Székelyhon.ro
2012. május 23., szerda; Ma Dezső napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Hargita megye: tizenhétezerrel kevesebb magyar

Kozán István | 2012.02.05. [13:48] | Utolsó módosítás: 2012.02.06. [10:32]

Hargita megye állandó lakosainak száma 304.969, amelyből 258.615-en magyarnak, 40.431-en románnak, 5422-en pedig cigánynak vallották magukat – derült ki a tavalyi népszámlálás ideiglenes adataiból. A megye lakossága tíz esztendő alatt 21 ezerrel csökkent, amiből mintegy 17 ezer magyar, 5400 pedig román. Nőtt viszont a magukat romának valló személyek száma: a 2002-es népszámláláskor 3835 cigányt írtak össze a megyében.

nepszamlalas_statisztika_01_b

Gyergyószentmiklósnyi lakossal csökkent a magyarok száma Hargita megyében. Tíz esztendő „munkája”

Közzétették a 2011-es népszámlálás és lakásösszeírás hivatalos, de még nem végleges adatait, amelyből kiderült, hogy közel kétszázezerrel csökkent a magyarok száma Romániában, az ország összlakossága pedig 12,1 százalékkal kevesebb, mint az előző népszámláláskor. Alábbiakban elemezzük a Hargita megyei népszámlálási adatokat.

Hargita megye: 304.969 lakos

A népszámlálási központi bizottság e hónap elején közzétette a tavalyi népszámlálás és lakásösszeírás hivatalos, de egyelőre ideiglenes adatait. Felhívják a figyelmet, hogy a nyilvánosságra hozott számadatok még módosulhatnak, a végleges eredményeket pedig május végén közlik.

A 2011 október 20–31. között tartott népszámláláson és lakásösszeíráson Hargita megyében több mint másfélezer körzetben dolgoztak a számlálóbiztosok, akik 304.969 személyt írtak össze, ezek közül 11.700-an nem voltak jelen az összeíráskor. A megye lakosságának 42,2 százaléka (128,6 ezer) a városokban, 57,8 százaléka (176,4 ezer) pedig a községekben lakik. Hargita megyében összesen 132.847  lakást, 112.593 háztartást, illetve 90.584 épületet írtak össze. A megye lakóinak számát tekintve Hargita a romániai megyék közül a 32. helyen szerepel.

Városok: csökkenés mindenhol

Csíkszeredában 37.980 személy adatait vették fel a számlálóbiztosok, a stabil lakosság számaránya 4 ezerrel kevesebb, mint 2002-ben volt. Székelyudvarhelyen 33.265 személyt írtak össze, a Küküllő-parti városban 2002-ben 36.948-an laktak. Gyergyószentmiklóson tavaly 17.705-en, 2002-ben még 20.018-an éltek. Íme a többi megyei város tavalyi, illetve zárójelben a 2002-es népszámláláskor összeírt állandó lakóinak száma. Székelykeresztúr:  9491 (9672); Szentegyháza: 6820 (7042); Maroshévíz: 13.282 (15.880); Tusnádfürdő: 1617 (1728); Balánbánya: 5864 (7902); Borszék: 2572 (2864). Összességben elmondható, hogy minden Hargita megyei város lakosságszáma csökkent.

Községek: a legnagyobb Parajd, a legkisebb Derzs

A legnagyobb lélekszámú, hatezer főt meghaladó községek: Parajd, Gyergyóremete, Csíkszentdomokos és Korond. Az alábbiakban közöljük a községek tavalyi népszámláláskor összeírt állandó lakóinak számát, zárójelben a 2002-es cenzus adatai szerepelnek.

Etéd: 2480 (2837); Szentábrahám: 2432 (2517); Bélbor: 2649 (2859); Fenyéd: 1908 (1599); Kápolnásfalu: 2026 (1983); Karcfalva: 2688 (2842); Csicsó: 2671 (2628); Csíkszentgyörgy: 4751 (4891); Gyergyócsomafalva: 4334 (4493);  Gyergyóholló: 1503 (1601); Korond: 6005 (6180); Csíkkozmás: 2089 (1986); Dánfalva: 2291 (2315); Székelyderzs: 1025 (1177); Oroszhegy: 3902 (3906); Gyergyóditró: 5480 (5944);  Felsőboldogfalva: 3292 (3026); Szépvíz: 3633 (3652); Galócás: 2476 (2656); Gyergyóalfalu: 5475 (5721); Gyergyószárhegy: 3395 (3607); Csíkszentlélek: 2002 (1721); Lövéte: 3383 (3525); Gyimesközéplok: 5265 (5227); Gyimesfelsőlok: 3202 (3424); Farkaslaka: 4421 (4434); Csíkmadaras: 2190 (2205); Homoródszentmárton: 2800 (3011), Homoródalmás: 1330 (1415), Csíkszentmihály: 2632 (2643), Bögöz: 3437 (3466); Oklánd: 1257 (1403), Csíkpálfalva: 1822 (1736), Kászonaltíz: 3012 (2979); Galambfalva: 1780 (1711), Parajd: 6218 (6846); Csíkrákos: 1587 (1517); Gyergyóremete: 6171 (6316); Románandrásfalva: 1220 (1320); Csíkszentkirály: 2502 (2478); Csíkszentdomokos: 6048 (6401); Csíkszentmárton: 2308 (2348); Csíkszentsimon: 3429 (3446); Csíkszentimre: 2047 (1995); Salamás: 3772 (4131); Máréfalva: 1958 (1902); Újszékely: 2567 (2660); Madéfalva: 2711 (2761); Siménfalva: 3732 (3738); Gyergyóvárhegy: 1820 (2105); Gyergyóújfalu: 5064 (5152); Csíkszenttamás: 2553 (2644); Gyergyótölgyes: 3276 (3596); Tusnád: 2117 (2114); Kányád: 1161 (1273); Varság: 1572 (1515); Gyergyóvasláb: 1921 (2056); Zetelaka: 5580 (5753).

Etnikai hovatartozások

A lakosság 84,8 százaléka, 258.615 személy magyarnak vallotta magát. Összehasonlítva a 2002-es adatokkal kiderül, hogy akkor 276.038 magyar etnikumú személy élt a megyében, tehát 17.423-mal több, mint egy éve. A teljes lakosságot nézve mégis növekedett a magyarok részaránya: az akkori 84,6 százalékról 84,8-ra. A megyében 40.431 román él, az ő részarányuk 13,3 százalék. 2002-ben 45.870 személy vallotta magát románnak.

A cigányok – legalábbis akik annak vallották magukat – részaránya 1,75 százalék, számuk 5422. 72-en vallották magukat németnek, 17-en pedig ukránnak. Összeszámoltak továbbá öt szerbet, tizenegy törököt, öt zsidót, hét örményt. 185-en más etnikumot jelöltek, 181-en nem nyilatkoztak nemzetiségi hovatartozásukról.

nepszamlalas_01_b

A magyarok és a románok száma csökkent, nőtt viszont a magukat romának valló személyek száma

Magyarok, románok, romák a városokban

Csíkszeredában 30.914-en magyarnak, 6609-en románnak, 342-en cigánynak, 22-en pedig németnek vallották magukat. Székelyudvarhely etnikai összetétele: 31.520 magyar, 1171 román, 510 roma, 8 német. Gyergyószentmiklóson a következő a helyzet: ott 15.250-en magyarnak, 1988-an románnak, 451-en cigánynak, 6-an németnek, 4-en örménynek vallották magukat. Maroshévíz: 3031 magyar, 9688 román, 513 roma, 12 német. Tusnádfürdő: 1460 magyar, 112 román, 42 roma. Balánbánya: 2124 magyar,  3625 román, 87 roma. Szentegyháza: 6749 magyar, 57 román, 10 cigány. Székelykeresztúr: 9013 magyar, 206 román, 254 roma, 7 német. Borszék: 1975 magyar, 584 román, 5 cigány.

Országos viszonylatok

Több mint 12 százalékkal, 21,68 millióról 19,04 millióra csökkent Románia lakossága az elmúlt tíz évben – közölte minap a bukaresti statisztikai hivatal, a tavaly októberben rendezett népszámlálás előzetes eredményeire hivatkozva. A 2002-es adatokhoz képest a romániai magyarok létszáma közel 200 ezerrel, 1,43 millióról 1,23 millió főre csökkent, a többségi lakosság létszámának drasztikus, 2,3 millió fővel történt apadása miatt azonban a magyar közösség számaránya szinte ugyanannyi, 6,5 százalék maradt.

A statisztikai intézet által közölt nem végleges adatok szerint az ország állandó lakossága 19.042.936 fő, ez 2.638.038 fővel kevesebb, mint 2002-ben, amikor összesen 21.680.974 személyt írtak össze.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások53
53.
wow
2012.02.08., szerda [09:34]
[Nem ütötte a mércét]
52.
pussy
2012.02.08., szerda [09:22]
Ez a monetáris világ végét jelentené, a föníciaiaktól napjainkig. Biztos, hogy ezt akarjuk?
A dühös vadállat bennem azt mondja, hogy igen, de... ha lehiggadok, vannak kétségeim ...
Különben, kösz a klippet, tovább fogom adni.
51.
(hnockh)
2012.02.07., kedd [19:48]
http://www.youtube.com/user/hnockh#p/f/11/R2RO1aGXoPs
50.
(hnockh)
2012.02.07., kedd [19:46]
[Nem ütötte a mércét]
49.
egy kitántorgó
2012.02.07., kedd [14:42]
Tökéletesen igazad van!!Sokan vagyunk szerte a nagyvilágban akiknek kemény lelkiismeret furdalása van e miatt.De azért nagyon szerényen s halkan hozzá tenném,mi kitántorgóak azért ahol lehetett segítettünk a szülővárosunkat,vagy faluinkat.Ki ki a maga tehetsége szerint.De persze attól ez csak egy csepp a tengerbe.Egyébként minden ami jussunk volt nincs oláh kézen mert vissza szereztük.Tehát ez a része nem igaz.
48.
ricsu
2012.02.07., kedd [14:14]
hadd szaporodjon a cigány mint a bolha, segíteni kell őket, hogy jó körülmények között tudjanak szaporodni, csak meg kéne már építeni a szappangyárakat
47.
pussy
2012.02.07., kedd [13:01]
Nagy szükségünk van az értelmiségiekre, a szakemberekre, a szakmunkásokra, a mezőgazdászokra, és minden épkézláb, talpraesett, tisztafejű és tisztaszívű emberre!. Mert itt alakul valami. Még meg lehet gondolni a hazajövetelt. Nem igaz, hogy kisebb a munkalehetőség, mint másutt.
46.
erdélyi
2012.02.07., kedd [08:38]
Hát igen. Csak például Tamás Gáborról beszélve, ugye ő is elmenekűlt egy jobb életbe, most haza jővőget néha és énekel szép dalokat nekűnk. De mi lett volna ha minden magyar kivándorolt volna és itt hagyta volna szűleit,ingatlanját,erdeit,mezeit és mindent amit őseitől őrőkőlt,??????? Hát az lett volna hogy most még az a kis főld is román tulajdon volna nem a székely paraszt művelné hanem az oláh. És most mikor hazalátogat akkor kinek énekélné a szép magyar nótákat???? Talán a GHEORGHEÉKNEK???
45.
csőcselék
2012.02.06., hétfő [23:43]
A kormány lemondott csak nem a fárol,pozitivuma lenne a fenti témának.
44.
(hnockh)
2012.02.06., hétfő [22:24]
[Nem ütötte a mércét]
43.
egy kitántorgó
2012.02.06., hétfő [20:04]
Akkor mikor eljöttem(tünk) nem volt szociális segély,meg ilyenek.Volt munkahely nem azzal volt a baj,a rendszerrel ami megfojtott a kommunista gerinctelen sz@rjankókal,a besúgókkal akik eladták a lelküket hogy jobban éljenek.Sokan ezért mentünk el.Értelmiségiként azt gondolom sokan vissza költöznénk és nem csak mi,de olyan országba ahol nincs munka lehetőség senki nem kockáztatja a gyerekeinek a jövőjét. Ezért is fogyunk,mert a kitántorgás nem állt le,most annyival jobb lehet menni a világ bármelyik részére szerencsét próbálni.RMDSZ-nek igen is nagy bűne,hogy nem tudott komolyan lobbizni több munkahelyekért,és olyan stratégiai dolgokat engedett ki a kezéből mint csak egy példát mondva a Borszéki ásványvíz töltöde.Oláh kézre jutott az is!És lehetne itt regéket sorolni hogy mi annak az oka hogy porlunk mint a szikla,így vagy úgy itt vagy ott....sajnos!
42.
schmidt richard
2012.02.06., hétfő [17:01]
Nincs mert nem akartunk, Nem kértünk a régi rendszerből ahol sem munkanéküli segély azaz szociális segély '' Ettől az utóbbitól pedig elnézést'' sem pedig bérkiegészítés vagy éppenséggel se ingyenpénz amivel a legtöbb fiatal most szíbesen élne és inkább italra és drogokra és az azt követő hajnal randalírozásokra és az azokból keletkező büntetések kifizetésére, mintsemhogy megélhetésekre költsék és élelmiszerreker valamint különböző szolgáltatásokra költésa , és persze a hagyományos módszereket a modern virtuális módszerekkel összehangólják persze. Mert lehet.
41.
egy
2012.02.06., hétfő [15:12]
Talán igazad van,és talán kicsivel jobb akkor az állás, ha úgy vesszük, hogy a vér (is) táplálja a tudatot. Lehet még esély a tudat helyreállására. Adja Isten , hogy úgy legyen, amíg még menteni lehet a mentenivalót.
40.
cenzura
2012.02.06., hétfő [15:07]
,eljen a cenzura,amkit irtam igaz MA minenkit kiturt a hevizi UDMR-tol,csinalt magyar iskolat ahol lehetett pajszlizni a gyerekeket,es ahol ha veltlenul nem a "kllik "gyereke voltal akkor hulyenek,koszosnak voltal nezve ,hany magyar szulo banta vajon meg hogy a kemeny janosba jarttatta a gyereket mert minden masodik nap a gyerek megalazva ment ha, hogy nem "tanult" romanbol.Szerintem mar rohad a tulipan es
39.
IfjúSzékely
2012.02.06., hétfő [13:34]
@egy:
Szerintem nem az a baj, hogy a magyar/székely vér felhígult, hanem az, hogy a magyar/székely tudat felhígult.
38.
egy
2012.02.06., hétfő [12:29]
Mit érne a számbeli növekedés, ha fel van hígulva az ösi magyar/székely vér? Ebben látom a nemzet pusztulását, no meg a gyávaságban. Inkább keressünk hibát mindenben s mindenkiben, mint szembenézzünk önmagunkkal.
37.
Nyucó
2012.02.06., hétfő [12:22]
A tavaly októberi népszámlálás nem tükrözi a valóságot. Amikor a népszámláló biztosok utcákat hagytak ki, s ha jöttek is nem voltak megbízható személyek, nem voltak jól felkészülve s ha lehetett, sok kérdésen átsuhantak: ez nem fontos, ez sem, ezt majd később beírom, de ezt már előre lehetett tudni, hogy nem bizhatunk az adatokban, hiszen régi jól beidegződött szokás szerint nálunk a statisztika hazugságokon alapszik s csak valakik érdekeit szolgálja.
36.
realisan nezve
2012.02.06., hétfő [10:33]
A magyarok aranya nőtt HR megyébe, rmdsz eredmény ez! Hisz elég nehéz időszakot értünk, mert folyt a kemény betelepítési politika, de ennek ellenére is növekedett a magyarok aránya.
35.
anonim 2
2012.02.06., hétfő [10:17]
RMDSZ eredmény ez ????
34.
azbiza
2012.02.06., hétfő [09:58]
A lakosság 84,8 százaléka, 258.615 személy magyarnak vallotta magát. Összehasonlítva a 2002-es adatokkal kiderül, hogy akkor 276.038 magyar etnikumú személy élt a megyében, tehát 17.423-mal több, mint tavaly.
-Kozán István Úr! Keresse a hibát, s ha netán megtalálta javítsa ki!:)
33.
székely28
2012.02.06., hétfő [09:44]
Hol vagytok székelyek??? !!!
32.
IfjúSzékely
2012.02.06., hétfő [09:35]
meglehetősen korlátolt hozzáállás...
31.
peldakedv
2012.02.06., hétfő [09:03]
ne aggodjanak, ugysem valos egy adat sem
Udvarhelyen csak a Budvar utcai 1 tombhazban laknak 500 an es nem az egesz varosban.
Ezt csak a pelda kedveert.
30.
kekke
2012.02.06., hétfő [08:26]
@Ata:
[Nem ütötte a mércét]
29.
koksyosok
2012.02.06., hétfő [08:18]
szerintem ezek a szamok nem vallosak ,a szeszes faluban ,csak -17 fo a fogyas??? Meg az hogy a kerdezo csaj , meg le sem pakolt jo forman es megkerdezte hogy ugye, hogy magyarok vagyunk????Mi lett volna ha magam gaguznak, csecsenek,kazhaknak ,vagy esetleg turkmenek valottam volna????Csak en evi 5-6 hallal estrol tudok a faluban,*10 az minimum 50 fo + aki kulfodre "menekult ",ez a szam csak ugy lehetseges hogy a mashonnan elhajtott "mozdony szokeket"a kedves polgarmester befogadta,hogy tartsa meg,mert kell a szavazo tabor, a isten ot es a kedves csaladjat es aranyaeso huljon rea
28.
zang
2012.02.06., hétfő [08:15]
vajon hany cigany vallottak magukot magyarnak erdelyben?
27.
Vélemény
2012.02.06., hétfő [07:55]
Te politikus,pap vagy pedagógus vagy? Azért kérdem, mert az előbb említett személyeknek kell minél több ember,hogy jól éljenek utánuk!
26.
reinhard
2012.02.06., hétfő [07:39]
Hazugsagbol es termeszetellenes logikabol jelesre vizsgaztal. Annyira mukodik az elromanositas, hogy nott az aranyunk a megyeben, hat persze...amugy kerdezd meg parlamenti kepviseloinket, hogy 20 ev alatt miert nem tettek a 0-nal tobbet?? Nem-e ok akarjak, hogy itt szegenyseg legyen?
25.
jeremias
2012.02.05., vasárnap [23:58]
Te (hnockh), mielőtt nekifognál provokálni egyszer kérd meg szőrös nyelvű főnöködet, h küldjön el magyar nyelvtanfolyamra. Mert így nem oké, mindenkinek világos, h egy fizetett szekus provokátor vagy, aki diverziót szít.

Ami meg az eredményeket illeti igaz, h csökkentünk számban viszont a magyarok aránya nőtt a megyében. S ha az országos adatokat nézed akkor az derül ki, h Hargita megye az egyik legkisebb népességcsökkenést elszenvedő megye. Ez lényeges, mert amíg olyan megyék vannak, h 20 százalékkal csökkent a lakosság addig azt mondom, h mégsem tudtak elűzni minket a szülőföldünkről még az elszegényítő politikával sem. (ezért küldi a szeku az ilyen hnockh féléket bomlasztani). Szóval nincs veszve még semmi, de Beder Tibornak igaza van, ha nem lesz autonómia és sok gyermek akkor hosszú távon felőrlődünk.

jeremiás
24.
Ata
2012.02.05., vasárnap [22:45]
Ugyan elore mar tudtak Heviz lakossaganak aranyairol, meg sem tettek ki magyarul a helysegtablat amikoriban ujitottak az utat. Ezt a galuskat is le kell nyelni ? Vajon valaki tenni fog ez ugyben valamit???
Hajra udemere!!!!!!!!!! ( elnezest kerek a z ekezetek hianyaert )
23.
Bevallottan székely
2012.02.05., vasárnap [21:53]
És a magyaron belül hányan vallották magukat székelynek? Olyan nagy titok ez?!
22.
teHén
2012.02.05., vasárnap [21:22]
mindegyik-------mindegy hogy ..bocs hülyét irt a gép
21.
Vadim Tudor
2012.02.05., vasárnap [21:11]
@Lea:
Olvasva a hirt ORULOK NAGYON TESTVEREK.!!!!!Mar jovunk ugye latjatok:::)))))Foleg te NACIONALISTA!!!!!!!HAI sa dam mina cu mina cei cu INIMA ROMINA sa -n virtim hora fratiei Pe pamintul Rominiei:::)))))NICI O BRAZDA!!!!:::)))))))
20.
a -17 ezer
2012.02.05., vasárnap [20:37]
az a magukat magyországinak valló 17 ezer székely, ugymond honositott állampolgárok.
19.
Lea
2012.02.05., vasárnap [20:29]
Nem-e veletlen a gorbe orruak nemzetsegebol szarmazol?
18.
Laki
2012.02.05., vasárnap [20:17]
A romák reális száma Hargita megyében becslések szerint 2o-25 ezer, teljes egészében a magyar nemzetiség számából kell levonni. Mert ugyebár magyarcigányok azaz romungrók.
17.
Laki
2012.02.05., vasárnap [20:10]
Még mielőtt egymást leölnétek , azon gondolkodjatok el hogy ki hány gyereket vállalt be vagy vállalni fog! Az ne pofázón aki szingli életmódot él, legalábbis ne magyarázza nekem hogy miért fogyunk...

Az energiátokat inkább abba fektessétek ...
16.
teHén
2012.02.05., vasárnap [19:19]
Na ezt szeretem egymást lebőgniiii......de jo gyorsan
GYÁVANÉPNEK NINCS HAZÁJA
ui.két falejért embertársunk pofájába vigyorgunk átverjük mindegyik melyik tőrzshőz tartozik.
15.
alex_smith
2012.02.05., vasárnap [19:12]
De mennyi a székely? Úgyaanis a Székelyföldi önkormányzat székelyek nélkül fabatkát sem ér.
14.
(hnockh)
2012.02.05., vasárnap [17:21]
te kedves pussy viszont ugy látom igen, valoszinu amolyan megmondoember vagy , akikel mar tele a szekelysegnek a megfelelo helyen
13.
pussy
2012.02.05., vasárnap [17:10]
Tipikus. Mást úgysem tudsz.
12.
(hnockh)
2012.02.05., vasárnap [17:09]
...te is ostoba vagy pussy ,de ne fájjon neked az igazság...
11.
(hnockh)
2012.02.05., vasárnap [17:06]
...mondj még ilyeneket hadd röhögjek.
10.
pussy
2012.02.05., vasárnap [16:23]
Az előbbi kommentem érvényes rád is. Egyáltalán van más is a szókincsedben, mint "ostoba vagy"?
9.
pussy
2012.02.05., vasárnap [16:19]
Te tényleg egy szánalmas, korlátolt, ketrecfejű emberke vagy! Nem szeretek minősíteni senkit, de figyelem a kommentjeidet : te egyáltalán nem mondasz soha semmit, habár zagyválsz össze-vissza sok nihilista szöveget. Sajnos volt alkalmam megismerni az ilyenek bomlasztó, nemzetellenes tevékenységét. Vagy talán egy ....-escu vagy?
8.
(hnockh)
2012.02.05., vasárnap [16:16]
....ostoba vagy tátika.....ha független vagy autonom lenne mivel lenne jobb?
7.
(hnockh)
2012.02.05., vasárnap [16:12]
ostoba vagy LEA
6.
erdélyi
2012.02.05., vasárnap [15:40]
Az hétszentség hogy amig az oláhok irányitnak és Székelyfőld nem lesz fűggetlen addig csak a lejtőn zuhanunk lefele. Mert egy olyan néppel nem lehet egyűtt élni amely ahelyett hogy kiharcolja jogait, inkább kűlfőldre megy dolgozni vagy kitelepűl.Nekűnk magyarokul megmozdulni nem lehet mert azonnal jőnnek az ilyen Noua dreptates-ok és jajveszékelnek hogy a magyarok veszik el Erdélyt.Ahelyett ha egy kicsit tovább látnának az orruktól akkor ők is a magyarok mellé állnának saját érdekűkbe,de ha csak annyit látnak amit nekik be hazudnak és azt el is hiszik akkor dőgőljenek bele a nagy romániájukba, mert mi ugy is bele fogunk.
5.
egy kitántorgó
2012.02.05., vasárnap [15:23]
Azoknak is átkellene értékelni a jövőt akik kitántorogtak Erdélyből.De hova mennyünk vissza ha nincs munkahely,nincs perspektíva,jövőkép??
4.
tátika
2012.02.05., vasárnap [15:11]
Ne csodálkozzunk, a székelynek szabadság kell, nem oláh megszállás. Addig mig Erdély nem lesz független, v. legalább Székelyföld autonom, az emberkék elvándorolnak. Ehhez hozzájárul még a gazdasági tényezö, itthon dolgozni kell mint az ökör, de semmi látszatja sincs.Ha nem lépünk erélyesebben , 10 éven belül felire csökkenünk, akkor inkább meghalujnk....
3.
amazonka
2012.02.05., vasárnap [15:10]
ja es az autonomia megoldja a vilagvalsagot...........sicc
2.
amazonka
2012.02.05., vasárnap [15:09]
hagyjuk a szekelyes sirankozast........a roman fiatalok is ugyanugy elhagyjak ezt az orszagot,de meg a ciganyok is szivesebben koldulnak London utcain.........
1.
LEA
2012.02.05., vasárnap [14:37]
(...) Igy szuletett meg az a zsenialis otlet, hogy a magyar tobbsegu teruleteket le kell szegenyiteni, tonkre kell tenni az infrastrukturat, letbizonytalansagot kell teremteni. Ugy gondoltak, hogy ilyen helyzetben a magyar fiatalok tomegesen fogjak elhagyni oseik foldjet. a szegenyseg lesz a legjobb fegyver a szekely autonomia megakadalyozasara, mert ha nem lesz szekely, akkor nem kell autonomia sem.
Az eredmeny latvanyos. A kulonbozo dontesek meghozatala,penzek elosztasa reven, sikerrel valosult meg a Szekelyfold elszegenyitese, a gyatra uthalozat pedig elriasztja a kulfoldi vallalkozokat. Koztudott az is, hogy a Szekelyfold azert nem kaphatja vissza az onrendelkezes jogat, mert az Gatolna Hargita, Maros es Kovaszna megye gyors elromanositasat.(...) BEDER TIBOR: APADO FAJDALOM

(...) Bizzunk abban, hogy a szekelyseg onmagara talal,nem fogja megengedni, hogy a szegenyseg, a butasag es az onzes legyozze az autonomiat, mert ettol fugg jovoje, fennmaradasa! Tudataba kell hogy legyen annak is ,hogy nem eleg egyszer hont foglalni: a hazaert, a Szekelyfoldert minden generacionak ujra es ujra meg kell kuzdenie.(..)BEDER TIBOR: APADO FAJDALOM
Hozzászólások53