Székelyhon.ro
2012. május 23., szerda; Ma Dezső napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Szimpátiatüntetés RMDSZ nélkül

Bíró Blanka | 2012.01.18. [19:45]

Türelemre inti a magyarországiakat a háromszéki Magyar Polgári Párt. A párt által kezdeményezett szombati szimpátiatüntetésre nem hívták meg az RMDSZ képviselőit.

gyertyas_felvonulas_b

Gyertyás-fáklyás megmozdulásra invitálnak

Kulcsár Terza József, az MPP Kovászna megyei elnöke szerdán sajtótájékoztatón elmondta, szombaton 17 órától, a budapesti felvonulással egy időben több erdélyi településen szerveznek a magyar kormány melletti szimpátiatüntetést, gyertyás-fáklyás megmozdulást. Kulcsár Terza szerint nincs könnyű helyzetben a magyar kormány, egy év alatt nem lehet helyrehozni, amit a korábbi országvezetés húsz év alatt eljátszott, éppen ezért türelemre kéri az anyaország polgárait. A háromszéki politikus hangsúlyozta, politikamentes tüntetést szeretnének, a háromszéki városokban ugyanakkor az MPP, az EMNT és az SZNT vezetői szólalnak majd fel, az RMDSZ-t meg sem hívták, mert amint Kulcsár-Terza mondta, „nincs, amit ott keressen”. Az MPP nem szeretné, ha az általuk kezdeményezett megmozdulás összemosódna az országban zajló tiltakozássorozattal.

Bálint József a párt sepsiszentgyörgyi elnöke kifejtette, a székelyeket is sújtja a román kormány megszorító politikája, ám eddig azért nem vonultak utcára, mert nem látják az alternatívát a jelenlegi országvezetésre. 

Fazakas Tibor, az MPP országos alelnöke a szimpátiatüntetés kapcsán kifejtette, a magyar kormányt a nemzetközi pénzügyi körök támadják, amiért szabadságharcot hirdetett az adósságcsapda ellen, majd a hazai helyzetre utalva úgy fogalmazott, a romániai politikai osztály megbukott, új utakra van szükség, mint például Székelyföld autonómiája, hiszen sok kérdést helyi szinten lehetne orvosolni.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások39
39.
troque
2012.01.22., vasárnap [07:37]
Nem Kulcsár Terza József mondja meg,hogy hova léphet az rmdsz. Neki annyi a dolga,hogy minden szerdán mondjon emeletes marhaságokat és kész.
38.
Están bá
2012.01.21., szombat [11:52]
@38
Szent István királyunk(Vajk),ha nem veszi figyelemben korának szellemét ,akkor mi is a hunok meg az avarok sorsára jutottunk volna.Gondolom ezt nem cáfolod meg.
Na,most miért ne lehetne a jelenlegi kor szellemét figyelembe venni és igy "menteni "meg a magyar hazát mint annak idején tette Szent István?
Én azt gondolom,hogy ez a veszély nem áll fent,vagyis Magyarország léte.Ez csak porhintés (a hazafiság meglovaglása alkalmával) az elkövetkező gazdasági nehézségek ködösitésére.
37.
nefertiti
2012.01.20., péntek [16:19]
mi közöm hozzuk, nagyképüek hogy nem birsz velük, amikor arról van szó,
36.
Nea Stefan
2012.01.19., csütörtök [17:55]
Están bá !--- Jó amit ír. Ezzel a Ceausescu rendszert is átvészeltük. Az anyaországi magyarok pedig a nagy vörös birodalommal egész jól voltak.
De most azt mondja meg, lehet -e ezen a te általad ajánlott úton járni. -
Ezek meg akarnak semmisíteni mint népet. A nagy filozófusuk TGM. használja a posztmagyar kifejezést. - Az igazságtalan hazugságaikat is el lehet tűrni,-ezerszer aljasabbak mint a kommunizmusban- de most más van. A magyar nép eltűntetése. Nem megy a kiegyezéssel. Meg kell mutassuk az erőnket. - Első lépés a 70% magyar népi óhaj tiszteletben tartása.
Másodszor : a demokratikus választások eredményeinek betartása.
Harmadik:- szövetségesek keresése. Amíg a rettenetes kommunista birodalom állt a hátunk mögött, addig volt becsületünk.
Ha jobbat tudsz, cáfolj meg. - Látom a jóakaratodat, de nem fog ezzel a békés módszerrel menni.
35.
izirajder
2012.01.19., csütörtök [14:59]
[Nem ütötte a mércét]
34.
Están bá
2012.01.19., csütörtök [14:39]
@33!
Csak a sok harcban nehogy megint elvérezzünk!A évezredes történelmünk folyamán már többször is megtörtént.Jó volna ha egyesek megtanulnák,hogy az erőfitogtatás és a pátosz helyett az észt is lehet használni.
33.
jancsibá
2012.01.19., csütörtök [14:11]
Ezt írtam:
"- Magyarország kisebbségben harcol az európai szocialista bűn-szövetkezettel szemben, de reméljük, hogy Európa népei egyszer majd lerázzák a szoci-liberál maffia rabigát"
de ki kell egészítenem így:
- Magyarország kisebbségben harcol az európai szocialista bűn-szövetkezettel szemben a nagyvilágban és a hazaárulókkal szemben odahaza Magyarországon, vagy údémérista magyarellenesekkel szemben Erdélyben, de reméljük, hogy Európa népei egyszer majd lerázzák a szoci-liberál maffia rabigát
32.
anonimnak
2012.01.19., csütörtök [14:07]
Nagyszerű! És igazad van, az kap állampolgárságot aki kér és aki magyarnak érzi magát. Az údéméré-sek hazudnak erről is, szokásuk szerint.
31.
anonim 2
2012.01.19., csütörtök [12:14]
Lassan a parlamentben se lessz szükség az RMDSZ -re , közeledik a vég .
30.
anonim 501
2012.01.19., csütörtök [11:48]
Tisztelt hozzászólók. Nem akarok részt venni az itteni vitában, csupán az állampolgársággal kapcsolatosan szeretnék néhány megjegyzést tenni. Úgy gondolom, hogy annak igénylése mindenkinek egyéni joga eldönteni. Én személy szerint három okból igényeltem és Istennek hála meg is kaptam. Az első, hogy születésemnél fogva annak születtem mégpedig Magyarországon, akaratom és megkérdezésem nélkül lettem román állampolgár. Másodsorban, hogy többé egyetlen román se nevezhessen hazátlannak. Harmadsorban pedig, hogy egyetlen anyaországi se tudjon többé lerománozni, úgy ahogy az már nemegyszer megtörtént. Kérem ezeket figyelembe venni, akik erről a témáról értekezni akarnak.
29.
Están bá
2012.01.19., csütörtök [11:30]
@jancsibá
Megnyugtatlak,hogy amig van demokrácia ,a szociálistákat nem tudod "lerázni".Ilyen vagy olyan formában mindég a porondon lesznek.Ott már nagy baj van, ahol nincs alternativa lehetőség.
Azt irtad,idézem:"RMDSZ-re már nagyon nincs régen nincsen szüksé,ha nem lettek volna,már régen megkaptuk volna az Autonómiát!".Most kérdem én :Te hol élsz?Itt ,lent a Földön vagy a képzeletek és ábrándok országában?Vagy túl fiatal vagy és azt hiszed ,hogy a sültgalamb csak úgy berepül a szájba ,csak el kell kapni és lenyelni?
Inkább keresztelkedj át Jancsikacskának báde!:)
28.
szeredaibíró
2012.01.19., csütörtök [11:24]
"...6 ev alatt amig nekuk guriztem fele penzert!"

Ne panaszold hogy aprópénzért güriztél. Nem volt kényszermunka, te mentél oda, te akartál ott dolgozni s pénzt keresni.
Azt kaptad amit kerestél !
27.
jancsibá
2012.01.19., csütörtök [10:40]
De még az is lehet, hogy a te fejed szűkül bele a sapkádba, nemde bár? A FIDESZ szavazóbázisa nem, hogy szűkülne, sőt!
Ja, te a szoci-liberál tulajdonban lévő SzondaIpsos sandaságaira építesz? Ne építs arra! Nagy bukta lesz!
26.
jancsibá
2012.01.19., csütörtök [10:37]
- RMDSZ-re már nagyon régen nincsen szükség, ha nem lettek volna, már régen megkaptuk volna az Autonómiát!
- Magyarország kisebbségben harcol az európai szocialista bűn-szövetkezettel szemben, de reméljük, hogy Európa népei egyszer majd lerázzák a szoci-liberál maffia rabigát
25.
Están bá
2012.01.19., csütörtök [10:01]
Megkezdődött az MPP és az EMNP közti verseny a fidessz kegyeiért.Semmi más!
Mivel a fidesz szavazóbázisa egyre szükül ,kell potolni a kettősállampolgárság révén ezt a hiányt.Tehát meg kell köszönni valamilyen úton-módon.
Engedtessék meg,csak úgy zárójelben mondanám,hogy Stasbourgban a miniszterelnök úr csodálta és csodálja a francia módszert.Én pedig mint kisebbségi egyáltalán nem csodálom,mert a Franciahonban hivatalosan csak franciák vannak.Erre pedig románul azt lehet mondani,hogy :dă apă la moară.
24.
Kerdojel
2012.01.19., csütörtök [09:52]
1988 Márc. 15, Hősök tere, Budapest: Tizezres tüntetés Ceausescu falurombolása ellen. A kommunizmusban! Több ma ismert ellenzékit, politikust letartóztatnak.

1996 május, Kossuth tér, Budapest: Tizezres tüntetés a román-magyar alaptörvény kényes részei ellen.

2004 november-december: Százezres önkéntes sereg (szórólapozás, stb.) a kettős állampolgárság mellett, nyilvános vita a TV-ben, majd dec. 5-én több tizezres tüntetés az akkori MSZP-kormány ellen (és a határon túliakért).

2006 ősze: tizezres tüntetések Románia uniós felvétele miatt (a székely autonómiáért).

Ez eddig 4:0 ide, de még lehetne több is. Akár elismered, akár nem.
Magyarország, büszke vagyok rád.
23.
zet
2012.01.19., csütörtök [09:32]
Az általad támadott párt is jobboldali. Nemzeti-keresztény. Célunk a nemzeti-keresztény megmaradás. De nem radikális, hanem mérsékelt.
Ha mind nemzeti érzelműek vagyunk, akkor miért provokálsz vitát ?
Nem vagyok ellene a kedvenc pártodnak,- amelyik kimondottan nemzeti. Pld. tetszett a zászló-égetés. - De radikális eszközei nem vezetnek eredményre. Csak vereségre. Mert az mszp propaganda tevékenységének köszönhetően, az egész világ ellenünk van. Még a rmdsz is.
Ekkora többséggel szembeszállni vereséghez,-- sőt megsemmisüléshez vezet.
22.
korondi
2012.01.19., csütörtök [09:11]
Hoppá!Most olvasom a magyar hirekben,hogy báyer zsolték szervezik a tüntetést,de a szélsőjobb nélkül..!!..nahát ez a nemzeti összefogás...elszomorodtam....igaza van Türelmesnek,ezek nem hazafiak,ezek modern managerek,akik az igazi magyarokat szélsőzik,nácizzák vagy bármit.Miaz,hogy szélsőjobb,középjobb,mérsékeltjobb,stb.
21.
izirajder
2012.01.19., csütörtök [08:29]
Kedves asd1 tisztazzunk valamit,!!!En eddig se kertem a magyar allampolgarsagot es soha nem is kerem!!Nagyonn jol kiismertem az ottani taposokat 6 ev alatt amig nekuk guriztem fele penzert!!Az ok szumukbe sose leszel magyar csak roman!!!En a komunizmusba voltam katona de ott se kaptam annyi bozgorozast mint a nagy anyahazaba romanozast!!!!90 es evekbe jol jott az olcso munkaero nekik!!A legjobb acsok ,komuvesek ,dolgoztak nekuk fele penzert!!!FEKETENNN!!Aztann meg 2004 ben megse voltunk eleg jo magyarok nekik!!Tull hamar felejtesssz,vagy meg nagyonn fiatal vagy!!!!
20.
asd1
2012.01.19., csütörtök [07:36]
Egyet tisztázzunk, és itt direkt nem válaszolok a cél személynek , mert nem csak neki szól.

Minden egyes politikai megmozdulás háta mögött érdek van. Nehogy azt higgye bárki is, hogy értünk szül bármi is vagy épp mellettünk. Van egy jó mondás: "ha adod a félkarod, kell a másik is!"

Én a Fidesz egyes húzásait nem díjazom, de egy legyen tiszta a Fidesznek nem volt programja, a Jobbik programjából valósítottak meg ezidáig mindent, és mint 2/3-os párt úgy tüntették fel, hogy az övék.

Nem vagyok Jobbik párti, de ők sokkal többet próbáltak tenni, mint a Fidesz.
Itt egy néhány link:

http://www.youtube.com/watch?v=pHqt-Rop2O0
http://www.youtube.com/watch?v=A6BOwCtmhTU
http://www.youtube.com/watch?v=qjlId9K-9n0
19.
szik
2012.01.19., csütörtök [06:36]
Ott voltál-e a bukaresti tüntetéseken? és kiáltsad ,hogy le az udmr-ével is azt hiszem most nem volna ki írja a hülyeségeit. Tudod van egy olyan sorrend amit be kellene tartson minden ember van aki be is tart íme egy pl. verekszik két cigány ember , lám menj oda válaszd el , össze fognak jól megvernek téged. Amúgy a politika nem a népet szolgálja , csak a látszatot akarják szinten tartani stb., stb . Azt mondom ki kell állni Orbán Viktor mellett .
18.
Turelmes
2012.01.19., csütörtök [00:14]
Kedves Kulcsar ur.Van egy kis bibi.A nyilatkozatt santit ,mert az elmult 20 evben nemcsak a levaltott kormany uralkodott hanem masok is.......Igy helyes sztem.Tovabba mi csak jatekszerek vagyunk ,ok elindulnak jobbra a masikok balra es az ut vegen talalkoznak orulnek egymasnak es NAGYOTT ROHOGNEK RAJTUNK milyen jol marakodunk. Igazabol csak minket erdekel az orszag oket a zsebukben havi 1 misivel nem igazan erdekli hogy 300 vagy 400 az euro arfolyam.Legnagyobb baj talan az hogy ezek csak majmok es nincsenek igazi Allamferfiak hazafiak mondjuk mint SZECHENYI. Ezek mind modernek MANAGEREK akik azt tudjak hogyan es hol kell penzt keresni munka nelkul:HAT HOL?A POLITIKABAN.
17.
széki21
2012.01.19., csütörtök [00:04]
Ez nem szimpátiatüntetés, hanem Mp-pártrendezvény, a saját érdekükben töüntetnek, hogy háha mégsem Tőkéséket fogja támogatni a Fidesz, hanem SzJ-t. Erre megy a játék, semmi másra. Amikor Magyarország bajban van, az Mpp akkor is a saját hasznát lesi. Szánalmas.
16.
nacionalista
2012.01.18., szerda [22:26]
Mindegy, hogy valaki Fideszes vagy Jobbikos, ott kell lennünk mert Orbán is mindig kiáll a határon túli magyarokért és ez itt a lényeg. És ha megnézitek a román újságokat, nem a kormányt gyalázzák hanem a magyarokat úgy általában.Ha nem akartok a magyar kormányért jönni gyertek önmagatokért. Hozzon mindenki még egy embert.3
15.
Vigyázz
2012.01.18., szerda [22:00]
Kulcsár Terza Jozsef továbbra is az ellenségeskedés méregmagvát szórja.Ennyi telik ki tőle,lelke rajta. Abból viszont nem tud parancsolni , hogy Magyarország mellett ki megy ki tüntetni,Vigyázzon inkább a dezertőreire,mert maholnap hátranézhet és .......
14.
torz
2012.01.18., szerda [21:48]
[Nem ütötte a mércét]
13.
torzborz
2012.01.18., szerda [21:37]

értem eddig sem tüntettek magyarországon, turista se jöjjön mert fizetésképtelenek, állampolgárságért is csak ilyenek állnak sorba mint te (...)

12.
Kerdojel
2012.01.18., szerda [21:22]
Korondi, részben igazad van, nekem is szimpatikus a Jobbik legtöbb tette (főleg, hogy valóban a magyarságot segitő TETTEK, nemcsak SZAVAK).

Egy a baj: 5-6%kal jutottak be, tehát nem ők kormányoznak...

És magunk közt, a Fidesznek is voltak jó húzásai, ez szerintem kétségtelen.
No de nem a párt-hanem a nemzetpolitika kéne hogy számitson.

HAJRÁ MAGYAROK. HAJRÁ SZÉKELYFÖLD.
11.
korondi
2012.01.18., szerda [21:18]
S még csak annyit az mpp-ről,hogy ez milyen keresztényi-testvéri hozzáállás,hogy csak mi,s más nem odavaló?Az mszp-t,lmp-t,utáljuk,s ezért elitéltem az rmdsz-t mindig,hogy velök komáztak,de mikor tanulja már meg a magyar,hogy mindenek előtt a nemzet,s utána jőjet pártoskodás...
10.
korondi
2012.01.18., szerda [21:12]
Kérdőjel neked is van részben igazad,de a valóság az amit asd1 irt.A jelen helyzetben ki kell állni orbánék mellett is mint nemzettársaink,de én,és még sokan a Jobbik eu elleni tüntetésén kellett volna inkább ott lennünk.Orbánéknak kellett az eunió,most akkor mi van??
9.
asd1
2012.01.18., szerda [21:02]
Értem én, csak egy kiigazítást hadd tegyek, a kampányban a kettős állampolgárság kérdését a jobbik hamarabb elkezdte...
8.
Kerdojel
2012.01.18., szerda [20:56]
Nem errol van szo.

Ez a kormany a magyarorszagiak 2/3anak bizalmat elvezi.
Lelked rajta, ha nem tamogatod, de ha kozonyos vagy, nem csak a kormany, hanem 10 millio nemzettarsaddal szemben is kozonyos vagy.

A kormany se nezte, RMDSZ vagy MPP-parti vagy (esetleg parton kivuli), amikor belevett magyar alkotmanyba es allampolgarsagot kinalt fel neked.

Es akkor jonnek az ilyen Izirajder-felek (20:13kor), hogy ne legyen bajunk a MAS sz.raval...
Roman borton kell az ilyennek, nem magyar allampolgarsag.

Remelem, erted amirol beszelek.
7.
asd1
2012.01.18., szerda [20:28]
Ezért a kormányért nem fogok én sem kimenni....
Csak egy példa, ha egy úgynevezett kisebbségi lop, vagy rosszabb embert öl nyereségvágyból, előre megfontolt szándékból csak egy felfüggesztettet kap, és miért is mert kisebbség, őket nem szabad bántani... Ezekről is ennyit... Pont ők is ugyan azt csinálják, mint az elődeik, csak ez nem piros és kék-fehér, ha nem narancs...
6.
Kerdojel
2012.01.18., szerda [20:20]
Akkor ugye te se varod el tobbe, hogy barmelyik magyarorszagi tuntessen erted, turista jojjon, tamogatast/allampolgarsagot adjon, vagy csak a kisujjat is megmozditsa erted?

Te vagy az igazi bozgor. Tamasinak, Kossuthnak hanyingere lenne toled.

Kitartast a szolidarito, igazi magyar tuntetoknek.
5.
torzborz
2012.01.18., szerda [20:16]
látom még nálatok nem virradt meg
4.
asd1
2012.01.18., szerda [20:13]
Felhívnám azok figyelmét, hogy akik kimennek olyan párt mellett foglalnak állást, amely a kisebbségi bűnözést (cigány) támogatja. És a félkatonai szervezeteket,a kik az őslakos polgárok védelmére jöttek létre bírósággal támadják.

Ezen mindenki gondolkodjon el...
3.
izirajder
2012.01.18., szerda [20:13]
Tok igazad van!Mostmar szep lassann mar elmehetunk tuntetni a gorogokert is,mi meg nyugodtann dogolyunk ehenn!!Hogy nekunk mindig a mas sza.raval van bajunk megall az eszem!!Pedig egy jo kis RMDSZ elleni tuntetesenn szivesenn reszt vennnek ,mert neki is benne volt a keze abbba ami most van ittt!!!
2.
velemeny
2012.01.18., szerda [20:10]
Milyen esz áll meg torzócska? ami nincs!de akkor,hogy is értenéd meg.
1.
torzborz
2012.01.18., szerda [19:55]
még ilyent se hallottam, hogy valaki magáért nem tüntet de tüntet a magyarországiakért, én értem hogy az Orbánék pénzét meg kell háláljátok és nyalni kell, de ilyen idiótaságot még nem hallottam, legalább mentetek volna Basescu ellen és az UDMR ellen tüntetni, de a magyarországiakért hát megáll az ész barátaim
Hozzászólások39