forradalmárok és futball huligánok társaságában, akikben egyetlen közös összekötő szálat találunk: azt, hogy mindnyájukat a SRI terelte össze! Emlékezzünk szépen vissza a városi csendőrparancsnoknak a témával kapcsolatos első kinyilatkozására, miszerint spontán tüntetés történt és hogy 4500 tüntető vett volna részt ezen a tüntetésen...holott alig voltak pár százan! A nagy ellenálló mozgalomban a rákövetkező napokon fagyasztott csirkével aktivált beutaztatott falusi cigányok is szerepet kaptak. Valószínűleg időközben fogyhatott a rendelkezésre álló csirkemuníció!
Talán itt említésre méltó volna még a kevésbé emlegetett Hidegvölgyben épült cigány-villák ügye is, hiszen ezek az építkezések nemde bár olyan cigány felzárkóztatási programokon keresztül működtek és működnek ma is, amelyeknek keretén belül Smaranda Enache és Dorin Florea hivatalos időnkénti találkozása megkerülhetetlen realitás.
Benedek Imre jelölése egyben azt is jelenti, hogy SRI-ék semmit nem akarnak a véletlenre bízni, ugyanis a SPANYOLORSZÁGI ELVÁNDORLÁSOK miatt relatívé olyannyira megváltoztak a nemzetiségek között eddig meglévő arányok( hiszen az eddigi választásokat is minden egyes alkalommal a SRI igazgatta, Florea eddig egyetlen alkalommal sem nyert választásokat külső segítség nélkül ! És erre vannak hivatalos bizonyítékok is a többit beszéljétek meg azzal a 4000 cigánnyal, akiket 2006-ban hat hónapra letelepítettek a városban és mindezen időközben kapták az ilyenkor hátrányos helyzetűeknek kijáró szociális juttatásokat. A katonák után jöttek a cigányok, vajon most kiket fognak hozni szavazni), hogy jobbnak látták bekapcsolni a polgármesteri székért folyó küzdelembe a többi megbízható, az ügyre kapható olcsó magyar kutyuskáikat is. A másik pincsi párt is teszi lelkesen a dolgát, a nemzetáruló szász jenőék ők is igyekeznek megfelelni a SRI által megcélzott elvárásoknak.
83.
nem udmr jelöltje
2012.01.21., szombat [20:33]
ddd., csak egy pontosítás: Vass Levente nem az RMDSZ jelöltje, hanem az EMNT és az RMDSZ közös jelöltje, ráadásul az EMNT nevezte meg hamarabb. És ha már annak az RMDSZ-nek a megyei vezetősége el tudta fogadni az EMNT által nevesített Vass Leventét közös jelöltként, amelynek csúcsvezetése mind a mai napig legfőbb ellenségének az EMNT/Néppárt országos vezetőségét tekinti legnagyobb ellenségének, ráadásul a tavaly év végi sepsiszentgyörgyi kongresszuson meg is kapták ezért a magukét az RMDSZ Maros megyei vezetői markóbélától és kelemenhunortól, akkor azt hiszem, egyértelmű az üzenet: nincs más választás!
82.
ddd.
2012.01.21., szombat [19:22]
@ 65. Mózsi bá
„Ha kérdezni kell segítek…” Köszönöm a segítséget, de magamtól is képes vagyok kérdezni. Annyira azért még csak nem butultam le, hogy még kérdezni se tudjak.

Ha „az egészségügyi törvényt”…”Basescu csapata állította össze”, miután … visszavonta az elnök, … Elena Udrea vezeti azt a csapatot, ami egy újat állít össze”, nos ez esetben miért nem mond le az egészségügyi miniszter is? Hisz’, ez esetben, csak bábu. Bábukat küldtünk Bukarestbe? A kudarcért, így is úgy is ő kell viselje a felelősséget.
És mi van, ha Vas Levente is csak egy bábu polgármester, vagy inkább polgármesterbábu lesz? Bukarestbe hozzászokott a bábusághoz. Az a közösség, a nemzet érdeke, hogy vásárhelynek legyen egy magyar bábu polgármestere? Nem inkább egy rátermett embert kellene keresni? Az a nemzet érdeke, hogy mindegy mennyire nem odavaló, csak magyar legyen?

„És az eddigi magyar polgármestereket mindig Florea szokta szidni, elég vehemens módon.” Hát, azért olyan sok magyar polgármestere nem volt az utóbbi időkben Vásárhelynek. Nem kell többes számba tenni! És kötve hiszem, hogy amikor Florea az „eddigi magyar polgármesterek”-ről beszél, akkor pont Bernádyra gondolna. Azért ennyire nem kellene mellébeszélni!
Én konkrétan Fodorról beszéltem. És azt mondtam, hogy még egy ilyen nem kell. Inkább magyar polgármester se kell. És megnyugtatom, hogy nem is lesz Vásárhelynek magyar polgármestere. Több okból se:
- mert ma már kevesebb a magyar, mint a román. És a román az ördögre is rászavazna, de a magyarra akkor se.
- mert V.L. nem a magyarság jelöltje, hanem a udmr-é, és amire még egy alig pártféleség rábólintott. És a udmr már egyszer nagyot bukott a saját jelöltjével, az elnökválasztáson (most először nem érte el még a 4%-ot se)
- mert a magyarság szavazata is meg fog oszlani. Mert én is bármire rászavaznék, csak a udmr jelöltjére nem. Gondolom, még mások is vannak ezzel így.
81.
Mózsi bá
2012.01.21., szombat [16:33]
Az a baj koaliciós barátom, hogy az, amit az MPP akar már erősen keveset számít. Előválasztást csak ők akarnak, míg a többiek már rég összefogtak Vass Levente mögött. Úgyhogy az már nem erőst számít, hogy az MPP mit akar. Nem is ez a kérdés. Az a kérdés, hogy beszáll-e a koalícióba, vagy sem. De itt az MPP már régen nem diktál és nem szab szabályokat. Nagyon világos a helyzet. Vagy beszáll, vagy árulókként külön utasok lesznek. Ilyen egyszerű.

A listákról meg az MPP még nem mondott semmit. Különben a többiek sem.
80.
Ideges
2012.01.21., szombat [16:31]
Ereszd el judemeráj a jenőzést ! Hátha több szavazatot kaptok.....

Miért e téma:- mikor elveszítsük a polgármesteri széket a választáson.

Harmadszor:- ez nem összefogás.Hanem rmdsz kényszer a saját jelöltjeikért.
79.
koalicios
2012.01.21., szombat [14:36]
Tisztelt Péter Vásárhelyről , az igaz ,hogy Vásárhelyen nincs magyar politika RMDSZ nélkül , éppen ezért veszélyes az előválasztás az MPP szerint ,hiszen itt a legerősebb az RMDSZ infrastruktúra.De az összefogást mindenképpen szorgalmazni kellene , hiszen az RMDSZ választók nagy része régen elkopott.Az utolsó választás eredménye önt igazolja , de azóta eltelt négy év és sok minden változott.
78.
Péter Vásárhelyről
2012.01.21., szombat [12:07]
Az MPP nem létezik Marosvásárhelyen, Maros megyében is csak pislákol. Nem kötekedni akarok, tisztelt hozzászólók, de ez a helyzet, teljesen más, mint Hargita és Kovászna megyében. Maros megyében az MPP-nek 1 (egyetlen egy) polgármestere van, és össz-vissz 25 tanácsosa. Ilyen helyzetben az MPP örvendhet, hogy egyáltalán tényezőként kezelik, hogy egyáltalán meghívták a közös magyar polgármesterjelölt "mögé", hogy felkérték az összefogásra, és ilyen helyzetben az MPP-nek Marosvásárhelyen erejének megfelelően a leendő önkormányzatban legfennebb 1 (egy) befutó helyért kellene koalíciót alkudnia. Politikailag nullák, ráadásul csak nekik létfontosságú, hogy egyedül vagy koalícióban elinduljanak a választásokon, egyébként felszámolják őket. És nem, tisztelt 77-es "koalicios", az MPP nem akar előválasztást, ezt maga László György mondta hetekkel korábban: "Az előválasztás jó lenne, de veszélyes, ezért nem szívesen vágunk neki".
Az, hogy László György és a Maros megyei MPP össze-vissza beszél és gáncsoskodik, annak okai lehetnek: 1. Szász Jenő ezt mondta, s ezt teszik, 2.fogalmuk sincs, mit kell tenniük, s ezért hol így, hol úgy nyilatkozgatnak, 3.belharcok zajlanak az MPP-n belül, s még nem dőlt el, ki az erősebb, ezért a felek saját, egyéni meglátásaik szerint nyilatkozgatnak, 4.tényleg gáncsoskodnak, és egyéni anyagi tőkét akarnak kicsikarni dr. Benedek Imrétől.
77.
koalicios
2012.01.21., szombat [10:51]
Az MPP előválasztást akar, az MPP magyar pártkoaliciós tanácsosi listát akar Marosvásárhelyen . Akkor nem értem hol van itt az árulás!
76.
Mikimóc
2012.01.21., szombat [01:06]
Sakkó' mi, ha van az MPP-nek jelöltje? Kit érdekel, hogy nekik van vagy nincs.
75.
volt szeredai
2012.01.20., péntek [21:31]
Rosszul értetted ,én ironikusan akartam fogalmazni az MPP-részére.Akkor döbbentem volna meg ,ha Bölöni válaszol ezeknek az ámokfutó kalandoroknak Ezután még jobban tisztelem a MESTERT.
74.
anti rmdsz
2012.01.20., péntek [17:56]
Na végre ! Egy kis kombativitás a mpp részéről !
Függetlenül, hogy lesz vagy nem lesz polgármester jelöltetek, vagy ki jelenti be.
73.
van jelölt ?
2012.01.20., péntek [17:36]
Akkor ki az ?- Be kellene jelenteni.
72.
itt a jelölt, hol a jelölt
2012.01.20., péntek [17:32]
Tisztelt "nincs jelölt" és "anti rmdsz" nevű hozzászólók, nagy valószínűséggel felesleges a többes szám, Önök ugyanis egy és ugyanaz a személy. Tehát: honnan veszi a bátorságot, hogy azt állítsa 68-as hozzászólásában, hogy az MPP megyei elnökének "nem tisztsége" bejelenteni azt, amit akar? És honnan tudja ennyire biztosan, hogy nincs jelölt? Nem az a kérdésem - mint ahogy Ön azt megpróbálja kifacsarni - hogy ki a jelölt és hol van, hanem hogy Ön, tisztelt "nincs jelölt" honnan tud ennyire biztosan bármit is??? Netán Ön is MPP-s és nem egyezik a véleménye a párt megyei elnökével, de nem meri felvállalni???
71.
anti rmdsz
2012.01.20., péntek [16:46]
Hazugságban maradtatok. Csúful.
70.
nincs jelölt
2012.01.20., péntek [16:44]
Hát akkor hol a jelölt ? - Ki az ?--
Netalán mégis van jelölt ?
Ha meg nincs jelölt, akkor is azt kell mondanom hogy van jelölt ?Mert azt írta az újság hogy lesz jelölt.
69.
itt a jelölt, hol a jelölt
2012.01.20., péntek [16:14]
Honnan tudja ilyen határozottan, tisztelt 68-as "nincs jelölt" nevű hozzászóló, hogy nincs jelölt? És kicsoda Ön, tisztelt 68-as "nincs jelölt" nevű hozzászóló, hogy eldöntse, hogy az MPP megyei elnökének mihez van tisztsége és mihez nincs? És mégis, tisztelt 68-as "nincs jelölt" nevű hozzászóló, ha nem a párt megyei elnökének a tisztsége, aki eddig a tárgyalásokon és a közös aláírogatásokon résztvett, akkor kié???
68.
nincs jelölt
2012.01.20., péntek [15:50]
Mit osztják szorozzák a mpp marosvásárhelyi polgármester-jelöltjét ?
Ilyen nincs.
László György nem tudom kiről beszélt .Szó sincs róla.
És ha lenne , akkor sem az ő tisztsége ezt bejelenteni.
De hibás a judemeráj sajtó is, amelyik felfújta az alaptalan beszédet. -
Mpp.ellenes uszításból ?-nem értik meg, hogy nem érdekel a mpp- jenőzés.
Ezért nem fogunk -ismét- az udmr-re szavazni.
67.
vajon ?
2012.01.20., péntek [15:40]
66.
Mózsi bá
2012.01.20., péntek [14:28]
Zsíros, én nem vontam sosem kétségbe azt, hogy az RMDSZ különböző alkalmakkor, különböző módon elárulta a magyar ügyet. Sosem vontam kétségbe. Sajnos az egy ilyen dolog, hogy el lehet árulni többször. Most pont az MPP lett a soros, aki beállt az árulók sorába.
65.
Mózsi bá
2012.01.20., péntek [14:18]
Kedves ddd.,

Én a javaslatát örömest elfogadom, mert valóban nem funkciókról kellene vitázzunk. De, egy nüansznyi különbség mégis van egy államtitkár és egy tanácsos között. Tudja mi az? A döntési jogkör! Míg Ön azt írja, hogy államtitkár azzal predesztinálja azt is, hogy döntési joga van abban, ami ma az egészségügyben történik, holott egy tanácsadónak nincs közvetlen befolyása erre, csupán közvetett. Na ezért nem mehettem el szó nélkül a tisztségek összekeverése mellett.

Ön továbbá azt írja, hogy rég le kellett volna mondjon. Tudja mit? Igaza van. De nem azért van igaza, mert a jelenlegi helyzet előidézésében Leventének fikarcnyi felelőssége lenne. Az egészségügyben, ha jól tudom éppen átalakítás zajlik. Azt a rossz rendszert, amiről Ön beszél ddd., éppen most foldozgatják. Ilyenkor, ha Levente eljönne, tudja, hogy mit írna Ön ugyanezzel a vehemenciával? Azt, hogy elmenekült a munka elől. Levente ezt, ahogy én látom nem teszi. De, ha már mindenképpen kérdéseket akarunk megfogalmazni az egészségüggyel kapcsolatban, akkor segítek, fogalmazzunk. Én azt kérdezném, hogy azt az egészségügyi törvényt, ami miatt elsőnek Arafat doktor (aki viszont államtitkár, apropó), tiltakozott, miért Basescu csapata állította össze? Azt kérdezném, hogy miután azt a törvénytervezetet visszavonta az elnök, miért Elena Udrea vezeti azt a csapatot, ami egy újat állít össze? Hol van ilyenkor az RMDSZ egészségügy minisztere? Ha kérdezni kell segítek, mert van miről értekezzünk :)

A mi a közérdeket, vagy nemzeti érdeket illeti, ddd. én vásárhelyen élek és magyar vagyok. Nem kell nekem megkérdeznem senkit, hogy szerinte nemzeti érdek-e, hogy a városnak magyar polgármestere legyen. Engedje meg, hogy én ezt anélkül ki merjem jelenteni, hogy bárkit is megkérdezzek. Ha Önben ez kérdőjeleket vet fel, akkor bennem ezek a kérdőjelek azt fogalmazzák meg, hogy Ön nem tekinti nemzeti érdeknek a magyar polgármestert, következésképpen gyengébb a nemzeti érzelme. Talán nem is a magyar jelöltnek szurkol. Tudja az előző magyar polgármestereket nem tisztem nekem megvédeni, ezért nem is teszem. De van egy furcsa szokásom, emlékezem azokra, hogy hol ki mit mondott. És az eddigi magyar polgármestereket mindig Florea szokta szidni, elég vehemens módon. Ö szokta mindig kontrasztként állítani a saját tevékenységével szemben. Én ezt nem tennem ddd.

Miért sürgős? Nekünk? Nos nem tudom kire érti a "nekünk" kifejezést, de én ezt csak egy féle képen tudom magamra érteni, ha a marosvásárhelyi magyarokat érti ezalatt. Akkor tudok válaszolni. Azért sürgős, mert a választási esztendőben minden magyarhoz el kell jusson az üzenet, hogy megvan az esély arra, hogy magyar polgármestere legyen a városnak. És az olyan emberek, akik még nem döntötték el, hogy magyar, vagy román polgármestert szeretnének, azokhoz is el kell érjen a magyar polgármester jelölt üzenete. Nekem ezért fontos, hogy mielőbb el legyen döntve, hogy ki az a személy, aki mögé oda áll a magyarság. Egytől - egyig.

Más értelemben nem tudok válaszolni a "Maguknak, miért olyan sürgős?" kérdésére, sajnálom. De esetleg egy annyi sejtésem talán még van az egészről, hogy egy kampány kidolgozása, annak érdekében, hogy 12 év után újra magyar polgármesterünk legyen, nem 1-2 hetes munka. Talán ezért is lehet sürgős...
64.
zsiroskenyer2012
2012.01.20., péntek [14:14]
@Gergely ba: en is mind ezt hajtogatom. De azert nem szavazok a madame-ra sem.
63.
Gergely bá.
2012.01.20., péntek [14:06]
"Gergely bá: nem tettek sokat, az udmr." Helyesebben, semmit se. Méghelyesebben, egyenesen kárt okoztak a magyarságnak.
A gyalázatos kormányzati szerepvállalásuknak köszönhetjük a magyarokat (is!) gyalázó felíratokat.
A gyalázatos kormányzati szerepvállalásuknak köszönhetjük, hogy még az a kevés vak is kezdett kiábrándulni a magyar vezetőkből.
Még csak ezután fogjuk megszívni azt, hogy 22 éven keresztül tökkelütött módon kitartottunk egy ilyen banda mellett.
62.
kata Marosvasarhelyrol
2012.01.20., péntek [13:48]
Boloni nincs miert szegyelje magat o rajott arra hogy nem erdemes.Foci edzokent szeretik ,de politikus csak az lehet aki mindeg ugy fordul ahogy a szel forgatja es BOLONI ennel gerincesebb EMBER.
61.
zsiroskenyer2012
2012.01.20., péntek [13:35]
Itt magyarázkodhat mindenki, logikusan, kevésbé logikusan. Beszélhetjük a fejjel a falnak futást, de a magyarság jelenlegi helyzetéért, és az MPP meg az EMNT jelenlátáárt is az udmr a felelős. És a magyar ügy elárulását FIGYELEM Mózsi bá: már rég elvégezte az udmr. Ha ők nem úgy viselkednek ahogyan tették 21 éven keresztül, és még teszik mai napig is(mi vagyunk a legerősebbek ezért minket kell támogatni) akkor lehet nem lennének az emberek ennyire kiábrándulva belőlük.
Én is nagyon szeretném, hogy ismét magyar polgármestere legyen a városnak, nem olyan amilyen Fodor Imre volt, hanem egy igazi polgármester, de ezt is már rég elüzletelték az udmr-sek. Csak hallgatnak erről. Az utolsó két választáson, övék lett a megyei tanácselnöki pozició, de ezért kellett valamit ajánlani, és hát mi volt az ajánlat? Bingo, a virágszál poziciója. Igy biztos nyertes volt mindkettő. A többi csak szinjáték. És igy van ez most is.
De ennek ellenére én elmegyek és rászavazok Vass Leventére, habár engem mint ember egyaltalán nem győzött meg, hogy erre megfelelő, viszont magyar. És a legroszabb magyar is jobb mint egy nem magyar. Legalábbis a jelenlegi romániai helyzetben, és ez az én véleményem, amivel lehet egyetérteni és nem egyetérteni.
60.
zsiroskenyer2012
2012.01.20., péntek [13:20]
@Gergely bá: nem tettek sokat, az udmr. A többi meg túl gyenge egyelőre ahhoz, hogy tegyenek is valamit. Én egyébként azt kérdeztem, hogy mit tett ez a madame konkrétan a magyarságért, hogy úgy el vannak ájulva tőle. Ez az egész Smaranda Enache-s dolog csak félrevezetés.
Amúgy nem szokás kérdésre kérdéssel válaszolni. Azt csak a... teszik.
59.
49.
2012.01.20., péntek [13:16]
"Es ha majd Magyar lesz a polgarmester akkor kotelessege lesz tudomasul venni azt, hogy kik fogtak ossze es kotelessege lesz az igereteit betartani, betartani, ..." Igen. Fodor is betartotta az "igereteit", a udmr is betartotta az "igereteit", és Vas is be fogja tartani az "igereteit". Hiszi a piszi!
És ki fogja számonkérni rajta az igéreteit? Az a birkanép, amelyiket már számtalanszor becsapott az érdekvédelmi szervezete? "mert ha majd le kell valltani"...? Hiszi a piszi!

"Az egeszben a szomoru az, hogy NINCS is olyan szemely akit oda lehetne allitani, akiben mindenki megbizik." Ha "nincs", akkor te most ki mellett agitálsz? Ha "nincs", akkor szerényen le kell ülni a lapira, és megvárni amíg lesz. Inkább ne legyen jelöltünk, minthogy szégyen valljunk, mint Fodorral, meg a udmr gyalázatos kormányzati szereplésével.
58.
ddd.
2012.01.20., péntek [13:03]
@ 51. Mózsi bá:

Azt javasolom, hogy azon már ne kezdjünk el fennakadni, hogy államtitkár vagy személyes tanácsadó (consilier personal al ministrului).
„Különben igen érdekesnek tartom, hogy egy tanácsosnak ekkora fontosságot tulajdonítanak,…”
Ha esetleg nem tudná, a tanácsadók hada szokta elvinni bolond felé a főnököt. Igaz, hogy sem Csekét, sem Ritlit nem kell vinni, mennek ők maguktól is. Emberemlékezet óta, még soha ilyen szv@rul nem működött az egészségügy, de soha még ennyit nem kellett érte fizessünk. És ebben a tanácsadónak is része van. Legkevesebb annyiban, hogy a dolgok ilyetén állásával egyetért. Ellenkező esetben már lemondott volna. Szégyent hoztak a magyarságra! Az egész udmr-s kormányzati szereplés, szégyent hozott a magyarságra!

Tehát, nem kérdezte meg, és mégis azt állítja, hogy ez a közösség érdeke? Legfennebb, csak úgy gondol(hat)ja, vagy úgy lát(hat)ja, DE semmiképpen se állíthatja, ameddig meg nem kérdezte a közösséget. Egyébként, a közösség majd meg fogja adni erre is a tutibíztos feleletet az urnáknál. Nem lesz abba köszönet! S, ha mégis, akkor megérdemeljük a sorsunkat. Megérdemeljük, hogy a választottaink ne vegyenek komolyan, csak és kizárólag a szavazatainkra utazzanak.
És nem a „3 micsesek” azok, akiknek nem kell a tanácsosúr. Nekem se kell, attól függetlenül, hogy nem szeretem a micset, és nem vagyok egyetlen formáció szimpatizánsa se. Volt már Vásárhelynek magyar polgármestere, nem is volt köszönet benne. Az is szégyent hozott a magyarságra. Több szégyent már ne hozzanak! Legyen már elég! Kompromittálódott emberekből torkig vagyunk.

U.I.
„A fejjel a falnak futás meg az MPP módszere.” Éppen, hogy nem. Lám, most is kivár, keresi a legmegfelelőbb megoldást. Maguknak, miért olyan sürgős? Leghamarább úgyis csak valamikor a nyáron lesz polgármester választás, de lehet, hogy csak késő ősszel. Miért olyan sürgős? Na, ki az, aki hűbelebalázs módjára viselkedik?
57.
nacionalista
2012.01.20., péntek [12:48]
Ha nincs jelölt csendben kellene maradni amíg lesz nem össze-vissza beszélni.
56.
Jancsika2
2012.01.20., péntek [12:38]
@49.:
Nem azt mondtam, hogy Vass Levente a legalkamlmasabb, de Boloni sem megfelelo. Az egeszben a szomoru az, hogy NINCS is olyan szemely akit oda lehetne allitani, akiben mindenki megbizik. De ha Magyar lesz a polgalmester es fuggetlenul a politikai nezetunktol ezt kell, hogy akarjuk, akkor mindenek elott kompromiszumot kell kotni. Es ha majd Magyar lesz a polgarmester akkor kotelessege lesz tudomasul venni azt, hogy kik fogtak ossze es kotelessege lesz az igereteit betartani, mert ha majd le kell valltani akkor szivesen jonnek a romanok is segitteni. Secc pecc alatt el lehet hajtani a ...(oda). Amugy ez a dolog nem itt fog eldolni es nem koztunk. Igazabol engem az zavar, hogy ezekben a nehez idokben sem, tudunk egy nemzett lenni, azt hogy eros nemzet...............
55.
tisztázandó
2012.01.20., péntek [12:10]
Tanácsosi helyekért indulhat-e magyar, ha nem judemeráj ?
Mózsi bá szerint ( Legea 14/2003/ art. 46 si 47) - igen.

Csak nem erkölcsös,- ha a rmdsz ellen indul ? Mert egységben az erő ?
54.
tisztázandó
2012.01.20., péntek [11:57]
Mégegyszer kérdem:- ki a mpp. polgármester jelöltje a 2012-es helyhatósági választásokon ?
Van-e ilyen ?- Vagy csak a judemerájok írják.
53.
vajon ?
2012.01.20., péntek [11:53]
Ha nacionalista vagy, akkor meg vajon milyen ?
Mert nem magyar.-
Állást kellene foglalnod a hazug , magyar nyelvű média-manipuláció ellen.

Ki az mpp. polgármester jelöltje ?-Nem tudok róla
De még a mpp. vezetősége sem.
A judemeráj média talán tudja.
52.
rémálom
2012.01.20., péntek [11:40]
Én párton kívüli vagyok, ezért talán elfogulatlanul nézem a pártok tevékenységét, illetve tárgyilagosan látom a visszásságokat is. De az észérvek előtt mindig levettem a kalapomat, mert magam is ezt a stílust képviselem. Sok indulatos, dühös érvelést olvastam itt, de kétséget kizáróan Mózsi bá logikusan érvel, sőt világosan, közérthetően. Úgy vélem, hogy most van egy reális esély arra, hogy magyar polgármester kerüljön Vásárhelyre. Ezt nem lenne szabad elbaltázni. Világos, hogy külön-külön ez nem fog sikerülni a pártoknak, csakis összefogással, koalíciöban. Ha ezt nem értik meg, vagy nem tudják félretenni a kicsinyességeket, akkor jöhet a rémálom. De könyörgom, le kellene már ülni egyezkedni!
51.
Mózsi bá
2012.01.20., péntek [11:01]
És maga szerint, az a közösség érdeke, hogy ez a udmr-s államtitkár legyen a polgármester?

- Csupán annyi, hogy valaki RMDSZ-es nem elég. De kedves ddd. (vagy inkább bbb?) milyen államtitkárra gondol? Ha netalán Vass Leventére, akkor mondom, hogy Levente nem államtitkár. Ő miniszteri tanácsos. Különben igen érdekesnek tartom, hogy egy tanácsosnak ekkora fontosságot tulajdonítanak, hogy be tudna dönteni minisztereket :) Ez akkora oltári baromság. Tudják, hogy hány ilyen tanácsos van még Leventén kívül egy minisztériumban? Gondolkodjanak már kicsit, lehet szokatlan, de nem fog megártani.
És, hogy nehogy úgy érezze, hogy kitérek válasz elől, igen, a magyar közösség érdeke, hogy magyar polgármestere legyen a városnak, és ennek alapfeltétele, hogy a magyar szervezetek megegyezzenek egy ilyen személyben. Vass Levente körül koalíció épül. Az MPP meg valaminek a hatására, visszalépett belőle. Az én olvasatomban ez a magyar ügy elárulása.

És maga, megkérdezte a közösséget, hogy mi az érdeke?

- Én? Már hogy kérdeztem volna meg? Nem vagyok én sem politikai párt, sem politikai elemző, sem egyéb szervezet. Én a marosvásárhelyi magyarság egyik tagja vagyok és azt mondom, hogy 12 év után ideje magyar polgármestert választani. És meg vagyok győződve, hogy ebben, leszámítva azokat, akiket 3 miccsel és egy pohár sörrel megvett Florea, mind így gondolják. De szóljon ddd., ha ön épp nem így. Csak mondja azt is, hogy miért, mert rettenetesen érdekel, hogy a maga fajták hogy gondolkodnak.

Akkor honnan veszi, hogy az a "közösség érdeke", hogy mindannyian egyszerre fussunk fejjel a falnak, hűbelebalázs módjára?

- Fent már leírtam, hogy honnan veszem. A fejjel a falnak futás meg az MPP módszere. Most épp élőben láthattunk egy ilyet, amikor a felragadtak a falra, mint egy légycsapóval szétfröccsentett légy. Komolyan hisz benne ddd., hogy az MPP jelöltje le tudja véltani Floreat? Tehát ki futott a falnak?
50.
Gergely bá
2012.01.20., péntek [10:41]
Én visszakérdeznék:
- Mit tett a udmr a magyarságért? Konkrétan!
- Mit tettek a többi borvízegyletek (mpp, emnp, sznt, stb) a magyarságért? Konkrétan!
- Mikor fogják már végre, a fent nevezett borvízegyletek, a magyarság érdekeit képviselni? Nos, erre a legutolsó kérdésre tudok egy bíztos választ. Soha a büdös életbe. Mert nem tudják komolyan venni ezt a birkanépet. Nem is lehet komolyan venni.
49.
49.
2012.01.20., péntek [10:25]
Bölöni legalább vezetett egy-két csapatot, méghozzá külföldön. És sikerre vezette őket.
Vas Levente, mit vezetett eddig? Személyautón kivül. Legalább, tyúkudvart bíztak-e eleddig rá, hogy azt vezesse? Arról már nem is szólva, hogy SIKERRE (!) vezesse.
Bölönit a képességei juttatták oda, ahova eljutott, Vas Leventét a nyelve. Nagy különbség!
48.
ddd.
2012.01.20., péntek [10:15]
És maga szerint, az a közösség érdeke, hogy ez a udmr-s államtitkár legyen a polgármester?
És maga, megkérdezte a közösséget, hogy mi az érdeke?
Akkor honnan veszi, hogy az a "közösség érdeke", hogy mindannyian egyszerre fussunk fejjel a falnak, hűbelebalázs módjára?
47.
Jancsika2
2012.01.20., péntek [10:14]
Kerjuk fel Jockat, hogy legyen polgarmester jelolt, mert benne minden nemzetiseg megtalalhato vagy esetleg Chuck Norrist mert o nagyon eros. Szerintem nem az a fontos, hogy ki lesz, de ha azt akarjuk, hogy Magyar legyen akkor felejtsuk el, a szemelyes sertodeseinket. Nem vagyok rmdsz rajongo, de eddig meg mindig sokkal tobbet tettek mint barki mas. Semmi szemelyes problemam nincs nekem Boloni Laszloval, de O egy fotbal edzo es nem hiszem, hogy megfelelo lenne egy szazezres varos iranyitasara, vagy mit kepzelnek Jenokeek, hogy majd a hata mugul tudnak majd buntetlenul szelhamoskodni?
46.
Mózsi bá
2012.01.20., péntek [09:47]
Nem, nem, rosszul tudod Zsíros. Az MPP-t, ha koalícióban indulna a többi magyar párttal nem fenyegetné a törvény bötüje (Legea 14/2003 - a párttörvény):

Art. 46.
(1) Un partid politic se dizolva pe cale judecatoreasca in urmatoarele conditii:
...
e) ca urmare a inactivitatii constatate de Tribunalul Bucuresti conform art. 47 alin. (1);
...
Art. 47.
(1) Inactivitatea unui partid politic se poate constata in urmatoarele situatii:
...
b) nu a desemnat candidati, singur sau in alianta, in doua campanii electorale parlamentare succesive, in cel putin 18 circumscriptii electorale.
...

Singur sau in alianta. Érted? Csak ők született kerékkötők, akik nem képesek szem előtt tartani a közösség érdekét, csak a sajátjukat. Marosvásárhelyen a magyar közösség érdeke márpedig azt diktálja, hogy koalíció legyen. Az MPP-nek mi is az érdeke? Ki fizetett az árulásért, csak nem Benedek doktor?
45.
zsiroskenyer 2012
2012.01.20., péntek [09:27]
Smaranda Enache pont azért volt inditva a választásokra mint polgármesterjelölt, hogy az ilyen embereket mint KONKORDIA meg Granit megtévessze és félrevezesse. Lám munkája, sajnos eredménnyel jár. A fentebb emlitett két személynek tenném fel a kérdést: mit tett a madame konkrétan a magyarságért? Nem a cigányokért, hanem a magyarokért. Legutóbb, nem is olyan régen meginnt bebizonyosodott róla, hogy neki is kettős a mércéje, már ami a román-magyar kapcsolatot illeti. Ezek után nem hiszem, hogy rá kellene szavaznia akár egyetlen marosvásárhelyi magyarnak is.
Ami pedig az MPP-t illeti ők kötelesek saját jelöltet inditani, mert a romániai törvények szerint ha nem akkor megszűnnek létezni mint párt. Ezelőtt négy évvel ők felsorakoztak verespataki bojbéj lászló mögé, és miért? A nagy semmiért. Lett abból az emberből egy környezetvédelmi miniszter akit nem érdekel a vásárhelyi AZOMURES, de annál inkább a verespataki aranybánya. Viszont most az udmr nem akar MPP-s jelöltet támogatni. Tehát mielőtt mindenki itélkezik, egyszer járjon utána a dolgoknak, gondolja át és utána irogasson.
Persze ez nem mentség arra, hogy ismét nincs összefogás, de magyarázat arra miért nem támogat az MPP udmr-s jelöltet.
44.
Mózsi bá
2012.01.20., péntek [09:23]
Az MPP a magyarság árulója! Mikor a koalíció kimondatott, ők még mindig kötözködnek. Az a baj, hogy az a 4 ember, aki ma az MPP-t alkotja úgy érezte, hogy kikerül a politikai porondról és a súlyának megfelelően fogják őket kezelni. Ezért most mondtak valami nagyot. Itt rágjátok kedveseim a gumicsontot, ahelyett, hogy valaki kimondaná. Mocskos árulók! Tessék, lehet osztani, meg szorozni.
43.
R.S.
2012.01.20., péntek [08:56]
Boloni mar reges-reg - Ont idezve - "valaki hires ember". Nem a Szasz Jeno szintjen mozog.
42.
KONKORDIA
2012.01.19., csütörtök [23:06]
Még annyit tennék hozzá, hogy a vásárhelyieknek pártok mentén szétdarabolódni (porlik, mint a szikla) sokkal értelmetlenebb kudarc, mint pl. Granit nevű hozzászóló által felvillantott értékek védelmében "egy Marosvásárhely igazi mivoltát, kulturális, polgári, székelyvásárhely reális arculatát" felvállalva kisebbségben maradni.
41.
KONKORDIA
2012.01.19., csütörtök [22:56]
Örülök a hozzászólásának :-)
40.
Granit
2012.01.19., csütörtök [22:39]
Duma ide, szöveg oda, sajnos még mindig / azt hiszem továbbra is / a pártok elmélete a domináló.Csak az a sorrend, hogy : párt, érdek, érdek , párt, ....a nemzet, a nép érdeke sehol. És akkor van képük rá és könyörögnek a nép fele, aki tulajdonképpen a társadalom motorja-, hogy legyenek szívesek és szavazzanak arra amit "MI ".akarunk, mert abból csak önöknek lesz.jó /vagy ki tudja/
Tegnap halottam a Mv-rádióban egy interjút Smaranda asszonnyal., és olyan nyilatkozat hangzott el ami a román politikai elitben/ ha van ilyen/ nagyítóval sem megtalálható. Egy Marosvásárhely igazi mivoltát, kulturális, polgári, székelyvásárhely reális arculatát felvázoló beszéd volt. Ha erre nincs vevő Vásárhely magyarsága körében, és nincs összefogás egy igazi cél érdekében, akkor megérdemli a város minden lakója hogy lakoljon azért amit választott.
39.
Kuvasz
2012.01.19., csütörtök [22:16]
Bölöni László válaszra sem méltatja a PPM -et.Ha -ha-ha. Röhejesek,hisz nagy része már dezertőr!
38.
KONKORDIA
2012.01.19., csütörtök [22:09]
Én sem marházom le Önt, legyen szíves Ön se tegye ezt csak azért, mert nem egyformán gondolkodunk.

Smaranda Enache mellett kiállni magyarnak, románnak, székelynek, cigánynak egyaránt európai indíttatású llépés lenne, ami példát mutathatna másol, a szórványban még gyengébb érdekérvényesítő képességgel élő honfitársaink számára, hogy megtalálják helyben a közös nevezőt a legtisztességesebb nemzettársakkal.
37.
Vácmányi
2012.01.19., csütörtök [22:06]
elnézést a kimaradt betűkért de egy miniszámítógépről írok.
36.
Vácmányi
2012.01.19., csütörtök [22:01]
Légy szíves ne hűjítse itt a népet a marhaságaival!!

Enachénak annyi esélye van mint háromlábú sünnek a hatsávos autópályán átjutni.

A románok annyira szeretik ő, mint mi Hajdu Győzikét és a magyar idősebb szavazók vagy átlagemberek/kétkezi munkások meg aztán magasról tesznek rá az európai hajlamaira.

Erre kell a magyar jelölt is rátappintson, mert a szavazók nagy részét a miccs és a színes piskótakövek érdeklik a városban, meg a leaszfaltozott út. Majd utána jönnek azok akik osszák az észt és így tovább....
35.
KONKORDIA
2012.01.19., csütörtök [21:38]
HA VALÓBAN AZ LENNE A LEGFŐBB VÁGYUK ÉS ÉRDEKÜK A MAROSVÁSÁRHELYI MAGYAROKNAK HOGY EGY A MOSTANINÁL SOKKAL INKÁBB MAGYARBARÁT VEZETÉSE LEGYEN A VÁROSNAK, AKKOR EGYÖNTETŰEN FELSORAKOZNÁNAK Smaranda Enache MÖGÉ, AKI ÍGY REÁLIS GYŐZELMI ESÉLYEKKEL INDULHATNA A VÁLASZTÁSON.

EHELYETT EGYMÁST MARJÁK A MAGYAROK, ÉS MINDEN MARAD A RÉGIBEN.
34.
volt szeredai
2012.01.19., csütörtök [21:35]
Bölöni nem válaszolt a felkérésre Szégyellje magát ,hogy nem veszi komolyan ezt lehetőséget.Kár mert Ő is lehetne valaki hires ember.
33.
alzheimerke
2012.01.19., csütörtök [21:28]
2000-ben történt, hogy Fodor Imre rohamot kapott a polgármesteri hivatalban, minek következtében odatette titkárnőjét, hogy írjon meg egy ünnepi kiáltványt, melynek értelmében Orbán Viktor felkerekedett a seregeivel és jön, hogy felszabadítsa Erdélyt!
Még hogy kivénült! Örök életében hülye volt szegényke és ez az ember négy éven keresztül Marosvásárhely polgármestere volt. Ha szükséges orvosi kibocsátója is rendelkezésre áll, az egyik helyi oláh lapocska annak idején fakszimilében közölte le az illető beszédes, Gáspár Mari pszichiáter által pecséttel ellátott hivatalos okmányt
32.
trojai
2012.01.19., csütörtök [20:49]
ha Levente ket minjsztert elbuktatott tegyuk CSEGZI helyere
31.
ragalom
2012.01.19., csütörtök [20:44]
mit ittal elgurult a gyogyszered
30.
inkabb fiatal tiszta kadert
2012.01.19., csütörtök [20:39]
sajnos Tokesandras uldozesmanias Fodorimre kivenult Izsak partaktvista ivadek
29.
koaliciós
2012.01.19., csütörtök [20:11]
Vass Levente neve nem mondd semmit a Vásárhelyieknek ,biztos vesztesnek tették oda a nagyágyúk.Az is csak mellékes, hogy rossz tanácsokkal látta el esetleg feletteseit az egészségügyben. Ha nincs hárompárti összefogás ,hogy mindegyik politikai alakulat megtarthassa identitását akkor lőttek a polgármesteri széknek , de a tanácsosi többségnek is.
28.
ghicighicitoarea
2012.01.19., csütörtök [19:03]
1. Az RMDSZ-nek köszönhetően azt sem tudni mikor lesz a választás.
2. Az MPP 2008-ban nem indított jelöltet, a nagyágyú Borbély így is elbukott!
3. Meddig kell még az MPP-nek engednie? (így soha sem lesz partiképes)
4. Az RMDSZ 22 éve folyamatosan "bizonyít", itt az ideje hogy esélyt adjunk másnak is!
5. Miért jött létre az új alternatíva, ha az az RMDSZ számára csempészi vissza a szavazókat?
6. Az EMNP vásárhelyi tagozata 2008-ban zátonyra vitte az MPP-t, most ők beszélnek arról, hogy a korábbi alternatíva nem váltotta be az ígéretet?
7. Miből gondolják, hogy egy korrupt, egészségügyet és minisztereket csődre-járató tanácsos jó polgármester lehet, illetve egyáltalán kell-e a vásárhelyi magyaroknak?
27.
nacionalista
2012.01.19., csütörtök [18:52]
Egyszerűen elegem van, a sok gáncsoskodásból, mindegy milyen oldalról jön.
26.
sdgvsdgv
2012.01.19., csütörtök [18:14]
A júdemerédnek így is úgy is annyi, te hosszú nyelvű pártkatona!
25.
Están bá
2012.01.19., csütörtök [17:47]
@18
Te saját magad már szembe köpted,mert nem látsz tisztán és jól.Szélel szembe nem szabad köpködni mert vissza esik.:):)
24.
Góbécska
2012.01.19., csütörtök [17:43]
JeMPéPé ide,jeMPéPé oda,de már mindenki kiábrándult ezekből a csikifazékéhes fickókból.Én egyszer má ki!
23.
tisztázandó
2012.01.19., csütörtök [17:21]
Tanácsosi helyekért sem indulhat magyar, ha nem judemeráj ?
22.
tisztázandó
2012.01.19., csütörtök [17:18]
Nos, ki a mpp polgármester jelöltje a marosvásárhelyi helyhatósági választásokra ?
És hogy van-e egyáltalán ?
21.
tisztázandó
2012.01.19., csütörtök [17:17]
Most kérlek írdd le magyarul is mit akartál. - Mert ez így érthetetlen
20.
hulyek eggyutt
2012.01.19., csütörtök [16:39]

Ezert id mennek "kuruttyulo" bekakent a BEKE (backup/***) MENETRE, hogy a kaposztat, de lagalabis a fazakat elhozzak. A hus is osszejon valahonnan, "akkor még ősz előtt meglesz a ......, ha pedig mégis májusban szavazunk a polgármesterről, akkor még hamarabb". (ja igy is lehet nyilatkozni, de nincs ertelme. Szerintem)

19.
egy lesz
2012.01.19., csütörtök [16:35]
Hány magyar polgármesterjelölt lesz ?-
Tudtommal egy.

Szab-vág a rmdsz. Aki nem velünk, az ellenünk.
Tanácsosi helyekért sem indulhat egy magyar sem, ha nem judemeráj ?
18.
sdgvsdgv
2012.01.19., csütörtök [16:30]
És a te rablóbandád (udemere) vajon nem járatta le magát eléggé a 20 éve tartó gazemberkedéseivel? Bohhbélyod helyett szembe köpném magam! Sok élősködő!
17.
vajon ?
2012.01.19., csütörtök [16:20]
Akár igen, akár nem. Már késő. /- A rmdsz nem akart összefogást. Mocskolt és mocskol más magyar pártokat, pro europa ligát, cigányszervezeteket. Úgy vélik az összefogás az, amikor rájuk szavazunk.
Most is a jenőzés jár a fejükben, akkor mit akarsz velük ? Ez a cikk is nem tudom mennyire igaz. Ezt a saláta mpp kellene tisztázza.

Miért barátom, mondjad csak Marosvásárhely polgármesteri székéért hány magyar jelölt lesz ? - Hogy egyre se szavazzunk ?
16.
vajon igaz ?
2012.01.19., csütörtök [16:12]
A mmp, nem járathatja le magát végleg az erdélyi magyarság szemében. Mert már lejáratta.
Függetlenül ettől, rmdsz-re nem szavazok én sem , akár a 10-es.
Most nem kommentálom miért.
15.
vajon ?
2012.01.19., csütörtök [16:07]
Vajon igaz ? -Ha igen utána köpd szembe magad.
Ha pedig lejáratás akkor ???
Mert az elnökválasztás így sem úgy sem jár sikerrel.
El volt az már rég ..sz.....va.
Vásárhely lakosságát, a kisembereket:- magyar, román,-cigány, elvesztettük. Ez az rmdsz, nem az az rmdsz.
14.
tisztázandó
2012.01.19., csütörtök [16:00]
Nem tudjuk az mpp. valóban indít polgármester jelöltet ? Vagy csak az rmdsz lejárató kampánya a mpp ellen ?
Nemcsak azt kell tisztázni hogy most már nem indít. Hanem hogy nem is akart indítani, pusztán újságírói kitaláció az egész.
Kérem, ha valaki olyan olvassa az mpp.-ből, adjanak hivatalos nyílatkozatot a cikkel kapcsolatban.
Addig egy judemeráj mesére nem tudunk alapozni. Majd ha hivatalosan is be lesz jelentve, akkor kommentáljunk.
Javasolom a kolozsvári krónika.ro lapot. erre.
13.
Azazaz
2012.01.19., csütörtök [15:46]
[Nem ütötte a mércét]
12.
Jancsika2
2012.01.19., csütörtök [15:41]
Szerintem ne szavzzunk senkire, hagyjuk szepen Dorim Flottat mert ugy nez ki a hires es kevesbe hires es hirnevre torekvo de impotens magyar politikusainknak sokkl jobb ha mi vagyunk sajat magunk ellensege.
11.
Vácmányi
2012.01.19., csütörtök [15:26]
Itt is csak az látszik hogy mindenképpen azt akarják a "nagymagyar" pártvezetők, hogy Florea legyen esmént a polgármesterünk.

Így aztán mehet tovább mindenkinek a kicsi fekete biznisze a vásárhelyi magyarok kárára. Miért nem lehet egy ember mögé beállni ti pénzéhes gazemberek, kérdem én??? (nemcsak az MPP-re gondolok) És vigyétek ezeket a belharcokat olyan helyekre ahol csak magyar polgármesterek csatároznak.

Ott a baj hogy nálunk a nagymagyar főnőkök is annyira eladták már a bőrüket, hogy akármikor félreállíthatják őket a kicsi jóllakott pozíciójukból, hacsak nem horáznak a román felebarátaik parancsaira.
Talán ennyire nem alázkodtunk meg soha senkinek az utóbbi ezer évben.
10.
www.
2012.01.19., csütörtök [15:25]
Mpp ide, vagy oda, udmr jelőltre semmi szín alatt se fogok szavazni. Még olyanra se, akit csak támogat a udmr.
9.
Están bá
2012.01.19., csütörtök [14:18]
Az MPP végleg le akarja járatni magát a magyarság szemében?Ha igy csinálnak,sikerülni is fog.
Eddig sem láttam nagy jövőt bennük,de most meggyőződhetik mindenki,hogy mire is képesek.Ezeket nem érdekli a magyarság,csak hogy az RMDSZt mindenféleképpen gáncsolják és hátha-hátha a húsosfazékhoz jutnak.
8.
megfigyelő
2012.01.19., csütörtök [13:54]
Semmi bajom a doktor úrral. -----Sajnálom hogy orvosi karrierjét otthagyja . A politikáért.

Én is azt hiszem, hogy kacsa az mpp. jelölt indítása./// Kezdődhet a jenőzés. Tehát a hűlyeség a négyzeten.---
Csak nem gondolja azt az mpp. hogy jelöltje nyeri a választást ???
Bíztos a magyar vereség. ---
Az rmdsz az, aki ellenezte a nagykoalíciót !- A kisemberek összefogását.
7.
irigyekeskolatoltak
2012.01.19., csütörtök [13:39]
nem iszik veletek vagy mi a gond Leventevel
6.
zet
2012.01.19., csütörtök [13:38]
Én nem hiszem el, - lehet tévedek- de ez a rmdsz újabb lejárató kampánya lehet a mpp. ellen. Ez utóbbinak nincsenek hírközlő eszközei, és nem tudja megcáfolni.- Ezért bebizonyosodik, hogy visszaléptették a jelöltjüket.Valójában nem is indítottak.

Miért osztják szorozzák annyit ezt a témát ?-
- Világos hogy vesztett űgy.- Valódi összefogás hiánya miatt is. Egy nagy összefogás kellett volna. Smaranda Enacheval.
De mintha mi is úgy menekülnénk a közös román-magyar összefogástól, mint ördög a tömjénfüsttől.
5.
igenyes polgar
2012.01.19., csütörtök [13:35]
ennyire visz az agyad ezert jutunk ide gulyas sor foci ingyen
4.
barati jobb
2012.01.19., csütörtök [13:32]
kezdek felnezni az mppre ugy latszikcsak vezetoik gerinctelenek mint rmdsznel
3.
nacionalista
2012.01.19., csütörtök [13:27]
Én az Mpp tagja vagyok de ha ezt megteszik szembeköpöm saját magam.
2.
G.S.
2012.01.19., csütörtök [13:12]
Ha most se sikerül 1 polgármester jelöltbe kieggyezni.
1.
G.S.
2012.01.19., csütörtök [13:11]
akkor én Dorin Flórára fogok szavazni, semmit nem érnek a magyar politikusaink, elmehetnek ahova akarnak, nekem van ötletem is hogy hová...
Hozzászólások92