Székelyhon.ro
2012. május 23., szerda; Ma Dezső napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Nem lesz népszavazás, marad a Miercurea Ciuc

D. Balázs Ildikó | 2012.01.29. [09:55] | Utolsó módosítás: 2012.01.29. [13:58]

Nem lesz Csíkszeredában népszavazás kiírva a „Miercurea Ciuc” közigazgatási egység hivatalos nevének „Csíkszereda” névre való megváltoztatása ügyében. Az erre vonatkozó határozattervezet megszavazásánál a városatyák egyöntetűen tartózkodtak.

Csikszereda helysegnevtabla_net_b

A határozattervezetet Csibi Barna és Csiszer Lóránt kezdeményezte 1903 csíkszeredai személy támogatásával. A kezdeményezők arra kérték az önkormányzatot: írjon ki népszavazást, hogy Románia parlamentje módosítsa a város hivatalos megnevezését. Mint az ülésen elhangzott, népszavazást nem, csupán egy közvélemény-kutatást lehetne megszervezni a téma kapcsán, ugyanis az alkotmány értelmében nem lehet népszavazásra bocsátani azokat a kérdéseket, amelyek Románia alkotmányának 148. szakaszáaértelmében nem képezhetik felülvizsgálás tárgyát.

Nem képezhetik felülvizsgálás tárgyát az alkotmánynak a román állam nemzeti, független, egységes és oszthatatlan jellegére, a köztársasági kormányformára, a területi integritásra, az igazságszolgáltatás függetlenségére, a politikai pluralizmusra és a hivatalos nyelvre vonatkozó rendelkezései.

A szavazást megelőzően Szondy Zoltán MPP-s tanácsos kifejtette „képmutatásnak tartok elfogadni egy olyan határozattervezetet, amelyet a prefektus úgyis visszadob”. A szavazás során a városatyák egyöntetűen tartózkodtak.

„Bátran viselkedett a testület. Eljátszhatta volna, hogy leveszi napirendről, egy ideig még nem foglalkozik a kérdéssel, vagy elfogadja, elküldi a prefektus intézményéhez, aki majd visszadobja. Inkább megállította ezt a történetet, és ez szerintem egy bátor magatartás volt” – vélekedett a szavazás kapcsán Ráduly Róbert Kálmán polgármester.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások36
36.
csikilovas76
2012.01.31., kedd [17:54]

Kommentjeit olvasva, úgy látom, hogy Ön sok mindent nem ért. Aludjon 1-et rá....

35.
Anonymusz.
2012.01.31., kedd [17:21]
"Ha egyik napról a másikra" nem kialtjuk ki az autonomiat, akkor eveken keresztul folyamatosan, naponta kialtjuk ki? Nem ertem.
S, ha hosszu idon keresztul folyamatosan kialtjuk ki, akkor fog valtozni, jo iranyba valami? Mitol? Csak ugy egyszeruen, mennyei sugallatra?
Dorme vou bien!
34.
IRÍGY
2012.01.31., kedd [17:15]
Nekem meg az a velemenyem, hogy ez az "igazságot-autonómiát!" nick-nevu b---m, fenekig tejfolben el. Van munkahelye, jo fizetese, valahonnan mindent aron alul vasarol, stb.
Neki mar csak a "Csíxereda" tabla hianyzik.
IRÍGYlem az allapotat, az agyat, azt viszont NEM!
33.
leszky
2012.01.31., kedd [11:15]
Gyava nepnek nincs hazaja!!!
32.
IfjúSzékely
2012.01.31., kedd [10:20]
Igen, egyetértek 100%-ig. Ha egyik napról a másikra kikiáltsuk az autonómiát, akkor nem fog változni semmi, sőt..
Az autonómia nem cél, hanem következmény kell legyen, az összefogás (nem politikai), közösségépítés, öneállátás következménye.
A románoktól egyelőre nem kell várni, hogy több jogot adjanak nekünk, hisz a meglévő jogainkat sem használjuk ki teljesen... Csak azt, hogy jogunk van hülyének, agymosottnak, bizalmatlankodónak, marakodónak maradni.
31.
hop
2012.01.31., kedd [07:24]
a romant s a szekelyt a purdikhoz lehet hasonlitani
30.
igazságot-autonómiát!
2012.01.31., kedd [02:18]
Az a személyes véleményem, hogy ez az "IRIÍGY" sajnos tényleg irigy, de mellette elolvasva az eszmefuttatását, vagyis helyesebben az elmefuttatását, egyből rea lehet jönni arra, hogy az irigysége mellett van még egy kis agymosástól sem mentes butaság is. Mondhatjuk azt is, hogy igazi oláh véleményt fogalmaz meg s személyében valódi romány hang szólal meg magyarul.
"emberek emberek"(13) véleményét teljesen osztom! Fontoljuk meg! A góbé fogalmazás is számít!
29.
Anonymusz.
2012.01.30., hétfő [18:16]
Két megjegyzés:
I.) „Persze, senki sem (vagy relatív kevesen) gátolják meg azt, hogy tökéletetsek legyünk.”
Nem értem az összefüggést. Mi köze van a tökéletességnek a normálishoz, a tisztességhez, a lelkiismeretességhez, az emberségességhez? Nem beszéltem tökéletességről. Nem is vártam, „hogy tökéletetsek legyünk”. Nem is lehet elvárni. Én, tisztességről, lelkiismeretről, emberségről, stb. beszéltem. Az meg egészen más. Nem érti pontosan ezen szavak jelentését?
„És lehetünk autonómia nélkül is ... csak SOKKAL nehezebben!” És az autonómiában, mivel lehetünk sokkal könnyebben? Bizony Isten, nem értem! Miért lehetünk most SOKKAL nehezebben emberségesek, és miért lehetünk az autonómiában sokkal könnyebben emberségesek? Bizony Isten, nem értem! De szerintem, maga se.

II.) ”Az a baj a mostani állapotokkal, hogy a helyi (vagy mondjam úgy, sajátos) érdekeket nem helyi emberek képviselik, ezért nincsenek is elkötelezve.”
Zárójelben ugyan, DE meg kell jegyezzem, hogy ezt a mondatot már számtalanszor láttam leírva. Ezt, valami kiképzőn szajkózták magukba? Miért nem gondolkozik, mielőtt beszélne? Vagy, ha elsőre nem értette meg, amit kiképzőn magukba diktáltak, akkor addig kérdezzen utána, amíg meg nem érti. Attól, hogy kiképzőn diktálták le ezt a mondatot, még nem biztos, hogy értelmes is. És főleg, nem biztos, hogy talál is ide, ehhez a témához.
Na de a lényeg: „a magyar közhivatalnokok”, „a magyar közbirtokosságok vezetői”, a székelyföldi „földosztó bizottságok”, „a magyar orvosok”, „a magyar pedagógusok”, a magyar munkaadók”, „az érdekképviseletünk”, stb., „nem helyi emberek”??? Miről beszélünk??? Vagy, ezek milyen érdekeket képviselnek???
28.
panamakalapos
2012.01.30., hétfő [13:50]
Nem tagadom az Ön igazát. Persze, senki sem (vagy relatív kevesen) gátolják meg azt, hogy tökéletetsek legyünk. És lehetünk autonómia nélkül is ... csak SOKKAL nehezebben! Ha csak arra gondolok, hogy a leendő miniparlamentünkben az "érdekképviseletünk" már nem lesz a mérleg nyelve, a politikum már nem tud presszngelni és zsarolni, és minden párt érvényesülhet a TETTEIK, a megvalósításaik szerint, akkor azt is mondhatnám, hogy innentől már MINDEN megváltozik : a közhivatalok hitelessége, az agrárium, a tanügy-egészségügy, stb, stb, persze egy dolog nem változik : az emberi hitványság. De ezt félre lehet állítani. Egy fél percig sem gondolom, hogy ez varázsütésre történik, sok-sok munkával azonban igen. Az a baj a mostani állapotokkal, hogy a helyi (vagy mondjam úgy, sajátos) érdekeket nem helyi emberek képviselik, ezért nincsenek is elkötelezve. Ha nem tudjuk kitermelni a legjobbjainkat, akik képviselnek (ma nem vállalják, mert szégyellik a korpa közé keveredni), akkor már semmire sincs mentség.
27.
2012.01.30., hétfő [12:39]
Kedves Ábel!

Jómagam nem pereltem be sem a Háromszék napilapot, nem vagyok hiteltelen, mondjuk hiteles sem, egy senki vagyok. Nekem lehet hinni? Figyelembe ajánlom a blogomon található "Tartózkodtak Csíkszeredától" írásomat, ott a véleményem a témáról. Amit akkor még nem tudhattam és ezért kiegészíteném a véleményem, hogy a tartózkodás egyáltalán nem bátor dolog. A tartózkodás nem döntés. Megvolt minden adat a döntéshez, az alapján el kellett volna bírálni az ügyet. IGEN vagy NEM, az a bátorság. Ha Maristól a legény megkérdezi, hogy "Hazakísérhetlek-e?", akkor a válasz nem "Tartózkodom.", hanem "Nem" vagy "Meg hát!".
26.
Anonymusz.
2012.01.30., hétfő [11:14]
- sem Olaszországban, sem Spanyolországban, nem a román alkotmány van érvényben.
- sem az olaszokat, sem a spanyolokat nem lehet a románokkal egynapon emlegetni.
- sem a Dél-Tiroll-i németeket sem a baszkokat nem lehet a székelyekhez hasonlítani.
Tehát, akkor mit hasonlítottál mihez? a dinnyét a szilvához?
25.
Anonymusz.
2012.01.30., hétfő [11:09]
És akkor az életnek mennie kell tovább. Nagyon sok fejlesztést (egyes hozzáértők szerint, a fejlesztések 90%-át) autonómia nélkül is meg lehetne valósítani. Nagyon sok mindenbe autonómia nélkül is lehetne előrelépni. De az a legkönnyebb, hogy nem csinálunk semmit, csak lopunk, zsírosodunk, és a hanyatlást ráfogjuk az autonómia hiányára. Autonómiát persze senki sem fog ADNI nekünk. Így aztán ezzel a faramuci helyzettel még elleszünk egy darabig.
- ki gátolja meg a magyar közhivatalnokok túlnyomó többségét, hogy tisztességesen bánjon a magyar ügyféllel? és, ha autonómia lesz, akkor varázsütésről rögtön meg fognak változni?
- ki gátolja meg a magyar közbirtokosságok vezetőit, hogy becsületesek legyenek a tagságukkal szemben? ugye nem az autonómia hiánya miatt vannak gondok majd minden településen a közbirtokosságok háza táján?
- ki gátolta meg a földosztó bizottságokat, hogy tisztességesen, becsületesen hajtsák végre a földek visszaszolgáltatását?
- ki gátolja meg a magyar orvosokat, hogy lelkiismeretesen foglalkozzanak a magyar betegekkel?
- ki gátolja meg a magyar pedagógusokat, hogy lelkiismeretesebben foglalkozzanak a magyar gyerekekkel, mint pl a román kollegáik?
- ki gátolja meg a magyar munkaadókat abban, hogy emberségesebben bánjanak az alkalmazottaikkal?
- ki gátolja meg az érdekképviseletünket abban, hogy az ÉRDEKEINKET KÉPVISELJÉK? és CSAK az érdekeinket képviseljék!
- ki gátolja meg a vezetőinket abban, hogy beruházásokat hozzanak a térségbe, hogy új munkahelyeket teremtsenek, hogy….???
- ki gátolja meg az egyik magyart abban, hogy ne kezdjen minden ok nélkül majmoskodni a másik magyarral?
- stb. stb. stb. …
KI GÁTOLJA MEG??? Ezeken nem lehet autonómia nélkül is segíteni, változtatni??? Vagy, ha holnaptól autonómia lesz, akkor ezek a gondok varázsütésre megoldódnak???
Ha meg mindezek így maradnak, akkor az autonómia se fog érni egy tarisnya szv_rt.
24.
lámca
2012.01.30., hétfő [10:02]
Meg kellett volna szavazni hadd vegyenek példát más városok is, hiszen a történelem folyamán az mindig is Csíkszereda volt és az is kéne maradjon, de ilyen megalkuvókkal nem fog sokáig. Elárasztanak mások miközben mi halasztjuk a fontos dolgokat, hogyan akarunk autonómiát kiharcolni ha egy város nevet sem tudunk átnevezni. Annyiszor leírtam már a politika nem fogja megoldani az autonómiát soha.
23.
trabis
2012.01.30., hétfő [09:56]
Bocs. y.
22.
trabis
2012.01.30., hétfő [09:54]
Anonimusz,gondolj Dél-Tirolra és Baszkföldre.Ők talán alkotmányt módosítottak ?Nem kellene nyuszi módra lapulni! Ideje volna a bátor kiállásnak.A polgármestertől ,pedig nem farokcsóválást és sunyítást várunk!
21.
panamakalapos
2012.01.30., hétfő [09:32]
És akkor? Boruljunk sírva egymás vállára, vagy menjünk búsulni a kocsmába? Mert autonomia KELL! Sehol nem a többség vívta ki az autonómiát a kisebbségnek!
20.
Karl
2012.01.30., hétfő [09:05]
@hop:

Még csak ez hiányzana, aztán mehetnétrek le is fel is, nagyokos. Nyomd meg a s***edet és dolgozzál ne fontoskodj, mert akkor nem lenne idöd ennyi hülyeséget kitalálnod.Az "irigynek" igaza van.

19.
IRÍGY.
2012.01.30., hétfő [08:56]
Irígylem ezeket a Csíxeredaiakat! Ezeknek uram, ebbe a gazdasági válságba az a legnagyobb bajuk, hogy mi van kiírva a város végén. Csíxeredában van munkahely bőven, fizetés sz_rásig, az árak a padlón. Ez kérem egy tejjel-mézzel folyó kánaán. Mégcsak azt a qrva táblát kellene valahogy megoldani, s akkor ez már maga lenne a földi mennyország.

Úgy elgondolom, hogyha csak annyi lenne kiírva a városvégén, hogy CSÍKSZEREDA, akkor azt a románok minek olvasnák. KSZIKSZZÉRÉDÁ-nak?
18.
Ábel a Hargitán
2012.01.30., hétfő [08:27]
-a kürt áthuzva mit is jelent?....-hogy szeredában mindenkinek kus,vagy hogy két dudás egy csárdában nem fér meg,tehát figyelem egy már van!!!Ráduly ur a meghátrálás miota lett bátor cselekedet mert régebb nem volt az,vagy a futni szégyen de hasznos elvet vallyák.
17.
Egy senki
2012.01.30., hétfő [08:10]
@hop:
Ez a kulcs mondat! Nem is tudod, mennyire rátapintottál a lényegre!
16.
hop
2012.01.30., hétfő [07:05]
legyen csibi barna polgarmester
15.
kocsmás
2012.01.29., vasárnap [21:08]
Irjátok ki róvásjelekkel.CITY-PARKING SRL
14.
Ábel a Hargitáról
2012.01.29., vasárnap [21:06]
1.Mindenki nevezze a maga nyelvén.
2.A tanácsos úr egy kicsit locsogott, hisz jön az átigazolás,a dezertálás időszaka
3.Ráduly Róbert Kálmán polgármester eddig is mindenkinél többet vállalt.Őt a hatalom sem tudta provokálni nehogy már a,, nyema idiotu,, tudná
13.
emberek emberek
2012.01.29., vasárnap [20:55]
ne csináljunk semmit, az nagy bátorság, minden maradjon így, nehogy valakit megbántsunk, nehogy megbomoljon ez a szép harmónia, amiben egyesek olyan jól elvegetálnak a többség kárára
12.
emberek
2012.01.29., vasárnap [20:40]
Egy kicsit gondolkozzunk realisan! Ha mi ebbe belemennenk, es csodak csodajara sikerulne az , hogy csak Csikszereda legyen kiirva. Arra senki se gondol, hogy a romanok hanyszorosan adnak ezt vissza. Akkor ok is kezdenek a nepszavazast es ahol tobbsegbe vannak mindehonnan levennek a magyarnyelvu tablakat (vagy akar meg nepzavazas nelkul is). Olyansmibe azert ne menjunk bele amirol elore tudjuk, hogy csak rosszul johetunk ki, plane ebbe a kaotikus helyzetbe.
11.
SzCs
2012.01.29., vasárnap [20:37]
A tartózkodás, az igen bátor dolog.

Tisztelt Ráduly Róbert Kálmán!

"nyema idiotu"

SzCs
10.
és mélyen meghajolt
2012.01.29., vasárnap [20:15]
[Nem ütötte a mércét]
9.
kocsmás
2012.01.29., vasárnap [17:49]
és állatvontatású szekérrel ne közlekedj City- parkingban
8.
dgy
2012.01.29., vasárnap [16:09]
Ha Csíkszereda visszaveszi azt a nevét, amelyet több mint 700 évig használt az miért sérti a román alkotmánynak a területi integritásra vagy a hivatalos nyelvre vonatkozó rendelkezéseit? 80 évvel ezelőtt Sereda Ciucului-ban, 100 évvel ezelőtt meg Csíkszeredában éltek az szeredai románok. S ezelőtt 150 évvel csak hírből ismerték, ha egyáltalán tudták hol van . . . szerintem rosszul érveltek a tanácsos urak :(
7.
Ábel a rengetegből
2012.01.29., vasárnap [15:59]
Mindenki nevezze meg a maga nyelvén!.Barna bármit is akar,bármit is tesz tesz,már hiteltelen.Sajnos, hogy Háromszék napilapot is beperelte
6.
utvesztes
2012.01.29., vasárnap [12:50]
ne trombitalj ha viszik autodat
5.
mafia
2012.01.29., vasárnap [12:44]
A közeli választáskor is tartozkodjatok,ne jelöltessétek magatokat,mert lehet,hogy a magyarság is fog tartozkodni tőletek.
4.
anonymusz.
2012.01.29., vasárnap [12:12]
Ezzel a mentalitással vagy e mentalitás nélkül is csak hiú ábránd az autonómia.
Ez az egész autonómia nem egyéb, mint parasztvakítás. A gyengébb elméjűektől így próbálnak szavazatokat szerezni.
Minden épeszű ember nagyon jól tudja, hogy ahhoz előbb alkotmánymódosítás kell. Az alkotmánymódosítás "délibábja" meg, csak a politikusok demagóg kommunikációjának egyik kulcseleme.
Azt is nagyon jól tudjuk, hogy egy 6% körüli kisebbségnek annyi esélye van a többség akarata ellenébe módosítani az alkotmányt, mint féllábúnak győzni a seggberúgási versenyen.
Aztán, ezt az autonómia maszlagot használják kifogásnak is, hogy a tehetetlenségüket, az impotenciájukat takargassák. Azért nem tudnak fejleszteni, azért nem tudnak előre lépni, mert nincs autonómia.
S máris benne vagyunk a 22-es csapdájába.
3.
klopp11
2012.01.29., vasárnap [11:40]
Hát ezzel a mentalitással az autonómia hiú ábránd, tisztelt városatyák ... továbbá no comment
2.
kocsmás
2012.01.29., vasárnap [10:54]
Na most merje valaki azt mondani ,hogy rmszd és möpöpö nem tud együttmüködni.Közös célért még az ördöggel is összefognak.
1.
egy gyergyói
2012.01.29., vasárnap [10:34]
City-Csuk, ez Robinak is, Szondynak is tetszene.
Hozzászólások36