Székelyhon.ro
2012. május 24., csütörtök; Ma Eszter, Eliza napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Jövőre épülhet a golfparadicsom Csíkszentimrén

Rédai Botond | 2012.01.09. [16:03] | Utolsó módosítás: 2012.01.09. [18:19]

Előszerződés-kötésre várja a csíkszentimrei közbirtokosság azt a francia üzletembert, aki szabadidős komplexumot építene az említett település közelében. Mint arról már beszámoltunk, több millió eurós beruházásként épülne meg a létesítmény, amely golfpályát, négycsillagos szállodát és egyéb kikapcsolódási lehetőségekre alkalmas helyiségeket is magába foglal. Az erre kiszemelt terület nagy része a helyi közbirtokosság tulajdona, ennek bérbeadásához a tagság beleegyezésére is szükség volt.

cimlap latvanyterv5szkennelt_b

A létesítmény látványterve. Immár a francia beruházón múlik, lesz-e golfparadicsom Csíkszentimrén

Már korábban értesítettük a francia üzletembert arról, hogy a közgyűlésünk több mint kétharmados többséggel zöld utat adott a bérbeadáshoz, most várjuk a fejleményeket – tudtuk meg Jakab Imrétől. A közbirtokosság elnöke kihangsúlyozta, alapvető feltételük az, hogy a bérleti szerződés kizárólag 2013-tól léphet érvénybe. Ennek oka, hogy a közbirtokosság az építkezésre kiszemelt hetven hektáros földterületére területalapú támogatást kap. Ennek keretében vállalták, hogy az agrárkörnyezeti gazdálkodási feltételeknek eleget tesznek 2012 végéig. Ha megszegik az erre vonatkozó előírásokat, a közbirtokosság mintegy 50 ezer eurós büntetést kellene fizessen. Jakab kifejtette, ennek az összegnek a megtérítését nem vállalta a francia üzletember, így nem maradt más hátra, jövőre kellett halasztani a beruházást.

A közbirtokosság elnökétől azt is megtudtuk, több mint valószínű, előszerződést fognak kötni a beruházóval, ám ennek részleteiről egyelőre nem tárgyaltak. Mint ahogy arról sem, hogy magát a bérbeadást milyen feltételekhez kötik.

Korábban már írtunk arról, hogy Eric Acaris-nak Franciaországban építkezési vállalkozása volt, melynek keretében elég sok szentimreinek adott munkalehetőséget. Így került kapcsolatba Romániával, a helyiek meghívására látogatott el Csíkszentimrére. Az általa szorgalmazott beruházás a Csíkszentimre és Csíkszentkirály között elterülő, Macskakőnek nevezett terület mintegy 80 hektárját foglalná el, ebből 70 hektár a szentimrei közbirtokosságé, 10 hektár pedig magántulajdonban van. A létesítmény magába foglal egy négycsillagos szállodát, 7x15 m-es melegített úszómedencével. A kétszintes szálloda földszintjén bár és vendéglő kapna helyet, az emeleten nyolc, panorámás kilátású vendégszobát alakítanának ki.

Ezzel együtt a látogatók rendelkezésére állna további két kisméretű fürdőmedence, szauna, masszázsszalon, fitneszterem. A komplexum részeként további elszállásolási lehetőségként féltucatnyi faházikó is épülne. A projektben egy szabvány méretű, hivatalos nemzetközi versenyek lebonyolítására is alkalmas golfpálya szerepel, ugyancsak sportolási lehetőséget nyújtana, egy „indoor”, azaz kisebb méretű fedett golfpálya, valamint egy modern golf szimulátor. A kivitelező több mint hatvan gépkocsit befogadó parkolót, egy játszóteret, illetve lakókocsik számára speciálisan felszerelt területet is kiépítene.  A beruházás értéke mintegy 13 millió euró, a munkálatok két év alatt fejeződnének be.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások34
34.
Vargyasi
2012.03.12., hétfő [18:14]
Nem látni a kommenteket.
33.
roka
2012.01.13., péntek [09:14]
Nézzetek meg hogyan verte át Csikszentkirályon a német befektetö én azt mondom jobb volna egy Kurko mert Ö nem kolostort telepiten e és nem ver át.
32.
Egy kitiltott
2012.01.12., csütörtök [11:21]
Ne veszekedjetek, ebből nem lesz semmi, a francia "üzlet"ember azt hiszi itt székelyföldön mindenki csak földet túró paraszt és könnyen le lehet vezetni. Csak szökik neki mindennek, legfeljebb attól kell inkább félni mivel, hogy Bukarestben ügyintézkedik nem e lesz egy jókora nagy ortodox kolostor belőle, mert arra kap 13 millió eurót is. Ne adjátok a földet! Szent István alkotmánya: a magyar föld nem eladható csak örökölhető! ....s ezzel megoldódott volna Székelyföld akár Erdély sorsa is.
31.
tengeresz
2012.01.11., szerda [20:03]
Ezzel az erovel,Constantara is epithetnek egy sipalyat :))
30.
erdélyi
2012.01.11., szerda [12:10]
Ez egy olyan elképzelés mint a Szaharában a 100000 erdőpásztori állás megpályázása. Tehát kopinak nagyon is igaza van. Egyéb gazemberségnek leszűnk itt székelyekűl szemtanui amint már megszoktuk,, igaz hogy csak későre,de rájővűnk hogy milyen szépen átvertek mint eddig is minden székely telepűlést ahol a vezetőség csak azt az euromillokat tartja szem előtt és ugy hisz benne mint a buddhista Buddha szobrában.
29.
emeriko
2012.01.11., szerda [10:48]
Kedves johiszemu baratom... Eloszor is megkoszonnem a tortenelem orat.
Aztan meg volna itt egy par kerdes... Szerinted felvehetsz te 11mill euros kolcsont, elzalogositva egy berbe vett teruletet? Hat nem... De tegyuk fel hogy valahogy azt is megkapna... akkor is... amint emlitetted kell az uzleti terv is... e nelkul ismet nincs bankkolcson, meg akkor sem ha az a terulet az o tulajdonaba volna. Igazabol nem tudom mennyit erhet az a 80 hektar olyan allpotban ahogy most van, de az erteke nem hinnem hogy megkozelitene a 11 millat. Vagyis, ismet nincs kolcson...
Amugy en is 4*-os szallodaba dolgoztam tobb even keresztul, igaz inkabb business orientalt, mint leisure, de azert lattam hogy mit enged meg maganak az a reteg...
Raterve az egyeb 4*-os szolgaltatasra, en is ajanlanam neked a 10 perces internet-kurat es egy kis guglival megtudod hogy miert is szereti annyira ezt a videket pl egy "kevesbe" fontos szemelyiseg mint... ...mondjuk Charles heceg. Vagy akar utananezhetnel a skandinav orszagok, allmilag tamogatott nyugdijas turisztikai programjainak es hogy hogyan csinalt ebbol egy sved uzletember Vidratszeg mellett 16000 euro befektetessel evi 30-40.000 euros profitot... Tovab nem reszleteznem, mert ez mar egy uzleti terv resze...
Ami meg a befektetes megteriteset illeti, csak egy pelda... Vasarhely kozpontja 4*-os szalloda 6 milla bankkolcson kevesebb min 7 ev alatt megteritve. Maximalis eves atlagfoglaltsag 2007 - 72.8% (2010 - csak 59%)
Es meg annyit hogy az osszjovedelem csak 65%-a volt elszallasolas. A tobbi 35% vendeglo, bar, minibar, SPA, laundry, stb... Es ugyebar azt nem is kell rezsletezzem hogy ott miert nem volt golfpalya sem... ami ismet +jovedelem.
28.
Phoenix
2012.01.10., kedd [23:07]
@kopi, teljes igazsag amit irt. @zu: az az erzesem az erintett reteget nem erdekli h a lakossag mit tud meg es mi a velemenye, soha nem ez volt a cel. Ha 1 olyan nagymerteku, onzetlen befektetest tud valaki felhozni, amiben a palyazatiro vagy a befektetoket hozo szemely, intezmeny nem tudott maga utan folenyes anyagi nyereseget, akkor lehet errol vitazni. Sajnos a szeker ujra meg fogja kerulni a lovakat, ahogy mar sok esetben megtette.
27.
zu
2012.01.10., kedd [22:37]
100%ban igazad van kopi,sajnos ezt az ott lakok fe sem tudjak fogni////
26.
kopi
2012.01.10., kedd [22:25]
Kedves Emerico!
tisztelem kiváló közgazdasági és turisztikai tanulmányaidat és hatalmas munkatapasztalatodat, bár ennek mélységéről nem vagyok meggyőződve
nem szerencsés hiányos a történelmi és közgazdasági ismeretekkel észt osztani, mert nagyon leminősít, de téged ez valószínűleg nem zavar
történelem: akinek nincs múltja, nincs jövője ezt mondhatnám máképpen is aki megtagadja múltját nincs jövője, mindig a múltból építkezik a jövő, nem pedig fordítva, tehát ezért szerencsés tudni, hogy mivolt régen, nem siránkozásból és földhözragadtságból
közgazdaságtan: egy ilyen projekthez kell egy épkézláb üzleti terv – akárhogy meresztem az agyam a 11 milliós euros beruházás, emberi léptékkel számított megtérülése (ez nálam 15 év, de van aki 10-el számol) nem jön össze. Javaslom utána nézni, hogy egy 4 csillagos szálloda, 1 hetes golfbérlettel mibe kerül a világ olyan részén ahol már van ilyen – ehhez csak internet és 10 perc kutakodás kell. Utána már csak egy kis matematika kell, hogy kiszámoljuk hány fő, hány éjszakát kell itt eltöltsön, 100%-s haszonkulcs mellett, hogy az üzlet megtérüljön (ehhez elegendő egy 4. osztályos matematika és némi székely józan ész). Azon gondolkodtál-e el közgazdász-turisztikai tudású Emerico, hogy mit tudunk a golfozóknak felajánlani még más 4 csillagos programként, mert csak a golfért nem fognak ide jönni tömegestől a világ másik végéről?
elárulom, hogy ilyen feltételekkel miért érdekes mégis „francia barátunknak” ez a történet: román állam, vagy a szentimrei közbirtokosság területének elzálogosításával fel vesz a banktól 11 millió eurot, a kivitelezők felét nem fizeti ki (ez úgy kb 5,5 millió eurot jelent), elpereskedik 2-3 évet, majd amikor már nincs tovább bedobja a törülközőt és lelép a pénzzel ami már régen el van tüntetve, a terület a kócerájjal – az adósság fejébe - átszáll a román államra vagy egy bankra, aki ezt meghirdeti eladásra és bagóért eladja a „kalugaroknak” csak, hogy kapjon a valamit, akik majd 4 csillagos kolostort csinálnak belőle.
na hol a közgazdaságtan? itt!!!! a „francia barátunk” 0 pénzzel, 2-3 év alatt keresett 5,5 millió eurot a szentimreiek hátán és még ráadásként itt hagyott egy golfparadicsomot, ami hirtelen átalakult kolostorrá 30 pópával! ez mekkora haszonkulcs? biztosan a világon ilyen eset még nem történt!!!
na ki itt a hülye, ki siránkozik?
25.
Egy vargyasi
2012.01.10., kedd [22:19]
Ugy latom nalotok is megoldodik a munka nelkuliseg,mivel szazak fognak ott is dolgozni akarcsak nalunk,Igaz az elkovetkezo 10 evben ezek az emberek utan biztos nem kell adot fizessen a valalkozo.
24.
lbe
2012.01.10., kedd [22:12]
Igyekezzetek szentemreiek,mert hanem Vargyason fogjak az elso Europai golf bajnoksagot megrendezni es ti elestek a nemzetkozi golf szovetseg tamogatasatol.
23.
Ketkedo
2012.01.10., kedd [21:12]
Olvasom,hogy Vargyason(Erdovidek) 27 lyuku golfparadicsom epul,es attol tartok,hogy a szentimrei nehogy 1lyuku legyen,Uram bocsa":segglyuku!
22.
kopi
2012.01.10., kedd [20:57]
arra gondolt-e valaki, hogy ha ezen "komoly francia" üzlet nem indul úgy be ahogy elképzelik, - de ez a kóceráj elkészült - mi lesz a kóceráj sorsa?

mert a történet itt kezd igazán érdekessé válni!

na innentől fog a székely szeme kiguvadni!!!
ami innentől kezdve fog történni az kemény lesz!!!!

lesz itt Cserehát2, de lesz itt még Marosfő2 is
21.
Egy vargyasi
2012.01.10., kedd [20:45]
Szentimrei vezetok kerdezzetek meg minket nalunk,hogy mukodik a golf palya hisz helikopter leszallo is volt tervezve es csupa kulfoldi versenyzok volta beharangozva az most a juhok legelnek rajta.
20.
anonim 321
2012.01.10., kedd [19:59]
Micsoda gondokkal küzdünk! ... Miért kell ennyire aggodni, hogy mennyi pénzt fektet be egy üzletbe egy francia, vagy, hogy nyereséges lesz-e neki? Hát Isten segélje, az ő pénze bánja, nem a miénk! Ha jól fog menni, az itt aggodalmaskodók rögtön telket fognak keresni a környéken, hogy szálláshelyeket épitsenek rá, aztán vigyorogva dicsérjék magukat , hogy milyen jó üzleti érzékük van!
19.
Phoenix
2012.01.10., kedd [18:16]
Kedves "szkeptikus", egyetertek azzal amit mondott es tovabbviszem: az a teljesen mas amirol szo van az meg is lett emltve a cikkben, 13 millio euro. Gyors anyagi haszon, zero fenntarthatosag. Lehet h szamokban es grafikonokkal sok szakerto nagyszeruen vazolni tudja h mennyire rentabilis ez a tortenet, de legyunk mar realistak. Szentimre es Szentkiraly kozott milyen eghajlati viszonyok vannak? vagy a franciak 10 honapos nyarat is hoznak nekunk? a golf resze legjobb adminiszracioval es managementtel is max 3-4 honapot tud mukodni egy evben. Vagy fel lesz veve 50 szentimerei aki disznoperzselovel olvasztja a havat a dusgazdag britt golfosok labdaja elott? Persze aki direkt modon erintett a temaban az a falat is le fogja kaparni es az osszes letezo es nemlezeo szalat megmozgatja h megepuljon a dolog, mert hat megis szep penz ez, nem ketes. Itt a realitas es a profitorientaltsag kozotti egyensuly elveszteserol van szo es neha elfogultak vagyunk. Penz az penz, ha franciatol jon ha japantol. A szajkaratetol a produktivitasig rogos az ut....
18.
szkeptikus
2012.01.10., kedd [15:43]
Szo nincs arrol hogy a szekelyek kezebe nem lehet uj szerszamot adni, uj sportal megismertetni, sot, szerintem meg a szekelyekrol sincs szo, azt a nehany embert leszamitva akit esetleg majd alkalmaznak. Itt arrol van szo hogy ez a millio euros befektetes nem rentabilis. Nem eleg ha megvan a letesitmeny, kell fizetni a bert, a szemelyzetet, a komplexum, hotel karbantartasat, medence futeset stb. Meg hatalmas arak mellett es allando telthazas buli mellett is nehez ezt elkepzelni. Komolyan gondolja valaki hogy hetente 50 amerikai, francia, nemet,stb gazdag uzletember fog Szentimren golfozgatni? Szamoljon csak valaki utana havi mennyi jovedelme kell legyen a komplexumnak ahhoz hogy mondjuk 10 even belul megteruljon a befektetes, azt hiszem meg fogunk lepodni. Itt teljesen masrol van szo, van ott meg valami ami nincs megmondva.
17.
anonim 321
2012.01.10., kedd [14:53]
Sokak szerint, a székely csak az eke szarvát tudja fogni, a bicskája "nyelit" és néha a hokibotot! De ezek közül egyiket sem hozta magával a születésekor, csak később tanulta meg! Nem kell azon siránkozni, hogy ki fog menni golfozni, majd kialakul az magátol, ha valakinek egy évben egyszer lesz lehetősége, vagy pénze az akkor fogja kiprobálni! Szeredában sem volt egy tömegsport a boowling és mégis szépen tele van, sőt csapat is alakult, ez sem a székelyek sportja pedig! A tehén és állat-tartók, pedig mostanság úgy is ott legeltetnek ahol akarnak, tehát ebből a szempontból sincs alapja, hogy ne lenne golf pálya! Aztán az állattartás "európai-normái" pedig jócskán megtizedeli az állattartók számát, és egy pár év mulva csak burján lenne ezen a területen! Tehát sok sikert!
16.
egy ertelemes ember felfogasa
2012.01.10., kedd [14:18]
ebredjetek mar fel ezt ti sem hihetitek el hogy ez a valosag ez csak egy szep alom ami soha nem valosulhat meg de ennek a helynek az erteke felbecsulhetetlen es megfizethetetlen pont egy egyszeru ember mehetne el golfozni mikor meg elni is alig van lehetoseg meg a golf utot sem tudjuk megfogni mirol almodoztok ez egy szep mese ami soha nem fog megvalosulni
15.
emeriko
2012.01.10., kedd [13:09]
mert... mivel nem ertesz egyet? kivancsi volnek az allaspontodra... Elore is koszi

Ja es egy megjegyzes, igaz hogy nem tudok semmivel tobbet a dologrol, mint amit a cikk ir, es persze ami a mult evi cikkben volt. Ha te tobb infoval rendelkezel... be my guest ahogy angolul mondanak
14.
z.
2012.01.10., kedd [11:29]
Amen! :)
13.
zero barat
2012.01.10., kedd [11:18]
erre mondják románul hogy paralel total
12.
L.
2012.01.10., kedd [10:22]
Detto!! Igazat szolsz, egyetertek veled.
11.
emeriko
2012.01.10., kedd [10:06]
Komolyan mondom... toletek megall az esz... igazi besza-behu... :))

Csak olvasom a hozzaszolasokat es nem jon hogy higgyek a szememnek... Meg mindig trianont osztjatok... nem semmi...

Ahelyett kicsit korulneznetek, egyszer vegre nem visszafele tekintenetek hanem elore. Huzzatok mar ki a fejeteket a seggetekbol es gondoljatok vegre a jovore is. En egesz eletemben turisztikai kozgazdasagot es menedzsmentet tanultam es dolgoztam is egy jo par evet a szakmaban ahhoz hogy tudjam hogy mire volna kepes egy ehhez hasonlo letesitmeny. Megfelelo iranyitassal tobbre lehetne vinni mint azt sokan gondolnak es szerintem ezt latja a francia foszer is. Amugy meg nem arra kell gondolni hogy a sok sotet-agyu csikkornyeki benszulott mit engedhet meg maganak, vagy mit nem... Nem nektek epul. Sokkal inkabb a kulfoldi tehetosebb embereknek...
Az a legnagyobb gond hogy nem birjatok felfogni a videkfejlesztesi lehetosegeket... pontosan ugy viselkedtek mint Liviu Rebreanu Ion-ja... Turjatok a foldet es sirankoztok hogy nem lesz ahol a tehen legeljen...

Amugy meg trianonra visszaterve, vegyetek mar eszre hogy az onsajnalkozasbol semmi jo nem szarmazik. Csak belenevelitek a gyerekekbe is a hulyesegeket, hogy majd mikor felnonek, ok is sajnalkozhassanak... ugyanabba a nyomorusagos tarsadalomba amibe most mi "elunk".
Szerintem ha megkerdezitek a francia foszert, azt sem fogja tudni hogy mi az a TRIANON.
10.
hujjhujjhajra
2012.01.10., kedd [09:19]
Na ezt jol jon, mert pontosan ilyen "elofeltetelek" mellett indul valahol Barot kornyeken is egy ilyen forma golfparadicsom es akkor legalabb lessz konkurencia :)))))))
9.
Csikszentsimonert aggodo
2012.01.10., kedd [09:00]
Nagyon vigyazzon a Szentsimoni kozosseg, mert, a Cserehat mintajara megint epul egy ortodox kolostor. Nem szabad engedni semmilyenfele epitkezest. Miert nem eleg a tamogatas amit kapnak a legelore? Kene tanuljunk a hibainkbol.

Csikszentsimonert aggodo
8.
medve2
2012.01.10., kedd [05:16]
remélem nem ment el az esze a szentimreieknek. ekkora területen egy fél falu teheneit lehet eltartani, és amíg az eu létezik, évente kapják a mezőgazdasági támogatásokat. a golfpályások feltúrják a helyet és pár év, maximum évtized múlva bebukik az egész. A lakosság jövedelme minimális lesz, és cserébe kapnak egy monstrumot, ami elriasztja a normálisabb turistaréteget.
7.
kopi
2012.01.09., hétfő [23:18]
Kiváló!

Romániába még nem hallottam ilyen színvonalú "kalugar" kolostorról, de itt az ideje, hogy legyen.

Az már csak a sors fricskája, hogy ezt a trianoni francia "barátaink" építetteik székelyekkel, Székelyföldön.

Remélem akik ezt megszavazták megérik ennek beteljesülését.
6.
utazmar v
2012.01.09., hétfő [23:02]
Hajra Szentimre !
5.
naív vagy buta
2012.01.09., hétfő [22:43]
magyarországon sem nyereséges egy golfpálya sem, pont szentimrén fognak befektetni 13 millió eurót, és pont egy ilyen francia üzletember aki történetesen üres zsebbel jött és most várják az előszerződésre, hi, hi, hi - sajnos ilyen emberek iranyítják a falvakat és a közbirtokosságokat
4.
csőcselék
2012.01.09., hétfő [22:27]
nacionalista......
-trianont elfejtetted
3.
nacionalista
2012.01.09., hétfő [20:39]
Kár fanyalogni szerintem jo hir.
2.
Nemtom
2012.01.09., hétfő [20:07]
A vilag tele van szabadidos komplexumokkal,azokat sem tudjak megtolteni vendegekkel,ugyan kinek csinalnak,kik jonnenek Szentimrere!?
1.
melegházi golfparadicsom
2012.01.09., hétfő [19:16]
szép mese meglesz a paradicsom is csak a melegházban
Hozzászólások34