Székelyhon.ro
2012. május 23., szerda; Ma Dezső napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

"Ne feledd Arafat, Maros megye a te hazád" – FRISSÍTVE

Fancsali Attila, Szász Cs. Emese | 2012.01.12. [19:10] | Utolsó módosítás: 2012.01.13. [09:06]

Több százan gyűltek össze Marosvásárhely főterén csütörtök délután, hogy támogatásukról biztosítsák Raed Arafat kedden lemondott államtitkár-helyettest, a SMURD megálmodóját, létrehozóját.

smurd_tuntetesIMG_0713_b

„Raed Arafat beadta felmondását. Az új egészségügyi törvény felszámolja a SMURD-ot. Legyél te az, aki eldönti, kinek a kezébe adja az életét! Támogasd a SMURD-ot! A rohammentő-szolgálat fenntartása kötelessége az államnak a lakóival szemben. 2012. január 12-én délután hat órakor gyere te is Marosvásárhely központjába a virágórához, hogy biztosítsd támogatásodról a SMURD-ot!” – ezzel a felhívással hívták felvonulásra a marosvásárhelyieket az egyik közösségi oldalon, de a médiában is terjedt a tüntetés híre, miután egy nappal azelőtt Kolozsváron is Raed Arafatot támogató feliratokkal vonultak fel az emberek.

smurd_tuntetesIMG_0691_b

A spontán akciót a szerda esti kolozsvári tiltakozás mintájára szervezték meg. „Solidar cu SMURD!”, „Pro Arafat!” – ilyen és ehhez hasonló feliratokkal jelentek meg a marosvásárhelyi tüntetők, de a különböző skandálások még beszédesebbek voltak: többen Traian Băsescu államelnök lemondását követelték, és azt hangoztatták, hogy a „megoldás egy új forradalom”. Többen azt kiáltották, hogy ne feledd Arafat, Maros megye a te hazád, így tudatva az orvossal, hogy mindig visszatérhet oda, ahonnan elindult.A felvonuláson gyerekektől idősekig minden korosztály jelen volt, képviselték magukat a szakszervezeti vezetők, valamint jó néhány orvos is. Az akcióra nem kértek engedélyt a szervezők (akiknek a kilétét egyébként homály fedi), de ennek ellenére több csendőr biztosította a helyszínt. Az egyik televízió operatőrét túlbuzgóságukban igazoltatták, mivel nem hitték el, hogy kamerával a kezében tényleg egy televíziónak dolgozik.

Az esemény csúcspontja az volt, amikor egy mentőautó szirénázva elhaladt a tömeg mellett: az emberek néhány másodpercig csendben maradtak, majd vastapssal hálálták meg a jármű alkalmazottainak életmentő munkájukat.

smurd_tuntetesIMG_0700_b

A marosvásárhelyi felvonulást azt követően hirdették meg, hogy Raed Arafat lemondott az egészségügyi minisztérium államtitkár-helyettesi posztjáról, mivel szerinte az új egészségügyi kerettörvény tönkre fogja tenni a sürgősségi ellátási rendszert. Traian Băsescu államfő szerint viszont az új egészségügyi törvény nem tartalmazza a SMURD privatizálását és úgy véli, túlzottan reagált a közvélemény Raed Arafat lemondására.

smurd_tuntetesIMG_0708_b

A tiltakozók a Rózsák teréről a SMURD székhelye felé indultak. Időközben a tömeg egyre nőtt, a csendőrség adatai szerint több mint 4500 ember vonult a Maros Megyei Sürgősségi Kórházhoz.

smurd_tuntetesIMG_0702_b

Annak ellenére, hogy az akcióra nem kértek engedélyt a szervezők, a csendőrök nem álltak a tiltakozók útjába. A tiltakozáson többen voltak, mint a korábbi, a szakszervezetek által a fizetéslevonásokért szervezett megmozdulásokon. A csendőrök meglepettségükben mindössze kísérték a tömeget.

smurd_tuntetesIMG_0699_b

A tiltakozók a Maros Megyei Sürgősségi Kórháznál megtapsoltak minden egyes mentőautót, majd újból Traian Băsescu lemondását követelték. Az akció viszonylag békésen zajlott le.

smurd_tuntetesIMG_0696_b

Az eseményt követően az intenerneten többen is azt írták, meglepődtek, hogy román, magyar, idős, fiatal összefogott, amikor szükség volt rá.

Nem hivatalos információk szerint Marius Paşcan, Maros megye kormánybiztosa kilátásba helyezte, hogy mindenkit megbírságolnak, aki részt vett a megmozduláson.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások57
57.
drakisz
2012.01.31., kedd [17:35]
Ha kicsit is figyelmesen olvasnátok kedveskéim, rájönnétek hogy mit is akarok írni. Megpróbálom újra: Nem tudhatod, hogy egyes dolgok mögött milyen disznóság áll a háttérben, abból, amit te ma teszel, ki húz hasznot. Az ember kezdenek erre rájönni, és ezért nem akarnak utcára vonulni. Mert nem bíznak már semmiben. Legalábbis aki egy kicsit nyitott szemmel jár a világban(országunkban), az észreveszi, hogy mindenki csak magának harácsol, s le se sz....ja, hogy a másikkal mi van. Ezért fogadott téged az a tragikomikus látvány a tüntetőkről. Nem kell csodálkozni, hogy nem vonulnak utcára az emberek. Ahogy ti is, nagyokosok, ők is rájöttek, nem lehet megbízni semmilyen kormányban, semmilyen vezetésben, mert ahogy felkerül valaki a polcra, azt nézi, hogy miből húzzon hasznot. Kevés a kivétel, nagyon kevés. Szóval nem csodálkozni kellene, és nevetni rajta, felsőbbrendűséged piedesztáljáról, hanem gondolkodni. Csak egy kicsit...Nem árt. És ez nem csak nektek szól. Úgy nagyjából mindenkinek.
56.
karcsi3271
2012.01.19., csütörtök [19:09]
Drákisz, kedden este véletlenül belebotlottam a vonuló "tömegbe", egyszerűen félelmetes volt, a menet kétharmadát beutaztatott cigányok alkották! A menet elején néhány fociszurkoló menetelt, hátul volt érdemtelenül megszerzett előjogaiktól megfosztott úgynevezett forradalmárok caplattak. A keddi tüntetői felállásból hiányzott Dandarau-né és az általa kirendelt Azomures-es társaság, akik tulajdonképpen múlt csütörtökön eredetileg kivonultak tüntetni. Smaranda Enache sleppje is visszavonulót fújt, így a vonulók hada egy borzasztó tragikomikus képet mutatott, amelynek láttán azt sem tudtad, hogy sírjál-e vagy inkább nevessél! Rendkívül gyászos volt megtapasztalni, hogy a szociális öntudat aktiváló ingyen kiosztott fagyasztott csirkén szocializálódott purdék képezik a felkelők lázadó vasmagját! ne nézzük egymást ostobának, ez a vonulásos cirkusz elejétől fogva ki volt találva SRI részéről! És erről van szó, a funkcionális analfabétáknak nincsen semmiféle vallási, nemzeti, szellemi és erkölcsi öntudata, amely öntudat ilyenkor átalakulhatna azzá a magasabb szintű tudatmegmozgató szociális hajtóerővé, amelynek révén a széles tömegek egy emberként megindulhatnának őket megillető jogaikat követelni. Amikor minden manipulálás szinten zajlik, funkcionális analfabéták esetében egyetlen eszköz jöhet számításba és ezt a rendkívül hatékony metódust már az udmr bátran felveheti harci palettájára: FAGYASZTOTT CSIRÉT KELL OSZTOGATNI, SZAVAZATOT SZEREZNI? CSAK ÍGY ÉRDEMES!
55.
drakisz
2012.01.19., csütörtök [01:25]
Olvasd vissza mit írtam, fejtsd ki jobban a véleményed, s gondolkodj el egy kicsit. A nép nem holmi SRI miatt vonult ki az utcára, páran lehet. De mit gondolsz Kolozsváron a focista szurkolók miért csatlakoztak? Vagy a tanügyesek miért pont most akarnak sztrájkolni? Hm? Elég volt egy elkezdje, s már folyatódik a dolog. Lehet, hogy disznóságok állnak a háttérben, s az egész csak valakinek az érdeke, de akkor is megmozdult a nép... lassan egy hete. Hol Arafat miatt, hol az egészségügyi törvény miatt, de tüntetnek. Lassan-lassan mindent megelégel a nép, ideje volt. Csak így lehet rendet rakni, másképp nem.
54.
rikkancs
2012.01.16., hétfő [13:42]
Lenni, tévedni, már a kezdetektől fogva a SRI irányított mindent! Funkcionális analfabétizmus egál tetszhalál, amelyben letengetjük semmi életünket. Bár legalább újságot olvasnátok hogy ilyképpen ragadjon rátok valami élő!Tízezer újság előfizetővel egymagam megváltoztathatnám az egész világot!
53.
drakisz
2012.01.15., vasárnap [23:35]
Itt nem is Arafat a lényeg. Ez csak az elindítója. Az a helyzet, hogy a népnek végre tele lett a t..e, és megmozdul. Vitatkozhatunk, amennyit akarunk, hogy így vagy úgy. A háttérben úgy sem Arafat a fontos, eleinte persze ő volt, most már másról szól a dolog. Arról, hogy az embereknek elege van abból, hogy még akkor is lehúznák róla a bőrt, mikor már csont sincs rajta. Mert ebben az országban senki sem cselekszik érdek nélkül. Senkiben sem lehet bízni, és nem tudod, hogy milyen disznóság állhat egy-egy ügy mögött. Az összes szemetet ki kellene lőni a világűrbe, űzzék ott az ipart. De ismerve ezt az országot... csinálunk egy nagy bulit, s utána ugyanazok a szemetek kerülnek vissza a "trónra", akik eddig voltak, s folytatódik tovább minden ugyanúgy. A nép kielégül, mert azt hiszi elért valamit, de a háttérben folyik tovább a disznóság. Csak egy pár ember kellene, aki önzetlen, s nem csak a maga hasznát nézi, minden sokkal másabb volna.
52.
piskóta
2012.01.15., vasárnap [21:55]
Tüntetés Arafatért, mint SRI-s államcsíny!
Vegyük ki a képletből az egykori, máig jól megfizetett szekusbesúgókat, meg a kirendelt futballszurkolókat és az egész ránk kényszerített tiltakozási hullám hirtelenjében magától végérvényesen megszűnik létezni! Alaptétel: az analfabéták soha nem tiltakoznak! Csak zsoldosok vannak, akik parancsra mindenre képesek! És a fociszurkolók a zsoldosok legolcsóbbik fajtájába tartóznak!
És Marosvásárhelyen helyhatósági választások következnek és mivel meg kell játszani azt a kritikus tömeget, amely Florea mellett ágál majd, a megfelelő időben, ezeket a szurkolókat fogják bevetni ismét a mély vízbe a tömegjelenetekhez! Terbea testvér tudja, hogy ezt, hogy kell! Ezért lett foci ismét Marosvásárhelyen és nincsen foci Székelyföldön. Ott nincsen szükség zsoldosokra, sem pedig lázadozó magyarokra!
51.
karcsi3271
2012.01.15., vasárnap [21:38]
Kár, hogy ilyen hamar kialudt a vitázókedvünk. Annyit azért még érdemes lesz hozzáfűzni, hogy megint Marosvásárhelyen kezdődött a tüntetéssorozat!
És nemhiába volt az sem, hogy Gusának szobrot akartak állítani a bulevárdi katonakaszárnyával szemben, ugyanis minden valószínűség szerint, ha 1989 decemberében nem Temesváron tört volna ki magától a forradalom Tőkés László jóvoltából, az esetben Marosvásárhely lett volna a "megvezetett" forradalom központja! Mindig is Marosvásárhelyen volt és van manapság is az erdélyi szekuritáté-sri darázsfészke! Gusát történetesen azokban a napokban látták a katonai kaszárnyából kivonulni!
Most is Marosvásárhelyen törtek ki a forrongások és lettek annyian a tüntetők, mint amennyi emberre minden körülmények között számíthat a SRI! Voltak sokan, de hamar lelepleződtek, így kusti módra ismét háttérbe húzódtak, türelmesen várva az ilyen esetekben felsőbb szintekről applikált retorziókra.
Mindenesetre fergeteges szimultán támadás indult országos lefedéssel az államelnöki szék birtokosa ellen, nemhiába ijedett be azonnal Base olyannyira. A furcsa csak az, hogy Marosvásárhelyen SRI-ék még csak a látszat kedvéért sem igyekeznek továbbra is megjátszatni a tiltakozó ellenállást.Két nap után a helyi USL révén ismét bekapcsolódtak vásárhelyi frátyéék, de utcai jelenlétük elég anemikusra sikeredett.
Majdhogynem teljes egészében kikerültünk a képből, mintha magasabb szintű problémák felülírták volna, a kezdeti forgatókönyvet. És ez a magasabb rendű ügy, valahol Dorin Florea személye körül keresendő. Ezek bizony komolyan veszik a polgármesteri szék megtartását, nem dobják oda a várost, mint ahogyan elárultak minket Kelemenék!
50.
olah
2012.01.15., vasárnap [19:57]
Mit is akarsz mondani?Hogy nem magyar?Attol meg NAGY DOLGOKAT TETT.
Na es ha nem Erdelyben szuletett,attol meg EMBER es doktor aki tett valamit es nem csak pofazgatott es kereste a kákán a bogot.
Ha meg nem tetszik a dolog legkozelebb a sarki barban panaszkodj es magyarkodj.
49.
Vásárhelyi 2
2012.01.14., szombat [20:24]
"Úgy látom ezen az oldalon olyanok irnak, akik nem tudnak magyarúl, de nagy magyarok, vagy pedig minden cikket Tőlgyesről (a pszichiátriáról) irják a beútaltak.Hajrá, majdnem MAGYAROK !!!"
Helyesen ez így nézne ki:
Úgy látom,ezen az oldalon olyanok írnak,akik nem tudnak magyarul,de nagy magyarok,vagy pedig minden cikket Tölgyesről(a pszihiátriáról) írják a beutaltak.
Szóval pár magyar óráról te is hiányoztál majdnem MAGYAR.
48.
lurin
2012.01.14., szombat [13:14]
Úgy látom ezen az oldalon olyanok irnak, akik nem tudnak magyarúl, de nagy magyarok, vagy pedig minden cikket Tőlgyesről (a pszichiátriáról) irják a beútaltak.Hajrá, majdnem MAGYAROK !!!
47.
lurin
2012.01.14., szombat [13:05]
"de az allam meg sok mas ember penze nelkul nem notte volna igy ki magat". Mutas fel te valamit.
46.
dr.anonimusocska
2012.01.14., szombat [13:03]
természetesen, mert a hívás a smurdhoz érkezik be ,így logikus, hogy hamarabb kiérnek.De nézd csak meg, hogy télen hány smurdos kocsi akad el a hóviharban, mert én még egyet sem láttam......vagy szívbeteghez, elmebeteghez,agyvérzéshez hányszor megy ki a smurd...azt mondják ez nem az ők dolguk...tehát válogatunk,ha akarunk megyünk, ha nem akkor nam.Nagyon sokszor a kért segítséget visszautasítják,azzal indokolva, hogy nem hagyhatják el a Vásárhely területét,mert akkor fedetlen marad a város....deaz,hogy 125 ezer lakós 6-8 órát van orvosos mentő nélkül az nem probléma...ennyit a mindenkinek egyformán joga van a sürgősségi ellátáshoz....ideje volna véget vetni a hisztériának,mert amíg nem volt asmurd addig sem halltak halomra az emberek!!!!!...siccc!!!...és azt a kérdést is illene feltenni miért kell a civil állami mentőt allárendelni a belügynek és miért a minisztérium pénzén vásárolnak mentőt a belügynek????!!!....de a bíztosítáukat-casco- a megyei kórház fizeti , ill. ellátja gyógyszerrel és fogyóanyaggal....ezt miért nem vállalja fe a belügy????!!!!--néhány kérds amire édemes lenne válaszoli...
45.
lurin
2012.01.14., szombat [13:01]
Tritli biza nem mondot le.Ejsze nagyon finom az a csont, nem-de, Marko & Hunor et co.?
44.
Én vok
2012.01.13., péntek [20:21]
@112:
Tisztában vagyok vele!Tudom!
43.
én is alzheimerke
2012.01.13., péntek [20:00]
Akiket te oly nagy dicsérni, lenni, nem tudni magyar! Lenni nagy tömeg kiállni bocskoros, kik, mivel lenni, nem kelleni nekik új László Tőkés, jobbára teljesen magyartalanított környezetben, lenni teljesíteni SRI ordinjai! Magyar lenni haza! Dicsérni inkbbá Dorin Florea, ő lenni megérdemelni neki nyalizni! Kis neked letyifetyi huncut!
42.
Vásárhelyi 2
2012.01.13., péntek [19:36]
Sőt megreszkírozom,hogy több hegyen túl,valahol Palesztinában kell keresni a hazáját.De mi vásárhelyiek a miénkként szeretjük,tiszteljük,s ha nem tudod,miért,ne szólj bele.
41.
feszek
2012.01.13., péntek [17:06]
a hazaja masok tanyaja
40.
virics
2012.01.13., péntek [16:14]
Ne parazzatok barataim,igaz Raed emberileg mindent megtett a Smurd-ert de az allam meg sok mas ember penze nelkul nem notte volna igy ki magat.Amit sokan nem tudnak amig idaig felkapaszkodott sok emberen atgazolt es nem mindenki erdemelte meg...most ugy latszik ra is eljott a sor.....lehet nem erdemelte o sem meg.Csak egy kerdes ha veletlenul elhalalozna vajon vele eggyutt el kellene temetni a Smurd-ot is
39.
nyugdijas
2012.01.13., péntek [14:59]
Gratulálok Marosvásárhelyiek!Emberségből jelesre vizsgáztak.Valamikor úgy volt egy mindenkiért és mindenki egyért.Többen lettek volna,ha tudták volna az emberek.Nem a nemzetek ellenségei egymásnak hanem a klientúra.
38.
112
2012.01.13., péntek [14:58]
35. Én vok-teljes mertekben igazad van. Csaknem nemtudja, hogy a hivas a SMURD-hoz megy be a SMURD kezeli a hivast beszelget a telefonaloval. A mento dispecerei csak hallgatni tudjak a beszelgetest es nemtudnak valaszolni. Ha a SMURD-ugy latja, hogy nem az o esete atadja a mento diszpecserenek.
na most Hargita megyebe is igy mukodik. Olyan szemelyek dontik el, hogy a SMURD megy vagy a MENTO akinek halvany goze nincs az egeszhez. A MENTO diszpecsere aki helybol aszisztens es mellette van az orvos csak hallgatjak a hivast es varjak, hogy mikor beszelhetnek, vagy automatikusan inditjak a mentot mivel tulhaladja a SMURD kepesseget.
37.
tele van a......
2012.01.13., péntek [14:05]
Ecsém vagy hugicám! Menj húzd le magad a WC-n ! DE GYORSAN!!!!!!!
36.
Édes Erdély
2012.01.13., péntek [13:57]
Egy Raed Arafat nevű fazonnak hogyan lehetne Maros megye a hazája? Az ő szülőföldjét a hegyeken túl, valahol Romániában kell keresni, de semmiképpen sem Erdélyben!
35.
Én vok
2012.01.13., péntek [12:49]
Te meg járj utána,hogy a riasztás kihez megy be legelőször! Gondolkozz el!Ha én kapom hamarabb a hívást akkor ki is gyorsabb a reagálásban!Na tegyük félre a tréfát! A 112-en belüli hívásokat mindig a SMURD-nak adják legelőször,s ha unnak kimenni akkor átpasszolják a mentőnek!Ez így van a valóságban,sajnos sokan nem tudnak sok mindent!Lehetne egy nagy hidegtálat kirakni ,csak nem tudom,hogy ki lakik jól és ki nem!És végül zárjuk le azzal,hogy ezt mindenki tudja,hogy a pénz a felelős sok mindenért!
34.
csaken
2012.01.13., péntek [12:40]
azt se feledd el, hogy amig Vasarhelyen a mentosok vakaroztak addig a smurd regota kint volt es mar a beteget apolta, aki Marosvasarhelyi az tudja, miert a SMURDban biztak es biznak jobban az emberek
33.
tele van a......
2012.01.13., péntek [12:24]
azt nem tudom hogy a "bundakiralynak" van e vagy nincs köze az este történtekhez de a siletinásokat én láttam
32.
Vásárhelyi 2
2012.01.13., péntek [12:21]
Kimaradtak a" forradalmárok",akik elől mentek,skandálva,vezényelve a tömeget.Valószínűleg ' 89-ben is ugyanilyen vezényszavakra meneteltek,ugyanannak a gazdának az utasításait követve,de a második sorban.A mit sem sejtő,első sorban menetelők az életükkel fizettek.A második sor a mai napig menetel,ha úgy hozza az érdek és ezért súlyos forradalmár nyugdíjakkal fizetik ki őket.
És kimaradt a felsorolásból a kombinát szakszervezetis hölgye,meg Smaranda Enache is.
Na akkor,akinek van esze,következtessen,ki szervezte,ki vezényelte le a "spontán" tüntetést.
És hogy van az,hogy se a helyi rendőrök,se a csendőrök nem léptek közbe,holott egyet szellentesz és már meg is büntettek.Hárman egyszerre.
31.
czs
2012.01.13., péntek [12:04]

Aki valami rosszat is gondolna Arafatrol,azt merem allitani,hogy egy idiota ember es nincs mit keressen koztunk.Mi,vasarhelyiek tudjuk mit is jelent a SMURD.Nalunk mentettek az emberek eletet es az orszag sok mas sarkaban halltak meg masok.Ugyhogy Marius Pascan is ulne le (...)

30.
karcsi3271
2012.01.13., péntek [11:42]
Feltehetőleg Terbeanak is lehetett egy kis köze a tegnapi balhézáshoz, erről lehet-e már valamit tudni?
29.
tele van a......
2012.01.13., péntek [11:25]
Bocsi de a felsorolásbol kimaradtak a siletinás jegyellenörök. Negyed hét körül érkeztek egy megafonnal. Fél 7 után pedig el is indult a "spontán felvonulás"
28.
M. L.
2012.01.13., péntek [10:43]
"Sok magyar ismerősöm ... részt vettek volna rajta."...Nincs amit magyar keressen egy román csűrhével teli társaságban. Ez és az ilyen gazemberségek legyenek az ők űgyeik, Arafatostól, Baseskustól...Csak az a szomorúan sajnos, hogy a MOGYE tüntetetést sen tekintette a magáénak a vásárhelyi magyar közösség.
27.
karcsi3271
2012.01.13., péntek [10:29]
elnézést az ismétlésért, de azt hittem, hogy az illető rész kitörlődött gépemről.
26.
karcsi3271
2012.01.13., péntek [10:23]
És fognak is szervezni hasonló megmozdulásokat! mert nézzük csak, kik is vettek részt a tegnapi tüntetésen: az első sorokban ott meneteltek azok a hamis forradalmárok, akiktől az állam nemrégiben vette el a a nem csekély összegekre rúgó forradalmári juttatásokat! Jelen volt a tüntetésen az Azomures dolgozóz szindikátusának a vezetője, Smaranda Enache is ott volt sleppjével. A tüntetők nagy többségben romünyok voltak. mintha valaki messzemenően vigyázott volna arra, hogy a tüntetésen zömében oláhok legyenek jelen! Sok magyar ismerősöm arról panaszkodott, hogy miért nem tudhattak a kezdeményezésről, hiszen ők is szívesen részt vettek volna rajta. Továbbá a tüntetők minden engedély hiányában gyűltek össze! erről jut eszembe, mertünk volna mi így összejönni a főtérre a MOGYE ügyében tüntetni! Ugyanakkor az kevésbé tudott, hogy frátyéék a társadalmi önszervezkedés legalsó szintjén sem leledzenek! Analfabéták pedig maguktól nem állnak össze tüntetni! A facebook-on tegnap csak dél körül jelent meg a felhívás és mégis összejöttek néhány százan( ez stimmel volt, későre érkeztünk)! Meg nézzük az összegyűlt társaság összetételét, egyesek közönséges, csürhére emlékeztető másnapos viselkedését, rendezetlen sorokban való szakadt tolulását! mintha Wass Albert visszaemlékezését "olvastuk" volna az 1918 kolozsvári oláh bevonulásról! Nem volt semmiféle mértéktartás, az esemény jelentőségének megfelelő viselkedés teljesen hiányzott a vonulók részéről! Vagyis, az a "Cei sapte ani de acasa"-ahogyan azt ők mondják egymás között miccssütés közben. Meg ott volt az 1990.évi márciusi események vezér szlogene, a: " Murim, luptam, SMURD-ul( egykoron Ardealul) aparam"! -ami egyben a tiltakozás nem hivatalos megrendelőinek kilétét igazolja.
A rendezetlen sorokban vonuló, össze-vissza kiabálgató csürhére emlékeztető felvonuló társaság, tegnapi jelenése nagyon is emlékeztetett Wass Albert egyik írására, amelyben a humanista magyar író oláhék kolozsvári bevonulását írja le. Magyarán, a tegnapi tüntetésnek csúfolt randalírozáson többségükben egykori és jelenlegi szekusbesúgók voltak hivatalosak, akiket szabályosan odarendeltek kék szemű testvérék! ebben az agyilag leépült világban olyan nincs, hogy bárki pár száz analfabétát csak úgy összetereljen, nyomosabb motiváció nélkül. A belőlünk most kikívánkozó kérdésünkre a válasz pedig, teljes egészében az elfektetett szekus dossziékban található. Erről a valóságról, illetve egy vagy még ennél is olyanabbról, de viszont az is SRI-s kellettű változata lesz majd a mostaninak,rövidesen közelebbről is megismerkedhetünk majd! Mintha új politikai mozgalom születik, SRI-s bábáskodás mellett! Majd meglátjuk!- a vak is ezt mondta.
25.
bobo
2012.01.13., péntek [10:17]
@Dr.:
Te, Básescu sajtótájékoztatóján elhangzottakat 1az1 be idézed.Fura egy mentorod van.Sajnálak ,hogy Így tudnak manipulálni.
24.
Én vok
2012.01.13., péntek [10:08]
Ebben nagyon igazad van!
23.
Én vok
2012.01.13., péntek [10:03]
De figyelj rám,nem szabad elhamarkodott döntéseket hozni és megbolondítani a népet!Amiért lemondott dr Arafat,azért nem fog megszűnni a SMURD.Ehhez semmi köze!Ezt ti is tudjátok!Egy olyan rendszer ami már régóta megvan,azt nem lehet csak úgy félretenni!Mert nem merné az állam bácsi!Csak annyi a probléma,hogy ezek után jöhetnek a magánmentők és ez zavarta meg dr Arafatot,mert ő azt hitte,hogy az ő egysége egyedüli és ilyen több nem lehet az országban!Na de ezután lehetnek nyugodtan más Arafatok az országban és lehet hogy ők arassák le a babérokat!Nemcsak azt kell nézni,hogy mit remekel a média,a kamerák kereszttüzében,hanem azt,hogy odakerült a sürgősségi betegellátás,hogy Romániában a SMURD-ot istenitik,(holmi 6 hetes továbképzésben részt vett személyekkel)- tisztelet a kivétel (orvos,asszisztens) és az állami mentőket sokx megalázva(szóbeli sértegetéstől a tettlegességig fajuló dolgok),szép magyarul kapcának használják az emberek!Mindazokat akik tanultak!A " Többet ésszel,mint erővel" közmondás már a múlté,emberek!
22.
titan
2012.01.13., péntek [09:51]
Állítólag magyarok is voltak,de én csak,román feliratokat,meg román zászlót( egy másik portálon ) látok,meg ahogy olvasom másutt még a román himnuszt is elénekelte a tömeg,biztos voltak ott magyarok???
21.
Fan. Attila
2012.01.13., péntek [09:40]
@Dr.:
A marosvasarhelyi helikopter a SMURd tulajdonaban van, ami egy szolgalat (serviciul mobil....), semmikeppen nem maganceg - ugyanilyen a rendorseg, a katasztrofavedelem, a tuzoltosag. A tobbi helikopter a roman legiero tulajdona.
Az elhalalozasoknak pedig van koze a SMURDhoz. Mint irtam a surgossegi osztalyra erkezok eseteben. A korhazi fekvo betegek eseteben tenyleg nincs.
20.
kkk
2012.01.13., péntek [09:29]
Tökéletesen igazad van! Az ország minden városában kellene hasonló megmozdulást szervezzenek!
19.
tele van a......
2012.01.13., péntek [09:29]
"Marius Paşcan, Maros megye kormánybiztosa kilátásba helyezte, hogy mindenkit megbírságolnak, aki részt vett a megmozduláson"
Buntesse meg a PDL altal kirendelt provokatorokat ne azokat akik bedoltek nekik.
18.
asd1
2012.01.13., péntek [08:44]
Minden, ami jó, azt meg kell szüntetni! 21. század jelszava ez is lehetne: Nem baj ha nyakig szarba vagy, de legjobb, ha el is süllyedsz benne.
17.
Dr.
2012.01.13., péntek [08:39]
...na akkor a Helikopterek hova tartoznak? Vagy azis az allame? En Arafat melett vagyok mert bizonyitott de a tenyek azok tenyek! Es az elhalaloasoknak semmi koze a SMURD-hoz.
16.
Fan. Attila
2012.01.13., péntek [08:32]
@Dr.:
Egyfajta SMURD van, ami az állam kezében van. Úgy a járműveket, mint az alkalmazottakat az állam fizeti/fizette. A marosvásárhelyi SMURD volt az úgynevezett pilot-program Romániában, vagyis mindenhol ehhez hasonló (tapasztalat és felszereltség, ami különbözik). A SMURD jelenleg a kórház (minisztérium), illetve a tűzoltóság alárendeltségében működik.
Amire ön gondol, az valószínűlég a sürgősségi ellátás alapja, vagyis a mentőszolgálatok.
A SMURD megalapítását követően három évvel a Maros Megyei Sürgősségi Kórház sürgősségi osztályára "érkezők" körében ötven százalékkal csökkent az elhalálozási arány.
15.
Dr.
2012.01.13., péntek [08:13]
...ne essen senki tevedesbe, nem szunik meg a smurd. Senki nincs tiztaba azzal, hogy ket fele SMURD-van. Van az allami ami a tuzoltosaghoz tartozik az mukodik tovabb ugy mint eddig, nemkell felni balesetnel ugyanugy ott lesznek. Van a masodik SMURD - ami Magan kezben van es ez Raed Arafat kezeben van.....na ez fog megszunni! Ha neki szabad magan mentoket tartani es mukodtetni...masnak mert nem szabad? Ez az egeszbe a lenyeg.....csak mindenki felre van tajekoztetva. Ias-bol mar kipucoltak a magan mentoket az Arafat-et de attol ugyanugy mukodik a SMURD ami nem mentot jelent hanem egy egyeges capatot. Tuzolto, descarcerare, es a 3honapos tanfolyammal rendelkezo PARAMEDIC-
14.
kovakövi
2012.01.13., péntek [07:02]
Jut eszembe egy tegnapi sajtóinterjú, amely az Adevarul ex-szekus, jelenlegi SRI-s publikáció tálal és amely kinyilatkozások Kelemen Hunor szájából származnak és egyenesen Tőkés László püspök felé intéződnek, de néhányunk tudatában, mint a nagy kelemeni tudatalatti önkéntelen megnyílásaként értelmezünk. Ugyanis létezik egy hülyeségi állandó, amely konstanst a nagyokosok is képtelenek megkerülni és ilyenkor elkezdenek a szájukon fxxxni!
Más szóval, Kelemen ebben nyilatkozatában történetesen arról beszél a sajtónak, hogy miként fognak bejutni a romüny parlamentbe Basescu-ék segédletével, a velük megkötött paktum értelmében.
13.
puska
2012.01.13., péntek [00:25]
Jelen körülmények között nem sokat ér a mi beígért választói hozzáállásunk, kisgyerekes zsörtölődésünk nem sokat számít a kék szemű már nagy fiúk számára! Tehát ideje lenne végre tudomásul vennünk azt a realitást, hogy mifelénk minden egyes soros választást a SRI rendez le és a végeredmények is általában afelé alakulnak, amerre a SRi igazítja azokat. Florea így lett válogatott csalások révén háromszor is Marosvásárhely polgármestere.
Erdélyben nincsenek narancsos városok, ilyenek nem is léteztek sohasem, csupán létezik egy jól működő SRI, amely intézmény rendkívül hatékonyan végzi észrevétlenül munkáját, a saját orrunk előtt! " Az a szép, az a szép...."
12.
mentes
2012.01.12., csütörtök [23:14]
a siletina a maxikkal elvallalna a betegszallitasat mentest!!!!! utoljara a 26 maxin lejart forgalmival csepego hutovizzel rossz fekkel pofatlan kisse idegbeteg soforrel utaztam 50 lejt vett el az utasoktol jegy nelkul ot kellene az idegre a diszpecseret tomlocbe juttatni!!! a body guardoknak is lessz mentojuk ok azert hasznosak mert megmondjak az orvosnak hol puffoltek a haldoklot!! a halottszallitast mikor veszik at a protekciosok????55 ev alatt ingyenes!!!
11.
Mózsi bá
2012.01.12., csütörtök [23:13]
Nincs vita köztünk :)
10.
jenőkeke
2012.01.12., csütörtök [23:09]
Én csak annyit akarok mondani,hogy ami rossz, tehát az autó taksza,az egészségreform ,az arnybánya ,fizetés levonás ,mind,mind a mi TISZTELT vezetőinktől származik,de alig várom ,hogy a választásokkor meg háláljuk.
9.
Mózsi bá
2012.01.12., csütörtök [22:08]
Lehet, hogy én vagyok tájékozatlan, bár igyekeztem ezt az ügyet megismerni, DE ki beszélt itt arról, hogy a SMURD megszűnik?

"Nu ne luati dreptu la viata" ??? Mi van? Azok, akik ezt a lepedőt tartották tudták egyáltalán, hogy mért jötte oda?

A dolog viszonylag egyszerű. Arafat doktor nem értett egyet az új egészségügyi törvénnyel és ennek okán, nagyon karakán módon lemondott. De ez valóban egy tömeghisztéria, hogy ilyen feliratokkal vonulunk a főtéren, és azt híreszteljük facebookon, hagy a SMURD megszűnés ellen kampányolunk.

Különben mi volt a mai akció lényege? Basescu ellen tiltakoztak? A SMURD megszűnése ellen? Vagy egész egyszerűen csak egy szolidaritási akció volt? Tudja-e valaki, hogy egészen pontosan Arafat doki miért mondott le? Engem ez jobban érdekelne, és hisztizzünk utána. A valódi probléma miatt, hogy az egészség biznisz lesz a magánzók jóvoltából. Ez a valós probléma, és nem az, hogy a SMURD-ot megszüntetik, mert NEM FOGJÁK!
8.
karcsi3271
2012.01.12., csütörtök [22:05]
Fura, hogy az Antena 3 üdvöskéje a helyi csendőrségi adatokra hivatkozva 4000 főnyi tüntetőt emleget! Vajon kinek az érdeke, hogy egy ilyen orbitális hazugság továbbterjedjen? Háromezren tüntettünk 1990 március 20.-án és akkor mintha jóval többen lettünk volna! Egyáltalán megint milyen sötét politikai háttérakármikbe akarják belekeverni egyesek Arafat jámbor személyét?
7.
vanilia
2012.01.12., csütörtök [21:15]
Penzrol van szo!!!! Akik ezt intezik nem az emberek egeszseget akarjak, hanem csak a penzet, mert ugy-e van egy olyan jo tulajdonsagunk, hogy mikor valami surgos, vagy mikor betegek vagyunk akkor a szeretteinkert minden penzunket oda adjuk. A penzoligarchaknak csak ez kell, ezt varjak.
6.
bágyé
2012.01.12., csütörtök [20:56]
Még több közölt fénykép, még beszédesebb lehetne, amúgy tetszik a cikk.
5.
karcsi3271
2012.01.12., csütörtök [20:52]
Odasújtasz és végül mégis máshol reped, szakad a part! Ne játszunk zsákbamacskát, a jelen rendezvényt Smaranda Enache és a választási sleppje használta ki kampánycélokra. És semmiképpen nem voltunk pár százan! Az, hogy a rendezvény nem volt bejelentve és a rendőrök mindennek ellenére nem oszlatták fel a tüntetést, ez viszont azt is bizonyítja, hogy Smaranda Enache nagyon is élvezi a SRI messzemenő támogatását! Hajrá Vásárhely, hajrá Enache asszony! Hajrá SRi, azaz volt Szekuritáté, amelynek közvetlen bedolgozó munkatársa volt Smaranda Enache asszony! És ez a világhálón is nyomon követhető realitás.
4.
K Imre
2012.01.12., csütörtök [20:18]
Ez jó volt, de sajnos igazad van.Aki nem táncol velük annak menni kell.
3.
Valaki Más
2012.01.12., csütörtök [20:06]
Tisztelt "Én vok"!
Nem hiszem, hogy ezt a mondatot ide szánta.
Itt, most valami történt az emberekkel. Gondoljunk csak bele: mikor vonult a román nép még ki az utcára ( a nyugdíj és a fizetés visszavágásokon kívül)? Volt olyan, hogy valaki személye mellett kiálltunk volna? Na, a szegény Cozma, még Őnála volt tömeg, ezt Magyarországról tanultuk.
Most azomban kiálltak az utcára egy emberért, aki bizonyított a közösségnek. Felállított egy működő rendszert, ami igenis sok emberen segített.
Nem akarok én példabeszédet tartani. A nép elmondja: ha megkérdezik kinek kell mennie elnökünknek, vagy Arafatnak, gondolom nem kérdéses a dolog. Még egy másik dolog: egyedöli ember, aki nem politikai vonalon volt a parlamentben és jót akart. EZÉRT NEM JÓ NEKÜNK, EZÉRT KELLETT MENNIE.
Erőt, egészséget Mindekinek.
Üdv. Valaki Más
2.
százasszeg
2012.01.12., csütörtök [19:57]
Megváltozna a véleményed, ha te, vagy családod bármely tagja szorulna a SMURD segítségére. Gondolj pld. a SMURD-os helikopterre, mennyivel hamarabb ér el egy komolyabb korházba mint a mentőautó....
1.
Én vok
2012.01.12., csütörtök [19:17]
Ez már tömeghisztéria!
Hozzászólások57