Székelyhon.ro
2012. május 23., szerda; Ma Dezső napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

Akiknek nem kell magyar állampolgárság

Both Ildikó | 2011.01.11. [10:34] | Utolsó módosítás: 2011.02.07. [12:05]

Tömegesen érkeznek az érdeklődők a sepsiszentgyörgyi demokráciaközpontba, idősek és fiatalok szorongatják a dédapa munkakönyvét, születési bizonyítványát vagy katonakönyvét. Legtöbbjük boldog megnyugvással veszi tudomásul, hogy végre tényleg magyar állampolgárok lehetünk, bárhol is éljünk a világon. Van azonban olyan ember is, aki úgymond nem enged a negyvennyolcból, él még benne 2004 december ötödikének a megaláztatása, úgy gondolja, az állampolgárság megadása csupán politikai fogás, és nem a népakarat diktálta.

both_ildiko_01Az ellenzékből vált kormányzati erő mégis elhozta az erdélyi magyaroknak az állampolgárságot, és igyekszik elősegíteni az autonómiát is. Jóllehet pár évvel ezelőtt ugyanez az erő volt az, amely a Bencsik András-féle Demokrata című lap hasábjain prominens vezéralakokat megszólaltatva prognosztizálta, hogy a román EU-csatlakozás megszavazása Székelyföld autonómiája nélkül magyar vétót fog eredményezni. Mondhatni, hogy a narancsingesek kezében volt az autonómia, ők mégis egyöntetűen szavaztak igennel a csatlakozásra, tehát Bencsik úr saját klientúrája felett mondott ítéletet. Ettől eltekintve azonban valóban fontos előrelépés történt a kettős állampolgárság ügyében.

Az elmúlt években a különböző politikai alakulatok állásfoglalása mellett az emberek is sokféleképpen látták a kettős állampolgárság ügyét. Hat év távlatából sem értem igazából, hogyan lehet megvezetni egy épeszű társadalmat, elhitetni vele különböző képtelenségeket. Ezért valahol megértem azokat, akik még mindig felháborodva gondolnak 2004 decemberére, ugyanakkor hiszem, vallom és látom, hogy a 15 milliós magyarság legfontosabb kérdései egy centralizált helyen – Budapesten – dőlnek, avagy sikkadnak el, mind a magyarellenes atrocitások, mind akár az autonómia kérdése.

Én úgy gondolom – és ezt javaslom mindenkinek, a sérelmek ellenére is –, hogy mivel a 386 magyarországi honatya nagy része megegyezésre jutott abban, hogy vagyok-e annyira magyar, mint voltak őseim, és megteremtették rá a nemzetközi jogi normáknak megfelelően a lehetőséget, hogy a közös nyelven, kultúrán, történelmen túl jogi alapok is összekössenek bennünket, én félreteszem a hat évvel ezelőtti elkeseredésem szülte elutasító büszkeségemet, és felveszem a magyar állampolgárságot. Így az útlevélen a címerpajzs tetején a szent korona számomra elmondhatatlanul kedvesebb lesz a sasnál. Azt gondolom, mindannyiunk számára kedvesebb lesz.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások87
87.
Hívő
2011.02.12., szombat [20:09]
Mindenkinek jogában áll haragudni de csak méltósággal, akinek füle van hallja meg!
86.
Marosszéki
2011.01.19., szerda [20:33]
85. Anonim
Akárki tette, szégyellhetné magát tudatlansága vagy/és gonoszsága miatt.
85.
Anonim
2011.01.19., szerda [18:19]
84. Marosszéki
családunk egyik ága mezőbándi illetőségű, és Kucsván vezetéknevű. Hányszor lerománoztak, amikor meghallották ezt a nevet!
84.
Marosszéki
2011.01.19., szerda [18:15]
Nem minden alap nélkül, 83.Anonim. Például a székelyek hagyománytisztelet terén kiemelkednek. Erről elismerően szoktak szólni mások is, a nem székelymagyarok is.
Vidéken a hagyományok, szokások jobban megőrződnek, a vallási kötődés, a rokoni kapcsolatok erősebbek, az erkölcs tisztább, az egymásrautaltságból eredő szolidaritás inkább jellemzi a vidéki közösségeket. A székelység pedig alapvetően vidéki társadalom. Falvak, kisvárosok alkotják Székelyföldet, Marosvásárhelyt leszámitva (Vásárhelyiként mondom és elismerem, hogy jól látszik is a különbség a jelenben is székelyfüld vidéki és nagyvárosi régiója között ezen a téren).
Ez viszont, hogy a székely olyan, mint a magyar, csak még annál es jobb! nem más nemzet ellen van, na. Hát nem egy nemzet vagyunk?!
83.
Anonim
2011.01.19., szerda [16:18]
"A sovinizmusban a nemzeti felsőbbrendűség eszméje dominál," .: hányszor hallottam, hogy a székely olyan, mint a magyar, csak még annál es jobb!
82.
Marosszéki
2011.01.19., szerda [15:25]
Akkor 79. Anonim, te valószínűleg nem tudod, mit jelent nacionalista. Én sem szeretem használni ezt a szót, egyrészt mert idegen eredetű, másrészt mert mai feje tetejére állitott világunkban, amikor minden más, mint aminek mondják, sőt mint aminek látszik , amikor már annyira kiforgatták, lejáratták a szavak értelmét, gyakran nem megfelelő értelemben használják ezt a szót sem, más jelentést tulajdonítanak neki, mint amit valójában jelent. Jobb is ha a nemzeti vagy a hazafi szót használjuk helyette.
De ez is egy jó alkalom legalább a tisztázására.
A nacionalizmus a nemzeti azonosságtudat meglétét, a közös nyelv és közös szokások tiszteletét és szeretetét, a nemzeti történelem, a nemzeti kultúra értékeinek elismerését és az ezekhez való ragaszkodást, a nemzethez tartozókkal való közösségvállalást, szolidaritást jelenti. Ebben az esetben a nacionalizmus patriotizmust jelent. Tehát nem más mint tiszta hazaszeretet, a saját nemzet előnyben részesítése más nemzetekkel szemben, ám mások megsértésének igénye nélkül. A nacionalizmus legfontosabb jellemvonása a nemzet fogalmának előtérbe helyezése, az a nézet, hogy a nemzeti azonosság az emberi élet alapvető értéke.
A nacionalizmus elfajult formája, amikor átmegy a más népeket, nemzeteket lebecsülő, azok ellen gyűlöletet szító formába, a sovinizmus. A sovinizmusban a nemzeti felsőbbrendűség eszméje dominál, összekapcsolódva a másik nemzet lekicsinylésével, esetenkénti megsemmisítésének szándékával.
A kommunizmus a nacionalizmust az utóbbi felfogással tárgyalta, kizárólag pejoratív jelentést tulajdonított neki, és üldözendőnek tartotta. Ennek következménye a nemzeti értékek elfelejtése, lebecsülése lett, ami hiteltelenné tette a hazafias nevelést, identifikációs zavarokat okozott, nemzeti nihilizmushoz, vagy éppen gyűlölet hordozó sovinizmushoz vezetett.
A nacionalizmus szemben áll a klasszikus marxizmus internacionalizmusával (nemzetek fölöttiség), valamint a kozmopolitizmussal (elavult dolog a nemzet).

Én meggyőződéses nacionalista vagyok és elfogadom és még tisztelem is a román vagy a tót nacionalistákat. Nekem csupán a román soviniszták az ellenségeim.
81.
Tónibácsi
2011.01.19., szerda [14:28]
Tisztelt, Bendeguz54.,
A téma, amit a Székelyföld kínál nékünk, olvasóknak, és ha az vitára érdemes, meg ha, az időd engedi, kérlek Írjál.
Jó olvasni a soraidat.
Szép napot kívánok, Dunántúlról, tónibácsi.
80.
Bendeguz54
2011.01.19., szerda [12:53]
Kedves Barátom! Te csak játszol a szavakkal, pedig azoknak súlyuk van! Az egészséges nacionalizmust kiölték a Kárpát medence népeiből, de a szoci blokk országainak népeiből 1918 - tól módszeresen és szisztematikusan. Az izmusoktól egyébként is hülyét kapok és ideges leszek, DE! arra azért mindig büszke voltam, hogy mire iskolás lettem megtanultam a Himnuszt, mert a vasárnapi mise után közösen énekeltük. Ismerem Nemzetem történelmét, irodalmát, nyelvét, kultúráját, törvényeit. Alamizsnát soha nem kértem, de adtam.(ez nem érdem, csak lehetőség mert akkor annyival több volt nekem, a másiknak csak annyi kellett, és jó érzés) De van akinek csak a sz@ros gesztenye kell, mert ő mártirt játszik, mit akarsz bizonyítani?
Minden ellenérték nélkül ajánlják fel, hogy élhetsz az így nyújtott előnyökkel.
"188 éve, 1823. január 22-én írta le Kölcsey Ferenc Himnuszunk szövegét szatmárcsekei magányában. Erkel Ferenc jó húsz esztendővel később zenésítette meg. Gyönyörű költői mű e 64 sor! A tudós irodalomtörténészek azonban nem túl gyakran emlegetik, hogy valójában miért is más ez, mint sok európai ország himnusza. A mi Himnuszunk nem éltet királyt, uralkodót, nem himnusza még Árpádnak sem, az országépítő IV. Bélának úgyszintén nem, de még a diadalt diadalra halmozó Mátyást sem dicsőíti. A mi Himnuszunk az évszázadokon át szorongatott, kétségbeesett nép imádsága a mi megtartó Istenünkhöz. Tehát, hogy ez egy KÖZBENJÁRÓ IMÁDSÁG: Isten, áldd meg a magyart! A Himnusz megírásának napját, január 22-ét 1989 óta a Magyar Kultúra Napjának mondjuk ugyan - ám a magyar művészetek, a kultúra a szemünk előtt silányul el vagy hever romokban.
Ez az állapot kiállásra, kitartásra - s ha kell, kiáltásra - kell, hogy kényszerítsen minden jóérzésű, gondolkodó embert, a magyar értelmiséget pedig kötelezően. Mert látható módon megszűnt a tudás, a kultúra, az ifjúság oktatása és az istenhit közötti sok évszázados, megbonthatatlan egység. Ez, amit mondok, nem vallási, és még kevésbé templomi kérdés, ez az egészséges nacionalizmus!
Amíg nem volt Kölcsey Himnusza, addig is volt a magyarságnak összetartó, kollektív imádsága, a nép ajkán őrzött énekekkel. Nem minden időszakban, nem mindig azonos belső erővel, hiszen pl. az elmúlt század diktatúrái / 1919-re gondolok és az 55 évig tartó magyar bolsevizmusra / tűzzel-vassal irtottak mindent, ami nem a parancsszó ideológiája szerint született. De mondom: voltak a nép ajkán őrzött énekek, pl. a Boldogasszony Anyánk, a Csíksomlyói Szűz Mária (A székelyek régi nemzeti imádsága), később a Székely Himnusz / ne hagyd elveszni Erdélyt, Istenünk /, a reformátusok 90-ik zsoltára: "Tebenned bíztunk eleitől fogva", vagy az evangélikusok "Erős vár a mi Istenünk" kezdetű Luther éneke. Tehát mindig az Isten segítségét, áldását kértük harcaink, elcsüggedésünk, elnyomatásaink nehéz éveiben, vagy balsors tépte évtizedeink alatt."
És ettől jó a gesztenye, ez egy közös remény!
79.
Anonim
2011.01.19., szerda [11:12]
77. Marosszéki
"Szerencsére vannak még nacionalisták"

- kinek a szerencséjére? mert én bizony nem csípem sem a magyar, sem a székely, sem a szerb, sem az albán, sem a zsidó, sem az arab, sem a román, sem a szlovák, sem a lengyel, sem az ukrán, sem a német nazionalistákat.
78.
roko
2011.01.19., szerda [10:51]
Kedves mindenki,
Amikor előszőr elolvastam a cikket szinte sejtettem, hogy nagy lesz az utóhangja.
Pedig azt mondtam hogy a témát lezárom de.....
Azoknak akik elfogadják az állampolgárságot:
- természetes dolog hogy minden magyar éljen vele
- inkább mi és nem Pákó fajták ugrándozzanak magyar útlevéllel
- visszaadják azt amitől jogtalanul megfosztottak
Azoknak akik visszautasitják:
- gondolják jól át - a székelyek nem magyarok? - mert akkor nyert ügyük van a román nacionalistáknak
- nem kér a magyar állam cserébe semmit
- nem kötelező
- hol a nemzeti hovatartozás érzése
- a rosszúl értelmezett, túlfűtött lokál patriótizmus nem tesz senkinak kenyeret az asztalára,
- egyre több anyaországi magyar másképpen kezd érezni velünk szemben, még akkor is ha sokan lerománoznak, de ez elmegy a fülem mellett
Es itt a nevem is .... nem vagyok anonim és vállalom az irottakat:
Tisztelettel, Kocsis Róbert.... és bocsánat ha valakit megsértettem soraimmal
77.
Marosszéki
2011.01.19., szerda [10:21]
Bendegún54-nek márpedig igaza van.
Ezek az emberek pedig elbeszélnek mellettünk. Nagy a zavar a fejekben, na. Ezért tudnak olyanok az erdélyi magyarság vezetői lenni mint Markó és társai. És Csonkahonban is hasonló a helyzet, és minden elszakitott országrészben. 45 évi bolsevik és az azt követő 20 évi liberális tudatpusztitásnak ez az eredménye.
Szerencsére vannak még nacionalisták, hazafiak a gúnyhatárok minden oldalán, akik egységes egy magyar nemzetben gondolkodnak, nem pedig csak elnemzetietlenedett, agymosott vagy pedig magukat ugyan nagy magyarnak tartó, de népcsoportjukat az összes többi magyar népcsoportnál különbnek és csak a maguk népcsoportjának érdekeit szem előtt tartók a Kárpát-medencében!
76.
kkk
2011.01.19., szerda [09:18]
Kedves Bendegúz54!
Annak amit írtál nagyrészt igaz. Ezt én is így gondolom, csak nem hangoztatom. Nekem és még sok székelynek már rég kinyjlt a szemünk. Megfontoljuk és meggondoljuk, hogy hogyan is cselekszünk. Nem kapkodunk el dolgokat és kimondjuk amit gondolunk.
75.
Bendeguz54
2011.01.19., szerda [09:12]
Kedves Anonim! Örülök, hogy csak ennyi problémád van, -ez egy klasszikus vicc, hogy dugd...
Közel hatvan éve, amire emlékszem, mindig ezt hallottam, ha valaki sértődött volt, vagy nem Ő jutott csak és kizárólag minden előnyhöz, és lehetőséghez. Annak ellenére örülök, hogy így döntött a kormány, mindenkinek megadnak legalább egy lehetőséget, - hogy ezzel sokan visszaélnek? Mondom ezt azért, mert ha az aki más kultúrkörből érkezik és kérkedik ezzel, vagy megbújik az állampolgárság álarca mögött, és azzal csorbítja a Magyarok tisztességét, talán még az is belefér, mert lásd Neked is más a véleményed, DE nem kötelező! ez csak egy lehetőség. Kb. 40 éve jártam be motorral először Erdélyt, akkor kialakult egy kép bennem, Találkoztam sok kedves életerős Emberrel, akiknek voltak céljaik.(egyforma esélyekkel indultunk) Most is ugyan olyan gyarmati sorban élünk, mint akkor, csak az irány és az arány más. Akkor is arra törekedtek, hogy ne lássunk a kártyájukba, és a kisemberek egymással legyenek elfoglalva, azért küldték ide tgm .et, hogy majd ő megmondja nekem, hogy mi a jó, és ne akarjak többet, mert csak ennyi jár, vagy jut, pedig az ő hátsója volt csupasz. Ez csak azért érdekes, mert elv barátai közül 2007-ben a szoci alelnökről kiderült a parlamentben, hogy nem ismeri a Himnuszt, belesült. Na nem ez a gesztenye! Az egy lehetőség, amit ajándékba adnak, amivel lehet élni és visszaélni.
Csupasz itt is a többség hátsója, ezért a gesztenyét valami másra kéne használni!
74.
Anonim
2011.01.19., szerda [07:21]
Barátom, ilyen gesztenyét nem látsz még egyszer, ezt el is érheted és nem süti meg a kezed! - kikapartuk Neked!

Köszönet és hála 73. Bendegúz54, hogy kikapartad nekem, de dugd fel magadnak a gesztenyédet.
73.
Bendegúz54
2011.01.19., szerda [00:29]
@kkk:
Kedves Barátaim! Csak ámulok és bámulok, nem értem a diskurzust. Na nem azért, mert oly értetlen volnék, csak végig hallgattam pro és kontra a népszavazás előtt elhangzott vitákat, érveket, és reménykedtem a józan ész győzelmébe. Akkor győzött a népszavazásban a többségi igen! -ez azt jelentette, hogy a szavazáson résztvevők többsége a Magyar állampolgárság megadása mellett döntött! -ezt nem szabad elfelejteni! Én is ebbe a csoportba tartozom. Az már csak a törvényi anomália, hogy az eredmény érvénytelen volt, mert a komcsik sikeresen megzsarolták a sok mosott agyút akik nem vettek részt a szavazáson. Itt abba is hagyhatnám, ha egy öreg Barátom az eredmény kihirdetése után, gyurcsány sátáni vihogásától kapott volna szívinfarktust, és elhunyt. Csak ekkor gondoltam bele, hogy nagyszüleim és az ők őseik miért harcoltak /apai nagyapám Székely, nagyanyám felvidéki, anyai nagyanyám erdélyi nagyapám felvidéki/. Felelős hivatalokat vállaltak 1900-ban mint ahogy az Ő szülei és nagyszülei is. Az Ő pénzükből adójukból, szorgalmukból épült a Magyarország, és ezért tett az ott élő magukat magyarnak valló többség, vagy ha úgy jobb 15 millió Magyar Ember. A komcsiknak ez nem tetszett és ezért kiáltottak "23 millió román munkavállalót, hogy elveszik majd a munkahelyeket". És láss csodát azok az Erdélyiek akik szorgos munkával vagy gyors nyelvcsapásokkal (tgm) letelepedtek KISHAZÁNKBAN nyilatkoztak nagyon furán. A leganakronisztikusabb vélemény ezektől az emberektől származott, ők kiabáltak románokról, és ők féltették legjobban az egzisztenciájukat! - ha nem saját fülemmel hallom el sem hiszem. Persze lehet mindent a politikusokra fogni, csak azt visítozni, hogy itt, ott mindenki lop, - kikérem magamnak a saját és Barátaim nevében.
Szerencsére többen vannak a józanul gondolkodók a Kárpát medencében, akik hisznek az összefogás erejében, a kétkedőknek meg az a dolguk, hogy kételkedjenek, csak ennyi örömük legyen. Aki a felkínált baráti jobbot visszautasítja azt sajnálom, lehet durcáskodni, de úgy érzem a mai korban ennek nincs helye. Vagy azt várják, hogy mint 1920 -ban erőszakkal elvették az Magyar állampolgárságot, azt most is úgy kell visszakapni, az perverz! -vagy máshol is "bozgor" lesz! Más országok polgárai büszkén viselik nemzeti jelvényeiket, csak mi Magyarok szégyenkezzünk nacionalizmusunk miatt? Barátom ha nekem nem hiszel nyisd ki a szemed, nézz szét, mert ilyen gesztenyét nem látsz még egyszer, ezt el is érheted és nem süti meg a kezed! - kikapartuk Neked!
72.
kkk
2011.01.18., kedd [21:05]
Kedves Újkenyér!
Igazán nem értem a felháborodásodat. Én csak a véleményeimet szoktam mondani. Nem vádaskodok, senkit nem akarok megbántani. Azt hogy egy kalap alá veszem a magyar nemzetet(?! ha annak lehet nevezni) az csak rám tartozik és ezért senki nem szólhat meg engem. A népszavazás eredményén nem lehet változtatni, de lehetett volna. Emlékezzünk vissza a népszavazást megelőző napokra amikor a DUNA TV és más adók is hangoztatták a a Népszavazás fontosságát. Ott nem csak Gyurcsányék voltak azok akik megszólaltak, hanem ott volt a FIDESZ, RMDSZ, Tőkés László és más országok magyar ajkú képviselői. Jól emlékszem azokra a félszólalásokra. Magyar Köztársaság magyarjai hallották mindkét fél szónoklatait és az szerint döntöttek. Ennek meg is lett az eredménye!! Sokan elfelejtik ( vagy lehet hogy nem?!)hogy a magyarok alacsonyabb rendűek mint a székelyek, hogy a magyar nemzet a székelység egy részéből alakult ki!! Olvassunk egy kis történelmet és akkor mindenki megértheti mindannyiunk felháborodását akik nem igényeljük az Állampolgárságot. Az országos népszavazáskor pedig nem románnak vallottam magamat és az elkövetkező népszavazáskor székelynek fogom vallani magamat. A vezetőinkről sokat nincs amit beszéljünk, mert ők rendszeresen bizonyítják hogy nem politikusoknak valók. Még egyszer mondom , nem támadok senkit, nem hajtom az ellenségeim malmára a vizet. Csak a véleményeimet mondom. Mindenki azt tesz amit a szíve diktál. Számomra a magyar Állampolgárság nem jelent nagy dolgot .A politikusok nem adnak jó szívből valamit, azért cserében kérnek dolgokat. Egy mondatod viszont tetszett, éspedig "Inkább keressünk és ragadjunk meg minden szálat, ami összeköt."
71.
Kovacs-Szabo Levente
2011.01.18., kedd [20:43]
En nem sertegetek senkit. Mindenki cselekedjen ugy, ahogy akar es ahogy a lelkiismerete diktalja. En csak annyit mondtam, hogy nekem nincs szuksegem egy darab papirra ide oda hajlo politikusok reszerol ahhoz, hogy tudjam azt, hogy magyar vagyok. Es annak az illetonek, aki azt irta, hogy mas szemmel neznek, ha nem nem azt mondod, hogy Erdelybol (Romaniabol) vagy, hanem magyar allampolgar vagy, uzenem azt, hogy kozel 4 eve osszejartam fel Europat es nem tapasztaltam azt, hogy abbol hatranyom lett volna, hogy azt mondtam, hogy Erdelybol szarmazom. Az alatt pedig, hogy szazszor inkabb vagyok bozgor itthon, mint az anyaorszagban roman es erre buszke is vagyok, azt ertettem, hogy nekunk van mire buszkek lennunk, hiszen ennek a videknek koszonheti Europa azt, hogy ma keresztyen Europarol es ezen belul keresztyen Magyarorszagrol beszelunk, es nem muzulman Magyarorszagrol es Europarol - tehat azert vagyok buszke a bozgorsagomra, mert egy tortenelemmel igencsak atitatott videken lakom es lakunk. Ezzel reszemrol a vita es a hozzaszolasok lezarva, foleg, hogy senki, aki hozzaszolt az altalam irottakhoz nem mewri felvallani azt, hogy a teljes, valodi es kereszteleskor kapott vagy a hazassagkoteskor kibovult nevevel szeerepeljen. Marpedig en ugy tanultam es ugy neveltek, hogyha velemenyed van, akkor azt merd is felvallalni. Nevtelenul konnyu hoskodni... Vagy talan nem is vagytok annyira batrak, ha nem a nevtelenseg moge bujtok? Ki-ki dontse el maganak, bar tudom, hogy ezert fogok kapni egy csomo mocskolkodast.
70.
Újkenyér
2011.01.18., kedd [19:24]
@kkk:
Szerintem kkk-nak nincs igaza, hogy igazat ad Kovács-Szabó Leventének, mert kkk is egy kalap alá veszi a Magyar Köztársaság magyarjait. Csiksomlyóra zarándokló igaz nemzettestvért és internacionálét éneklő gyurcsánnyal majálisozó gyomortudatú fogyaztót. Azért is helytelen egyoldalúan leszólni és véglegesen elitélni a magyarországi magyarokat a népszavazás eredménye miatt, mert akkor analóg módon ugyanazt kéne tennie az erdélyországi magyarokkal is. Az erdélyországi magyarok is óriási hibát elkövettek, amikor megszavaztak az országos népszavazáson még a magyarországi népszavazás előtt egy évvel azt, hogy Rpmánia egységes nemzetállam. És ne mondja kedves kkk, hogy nem tudja ez mit jelent. Ez bizony ünmagünk megtagadása. És Trianon óta ilyen nem történt semmilyen formában, hogy az erdélyi magyarság önként elfogadja a román nemzetállami berendezkedést. Úgyhogy ezen is el lehet gondolkodni kedves kkk. Ne mindig a más portáján leljük fel a szemetet hamarább. Előbb a mienken takaritsunk.
Itt is ott is félre voltak vezetve a magyarok a vezetőik által mindkét népszavazáson. De ne támadjuk egymást. Inkább keressünk és ragadjunk meg minden szálat, ami összeköt. Ne hajtsuk az ellenségeink malmára a vizet. Ne vádaskodjunk, ne bántsuk egymást, ne hagyjuk szétesni a nemzetet.
69.
*Csángó*
2011.01.18., kedd [16:37]
Aki magyar annak legyen magyar útlevele is.Aki román vagy isten tudja miféle bitang az ne sértegesse a magyart hanem menjen a FEKETE FÉSZKES FENÉBE!!!!!
Az állampolgárság ügye egyidejüleg tisztulási lehetöség is,most válik a máj a Qkától.Aki nem magyarnak érzi magát az ne is vegye föl, a magyar nemzetnek több bitangra már nincs (van elég így is)szüksége-mindenki döntsön genetikája és erkölcse szerint!ENNYI!!!
68.
székelybetyár
2011.01.18., kedd [14:18]
Az a kérdésem hogy miért nem szégyelled magad az ilyen beszólásaidért? Szerintem te nemhogy magyar nem vagy, de a Székelységtől is nagyon messze állsz. Szerintem te vagy wc tudor talpnyalója! Üdv egy székely felcsíkról!!!
67.
kkk
2011.01.18., kedd [10:55]
Szerintem Kovács-Szabó Leventének igaza van!
66.
Marosszéki
2011.01.18., kedd [00:34]
,,Hat ha te csak attol erzed magad magyarnak magad, kedves baratom, hogy a kezedben van egy semmitmondo papirt, amit barmikor visszavonhatnak, akkor nagyon sajnalom. Magyar attol vagy a velemenyem szerint, hogy annak szulettel.,,
1.NEM ATTÓL ÉRZEM MAGAM MAGYARNAK, HOGY A KEZEMBEN VAN ,,EGY SEMMITMONDÓ,, PAPIR, HANEM ÉPPEN FORDITVA: AZÉRT SZERZEM MEG AZT A ,,SEMMITMONDÓ,, PAPIRT, MERT MAGYARNAK ÉRZEM MAGAM.
2.EGYÉBKÉNT AZ EGYÁLTALÁN NEM SEMMITMONDÓ PAPIR.
3.NEM ATTÓL MAGYAR VALAKI, HOGY ANNAK SZÜLETIK. iSMEREK ÉN OLYAN EMBERT, AKI MAGYARNAK SZÜLETETT ÉS BÜSZKE SZLOVÁK NACIONALISTA, ÉS ISMEREK OLYAN EMBERT, SAJNOS NEM EGYET, AKI MAGYARNAK SZÜLETETT ÉS RÁ
SE LEGYINT, HOGY Ő MAGYAR, AZAZ SEMMIBEN NEM NYILVÁNUL MEG A MAGYARSÁGA. mAGYARNAK NEM ELÉG SZÜLETNI, AZT ,,KONFIRMÁLNI,, IS KELL. MAGYARNAK LENNI NEM ÁLLAPOT, HANEM MAGATARTÁS. (MÁRAI SÁNDOR)
65.
Tónibácsi
2011.01.17., hétfő [22:24]
No, még egyszer, hozzászólok, ha nem bántó. Ha Magyarok vónénk, és ha a technika meg megengedi, már pediglen megengedi, hát akkor, használni kéne a Magyar abc-t, és a Magyar fogalmazást is, akképpen, ahogyan a Székelyhon pennaforgatóik is teszik. Gondolom én.
Bocsánatot kérve, az éppen itt lévő okoskodásomért, jó icakát kívánok, Mindahányatoknak.
64.
Tónibácsi
2011.01.17., hétfő [21:17]
63.Anonim.,
Kedves, ha ottan vónék, hát hun a francba vónék? Hát gyere a francba vélem, ha a békességed velem véled! Várlak, Te Góbé.
63.
Anonim
2011.01.17., hétfő [20:37]
Talan ha Francia orszagban elne akkor a francba hivna ?????
62.
Ifju20
2011.01.17., hétfő [19:55]
Köszönöm szépen a felajánlást Tóni bácsi nagyon rendes tetszik lenni.Na lássa ilyen kellene legyen a magyar-székely összefogás vagy barátság. Szeressük egymást hiszen annak idején egy nemzetröl váltunk le. Mindenki Árpád vezetésével jött be a Kárpát-medencébe 896.körül. Akkor most miért mardossuk egymást...?Testvér népek vagyunk...

"A vér nem válik vizzé"
61.
Tónibácsi
2011.01.17., hétfő [15:58]
58.
Ifju20
Meghívlak, a Családoddal együtt, Magyarba a nyáron. Szívesen látlak benneteket.
Tisztelettel, tónibácsi, Dunántúlról.
60.
Anonim
2011.01.17., hétfő [13:22]
Egyszer volt, hol nem volt, volt, hogy csak évente egyszer mehettünk külföldre, s akkor hova nem vitt bennünk a lábunk, mint messze földekre. Ajándékot is vittünk. Antibiotikumokat, ruhákat, könyveket, kávét, teát... stb.
Szégyeljétek magatokat, hogy állandóan, mióta kifele áll a lábatok nektek is, azóta nem akarjátok a barátságot, s a közös vért!
Engem nem érdekel az a pár, aki itt bújtogat, eddig is ott voltam, ha kellett, s eztán is az igazakkal fogom tartani a kapcsolatot tinálatok.
59.
Anonim
2011.01.17., hétfő [00:12]
Lehetsz magyarállampolgár csak menjél ki közéjük és rögtön azt mondják, hogy román vagy pedig lehet,hogy szebben beszélsz magyarul és nem sváb neved van mint kb a nagy magyarság felének.
58.
Ifju20
2011.01.16., vasárnap [23:36]
Én még nem igényeltem az magyar állampolgárságot de igényelni fogom mihelyt idöpontot kapok. Örülök hogy ezentul ha bárki kérdezi Székelyföldi magyar állampolgárnak vallhatom magam. Én nem akarok áttelepedni itt nöttem fel a Kárpátok bércei között itt vannak a barátaim, itt érzem jol magam és itthonra is tervezem a jövöbeli megélhetésemet a családommal együtt.
Hajrá Székelyföld,hajrá Magyarok!!!

"Aki e szülöföldet szereti a legnehezebb de legszebb emberi sorsot szereti"
57.
Anonim
2011.01.16., vasárnap [23:19]
kedves 56.
Szívemből kívánom, hogy Te és összes leszármazottad megmaradjon ott, ahol élsz, azzal a honszeretettel, amely a hozzászólásodból kisugárzik
Tisztelettel: Anonim 7
56.
válasz anonim 7nek
2011.01.16., vasárnap [22:55]
anonim 7 nem értek veled egyet miért fogynának el a gyergyoi falvakbol az emberek...amikor egyes falvakban a népesség még stabil...és miért kellene Udvarhelyre költözni??? én szeretem Gyergyót....
55.
Tónibácsi
2011.01.16., vasárnap [12:46]
Bocsásson meg a helytelen megszólításért.
Természetesen, Ildikó.
Kézcsók.
54.
Tónibácsi
2011.01.16., vasárnap [12:08]
Tisztelt Anikó, teljes mértékben egyetértek a cikkében foglaltakkal.
A 2004. december 5.-e kapcsán, jogosnak tartom, a máig tartó ítéletüket, de itt nálunk, legalább olyan nagy a szégyenérzet bennünk. A Parlament egyöntetű elfogadása a Magyar állampolgárság meggyorsítására azért egy kis kiigazítást érdemel. A szégyenteljes dec. 5.-e fő alakja, Gyurcsány Ferenc nemmel szavazott, most is.
Azért azt is látniuk kell, hogy az állampolgárság igénylése Erdélyben egyszerűbb, mint az északi szomszédunknál, Szlovákiában, hiszen tudják. Ezt csak azért említem, mert Románia is megértette a lényegét.
Az autonómia kérdését, amit Bencsik annak idején borítékolt, hát azért nem olyan egyszerű. Ahhoz kell a Székelység összefogása, kell, Románia politikai belátása,(fejlődése), és kell Magyarország politikai stabil helyzete is.
Hát ezekhez kívánok erőt, kitartást, és összefogást.
Tiszteletem, tónibácsi, Dunántúlról.
53.
Anonim
2011.01.16., vasárnap [10:57]
Szerintem meg, minimum szamárságot beszél az aki mindenféle mondvacsinált hasonlatokkal úgymond politikai magatartásformát sejtet az egyének részéről akkor, amikor bevállalják vagy nem a magyar állampolgárság felvételét. Egyébiránt meg, ezekben az ügyekben csak akkor szabad megszólalni, ha a valóságot mondjuk. Sem hat évvel ezeleőtt sem soha, senki nem vitatta Magyarországon a külhoni magyarok magyar állampolgársághoz való jogát. Sőt az állampolgárság megszerzésének a feltételei is biztosítva voltak. A parlament, a mostani egyhangú döntésével, mindössze csak ezeket a feltételeket könyítette meg. Örvendjünk ennek a döntésnek. De, csak ennyit!
52.
Kovacs-Szabo Levente
2011.01.15., szombat [23:45]
Bocs, de az elobb en is figyelmetlensegbol nevtelnul kuldtem el a hoozaszolast. Az 51-es szamu tehat az ENYEM.
51.
Anonim
2011.01.15., szombat [23:44]
Hallani hallottam, de nem erdekel egyik sem, mert ruhelem a politikat. Minden politikus hazug, nemzetisegtol fuggetlenul. A civil szervezetek pedig elobb-utobb valamelyiknek a szekeret tologatjak. Nekem nem kell papir azert, hogy tudjam, hogy tudjam, hogy ki vagyok. Aki pedig ezert ugy gondolja, hogy nem vagyok normalis, magara vessen, mert nem erdekel. De ha mar egyszer velemenyetek van - mert ugy latom, hogy van boven - akkor azt tessek felvallalni batran, nem a nevtelensegbe burkulozni. Nevtelenul konnyu hoskodni....
50.
roko
2011.01.15., szombat [20:11]
Mindig mondtak hogy a szekely hulye fafeju! NA te most ekes peldaja vagy ennek a szolasnak. All ki a HArgitara es usd tokon magad, talan fajdalmadba felebredsz
49.
Anonim
2011.01.15., szombat [10:34]
48. Marosszéki
magyar nyelvlecke: válasszanak kész sz-szel
48.
Marosszéki
2011.01.15., szombat [10:30]
Székely testvérem, te hallottál biztos a Magyarok Szövetségéről, a Hatvannégy Vármegyéről, a Jobbikról és, tudod biztosan, hogy nem egyformán gondolkodik és érez sem ,, Táposországban,, sem itt ,,Bozgorországban,,. Most már ne hagyjuk, hogy a liberális és kommunista ellenségeink válaszanak el minket egymástól, magyart a magyartól!
47.
Hargitai fecskemadar
2011.01.15., szombat [05:06]

(Törölve)

46.
Anonim
2011.01.15., szombat [04:45]

(Törölve)

45.
Anonim
2011.01.15., szombat [04:39]

(Törölve)

44.
secler 2
2011.01.15., szombat [04:36]
Nem 1 db pappir donti el;hogy ki milyen szarmazasu!Nem kell nyalas tapos utlevel nekem a Hargitara!Isten engem ugy segeljen!
43.
szekely7
2011.01.15., szombat [04:34]

(Törölve)

42.
secler
2011.01.15., szombat [04:30]

(Törölve)

41.
Öreg székely
2011.01.14., péntek [23:37]
Sajnos, Fideszék csak a maguk köldökét nézik és fütyülnek a kinti bunkó világra. Az csak arra jó, hogy a zsebüket és szavazatukat a bajuszosan, bizalmasan, kacsingató barátjaikra adja, s ha köhögnének, ott van jobb kéznél az itteni, most alelnök kommisszárjuk, aki nyomban le hanyigálja, ledörgi a Hargita-Olümpuszaról villámait, hogy gazember, gyáva, posztkommunista, volt szekus vagy, mert nem eszed meg egy az egyben fennkölt, pátoszos zsoltármondatait!
40.
Egyasokbol
2011.01.14., péntek [08:13]
Szia!
Nem a Te hozzászólásodra reagáltam, hanem a sajtóban megjelenő cikkekre, úgy általában.
39.
Anonim
2011.01.14., péntek [07:12]
39. Anonim és 38. partizán

vegyetek magyar nyelvleckét, mielőtt igazolványért folyamodtok, mert sok a szövegben a helyesírási hiba!
38.
Anonim
2011.01.14., péntek [02:03]
Egy a csonkahoni magyarságot ne azonosítsd a zsideszel - ez azért lett így megalkotva, mert egyrészt a román törvényt vették alapul, amelyet a moldvaiakra alkalmaztak éppen azért, hogy az oláhok ne tudjanak sztrájkolni, másrészt azért, mert ez a zsidóknak így kedvez, ugyanis így rengeteg zsidó veheti fel a magyar állampolgárságot és foszthatja tovvábbra is, mégtöbb joggal azt az országot.
Azért sajnállak, mert büszkébb vagy a romániai bozgorságodra, mint egy magyar állampolgárságra, ugyanis mostmár külföldön is ismerik a románokat és nem a rendes viselkedésről, a magyarokról azért mindenhol jobb véleménnyel vannak. Ha csak kirándulni is mész mondjuk Olaszországba vagy a franciákhoz, egész másképp néznek rád magyar állampolgárként, mint románként. És most csak ezt a felét részletezem, azt hogy ez nekünk jár és miért kötelességünk igényelni azt nem, elég sokan megtették már előttem és én is kroábban
És hogy csonkahonban ígyis románok leszünk... egy ideig még igen, de már egyre kevesebb ember szemében. Időnként meg kell bocsájtani a tudatlanoknak is... Pákót pedig köszönjük a komunistáknak, egy valódi nemzeti kormány Alföldi Robertával együtt rakná ki az ilyeneket az országból.
37.
partizán
2011.01.14., péntek [01:51]
Sok mindenkivel egyetértek, sok mindenkivel nem. Például Öreg Székelyel szinte teljes egészében és a gondolkodásmódjával teljesen egyetéret, de szerintem azok is igényeljék, akiktől valójában elvették. Ők valóban nem mondtak le a magyar állampolgárságról, ahogy én sem igényeltem soha a románt, de ez most nem számít, a lényeg, hogy minél többen mutassuk meg, Erdély nem Románia, itt magyarok élnek.
A határok egyébként múr húsz éve nyitottak, két éve pedig már útlevél sem kell, egy igazolvánnyal át lehet sétálni. Aki akart az szerintem már eddig elment. Ez az állampolgárság, amely reméljük és az újabb ígéretek szerint szavazati joggal is fog járni, szerintem egyben egy népszavazás is a revizióról, ezért fontos, hogy mindenki kérelmezze, igényelje.
Azoknak üzenve akik még mindig dec 5. miatt civakodnak: A csonkahoni, de sokszor még az itteni magyarság kb 50%-ra sem lehet úgy tekinteni, mint egy önállóan gondolkodni képes tömegre, hanem mind egy birkanyájra. Erre az elmúlt 10, de akár 20 év szomorú példa. A nép és legfőképp a fiatalság nagyon le van butítva, de ezért nem lehet őket büntetni. Hibásak, de nem lehet őket bünteni, inkább segíteni kell. A nemzet felébresztéséért már létre van hozva a gépezet (HVIM, SZKR, Kuruc és még rengeteg minden), amely már javában dübörög és egyre nagyobb eredményeket ér el. Biztos vagyok benne, hogy mostmár annyit javult a helyzet, hogy dec.5-höz hasonló eset mégegyszer nem fordulhat elő, ezért már meg lehet bocsátani nekik.
36.
Kovacs-Szabo Levente
2011.01.14., péntek [01:43]
Hat ha te csak attol erzed magad magyarnak magad, kedves baratom, hogy a kezedben van egy semmitmondo papirt, amit barmikor visszavonhatnak, akkor nagyon sajnalom. Magyar attol vagy a velemenyem szerint, hogy annak szulettel. Es nincs igazad abban, hogy minden magyar vagyik az igazolvanyra. En nagyon is jol megvagyok es meg is leszek nelkule. Es tudod mit? Szazszor inkabb vagyok itt, Romaniaban bozgor es erre meg buszke is vagyok, minthogy a kedves, minket semmibevevo anyaorszagban roman. nehogy azt gondoljatook, hogy olyan nagyra ertekelnek minket. Mert ha igy lenne, akkor nem kellene semmit se bizonyitsunk, hanem egybol adnak nekunk a papirt. A 20 evvel ezelott meg fakon maszkalo Fekete Pakok meg sima allampolgarok! Szep kis orszag!
35.
Anonim
2011.01.13., csütörtök [20:20]
helyes csaj, és akárhányszor ránézek, mindig visszamosolyog
34.
Anonim
2011.01.13., csütörtök [19:12]
Sokmindennel egyetértek az Őn által leirtakban. HÁT BIZONY EZT FIDESZÉKNEK NEM ÁRTANA MEGIRNI.
Ezért kéne egy igazi nemzeti kormány Csonkahazának.
33.
Marosszéki
2011.01.13., csütörtök [19:09]
Értem én, vagyis dehohgyis értem, inkább csodálkozom.
Én meg kérem, mert székely vagyok! Tehát magyar.
32.
Marosszéki
2011.01.13., csütörtök [19:06]
Nem vagyok fidesz megbizottja, SŐT TÁVOL ÁLL TŐLEM A FIDESZ. De nem vagyok egyetlen párt megbizottja sem semmiféle kampányban. Egyszerűen csak ha már fölkerült ide, megirtam véleményemet e témával kapcsolatban. Ennyi. Egészséget, bölcsességet, szerető magyar szivet!
31.
Anonim
2011.01.13., csütörtök [18:12]
Van aki kéri. Hiába kampányoltok ellene. Mint 2004-ben. Úgy most is. ---- Jaj be szép , okos, becsületes és gerinces, aki nem kéri.---- és milyen degenerált ez a Bencsik !- Mintha 2004 ben írták volna a cikket.
30.
Anonim
2011.01.13., csütörtök [17:53]
Ez jobb kep valoban, helyes csaj, de temanal maradva szerintem mindenki kerje az allampolgarsagot mert az nakunk JAR. \visszakapjuk nem megkapjuk es tegyuk felre az egonkat mert ez megillet mindannyiunkat!
29.
Anonim 26
2011.01.13., csütörtök [17:14]
27, 28
Bocsánatot kérek, de RÁNÉZÉSRE a kettő még rokonságba se áll egymással.
28.
Anonim
2011.01.13., csütörtök [16:54]
Sziasztok az en velemenyem az,hogy aki most felveszi a magyar alampolgarsagot az pontosan olyan hazaarulo mint az egesz magyar nemzet aki a trianonkor lemondott tobbek kozt erdelyrol is,en ha nem kellettem akkor most se kelljek csak azert,hogy a letszam nojon es meg egyszer gyozni tudjon az a kormany amelyik most ugy e megadja az allampolgarsagot,mert nem egyebb hanem csak ez all az egesz dolog politikai hattereben.Gondolyatok csak bele,hogy barhova mennel a vilagban es barmilyen nyelvet beszelhetsz de hazad csak itthon van.
27.
Anonim
2011.01.13., csütörtök [16:19]
nagyon helyes hölgy
26.
Anonim
2011.01.13., csütörtök [14:54]
Ez is az is, de ez jobb kep!
25.
Anonim
2011.01.13., csütörtök [14:32]
Gyerekek, most akkor melyik a Both Ildikó? Ez? vagy amelyik a "Különös szilveszer" című cikket írta?
24.
Anonim
2011.01.13., csütörtök [12:51]
Öreg székely, nagy a bölcsessége! Magánál a pont!!!
23.
kkk
2011.01.13., csütörtök [12:12]
Öreg székely ! Tökéletesen igazad van!
22.
Öreg székely
2011.01.13., csütörtök [11:04]
Azoknak az "örökmagyaroknak". akik magyar állampolgárnak is születtek (KuK, 4 év) és anyakönyvük lapján a koronás magyar címer díszeleg. Akkor ugyanbiza mi a csudáért kell újra kérjék a magyar állampolgárságot?! Senki közüllük nem kapott "kidobó" papírost a kivonult magyar államtól! Ezeknek a generációknak illene, ha tisztességes szándék állna a megadás mögött(a politika nem tisztességes dolog!), automatikusan megküldeni minden kérvény és bizonyítás nélkül az útlevelet/diplomát, ami jár. Ha az anyakönyvekben nincs benne a halotti bizonyítvány, akkor még élnek, és csak azt kellene meghírdetni, hogy tessenek befáradni az anyakönyvi hivatalba ahol születtek és felvenni a már kiállított dokumentumot. Mivel ezt nem akarják megtenni, én tudom, hogy nem megyek bohóckodni az új vagy régi párt toborzó irodájába. Attól még nem leszek nagyobb magyar mint idegenbe került, mint amekkora eddig voltam. Szerintem, az egész egy listázás, hogy ezek után tudják a kitalálók, hogy az ő megítélésük alapján ki is az igazmagyar és kiből is kell árnyék vagy nemmagyart csinálni. Politika az egész, nem a nemzetért hanem a maguk uralkodási akarnokságááért. Másként látom viszont azokat a generációkat, akik nem születtek magyar állampolgárnak. Ők valóban meg kell kérjék, ha akarják, mert róluk valóban nem lehet tudni, hogy az impérium változásokkor nem-e lettek lelkes új nemzetiségüek vagy szüleik érvényesülési okból nem-e csináltak mas nemzetüt a gyerekükből.
21.
Anonim
2011.01.13., csütörtök [10:47]
nekem nem kell!!en szekely vok!!!
20.
Anonim
2011.01.13., csütörtök [10:35]
19-es
Márpedig összefognak borúlni, majd meglátod. Előfordulhat, hogy mind a három, de legalábbis kettő közülük, mégpedig az udmr valamelyikkel. Az udmr mindenképpen benne lesz. A helyzet annyiban fog változni, hogy egy, esetleg két, mpp-s és ugyanennyi emnt-s is lesz a parlamenti frakcióban, az udmr mellett. A popornak továbbra is ugyanilyen szar marad. Nem is az a cél, hogy a popornak jobb legyen, hanem, hogy ezek (a mpp és az emnt) is részesedjenek a koncból. Régebb un. belső ellenzékként próbáltak részesedni, nem ment, most megpróbálják külső ellenzékként. És az udmr-nek engednie kell, mert másként nem jut be. Aztán két felől is préselve van: egyfelől a 21 év totális sikertelenség, másfelől az ellenzék nyomása.
Miért mondtam, hogy "nem is az a cél, hogy a popornak jobb legyen"? Egyszerű. Meg kell nézni, hogy mi az emberek problémája, szükséglete és milyen válaszokat, megoldásokat adnak ezekre a magyar pártok. Ilyen egyszerű.
19.
Egyasokbol
2011.01.13., csütörtök [09:37]
Olyan érzésem van, mintha rendszeres kampány folyna az állampolgárság igénylésével kapcsolatban.

Nem kell babérkoszorút adni annak aki igényli és nem kell megkövezni azt aki nem igényli.
Ennyi!
Egészséget!
18.
Marosszéki
2011.01.12., szerda [20:15]
Ha az MPP és az EMNP összefog a markó-féle párttal abból erőst lájtos valami lesz, ami semmire se jó, csak, hogy legitimálja a nemzetárulókat.
Az MPP-nek az EMNP-VEL kell összefogni, más nincs. Külföldön minél jobb szövetségeseket kell keresni, és kiépiteni a befolyásos és nagy hatalmú országokban egy erős magyar nemzeti lobbyt. Az erdélyi magyarságnak nagyon nagy szüksége van egy rendkivül fontos, de éppen annyira elhanyagolt dolognak. Ezt mielőbb meg kell teremtenie: a külképviseletet. Egyszerűen nincs külpolitikánk. Ehhez szükség van anyagi-pénzügyi támogatókra (irodák, információs központok fenntartása, üzemeltetése), de az amerikai és kanadai magyarság erre készséggel rendelkezésünkre áll.
Helyi szinten lehet támogatni olyan polgármestereket mint Ráduly, de országos vonatkozásban a lehető legjobb, amit tenni lehet, elhatárolódni a magát utolsó aljas mődon rmdsz-nek hazudó nemzetáruló karrierhajhász kontraszelektált söpredéktől.
Ideje ezeken elgondolkozni, de fontos lépni mihamarább ebben az ügyben. Mert az rmdsz-es ebben is hazudott nekünk mindig: Annak, hogy az idő nekünk dolgozik, éppen az ellenkezője igaz!
17.
Marosszéki
2011.01.12., szerda [19:55]
Aki magyar, az nem gondolkodik azon, hogy rendelkezzék-e magyar állampolgársággal vagy sem. Azt sem firtatja, hogy ez hoz-e hasznot neki vagy sem. De még azon sem morfondirozik, hogy azzal vagyok-e magyar vagy anélkül inkább.
Egyszerűen vágyik rá, és alig várja, hogy rendelkezzék vele.
A világ legtermészetesebb dolga, hogy minden magyar a Kárpát-hazában magyar állampolgár legyen. Ezt nincs is mit ragozni.
Egy szörnyű, példa nélküli, igazságtalan, gyilkos döntés folytán fosztottak meg hazánktól és állampolgárságunktól a mi beleegyezésünk nélkül és akaratunk ellenére. A legfőbb ideje, hogy visszaadják! Ennyi.
16.
Anonim
2011.01.12., szerda [18:06]
@12. Háromszéki:
"Nemzetünk érdeke most mindenek előtt az összefogást követeli!"

Én is ezt pofázom mióta, hogy össze kell fognia az RMDSZ, MPP, és Tőkés pártjának egy közös választási listában, nehogy a széthúzás miatt kimaradjanak a magyar érdekek képviswlete e a román parlamentből!!!!!
15.
roko
2011.01.12., szerda [15:25]
@kkk:
Tisztelt KKK
A temat lezartnak tekintettem..... de meg csak ennyit.
Abban igazad van, svabok, ciganyok, zsidok es meg Isten tudja milyen fajzadekok telepitik be mostanaban magyarhont. De errol csak mi , magyarok tehetunk mivel ezer iranyba huzunk. Erre ekes pelda az Erdelyi magyarsag! Es ne feledjunk meg egy dolgot: a 2004 es szavazaskor az ottani lakosok velemenyet nagyban befolyasolta az akkori Gyurcsany kormany hiszterias kirohanasai.... persze nem rohamoztuk meg oket es nem vettuk al a munkahelyeket. Es igenis.... bosszant es duhos vagyok amikor Pako fajtakat, kinaiakat latok rohangalni magyar utlevellel a kezukben. (magyar lanyok.... elment az eszetek, nem csoda hogy felhigult a nemzet).
Igenis, idos emberek romanoztak le, csupan mert lattak a roman szamtablat a kocsimon. De epp ezert, kitartok hogy megszerezzem az allampolarsagot es nem erdekel nehany szaz, ezer, nevet nehezen kiolvashato, nem magyar ember kirohanasa, akik azon csodalkoznak hogy milyen szepen beszelunk magyarul.
Mindig ERDELYORSZAG lesz a szulohazam, barhol kerdik hol szulettem, azt valaszolom Erdelyben, meg akkor is ha itt nem latok jovot gyerekem szamara es kiutazni keszulunk.
14.
kkk
2011.01.12., szerda [14:41]
Tisztelt ROKO!

Számomra Erdélyország százszor értékesebb mindenféle tekintetben, mint Magyarország.
Mások az emberek, az értékeink, a hagyományaink és még sorolhatnám. Autonóm Erdély mindenképpen másképp hangzana, mint a kettős Állampolgárság. Hinni kell benne, még akkor is ha ez egyre nehezebb megvalósítani. Ne loccsanjunk olyan országhoz amely semmi jót nem ad, maximum szabad határokat Európa és más kontinensek fele. Amint mondtam , az ők szeműkben mindig románok maradunk...és ez engem nagyon zavar!!! Soha nem fogok megbocsájtani az "Anyaország" lakósainak, főleg nem az olyanoknak akik nem is magyarok (Fekete Pákó & company, szászok, svábok, lengyelek és még kitudja miféle nemztek???) de ők döntenek a sorsunkról, hogy lehessünk magyar állampolgárok vagy nem....!
13.
Anonim
2011.01.12., szerda [13:30]
Koporso szeg ide vagy oda, vegul is oda megyek ahol jobban tudok elni es gyerekemnek is talan biztosabb a jovoje. Igen, szandekom kitelepedni, nyiltan vallalom, ide pedig mindig HAZA fogok jarni. De tulzott hazafisagbol, lokalpatriotizmusbol nem lehet megelni. Es mi ez a sok zaj az egesz allampolgarasag korul? Vegul is az anyaorszaghoz tartozunk, arrol mi sem , az ottaniak sem tehetnek hogy 90 evvel ezelott gyava, megalazkodo politikusok vezettek az orszagot es akik tul konnyen lemondtak Erdelyrol.
A nagymamam Budapesti szuletesu, mindig szerette hazajat, meg akkor is, ha itt kellett leelje elete javat es minket is az oshaza szeretetere nevelt.
Tehat a magyar nemzethez tartozok, jogom van elni e lehetoseggel, kinek pedig nehezere esik az allampolgarsag kerese az fontolja meg, fogja be a szajat es sopankodjon tovabbra is erdelyi tajakon.
12.
roko
2011.01.12., szerda [13:22]
@kkk:
NA jo, hat akkor neked mit ad Erdelyorszag? Autonom Erdely? talan egy masik dimenzioban, vilagban, ebredj fel Csipkerozsika.
Akkor meg azert is magyar utlevel, te csak legy sertodott es jarj tovabb az erdelyivel
11.
Háromszéki
2011.01.12., szerda [12:20]
Lehet rémeket látni, tömeges kivándorlásokat vizionálni, de egyszerű a képlet: aki a Magyar Nemzethez tartozónak érzi és magyarnak vallja magát, az VISSZAveszi az őseinktől erőszakkal és jogtalanul elrabolt Magyar állampolgárságot. Aki nem, az nem - de az tapassza be a száját jó szorosan! A Magyar Nemzet nem engedheti meg magának a széthúzást, egymás gyalázását! Ezt megteszik a körülöttünk (tőlünk lopott földön) élő népek... Nemzetünk érdeke most mindenek előtt az összefogást követeli! Őseink vérüket, életüket adták a Hazáért, nekünk csak a jóindulatunkat kell. Erre sem vagyunk képesek? A felmenőinkkel és a majdani utódainkkal szembeni kutyakötelességünk visszavenni azt, ami mindig es a miénk volt! Nem nagy dolog, pár akta az egész - én már leadtam a kérelmemet.
Tegyen mindenki lelkiismerete szerint, annak tudatában, hogy eljő egyszer az idő, amikor találkozni kell azokkal az őseinkkel, akik a Don-kanyarban fagytak halálra (örök tisztelet a Magyar Hősöknek, ma van az évforduló...), vagy bárhol máshol a nagyvilágban a Magyar Hazát védték. Mit fogunk nekik mondani? Hozzájuk méltatlan utódok akarunk lenni, vagy nyugodt lelkiismerettel, felemelt fejjel tudjuk elmondani: ami tőlem függött, lehetőségeim és tehetségem függvényében megvívtam a magam harcát a Magyar Hazáért!
Az összefogáson túl pedig a Magyar Nemzet fennmaradásának elengedhetetlen feltétele a gyermekvállalás - és ezzel együtt olyan nevelés, hogy az utódaink tisztában legyenek nemzetük és hazájuk értékeivel, hagyományaival, történelmével. Ha ezt megtettük a földi életünk során, akkor nem éltünk hiába!
Fiatalok, kerüljétek a vegyes házasságokat!!!
10.
Anonim
2011.01.12., szerda [11:47]
Lehet a szerzo korabbi nezopontja mas volt, ezt nem is tagadja: "én félreteszem a hat évvel ezelőtti elkeseredésem szülte elutasító büszkeségemet, és felveszem a magyar állampolgárságot. " A lenyeg szerintem az, hogy minel tobben igenyeljuk az allampolgarsagot hiszen erre vartunk, nem?
9.
ego sum
2011.01.11., kedd [23:37]
Azon gondolkodom, vajon Chişinău-ban is hőbörögnek-e a magukat románnak tartó moldávok (az vajon mi?:)), hogy így-meg úgy, és nem kell nekünk az állampolgárság, vagy keblére öleli egymást a román nép(?) két fele, és öröm és bódottá? Nem lehet, hogy tudnak valamit, amit mi már nem? :S
Na, mindegy... költői volt a kérdés.
Számomra már maga a cikk is meglepetés volt, ismerve a szerző korábbi nézőpontját :D

ui.: a 6. bejegyzést is én követtem el, jöhet a tojás és paradicsom
8.
Anonim
2011.01.11., kedd [22:21]
@ 8. szőröstalpúrománcigányg€ci |

biztos csúnyán káromkodtál románul, és kommentedet lecsapta a biztosíték :-DDD
7.
Anonim
2011.01.11., kedd [20:50]
Így vagy úgy, de "fogyik" a magyar. Épp most olvastam itt, a honlapon, hogy a kihalófélben levő faluban, Mezőcekeden mindössze öt személy lakik állandó jelleggel. Ez vár az összes többi falura, először Maros-megyében, aztán majd Gyergyóban stb. Jól teszi a magyar, ha Udvarhelyre költözik, mert ott még sokáig lesz megmaradás.
6.
Anonim
2011.01.11., kedd [20:19]
És, aki románnal házasodik (éljen az a Partuimban vagy épp Székelyföld kellős közepén) ? Az, és annak az utódai (tisztelet a kivételnek) nem „vesznek el” a létszámból? Az nem koporsószeg?
Lehet morfondírozni, múltba tekintve sérelmeket felhozni. De ebből még nem lesz VALAMI. Szerintem.
5.
Anonim
2011.01.11., kedd [18:07]
"a 15 milliós magyarság legfontosabb kérdései egy centralizált helyen – Budapesten – dőlnek, avagy sikkadnak el,..."

szeretném tudni, hogy jön össze a 15 millió magyar?
az anyaországban már 10 alatt van a lélekszám, Romániában talán 1,5, Szlovákiában alig több mint félmillió, Szerbiában pár száz ezer stb. mesze vagyunk már a 15 milliótól, a hiányzó többi a temetőben nyugszik, vagy elabortálták a szülészeteken
4.
Anonim
2011.01.11., kedd [18:00]
Minden honosított magyar állampolgárság egy koporsószeg az erdélyi magyarság jövője szempontjából. Idáig is sokat fogyatkozott 1990 óta a magyarság, most aztán felgyorsul a kivándorlás, áttelepülés, idegenbe nősülés és férjhez menés folyamata. Ha valaki ismer olyan székely családot, amelynek rokonságából nem ment még el dolgozni, házasodni stb családtag, az jelentkezzen, mert ritka kivételnek számít az olyan. Jól van ez így, csak tudjátok, hogy ez lesz. Tudja a magyar kormányzat, miért teszi ezt, bár nemzeti érzelmekre hivatkozik, szigorúan gazdasági és demográfiai okok állnak mögötte, ugyanis Magyarországon is kevesebb gyerek születik a 80-as évek óta, mint amennyi a nyugdíjkassza fenntartásához és a munkaerőpiac igényeihez kell. Egyáltalán nem mindegy, hogy iraki, drúz, albán stb. menekültekkel töltik fel a vendégmunkásokra váró munkahelyeket, vagy derék székely legényekkel, leányokkal. Azt ígérjétek csak meg, hogy legalább évente egyszer, halottak napján hazajöttök a sírokat rendbe rakni.
3.
kkk
2011.01.11., kedd [16:06]
Bennem még nem múlt el az a bizonyos 2004 dec. 5, mikulás ajándék amit adod az "Anyaország??!" nekünk székelyföldi magyaroknak és székelyeknek. Meggondolom jól hogyan fogok dönteni. Inkább egy Autonómiát Erdélynek, semmint tartozni egy olyan országhoz amelyik nem egyszer megtagadott bennünket. Számukra mindig románok maradunk...sajnos!
2.
bela 49
2011.01.11., kedd [14:45]
ohajtom a honositast es esetleg utlevelet egyszeruen mert magyar vagyok
1.
Anonim10
2011.01.11., kedd [13:09]
Bennem is élt kb. 3-4 évig...de szerencsére elmult....Igy hát várom , hogy én is beadhassam a papirokat...Ha nem másért de magyar utlevelet akarok kiváltani.
Hozzászólások87

Egymás között magyarul

13:42 [2012.05.21.]

Sláger vagy himnusz?

15:13 [2012.05.16.]

Nyírő és Nyirő

12:47 [2012.05.16.]

(F)éljen május elseje?

10:58 [2012.04.30.]

Sláger vagy himnusz?

15:13 [2012.05.16.] Megtekintések száma3208

Kormánnyal bukott a MOGYE-ügy

18:29 [2012.04.27.] Megtekintések száma1362

Nyírő és Nyirő

12:47 [2012.05.16.] Megtekintések száma804

(F)éljen május elseje?

10:58 [2012.04.30.] Megtekintések száma578

Egymás között magyarul

13:42 [2012.05.21.] Megtekintések száma280

Sláger vagy himnusz?

15:13 [2012.05.16.] Hozzászólások63

Kormánnyal bukott a MOGYE-ügy

18:29 [2012.04.27.] Hozzászólások10

Nyírő és Nyirő

12:47 [2012.05.16.] Hozzászólások7

Egymás között magyarul

13:42 [2012.05.21.] Hozzászólások4

(F)éljen május elseje?

10:58 [2012.04.30.] Hozzászólások2