Székelyhon.ro
2012. május 23., szerda; Ma Dezső napja van
Rss Facebook oldal Twitter oldal Iwiw oldal Google +1 oldal

És te hol szülsz?

Both Ildikó | 2010.10.04. [18:32] | Utolsó módosítás: 2010.10.20. [12:23]

Tíz – általam megkérdezett –  sepsiszentgyörgyi nőből kilenc Kézdivásárhelyen szüli meg kisbabáját, egy pedig a városhoz közeli magánkórházban. A Fogolyán Kristóf Megyei Sürgősségi Kórház szülészetét messze elkerülik aminek természetesen – általam is megtapasztalt – oka is van.

both_ildikoKözhely, de igaz, hogy ha nem velem történik meg, el sem hiszem azt amilyen állapotok uralkodnak a háromszéki megyeszékhelyi kórház szülészetén illetve az újszülött osztályon. Az elmúlt években született „sepsiszentgyörgyi” kisbabák mintegy nyolcvan százaléka a kézdivásárhelyi kórházban jött a világra, de sokan választják a várostól nem messze található magánkórházat is. Ennek oka – magyarázták a kismamák, az alternatív szülési módok, a tisztább környezet, barátságosabb személyzet. Tudni kell, hogy mifelénk nem a vízben szülés az alternatív lehetőség egy magánkórházban, hanem a tisztaság, higiénia és szoptatás-barát környezet. Ezért választják sokan ezt a lehetőséget.

Az átlagtól eltérően én mégis a megyeszékhelyi kórházat választottam, úgy gondoltam a legfontosabb úgyis az orvosba vetett bizalmam, az a pár kórházi nap meg úgyis gyorsan eltelik. Mégsem telt el annyira gyorsan, főleg, hogy öt napig nem lehetett zuhanyozni, mivel a mosdó és zuhanyzó inkább hasonlít egy hajléktalanszállóhoz, semmint egy kórházi helyiséghez. Mindez, egy jelenleg újjáépítés alatt álló intézményben. A kórtermi folyosó méterekről bűzlik a terjengő cigarettafüsttől, melyet néhány terhes kismama ereget a mosdóban – senki nem szól rájuk, a nővérek és ápolók messze elkerülik a folyosó ezen részét. Egyébként a zuhanyzó és illemhely olyan állapotban van, és annyira mocskos, hogy a közegészségügy ennél sokkal tisztább kocsmát is zárt be rendetlenség miatt. Épp ezért nevetséges, hogy a látogatók számára kötelező a műanyag védőcipő.

Ebben a kórházban arról szó sem lehet, hogy baba-mama szoba, és a szoptató-barát környezet is csak szórólapon létezik. Mivel egyikünk sem a szoptatás tudásával jön erre a világra, gondoltam,majd kapok segítséget, hiszen a kisbaba-osztályon szórólapokkal árasztják el az újdonsült édesanyákat: a kismamát megtanítjuk a helyes szoptatás technikájára és az újszülött körüli teendőre. Ehhez képest tőmondatokban, hányavetin, néha egész agresszíven szidják a mamákat amiatt, hogy nem sikerül elsőre összeszokni a kisbabával és helyesen táplálni őt. Segítséget tehát nem kaptam, támadást annál többet: mit képzelek, hogy kérdezni, netán kérni merek a nővérektől valamit? Ők nem kapták meg a havi ételjegyüket, kevés a bérük, kevesen vannak és sok a kisbaba, akit el kell látni és különben is elegük van már mindenből. Ez lenne az emberi része a kórháznak, de nem beszéltünk még az anyagi hiányosságokról, hiszen a vattától kezdve a pelenkáig mindent a páciensnek kell vinni.

Mindenesetre legközelebb én is a kézdivásárhelyi kórházat választom, vagy valamelyik – remélem addig még épülő – magánklinikát, ahol a nővérek nem udvariatlanok és nemtörődömök a beteggel, hanem tényleg a baba-mama érdekeit szolgálják. A legszomorúbb az, hogy bár valóban alulfizetettek az egészségügyi dolgozók, ezt a betegek érzik leginkább, holott aki nem tud szívvel lélekkel ellátni egy beteget, kismamát, kisbabát, az válasszon másik foglalkozást. Szomorú az is, hogy a városunkban a szülészet alternatíváját a tisztaság és kedvesség jelenti, amit a megyei kórházban nem kapnak meg a kismamák. Emiatt születnek Kézdin a szentgyörgyi gyermekek. Ott – bár az is állami intézmény – valamit jól, jobban csinálnak.

Komment




Hozzászólás száma:
Név:
Biztonsági kód
Elfogadom a mércét
Hozzászólások112
112.
bp-i kismama
2010.11.02., kedd [15:20]
Anonim 82-nek, pontosabban.
111.
bp-i kismama
2010.11.02., kedd [15:19]
Anonimnak, kiegászítés:
http://index.hu/belfold/2010/11/02/mindenki_helyen_van_es_teszi_a_dolgat/

Konkrétan: "A családokkal elvileg aktívan együttműködő védőnői hálózatban még ennél is rosszabb a helyzet. A 2009. szeptemberi állapot szerint egy betöltött területi védőnői állásra átlag háromszáz ellátandó jut."
(Ebbe ugyan hogy férhetne bele annyi látogatás, amennyit te vélsz tudni?)
110.
Anonim
2010.10.29., péntek [00:37]
Na végre a nök is szohoz jutnak!
Talàn ez a szülés-sztory nem is olyan kis dolog, én legalàbbis semmi pénzért nem szülnék sem Erdélyben sem Magyarorszàgon.
Annyi vadparasztot a nögyogyàszati téren ritkàn làtni az egesz vilàgon.
Szerintem màr jo ideje hogy a nök meghallassàk a szavukat!
109.
Anonim
2010.10.20., szerda [22:53]
Belekerult egy idobe mig sikerult meggyozzem, na de ugy-e nem fajt :). Koszonom szepen !
108.
Férfi, női dolgokról...
2010.10.20., szerda [21:46]
www.ginecologie-antonya.ro
107.
Anonim
2010.10.20., szerda [11:19]
Ez mind nagyon szep, de legalabb a rendelo nevet megemlithetne, hogy megis tudjuk hova erdemes menni. Ezert senki nem fogja leloni.:)...valoban igy nem sok, mert amugy csak vizsgalat itt nalunk 100 lej.
106.
Férfi, női dolgokról...
2010.10.19., kedd [23:26]
Mondtam, semmivel sem volt több, mint Szeredában... vizsgálat (színes nyomtatott ekóval együtt) plusz különböző analízisek, papanicolau, ilyenek. Ja, és pl. vért venni nem a város másik végébe küldtek, hanem ugyanazon épület, két ajtóval odébb... Össz-vissz 220 lej és 45 perc. Szeredában csak fogadja a köszönésed, és száz lej... tessék összehasonlítani.
105.
Anonim
2010.10.19., kedd [11:06]
Arra lennek kivancsi, hogy az elozo ket okostojas onkentes munkat vegez vagy egyszeruen szeret ingyen dolgozni :)))).....Igen, a minoseget mashol is meg kell fizetni, igaz van is amibol, de mashol az emberek tudnak dolgozni is, nemcsak suletlenul szajalni...
104.
Anonim
2010.10.18., hétfő [22:30]
Biztos melyen a penztarcajaba nyult a sok kedves mosolyert es azert is, hogy egyenesen nonek tekintettek...
103.
Anonim
2010.10.17., vasárnap [22:46]
....meg jo hogy mosolyogva jott ki. Gondolom jo sokat fizethetett az elomelegitett orvosi muszerekert??
102.
Anonim
2010.10.17., vasárnap [22:01]
Ugy gondolom, hogy ahol van hely negativ reklamnak, ott a pozitiv is elfer egesz nyugodtan. Engem igenis erdekelne annak a bizonyos nogyosznak a neve es cime, es biztos vagyok benne, hogy masokat is erdekelne. Sajnos itt Szentgyorgyon a maganklinikakon is lenne amit meg tanuljanak.
101.
Férfi, női dolgokról...
2010.10.17., vasárnap [16:42]
A párom minap járt Brassóban, nőgyógyászati okokból, magánklinikán. Olyan dolgokat mesélt, hogy még mesében sem hallottunk róla: mosoly, törődés, ilyenek, ezekről hallomásból értesültünk. De hogy e-mailen kiküldött eredmény hogy ne kelljen 100 kilométert utazni még egyszer, meg intim környezet nagyszájú pletykáló asszisztensek nélkül, és kényelem, és előmelegített orvosi műszerek... Becsületszavamra, meghűlt a vér bennem. Akármennyibe kerül (és megjegyezném, a benzinköltséget leszámítva semmivel sem került többe, mint például Szeredában), istenbizony mostantól az ő érdekében megtiltom, hogy más nőgyógyászhoz menjen.. még ha hímsovén, bunkó pasi zsarnoknak is kiáltanak ki. Életemben még nem hallottam olyat, hogy nőgyógyászati vizsgálóból valaki mosolyogva jöjjön ki... Ő mosolygott, mert nemhogy embernek tekintették, hanem egyenesen NŐNEK! Azt az egyet sajnálom, hogy nem engedik a reklámot, mert ideírnám az orvosnő nevét és címét! És nem bánnám, ha a szentgyörgyi, szeredai, stb. "kedves" alkalmazottak pácienshiány okán simán éhenhalnának...
100.
Anonim
2010.10.17., vasárnap [16:29]
Könyörgöm, kedves Ildikó, cserélje ki a Sepsiszentgyörgy szót Csíkszeredára, és közölje újra a cikket. Minden betű, ékezet és pontozás tökéletesen maradhat azonos...
99.
Anonim
2010.10.15., péntek [10:44]
Ti akik rosszindulatu hozzaszolasokat irtok, pl. Andreas is biztos nem szultetek vagy valahol a szivetek melyen nem is vagytok anyak. Nehogy mar az a szerencsetlen szulo no tehessen mindenert? Igenis fizessuk az egeszsegugyi biztositast es elvarunk azert egy par szep szot. Legalabb azt ha mar az allam nem tud rendezett korhazrol gondoskodni. Ne csak akkor vigyorogjanak mikor megkaptak a hala penzt.
98.
Anonim
2010.10.15., péntek [10:33]
Ezt a cikket akar en is irhattam volna csak eppen az udvarhelyi ujszulott osztalyrol. Ott se lehetett zuhanyozni, cigi fust a veceben es mogorva, nem torodom noverek. Elso szulott anyukakent en is megkaptam, hogy ,, mindenki tud szoptatni,, . Persze novereket a szobakban csak ritkan latni, segitseget nem kerni mert ugyse kap az ember csak letolast, szidast.... Nagyon elvettek a kedvem.De tervem az, hogy szulok meg gyereket de nem itt Udvarhelyen. Tobb mint fel eve szultem de a keseruseg, a sok siras, rossz elmeny a korhazbol meg nem mult el, koszonhetoen a draga novereknek. Es meg valami! Kedves most szulni keszulni anyukak> a penzt, csokit ne felejtsetek el! Ha adtok jobban jartok! En is adtam csak eppen az utolso elotti nap. Hat igy jartam.
97.
Anonim
2010.10.15., péntek [09:17]
Olvastak de tojnak ra szerintem, megvolt a nagy korhazi kivizsgalas is ,eredmenye meg nulla a kobon. A kosz es a mindenfele szedettvedett, lekezelo apolo, nover marad. Biztos nem latogattak meg a szulszetet es a babaosztalyt. Tuttira nem!
96.
Egyasokbol
2010.10.14., csütörtök [15:29]
A kérdés csak az, hogy miután ezt a cikket a kórház vezetősége olvasta, - mert biztosan olvasta - foganatosított-e valamilyen konkrét intézkedést. Ha mást nem, legalább a WC tisztán tartása terén, mert eggyezzünk meg: ahhoz túl nagy befektetés nem szükséges!
95.
bp-i kismama
2010.10.14., csütörtök [13:46]
Ja, és csak még annyit a magánklinikához, hogy nálam szempont volt, hogy helyben legyen jól felszerelt újszülöttosztály, hogy ha valami baj adódik, gyorsan és profin megoldják. (bejött, mert sajnos adódott, de megoldották. ilyenkor pedig minden perc számít)
94.
Anonim
2010.10.14., csütörtök [09:44]
Most kivizsgálta a megye a korházat, vajon látták-e ezeket a dolgokat? Vagy csak a szépet mutogatták?
93.
bp-i kismama
2010.10.13., szerda [20:46]
nem, az sokkal több (5-600 ezer csak a szülés, a terhesgondozás minimum ugyanennyi, szóval az nem a mi zsebünk).
de ez mindegy, nem ez a lényeg, csak hogy nem kell fényezni az itteni/külföldi körülményeket a szentgyörgyiekhez képest, mert ezek sem olyan extrák.
92.
Anonim
2010.10.13., szerda [12:08]
szerintem ennyi pénzért simán szülhettél volna magáklinikán is...
91.
bp-i kismama
2010.10.12., kedd [17:59]
Ja, az előző hozzászólás az enyém, csak nem töltöttem ki a mezőt, a rendszer meg elég buta ahhoz, hogy elmenjen anélkül s Anonim neve alatt jelenjen meg.
Bocs.

bi-i kismama
90.
Anonim
2010.10.12., kedd [17:57]
Kedves Anonim, nem óhajtok időt, energiát pazarolni a veled való vitára, de azt azért tudnod kell, hogy
1. Újbudán élek, 11. kerület, annyira nem nevezném rossznak, bár tény, hogy nem Csányi, Kóka vagy Oszkó a szomszédom.
2. mint írtam (ha figyelmesen olvasnál, nem kéne ismételnem magam), a SOTÉn szültem (Semmelweis Orvostudományi Egyetem, Mo legnagyobb orvosi egyetemének szülészete), mert ott osztályos orvos a nőgyógyászom, akihez magánrendelőbe jártam alkalmanként 10-16 ezer ft-ért (attól függően, volt-e labor) + Czeizel prof rendelőjébe ultrahangra (14 ezer / alkalom).
3. a védőnő nem jött ki, se hozzám, se máshoz, akivel zenebölcsibe vagy Ringatóra együtt járunk (nem reprezentatív minta, tudom, de mégiscsak kb 50 másik értelmiségi, nem nélkülöző kismama állítja ezt rajtam kívül a körzetünkből), csak 1x, s mivel úgy ítélte meg, minden rendben, azóta se jött felénk (nem is hiányzik mondjuk, nem volt szimpatikus, pl cipősen gyalogolt be az újszülött miatt műtőtisztaságúra sterilizált lakásunkban a gyerekszobába, fürdőbe, stb), csakugye te meredeken mást állítasz, én meg nem bírom a ferdítést)
4. nyugodtan röhögjél ki a hálapénz kapcsán, itt a szülésért minimum a tízszeresét illik adni egy magánrendelés árának, az bizony hatszámjegyű s nem mellesleg az egy szülőképes korú pedagógus (pl. szerény személyem) kerek egy havi fizetése, úgyhogy annyira nem éreztem nevetséges összegnek, mikor odaadtam.
5. sejtheted, hogy van valami közöm Erdélyhez (konkrétan Szentgyörgyhöz), egyébként mért olvasnám, mért érdekelne ez az oldal/ez a cikk?

Amúgy a szentgyörgyi kórház szülészetéről én is csak rosszat hallottam/tudok rokoni, baráti körömből (a komaasszonyom és minden más ismerősöm Kézdire vagy Udvarhelyre, esetleg Brassóba, Kovásznára jár terhesgondozásra, szülni), de ettől még nem kell mellébeszélni. Külföldön sincs kolbászból az egészségügy és hiteltelenné teszed az amúgy jogos kritikát, ha mellette zöldeket beszélsz.

Ja, és lehet, hogy a védőnők a nyócker egyes részein jobban odafigyelnek a kismamákra, mint nálunk Újbudán. De azt se árt tudnod, hogy a nyócker része pl. a Palotanegyed, kicsit felsőkategóriás lakásokkal (s az egész Körúton belüli rész marha drága). Szóval ne dobálózz épp ennyire.
89.
Anonim csaki
2010.10.12., kedd [15:42]
mar ideje lenne befejezni a sok ragalmazast mocskolodast,a panaszaikat mert nem jelentik az illetekes szerveknel hatha ugy megoldodna valami hisz gondolom ez lenne a lenyeg vagy ugylatszik egyesek abban lelik oromuket ha mocskoljak egymast
88.
Aneli
2010.10.12., kedd [14:03]
Erdekes ha vki leirja az igazat v amit gondol ot tamadjak pedig minden sor valos, aki itt el az tudja jol. Szemet a megyei korhaz kivul, belul, embereileg, noverekkel, apolokkal mindennel egyutt. Csak a panasz van en meg koszono levelet egy lapba sem olvastam rola esetleg az orvosok iranyaba. De Szt. Gyorgynek mindig is hires orvosai voltak. Ennyi.
87.
Anonim
2010.10.12., kedd [11:14]

(Ejnye-bejnye, tisztelt "anonim"! Munkatársunk névvel, fényképpel vállalja minden leírt sorát, s gondolja, hogy akkor mi hagyjuk a névtelenség mögé bújt alpári támadásokat ellene? Tévedett - a szerk.)

86.
Anonim
2010.10.12., kedd [11:00]
Anonim 84 te meg próbálj helyesen írni vagy mielött írnál ide addig menj vissza az általános osztályba
85.
Anonim
2010.10.12., kedd [10:09]
Igen, Szeredában megtanitanak hogyan kell szoptatni a kisbabát. Két gyermekemet anyatejjel tápláltam 9 hónapos korukig, az igaz, hogy nem szeretik ha sokat érdeklődsz tőlük. A szülészeten nagyon kedvesek a növérek.
84.
Anonim
2010.10.12., kedd [09:39]
Hat kedves anonim 82, 83, nagy bajok vannak azzal, ahogy fogalmazol. Ajanlom eloszor vesd papirra, nezd at es ugy masold be ide, mert igy az egesz, ahogy van, kritikan aluli.
83.
Anonim
2010.10.12., kedd [07:57]
JA MÉG ELFELEJTETTEM HOGY AZ ERDÉLYIEKET SZÉDÍTHETED A 6 SZÁMJEGYŰ HÁLAPÉNZÉRT DE PL.ENGEM NEM (SŐT SOKAN KIRÖHÖGTEK)TALÁN 100.000 HÁLAPÉNZ
AZ MÉG IGEN
82.
Anonim
2010.10.12., kedd [07:54]
HÁT TE BUDAPESTI KISMAMA!
Nem tudom melyik kórházba szültél de akkor te nagyon rosszat választottál
Ennek fele se igaz de azért írd meg hogy melyik az a kórház
Ami azt illeti a védőnő is szülés előtt 3 jár házhoz és szülés után viszont 2 hetente SZERINTEM TE VALAHOL NAGYON ROSSZ HELYEN IS LAKSZ(8.-KERÜLET)
81.
bp-i kismama
2010.10.11., hétfő [22:41]
Öööö, Anonim, pontosítanék. Nemrég szültem Budapesten, hatszámjegyű hálapénzért (forintban), állami kórházban. 5 napi kórházban tartózkodás után állítom (és bárki más is Mo-on), hogy igen nagy tévedésben vagy.
1. nincsenek külön nővérek a felsorolt feladatokra. a szülésznő a vajúdás és szülés alatt segít (leginkább jó pénzért, amúgy esélyes a közöny, rám 2 napig nem nézett senki, míg a fogadott szülésznőm meg nem jött a nyaralásból, akinek viszont 3 heti béremet fizettem azért az egy délutánért, míg végre burokrepesztéssel felgyorsult a tágulás), kórházból hazamenés után 1x kijön a védőnő, 1x a gyerekorvos s ezzel ennyi a segítség (nem, nem jönnek megtanítani szoptatni, gondozni)
2. valóban van szülésre felkészítés, ingyenes is, leginkább munkaidőben (aki végig dolgozik, mint a legtöbben tettük, természetesen nem tud járni), terhestorna (ezek az 'extrák' Romániában is elérhetőek nagyobb városokban)
3. a szoptatást itt sem tanítják meg (nekem se sikerült, pedig nagyon akartam), 1-2 próba s ha a baba lusta, akkor annyi, pedig nem magammal voltam elfoglalva, hanem szinte minden ébren töltött percében cicire tettem, mégse jött össze. kérdeztem, kértem, pár másodpercre odatették s futottak tovább. fejés, mellgyulladás, minden volt, és nem csak rajunk (gyerek + én) múlt.
4. nem két gyerekre jut 1 nővér, nálunk 3 nővér volt kb 40 csecsemőre (a babák száma persze változó)

Amúgy Bp-en is az anyának kell vinni pelenkát (saját + bébi), sőt, még fájdalomcsillapítót is az apukák hoztak be patikából. Az orvosi egyetem szülészetén (SOTE), a 21. században. Csak úgy mondom.
80.
mimoza
2010.10.11., hétfő [15:51]
Egyetertek Anonim 78-al. Minden korhazi alkalmazottnak van kituzoje vagy meg lehet kerdezni a nevet, annak aki pokroc modon banik a betegekkel, es lehet nevreszoloan nyilatkozni, hatha akkor a noverek nem lesznek parasztok es leszallnak a magas lorol, mint ahogy egy kedves hozzaszolo irta. De egyszerubb nagy altalanosban irni roluk, igy sokkal konnyebb. De annak serto, aki lelkiismeretesen vegzi munkajat, erre nem gondoltatok???
79.
Anonim
2010.10.11., hétfő [14:06]
/Anonim78 ha ez igaz akkor miert mennek mashova szulni a nok? Ha a nagy resze ilyen kedves a sepsii korhazban?
78.
Anonim
2010.10.11., hétfő [12:29]
Kedves Paciensek!Kerjuk figyelmuk legyen elesebb,minden korhazi alkalmazott rendelkezik kituzovel,amelyen szerepel a bizonyos szemely neve es osztalyi hovatarozasa.Kerjuk a reklamaciokat nevreszoloan es ne tessenek egy konterbe tenni az osszes alkalmatotat,mert vannak akik szivel-lelekkel vegzik tevekenyseguket es nemerdemelnek ragalmazast!
77.
Anonim
2010.10.11., hétfő [11:55]
"...pedig a szemelyzet a korhaztol nem kap ,minden honapban a sajat zsebukbol szerezik be,es azt hasznaljak,de a kedves paciens megtudja kerdezni hogy uj -e a bizonyos penge...." Jézusom, van, hogy nem új pengével borotválnak?? Vajon az injekciós tű az új-e vagy kapsz egy kis hepatitiszt ajándékba, netalán tán aidset is? Újabb fekete pont a szentgyörgyi kórház javára. Listát kéne írni róla.
76.
Anonim
2010.10.11., hétfő [11:48]
Erdekessegkent emlitenem meg,hogy amig kedves tehetos szekely ember igenyeinek nemfelel meg a szentgyorgyi korhaz,megfelel a Targu Jiu-rol,vagy Predeal-rol jott paciensnek,teves hogy csak romanemzetiseguek vannak,persze hogy vannak szepszammal,mivel Elopatak,Hete,Borosnyo,Hidveg korzte mind a szentgyorgyi korhzaba vonul,netan ha Kedivasarhely volna kozelebb oda vonulna be a szines tarsasag es tisztabb volna a szentgyorgyi korhaz,mivel eggyesek kozuluk meg annak is orulnek hogy a csapbol viz folyik.
75.
szoszmosz
2010.10.11., hétfő [11:26]
Valo es teny, hogy az osszes szekelyfoldi korhaz jobb kondiciokkal bir mint a sepsiszentgyorgyi. Ez megyei korhaz es surgossegi ezert kerulnek ide a surgos esetek, egyebkent meg aki a magankorhazbol kerul be azzal bannak csak igazan pokroc modon. Persze nem ertem az okat. Igaza van a cikk vegen az ironak, remelhetoleg lesz meg magan korhaz vagy ez bovul ki es akkor tenyleg csak a cigok maradnak a F.K-ba.Azokkal aztan banjanak kedvesen a kedves alkalmazottak.
74.
Zsofi-ka
2010.10.11., hétfő [11:20]
Elolvastam minden hozzaszolast de sajna nem tudok a korhaz dolgozoinak igazat adni mert tenyleg aldatlan allapotok uralkodnak. Es akarhany napot is ul ott a beteg vagy az edesanya joga van a higieniahoz es az apolashoz. Miert van az, hogy az orvosok kedvesek es elv3egzik a dolgukat. Igen elottem szolo anonim,onnek igaza van barmi tortenik a megye korhazaiban idehozzak a beteget mert ez a megyei surgossegi korhaz ennyi az elonye. De ettol meg mocskossag van, a kapustol a fonoverig mindenki magas lovon ul es parasztul viselkedik. Ez letagadhatatlan.
Babaosztaly: rongyokba csavart bebik, vasagyak melyek oldalarol log a muanyag drot, huzat az eloterben-ez a kinezete. Az apolok, noverek viselkedeserol meg annyit, hogy nem koszonnek az erkezo anyaknak, atneznek rajtuk, a szoptatas segitese meg abbol all, hogy odanyomjak a baba fejet durvan a mellre es ennyi. En se kaptam jo szot amikor szultem, igaz nem is vartam el, talan penzert jart volna. Az, hogy mindent vinni kell az anyak tobbsege tudja: vatta, borotva, gyogyszer, betet pedig ezt is a korhaz kellene adja, nem?
A mocskossag meg a takaritono hibaja valahol nem? Lehet ellenervelni es mellette is de jot a szentgyorgyi korhazrol nem igen hallani. A Haromszek napilap es a Hirmondo is tele van elegedetlen betegek leveleivel. Vegye mar eszre valaki, hogy valami santit itt. Kedves igazgato no es orvos igazgato ur, tegyenek egy setat a szuleszet wcje fele vagy a gyerekosztalyra. Szereljenek kamerat es nezzek meg az alkalmazottak viselkedeset. Ugy gondolom zarszokent, hogy a korhazban a betegnek joga van az alkalmazottnak meg kotelessege, munkaja. A huszonot szazalek csokkentes a fizukbol talan tukroz valamit.
73.
mimoza
2010.10.11., hétfő [11:09]
No, hat hogy en is hozzaszoljak a kommentekhez, szerintem sem kellene ilyen szinten kritizalni a szemelyzet munkajat es egy kalap ala venni oket. Igenis merem tanusitani, hogy vannak meg olyanok (barmennyire hihetetlennek tunik), akik tisztessegesen es lelkiismeretesen elvegzik a munkajukat, anelkul, hogy csuszopenzt varnanak cserebe. Ami a higieniat illeti, nem az apolokon mulik, hogy az illemhely ilyen allapotban , azert a betegek is felelosek nagyreszt. Sok hozzaszolo valotlan dolgokat allit, mert az, hogy csaszarmetszes utan par oraval bevittek a babat a mamahoz szoptatni, hat nevetseges. Es kivancsi lennek arra, hogy aki a korhazi alkalmazottakat repat szedni kuldi, o valojaban milyen feladatokat lat el a mindennapokban es milyen lelkiismetesseggel teszi azt. Megszolni masok munkajat konnyu, addig feledjuk a sajat problemainkat, nemde? Szoval csak annyi, hogy nem mindenert a szemelyzet a felelos, ok megteszik ami toluk telik. Ja, es ez a nagy promovalas a kezdivasarhelyi es a kovasznai korhazakrol igazan erdekes, azert hozzak a kismamakat babajukkal egyutt a megyei korhazaba, mivel kompilkaciok leptek fel (ez inkabb a babakra vonatkozik). Szoval nezzunk mar egy kicsit magunkba mielott barmit is irnank...
72.
2010.10.11., hétfő [10:28]
Erdekes modon ot nap alatt-max.hat ,minden korhazban bentfekvo beteg nagyon okos ,es nagyon hozzatud szollani az ottan torteno dolgokhoz.Kulso szemmel nezni nagyon konnyu elitelni masok munkajat,csak sajnos senki nemfordul magaba es nem ellenorzi le eloszor sajat magat-ugy igazsagosan,hogy o tokeletesen vegzi-e el a munkaljat sajat munkahelyen es mindig mosolygos es kedves tud lenni?
Kezdjuk talan az elarusito nokkel-sok alkalommal kellene citromot adni nekuk az apro penz melle annyira eletuntak,bankokba allhatsz jo hosszu perceket sorban,ki vagy szolgaltatva a kedves-kedvetlen szemelyzetnek,de szollani nem mersz,mert meg ok szidnak le,meg akkor is ha netalan neked lenne igazad.Na es a neptanacsnal,gyerekvedelem dolgozoirol ne is beszeljunk,kerdessel-folvilagositas erdekebe fordulsz hozzajuk hetekig kuldozgetnek eggyik kolegatol a masikhoz,es meg ok szidnak le egy be nem szerzett aktaert,amirol senkit nem vilagosit fel-errol a gyerekpenzt kapo kismamak tudnak tobbet mondani.A korhazi helyzetrol pedig sok erdekes dolgot tudnek meselni,pl:szeretnem tudni hany igenyes kismama-paciens visz magaval borotva penget amikor befekszik a korhazba es tudja hogy mutet vagy szules var ra es szukseges a fanszorzet eltavolitasa?-100-bol talan egy?!pedig a szemelyzet a korhaztol nem kap ,minden honapban a sajat zsebukbol szerezik be,es azt hasznaljak,de a kedves paciens megtudja kerdezni hogy uj -e a bizonyos penge.A csaszar mutettel kapcsolatosan,minden beteg,nemzeti hovatartozastol es adakozo kedvetol fuggetlenul a mutetet koveto reggelen meg van mosdatva,vatta van cserelve neki-ezt az orvosok is ellenorzik,majd amikor kitelik a bizonyos ido a betegapolok segitsegevel ismet megvan mosdatva,tiszta vata adva,agynemu cserelve es a betegnek segitnek folkelni es az elso szoptatashoz aszisztensno-betegapolo kiseri el-aki ezt megcafolja hazudik,a kedves ujsagirono sem tagadhatja,mert vele is ugyan ez a folyamat ment vegbe.A korhazban uralkodo kondiciokrol nem csak a szemelyzet a felelos,valahol magasabb szinten kellene keresgelni.Erdekes modon senki nem nyilatkozik arrol hogy Kezdivasarhelyet,vagy Kovasznat valasztotta a megyeszekhelyi korhaz helyett es megis ide kerult vissza komplikacio eseteben-meg a szentkiralyi korhazbol is es ejnek idejen-amikor kedves olvasok es ragalmazok szerint a szemelyzet alszik-eletet mentenek,babaet-mamaet egysegesen.Amit mas elront sokszor helyre hozzak,senki nemtud peldaval mutatkozni hogy az ejszaka kellos kozepen surgosseg eseten nemreszesult orvosi es szemelyzeti ellatasban.-meg az ujsairo no is este volt megmutve,es kovetkezo ejszaka 12 orakor volt felkiserve az elso baba-mama talalkozashoz,mivel este 9-kor kapott engedelyt a mutet utanni elso folkeshez.Sajnos tapasztalatbol mondhatom,hogy ebben az uj demokratikus rendszerben az ugynevezett roma nemzetusegi emberek -nyolcosztalyt vegzett falusi betegeg sokkal civilizaltabban viselkednek,tiszteseg megadobbak,es a koszonom szepen szot is ismerik ellenteben a sok ugynevezett felsovegzetsegu-igenyes paciensel szemben.Sokszor az elso het ev-cei sapte ani de acasa-tobbet szamit,sajnos.Sok kismama amikor elmegy a babahoz szoptatni a sajat holmiat,es az agyat amelyikben fekszik annyira rendetlenul hagyja magautan hogy rossz ranezni,ez is a szemelyzet hibaja?
71.
Anya
2010.10.11., hétfő [10:27]
Kedves Anonim!

Talán azért van mindenki egy kalap alá véve, mert nem két ember hányaveti és agresszív.
És igazán tehetne a kórház vezetősége valamit a körülméyek változtatásán. Mert lehet, pl. úgy is, hogy nem karbatett kézzel várjuk Bukarest kegyelmét.... Kovásznán, Kézdin, Csíkban is jobbak a körülmények és a hozzáállás! Másnak miért és hogyan sikerül?
Tisztelt kórház management, és vezetőség, tessenek rákérdezni tőlük!!!
Kedves Both Ildikó, köszönet Önnek azért, hogy mindezt leírta!!!
70.
Anya
2010.10.11., hétfő [10:13]
A címre válaszolva, egy biztos: Szentgyörgyön nem!
Kétszer szültem Székelyudvarhelyen, és mikor hallottam hogy Szentgyörgyön milyen állapotok vannak, azt mondtam hogy nem egy erdélyi kórházról beszélnek.
Nincs amiért marakodni és egymásnak esni, kedves hozzászólók!
A kérdést viszont tovább vinném. Hogyan lehetséges, hogy egy szintén alulfinanszírozott állami kórházban, és szintén alulfizetett alkalmazottakkal, olyan körülményeket lehet biztosítani, mint amilyent Udvarhelyen látsz. Nem voltak ott sem luxuskörülmények, amikor ott jártam, de tisztaság volt, segítőkész személyzet, és nem hallottam fertőzéskeről sem.
Segítettek szoptatni, többször bejártak a kórtermekbe ellenőrizni, érdeklődni, segíteni!!!!
Egy kis odafigyeléssel, emberséggel mégis lehetséges!!! És ugyanolyan elhanyagolt állami intézményről beszélünk ordító különbséggel. Tőlünk is függ!!!!
69.
bothildi
2010.10.11., hétfő [09:13]
(szerkesztői hozzászólás)
Kedves Anonim 68!
Azért vettem az ön szavával élve "egy kalap alá" az újszülött osztály nővéreit, ápolóit mert egy kalap alá tartoznak. Tapasztalatom szerint - sajnos - egyetlen jószándékú, kedves, odafigyelő vagy segítőkész munkatárssal sem találkoztam öt nap alatt. Ha nem így lett volna, kiemelem azt aki mégis a segítségemre volt. A cikk pontosan azért született meg, mert a körülmények - emberi és anyagi egyaránt - borzalmasak. Hogy ki a hibás nem tudom, nem is írtam - de az sem megoldás, hogy más városba járnak az édesanyák szülni. Itt kellene megoldani helyben a problémákat mert nagyrészük a kórház alkalmazottain, vezetőségén múlik.
68.
Anonim
2010.10.10., vasárnap [21:17]
A cikk irojatol szeretnem megkerdezni, hogy miert veszi egy kalap ala az osszes ujszulottosztalyon dolgozo novert? Miert hibas mindenki azert, ha mondjuk ket ember "hanyaveti" vagy "agressziv" volt?
67.
j Barna
2010.10.10., vasárnap [20:49]
Sajnos nem csak ott ,mert számos más városban is bajok vannak a szülészeti,nőgyógyászati és újszülött osztályokon. A marosvásárhelyi nagykorházban pl az idén tavasszal-nyáron sorozatosan fertőződtek meg a babák. 10 csecsemőből 8 kapott hugyúti fertőzést(érthetőbben vizeletfertőzést),ezeknek nagyrésze hazamenést követően pár nappal vissza kellet térjenek. Elég szomorú amikor az egyhetes babát antibiotikummal kell kezeltetni,később ebből még származhatnak bajok. Amikor észbekaptak hogy túl sokan jönnek vissza,a akkor kiokosodtak,ugyanis minden egyes hazamenés előtti kisbabát megvizsgáltak nem-e fertőzött,ha pedig pozitiv volt ,sok laikus kismama meg sem tudta az igazságot.
A fertőzés forrásaként tekinthető az a rongy-igen rongy- amibe nyomban a születést követően csavarják a csemetét,ezt ugyanis évek óta használják,s hogy kiméljék az anyagot ,nem sterilizálják rendszeresen,csak átmossák. Ezenkivül az kifogásolandó hogy a csap ami alatt lemossák először,nem steril vizet szolgáltat ,a rendszerből meg a korház víztározojából pedig bármi bekerülhet ami a kis védtelen szervezetet megtámadja ha nyálkahártyáival érintkezik (szem,nemiszervek)
Hogy mindezt honnan tudom?Jómagam is a korházban dolgozom, részt vettem fiam születésénél a vajudástól kezdve a legvégéig,és sajnos láttam dolgokat amiket bár sohasem tudtam volna meg
66.
Anonim
2010.10.10., vasárnap [16:12]
Tetszik a 64-es komment, vegre valaki megirta a tutit. Itt sok anyuka elfelejti, hogy Romaniaban vagyunk es a korhazi tisztasag az allam hanyagsaga, es ezert nem a noverkek a hibasok. Az hogy kialakult ez a csuszopenzes dolog ez az alacsony fizetesek hoztak magukkal, de az is teny es en is lattam kulfoldon, hogy nemmindegy amikor 2 nover lat el 15 babat vagy 1nover 2babat. Attol a 2 novertol varunk el mindent. Hat a javaslatom az, hogy kar itt marakodni, hamarabb eredmenyt lehet elerni ha az egessegugyi miniszteriumhoz fogalmaznak levelet. Akkor talan javul a helyzet a tisztasag, "a luxus" es ellatas szempontjabol. Ja vagy EMIL BOC bacsi is segithet!!!
65.
Anonim
2010.10.10., vasárnap [16:10]
"Ott szakképzettek az ápolók, nővérek, itt meg aligha". Hogy lehet, hogy az itt képezett ápolók, nővérek tömegesen mennek külföldre , szakmában dolgozni, és fel is veszik őket?
64.
Anonim
2010.10.09., szombat [18:45]
Kedves " TANUGYES". Leirtad, hogy tanugyes vagy es azt is odairtad, hogy nem tanitasz. Ez a hozzaszolasodbol is kiderul, mivel ha tanitanal, tudnad, hogy a kovetkezo cikk esetleg a tanarok, tanitok magatartasarol fog szolni vagy pld. Isten ments, egy iskolai balesetrol, amirol ugyebar a tanitoneni vagy a szolgalatos tanar felel.
Ha ennyire ismered a kulfoldi korhazakat akkor lehet azt is tudod, hogy ott KET gyerekre egy nover jut, tehat ne hasonlitgassunk. Mas orszagokban van szulesre valo felkeszites, van terhestorna, vannak kulon noverek, akik megtanitjak az allapotos noket a szulesre, a babagondozasra, vannak noverek, akik utanna otthon segitenek. Ezzel szemben nalunk van internetrol valo felkeszules, internetrol valo kezeles (ez a legujabb divat, egyeseknek mar orvos sem kell annyira tudnak mindent)stb. Lehet, hogy nem mindenki a szoptatas tehetsegevel szuletik, de szoptatni akarni is kell, de nem csak szoban. Erdekes modon a babaknak 80% a szopni tudas technikajaval szuletik, akkor ezt talan nem erzik az anyukak, annyira el vannak foglalva magukkal?
63.
Egeszsegugyi alkalmazott
2010.10.09., szombat [17:54]
Anonim 12-nek. Nagyon realis szemlelet amit egeszsegugyi alkalmazottkent is, pacienskent is es hozzatartozokent is alairok. Ha mindenki igy tudna gondolkodni akkor sok minden maskepp lehetne korhazi berkekben is.
62.
B.Eli
2010.10.09., szombat [17:45]
Mégvalami a bukaresti tűzeset a babaosztályon sem vélelen volt, hanm emberi mulasztás. Itt is bármikor megeshet!!!
61.
B. Eli
2010.10.09., szombat [17:44]
Énszerintem ez az írás a valós helyzetet tárja fel emberi és anyagiak szempontjából egyaránt. Tényleg sok nő megy Kézdire szülni és ma már a magánkürház sem drága. A város kórháza meg lerobbant, mocskosság van, füst van és szag. Erről nem is írta a cikk, hogy a nővér tehet, de a takarítónők is csak nagyolnak, különben lenne rend és tisztaság. Igaz az is, hogy pökhendiek a nővérek és ápolók és elvárják a pénzt de kérdezem én : nekem ki ad pluszba? Tanügyben dolgozom, de nem tanítok és nekem se ad senki a fizetésem mellé semmit, én miért adjak? Miért járna nekik bármi is azért, hogy elvégezzék azt a munkát amiért fizetést kapnak? A cikk rávilágít igen élesen valamire és ezt figyelembe kellene venni a kórház vezetőségének. A sajtó főlleg a helyi már rég fel kellett volna kapja a helyzetet és cikkezni róla, interjúkat kérni stb stb ...De könnyebb azt írni, hogy ennyi meg annyi pénz van a kórházra. Nézzünk meg egy külföldi klinikát, hogy milyen és hasonlítsuk ahhoz ami itt van. Már elnézést de a koszt és a parasztságot én nem tudom megvédeni. -ha egy osztály bababarát és hirdeti plakáton akkor az Isten megfizeti, hát segítse a kismamákat, hiszen jól írja fenntebb, hogy senki sem a szoptatás tehetségével születik és keressetek rá, hogy igenis más országok kórházaiban erre megtanítják a mamákat. Bár ott szakképzettek az ápolók, nővérek itt meg aligha.
Lehet a rendszert szidni, de nem hiszem, hogy a mama vagy a beteg a hibás a kórház óriási-hangsúlyozom- óriási hiányosságaiért. Minden jót, Eli
60.
Anonim
2010.10.09., szombat [17:02]
Persze hogy szivvel-lélekkel lálkem ,s önfeláldozással. Csak az a baj, hogy a baótos ezekért a dolgokért nem ad szalámit s talán a közköltséget sem lehet mosollyal fizetni. Te valószinüleg mosollyal (a cseresznye ajkaidon) és kifogástalanúl végzed a munkádat éjjel-nappal, vasárnap és ünnepnapokon.
59.
Anonim
2010.10.09., szombat [17:01]
Sajnos ez a cikk csak arra jo hogy megjobban megijesszuk a szulni keszulo kismamakot,a helyzet sehol se tul jo,Kezdivasarhelyen is penzehesek a noverek, 7 nap alatt ket kedves noverrel talalkoztam,a gyerekorvos minden anyukat megsirat,en pl otodik nap tudtam meg hogy kisfiam labaval problema van,a noverek gondoskodtak az eteteserol mindig mielott en odaertem....ne koltse fel anyuka egy oraja evett....hallottam naponta tobbszor...ugyhogy teljesen mindegy ki milyen korhazat valaszt,ne korhazat orvost valasszunk jol,az egy het kint meg gyerekunk elfeledteti idovel!Sajnos az egeszsegugyben nagy hianyok vannak de az hogy egeszseges gyerekunk legyen,jol jojjon a vilagra minden rendben tortenjen,megfelelo gondoskodassal,szaktudassal az sokkal fontosabb a dohanyfusnel!Amugy meg penzt mindegyik megyebe adni kell az orvosoknak,novereknek!
58.
Anonim
2010.10.09., szombat [16:47]
Arrol kellene irjál,hogy mennyi HÁLAPÉNZT adtál az orvosnak,és akkor tőle kellett volna várjál mindent.Őt kellett volna kérjed,hogy tanitson meg szoptatni,és egyáltalán rendezni a babát.Ha az orvost lefizetted az a te bajod, de a másikat ne kezeld úgy,mint egy utolsó senkit,mert neked biztositásod van és kötelessége minden alkalmazottnak a te kivánságaidat lesni.Mért nem mentél magánkorházba.
57.
Anonim
2010.10.09., szombat [16:29]
Sajnos nem az alkalmazottakról kéne szóljon a cikk,hanem a mostoha körülményekről,mert ők nem nyúlhatnak zsebbe,hogy egy mellékhelyiséget újjávarázsoljanak saját költségükre.A kormány négy évente változik és eddig egyiknek sem sikerült bármit is váltóztatni,akár az egészségügyben adódó problémákat sem.De bármilyen intézménybe bepillantunk,mindenhol van hiányosság.De,amig a kormány nem tesz rendet az alkalmazottjai közt(tudjuk,a médiából és látjuk,hogy alszanak,nem is tudják sokszor mit szavaztak éppen)mit várunk mi a kisebb alkalmazottaktól.
A változás lesősorban fent kell megtörténjen.
56.
Anonim*23
2010.10.09., szombat [15:08]
Mcs!

"...hat kedves holgyem elolvastam a cikket amit irt es fele sem igaz en nem hiszem hogy kellett volna fizetni azert hogy felvigyek liftel szoptatni ez tiszta hazugsag ..." - eloszor is en nem a cikket hanem a kommentet irtam. Ketto: semmi hazugsag nincs benne, van egy liftes asszony aki egyszerre szallitja az anyakat, tehat ha 5 perccel tobbet maradok a babammal akkor morogva vitt vissza, 5 lejert mar nem morgott. Harom: nem kotelessegem adni neki mivel biztositott vagyok, neki meg ez a munkaja es nem hiszem, hogy egy ember nem liftezhet, csak o kegyelmessege unja. A doktort meg ne hasonlitsuk mar a lifteshez jo-e? A dr.nak HALAPENZT adoik mivel HALAT fejezek ki azert amit ertem tett, Nem kotelezo, nem is varta sot el sem akarta fogadni de nekem fontos volt kifejezni iranta erzett HALAMAT: Kedves mcs en nem kenyes vagyok hanem igenyem a tisztasag es az is, hogy mindenki elvegezze a munkajat becsulettel. A korhazi koszt meg pocsek ez koztudott, de ez orszagos szintu. Miert kellene beernem kevesebbel? Hm??
55.
Egyasokbol
2010.10.09., szombat [00:02]
Nem tudom a "pár óra" hány órát is jelentett, de azt tudom, hogy másnap, a 24 óra lejárta után nemsokkal, szó szerint talpra állították és utána folytatódott a szopizós cirkusz.

Az én rokonom annyira kényes kismama, hogy ez a harmadik gyereke (az első kettő esetében normál szülés volt), illetve a kenyeret is kemény fizikai munkával keresi meg.
54.
melindi
2010.10.08., péntek [23:28]
Kedves egyasokbol! A kislanyom most lesz 1 eves es csaszarmetszessel hoztam a vilagra mint a te rokonod , eppen a sepsiszentgyorgyi korhazban, de azt nem hiszem hogy csaszarmetszes utan par oraval bevittek hogy szoptassa meg!!! esetleg bevittek es megmutattak neki mint nekem is, behoztak s megmutattak, mellem fektettek egy keveset.
Szerintem a te rokonod nagyon kenyes mama lehetett, mint az en szobatarsam aki meg a negyedik nap is csak fekudt az agyban mint egy szallodaban elvarta hogy teljesen kiszolgaljak.Az ilyen kismama nem tudom hogy szokokik ossze a babaval mikor meg oda sem akarta tenni hogy szopizzon.
Kivancsi lennek hogy otthon az ilyen mit csinal?
A tisztalkodasi lehetosegek tenyleg elszomoritoak inkabb az ellen kellene valamit tenni mint a novereket szidni!!!
Jo babazast minden kismamanak.
53.
Egyasokbol
2010.10.08., péntek [22:53]
ANDREAS!

Lehet, hogy nálatok "ORANAK" írják és mondják, nálunk "ÓRÁNAK"

Amit én vétettem, azt elírásnak nevezik, a Te "művedet", azt alapvető nyelvtani ismeretek hiányának ... gondolom most is az "irasra" figyeltél :)
52.
mcs
2010.10.08., péntek [22:19]
miert kene szegyeljek magukat a noverek nincs amiert es nem mindig a novereket kell szidni a beteg sem kulobb sok esetbe az milyen beteg amelyik a szart felkeni a falra (kedves beteg nem de) de mindig az alkamazottak a hibasok a beteg szegeny o nem egyeszer a beteg kene egy kicsit vigyazzon a tisztasagra es azutan szidjon masokat konnyu kivulallonak blamalni a korhazasokat meglatnam az ilyen milyen KEDVES NOVER VOLNA szerintem nem voltak a brassai korhazba el kenne oda egyszer menni es azutan irni hogy a szentgyorgyi korhazasok milyen parasztok
51.
ötvenes
2010.10.08., péntek [22:01]
Most látom, a szövegben van néhány elütés pl. év helyett lév és a baba helyett bab van.
50.
ötvenes
2010.10.08., péntek [22:00]
Végigolvastam a beírásokat, nem kívánnék senkivel sem vitatkozni, de lenne néhány megjegyzésem.
-Nagyon hozzászoktunk ahhoz, hogy mindent "illetékesektől", vagy könyvből, szórólapból, esetleg a netről tanuljunk meg.Szerintem a szülésről, szoptatásról jól el lehet idejében beszélgetni a saját anyánkkal is elvégre ő is átesett ezeken az eseményeken. Annak idején az én édesanyám annyira felkészített a szülésre és szoptatásra, hogy egyáltalán nem féltem, és nagy élmény volt az egész.Már alig vártam a következőt (nem vicc!)
-Sokan mondják, hogy akik az egészségügyben dolgoznak, menjenek el kapálni. Nem vagyok egészségügy dolgozó, de úgy látom, hogy nem olyan felkapott ez a pálya, hogy egy helyett tízen ugorjanak .
- sokan fizetjük a biztosítást (én személy szerint 32 lév munkaidő alatt sosem "használtam"ki -szerencsém volt), de azt nem tudjuk, hogy az csak bizonyos szolgáltatásokat fedez - nem csak nálunk, hanem szerte a világon is
-nevetséges az a megjegyzés - hogy " szülni sem engedte volna". Azt nem lehet megtiltani-mert a bab a tiltás ellenére is világra jön
49.
mcs
2010.10.08., péntek [18:29]
hat kedves holgyem elolvastam a cikket amit irt es fele sem igaz en nem hiszem hogy kellett volna fizetni azert hogy felvigyek liftel szoptatni ez tiszta hazugsag es nem kene olyan kennyesnek lenni hogy egy zsakbol veszik a kenyeret annak kene orvendeni hogy van mert amikor a zsak ures lesz akkor mit fog irni ?megkerem ne irjon valotlansagot es ha fizettet 5 lejt kinek mert nem csak egy liftes van es ha adot a lifesnek 5 lejt ami egyaltalan nem sok es hihettetlen amikor orvoshoz ment a sok milliokat nem sajnalta????????????????????nem kene olyan kenyesnek lenni mert nem olyan vilagot elunk
48.
Anonim
2010.10.08., péntek [17:26]
Szalljatok mar le szegeny Andrasrol. Egyertelmu meg nem fekudt a korhazban, kiszolgaltatottan es ezt nem is kivanom neki. Mindenki veszetten panaszkodik, de kivancsi lennek, hogy kozuletek hanyan mentek el a vezetoseghez es hangozattak ott panaszaikat , utolag akar. Ugysem ertetek volna el semmit, ez igaz :))), de megis volt-e valakiben annyi karakter, hogy harcbaszalljon a jogaiert. Addig amig itt marjatok egymast aprosagokert, ugysem fog semmi megvaltozni. Ott es akkor kell talpraallni. DE most sem keso...azon kene vitatkozni, hogyan lehetne valtoztani ezen a mocskos disznosagon es nevszerint felelossegre vonni azokat akik nem vegzik a munkajukat.
47.
Andreas
2010.10.08., péntek [16:39]
Kedves EGYASOKBOL, bevallom az irasra figyeltem es nemolvastam vegig megegyszer, hogy nincs-e hiba a szovegemben. De te mint kis tokeletes ird kerlek te legalabb helyesen ne pedig ugy, hogy ....par oroval bevittek a kisfiat... nalunk az oro az oranak irjak es mondjak. Es ezt te meg ki is emelted. Szoval oktasd magad es utanna mast ezt kuldom kulonben a sok tokeletes embernek. Bocsi de nemaltam meg valasz nelkul.
46.
Anonim
2010.10.08., péntek [16:09]
Köszönjük meg drága magyar testvéreim mindezt a 20 éve aközvagyomán uralkodó RMDSZ-es honatyáinknak. Szavazzunk még sokszor rájuk, és biztos hogy minden rendbe jön majd 20 év mulva.
45.
Egyasokbol
2010.10.08., péntek [14:31]
Kedves Andreas!

Hidd el, hogy amikor ott vagy és rájuk vagy utalva Te is lapítanál mint béka a csalánba!!!

Rokonomat ott császárolták. Ilyenkor egy napig nem szabad megmozdulni. A műtét után pár oróval bevitték a kisfiát és mondták, hogy szoptassa meg. Ezt meg is próbálta, de fekve ez nem egy könnyű dolog. Erre rámordultak, hogy mit képzel, nem képes talán felülni !????? Persze nem volt képes...
Másnap ugyanez volt csak más nővérkékkel.

Miután 2 nap múlva fel tudott ülni és a táskájából szétosztogatni a csoki-kávé-készpénz "szívességeket" már az is megoldható volt, hogy vittek a korterembe melegvizet és lemosdatták (2 NAP UTÁN)!!!!!!


Tudod-e mit: bajsza meg a jegesmedve az ilyen embereket.
Azt külön értékelem, hogy nem írsz többet, mert a helyesírást még gyakorolnod kell.
44.
Anonim*23
2010.10.08., péntek [10:17]
Andras, gondolom Te nem szultel gyereket igy konnyu szajkozni a magadet. A valosag az, hogy igenis minden magara ado no elmegy szulni Kezdivasarhelyre, nem teszi ki magat a szentgyorgyiek mocskolodasanak. Nem egyetlen panasz merult fel, hanem egesz aradat es leirta valaki az igazat tapasztalatbol. Sajnos igen ez a helyzet, es meg kellene oldani mert az sem megoldas, ha mashova megyunk el megszulni kisbabinkat. A korhaz vezetsege is elolvashatna ezt igazan mert nem csak az iro gondolja igy, hanem mi edesanyak is. Semmi koszonet nincs a gyerekosztaly dolgozoinak munkajaban, morcosak, es igen agressziven tamadnak az anyukakra. A korhaz allapota meg mocskos tenyleg, kivul-belul. Cigarettacsikkek az udvaron, szemet, bent meg buz es mocskos falak, ablakok, cigizo cigany nok es ferfiak. Ez a megyei korhaz. A felujitas nem kitakaritat kellene jelentsen. De neked talan megfelel Andras.
43.
Anonim
2010.10.08., péntek [08:36]
Milyen az ilyen könyvelő aki nem tud helyesen írni?
42.
Andreas
2010.10.07., csütörtök [22:29]
Hat mar sajnalom is ,hogy itt velemenyt irtam. Itt vannak komoj emberek is de van egy rakas csocselek akivel idopazarlas veszodni. En vallaltam a nevem Andras vagyok csak a rendszer igy nemfogadta el ezert irtam Andreast es igen konyvelo vagyok es hazam is van (az alattam levo komentnek uzenem). En senkit nem kocsogoztem csak a velemenyem irtam es azt is ALTALANOSAN mert ahol 20 ember dolgozik kb. ott kerul rendes is es lusta is ez lehet barhol. En ezennel bucsuzom remelem a gondok megoldodnak mindenki megelegedesere es hagyom ervenyesulni a jobnal jobb leirasokat. (maramejiket jonak lehet nevezni) Az ujsagiro holgy ott kellett volna hangot adjon a nemtetszeseinek szerintem nem utanna hangoskodni. Ott szerintem pislogott es fulelt hogy utanna port tudjon kavarni. Konnyen eltudom kepzelni. Na akkor pa.
41.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [21:32]
andreas
te egy kis köcsög vagy ismerek pl.olyanokat is akiknek nincs érettségije de van ismerős aki beszerelte.És ezeket ki kellene tenni.A másik hogy engem mit érdekel hogy ki van alulfizetve ha én biztosítást fizetek?És a kórház azért kórház hogy legyen benne mindig tisztaság és higiénia.Nem az hogy a betegek akik ki vannak szolgáltatva vigyék haza a korházbol kapott ingyen fertőzést.
Te nem vagy könyvelő csak itt könnyű kamuzni
A te házad is olyan lehet mint a sepsiszentgyörgyi kórház(ha egyáltalán van )és a család kiszolgálása mint a szülészeti nővéreké
40.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [21:22]
A doktornőnek már természetes, hogy adott, anélkül szülni se hagyta volna..
39.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [21:02]
...nehogy azt akard bemesélni hogy a doktornőd maximumáért nem csurrantottál semmit???
38.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [20:32]
......De ara mar sokan nemkepesek mert eretsegi is kel hozza...

...kell bizony kedves Andreas,de először az elemi osztályt kell elvégezni,ugyanis ott sajátítják el a helyesírás szabályait
37.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [20:09]
Te is mehetsz, igazan!!!!!
36.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [20:08]
A cikk ironojenek szeretnem elmeselni az en sztorimat is. Van egy gyerekem, akit , en is ugy dontottem, hogy Kovasznan hozom a vilagra. De a sors beleszolt....Problema adodott a kisbabammal, es az orvos mentore ultetett mindkettonket, es lekuldott a sepsiszentgyorgyi szuleszetre....Erre tetszett-e gondolni?
Csak ugy kerdezem....Egyebet nem is irok, mindenki gondoljon tovabb amit akar. ...
35.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [20:03]
Nagyon koszonjuk a szep szavakat, jol esik olvasni, hogy valaki ertekeli is a munkankat!
34.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [19:58]
Koszonet Andreasnak, a felcserek neveben!
33.
Andreas
2010.10.07., csütörtök [19:53]
Nemvagyok aszisztens, konyvelo vagyok es nemdolgozok a korhazban. Csak teny es valo, hogy a romaniai helyzet padlon van minden teren ezert kar ragalmazni az ujszulott osztajon es a szuleszeten dolgozokat, A korulmenyekert nemcsak ok a felelosek. Nem igy kell velemenyt irni ahogy egyesek teszik az ijenek ugy is viselkedhetnek a korhazban is azt hiszik 4 csillagos szallodaban vannak es az aszisztensek a szobalanyok. Aki jobban tudja hogyan kell dolgozzon egy aszisztens, 3 eves az iskola es rajta az kell lenni, megkel mutatni hogy hogyan kell csinalni ne csak a szajatok jarjon es dobaloztok a szavakkal. De ara mar sokan nemkepesek mert eretsegi is kel hozza.
32.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [19:15]
Sajnos én is megtapasztaltam a fertőző,mostoha körülményeket a sepsiszentgyörgyi kórházban.A dokim felkészített,hogy a mellék helyiség borzasztó.Sajnos vizelet fertőzéssel hagytam el hét nap múlva a kórházat.Nem beszélve arról,hogy némi tűszúrások minősége két hétig is kékek voltak,mert nem adtam semmit a bizonyos személynek,akinek adtam annak a munkája nyomtalanul elmúlt a karomról.Véleményem az,hogy akinek nehezére esik elvégezni az általa vállalt munkát,akkor válasszon más munkát.Csak nagyon jól tudják,hogy ha nem csurran,akkor cseppen,aminek a mindennapi ember az oka,mert MI szoktattuk rá és nem tudjuk leszoktatni.A doktornőm egyébként a maximumot nyújtotta szakmailag is és emberként is.
31.
Rika
2010.10.07., csütörtök [18:21]
Andreas!
Mi az, h egy kórház felújítás előtt koszos kell legyen? Kórházról beszélünk ahol ALAP a higiénia, sterilitás, tisztaság akár renoválják a falait akár nem. A tény az való, az én ismerőseim is CSAK Kézdin szülnek, a kórházba csak a romák járnak Sepsisszentgyörgyön és ennek oka van. Nem hiszem, hogy leírta volna a cikk író a dolgokat, ha nem igazak. Nagyon elkeserítő ami itt van, nagyon-nagyon. El kéne gondolkozni a vezetőségnek de az ott dolgozóknak is.
A legszomorúbb az, hogy bár valóban alulfizetettek az egészségügyi dolgozók, ezt a betegek érzik leginkább, holott aki nem tud szívvel lélekkel ellátni egy beteget, kismamát, kisbabát, az válasszon másik foglalkozást. - ez a legigazabb mondat. Egy kisbaba és beteg nő kiszolgáltatott helyzetű és igenis kedvességet igényel. Nyugaton ez működik, itt miért nem???
30.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [18:09]
Hát kedves andreas
Te egy rossz indulatú ápolónő lehetsz mint a többi társad
SZEMÉT nehogy megsajnáljunk titeket hogy 75%bérért dolgoztok
Nem kötelező szerintem te választottad az állásodat és máskülönben a családi problémákat azért már nem vigyük be a munkahelyre és ugyan úgy fordítva is .És főleg ne egy olyan helyre ahol szívvel lélekkel kell megjelenni és teljesíteni
29.
andreas
2010.10.07., csütörtök [16:44]
Hat igen van aki meg fogalmazni sem tud, es ha irunk is valamit akkor ne altalanositva mert nem igy van. Az hogy egy kozossegben akad ojan is azt elhiszem de nem mindenki. A korhazat illetoen FELUITAS alatt van ami azt jelenti hogy lessz szep meg nem az, tehat a lerobbant furdot utanna kell majd megnezni es addig ne hasonlitsuk a feluitott korhazakehoz. A kedves ujsagiro holgy lakasa sem nezett ki feluitas elott ugy mint ahogy most nez ki! Az aszisztensek pedig 75% berert is dolgoznak ejjel nappal, hetvegen es unnepen. De biralni mindenki tud ugy rendoroket, aszisztenseket, neptanacsban dolgozokat, tanarokat, papokat, ugyvedeket, stb. mindenki lusta es paraszt nalunk csak mi nem mi a tokeletesseg jelkepe vagyunk nekunk nincs rossz napunk es mindenkivel kedvesek vagyunk. Vajon igy van ez?
28.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [16:38]
Nem tudom,hogy te milyen anya vagy hogy a babad helyett inkabb massal foglalkozol.En is szultem,de nekem a babam fontosabb volt mindennel,nem beszelve arrol,hogy korababam volt,egy honapot voltam a szuleszeten,de senkire nem lehet panaszom.Mindenki segitokesz volt ,senki nem vart halapenzt,mindenki tette a dolgat,kevesen vannak de mindenkinek segitenek es lelkiismeretesek.Nem tudom te mit vartal, es te hogy alkalmazkodtal az ottaniakkal szemben,de en csak koszonetet tudok mondani a faradsagos munkajukert Aki ennyire kenyes az menjen mashova szulni,de barhova is megy viselkedni kell.
27.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [16:10]
.Szegyeld magad inkabb babaznal,mint irkalsz.
26.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [15:39]
Sepsiszentgyörgyi nővérek, ápolók a szülészeten nem szégyelitek magatokat ,nem sül ki a szemetek a szégyentől, hogy néztek tükörbe reggelente, ha nem bírjátok azt a munkát ott ,lehet hagyni mehettek a földekre répa szedni oda valók vagytok, ott legalább jobban is lehet keresni. Szégyentelenek..
25.
m.orsolya
2010.10.07., csütörtök [15:17]
Szia, Ildiko.

Mindenki ott szul, ahol megengedheti maganak. En legszivesebben Amerikaban szulnek, de az is lehet, hogy inkabb egy Becs-i klinikan, mivel az stilusosabb:) .
En is a Fogolyan Kristof korhazban szultem es hat a nev igenis talalo, az ott toltott ot nap alatt az ember onkentes fogolynak erzi magat. Gotikus horrorfilmbeillo jelenetek elevenednek meg az ember szeme elott. Es megis mi az oka annak, hogy biza eleg sokan ott szulnek, mert sokkal tobben szulnek ott, minthogy azt gondolnad. Elsosorban anyagi meggondolasokbol, viszont vannak olyanok is akik megtehetik, hogy maganklinika mellett dontsenek, de megis a korhazat valasztjak. Az ok nagyon egyszeru, a legtobb maganklinika nem rendelkezik gyerekorvossal. Amikor a korhaz mellett dontottem, szamomra is ez volt a legfontosabb szempont. Az, hogy minden reggel a tobb evtizedes tapasztalattal rendelkezo gyerekorvos megvizsgalta a gyerekemet, szazszor tobbet ert a sajat kenyelmemnel. Utolag is jo dontesek bizonyosult, mivel egy husz perces maratonfutas utan szuletett meg a kislanyom. :)
Ami a szemelyzetet illeti meg kell, hogy cafoljalak, hiszen ott is, akarcsak mashol, vannak emberek akik lelkiismeretesen vegzik a munkajukat es vannak olyanok, akiknek semmi keresnivalojuk egy korhazban. Volt szerencsem olyan vedonohoz is, aki akkorat szurt a tuvel fenekembe, hogy szinte a plafonig ugrottam es aztan jol leszidott, viszont volt olyan is, aki mindekivel szobaallt es megprobalt segiteni. A veceben eregett fust engem is zavart, de nem attol voltam kiakadva, hogy senki nem szol a cigizo kismamaknak, hanem az illetok felelotlensege lepett meg inkabb. Mit varjunk el a szemelyzettol, ha a kismamak egyresze nemhogy a tobbieket, de sajat magukat sem tisztelik. A szoptatas, kezdetben nekem sem volt egy meghitt elmeny, pontosan az altalad leirt okok miatt, viszont akadt olyan vedono is, aki mikor meghallotta, hogy meg nincs tejem, elobb az en kisbabamnak hozta be a tapszert es nem varta el, hogy elvanszorogjak az ablakig.
Tehat, ott is, olyan korulmenyek kozott is, vannak akik megorzik emberseguket.
A hozzaszolasok alapjan, egy cseppet sem gyozodtem meg arrol, hogy barmelyik kozeli korhaz joval tobbet nyujthatna, ezert inkabb legkozelebb egy maganklinika mellett dontok, felteve, ha addigra lesz egy tapasztalt gyerekorovos is.
Legyunk mar oszintek, ugyanolyan mocsok es ferto uralkodik minden allami korhazban Romaniaban, kisebb -nagyobb mertekben. Nyilvan nem rendelkezunk mindannyian maganrepulovel, mint a Iasi korhazba kerult izraeli turista, aki elmenekult latvan az ottani korhaz allapotat.
A problema sokal osszetettebb es meskepp tennem fel a kerdest. Igen, eldontottuk, hogy a megyei korhaz egy getto, ahol keptlelenseg szulni, viszont mihez kezdjen az, aki
nem maszkalhat el Kezdire vagy Csikba, nemhogy meg maganklinikas baba-mama-papa-barat korulmenyekrol almodozzon. Addig, amig sikerul megvalaszolni a kerdest, sajnos meg nagyon sokan fognak szulni a Fogolyan Kristof korhazban.

Minden jot es jo babazast neked,
Orsi.
24.
egykismama
2010.10.07., csütörtök [13:14]
Nemreg szultem a szentgyorgyi korhazban es a fent leirtakban sok igazsag is van sajnos.De ami az asszisztenseket illeti ottletemkor tanuja voltam, hogy a nover nem kapott kello tiszteletet a kismamatol.Velemenyem szerint nekuk is kijar a tisztelet nem az utcarol kerultek be dolgozni.Eloszor magunkba kellene neznunk es utanna kommentalnunk.
23.
edo
2010.10.07., csütörtök [13:00]
Hozzaszolvan a cikkhez en is a szentgyorgyi korhazban szultem es velemenyem szerint az aszisztensek nem tehetnek az ott uralkodo korulmenyekert.En halaval tartozom egyes asszisztenseknek mivel a segitseguk nelkul nehezen tanultam volna meg szoptatni.Eppen ezert ugy gondolom nem kellene egy kalap ala venni oket, mert koztuk is vannak segitokeszek es kedvesek annelkul, hogy barmit is elvarnanak cserebe.
22.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [10:15]
Miert kellene barmit is vagy barkit is lezsirozni?? Van a novernek fizetese nem? En meg biztositast fizetek.
21.
Erika Veres
2010.10.07., csütörtök [10:10]
Ha csak egy tizede lenne valos a leirtaknak mar az is felhaborito lenne, nem hogy az egessz. Es sajnos igaz, pofatlan noverek es apolok dolgoznak a babreszlegen, ezt en is megtapasztaltam. Segitseg nulla, ha kerdezel parasztok, nekik nincs idejuk semmire sem. Szules utan az anyuka faradt es elso gyereknel nemigen tudja mit hogyan kell, ezert segitenek a noverek pl. Debrecenben ahol en szultem. Egy noverke velem volt teljes allo nap, segitett szoptatni, valaszolt a kerdesekre, megmutatta a helyes pelenkazast, polyazast es volt hatartalan turelme. Pedig a magyar egeszsegugyisek sincsenek tul fizetve higyjetek el. Osszeszokni a babaval mar pocakban kell ez igaz, de az ujsagiro a hanyagsagrol irt. A mocskossagrol meg nem is jo sozlni, hihetetlen, hogy ilyen letezik ma Europaba. En is erdelyi vagyok, Barotrol jottem el de egyaltalan nem banom. A szules es szuletes egy elmeny kellene legyen, az elso napok a legfontosabbak es ezert kellene az edesanyakat tamogatni. Nalunk a korhazban is vannak szorolapok de elnek is vele az alkalmazottak. Tenyleg szoptatas baratkorenyezet van, szobak es minden ami szukseges. Elkeserito, hogy otthon ez a helyzet.
20.
Anonim
2010.10.07., csütörtök [00:51]
Remelem panaszait elmondta a novereknek is.
19.
Anonim
2010.10.06., szerda [22:09]
A vegletekig lehetne osztani es szorozni a Fogolyan Kristof megyei korhaz allapotat. Beleolvastam a hozaszolasokba es egy cseppet sem gyozodtem meg arrol, hogy erdemesebb lenne mondjuk Kezdin szulni. Az olvasottak alapjan ott is hasonloak a korulmenyek, csak egy fokkal valamivel jobbak. Akkor inkabb egy maganklinika.
18.
Anonim
2010.10.06., szerda [21:22]
Hát ha nem zsíroztad meg lelkem a kerekeket, mit vártál, hogy a nyakadba ugorjanaK?
17.
Anonim
2010.10.06., szerda [20:19]
Kedves hozzászóló anyukák!Tényleg elszomorítóak a körülmények a megyei kórházban de erről az alkalmazottak nem tehetnek.A kritikák ellenére vannak olyan anyukák is akik elégedettek és hálásak (hálapénz nélkül is!!!) a személyzet segítségéért...és nem is kevesen. A mama-baba összeszokás nem a kórházban kezdődik hanem már a terhesség ideje alatt.Illene tudatosan felkészülni a kisbaba érkezésére.
...és a "kedves" orvosok mennyi hálapénzt kaptak a kedvességükért!!?
16.
Anonim
2010.10.06., szerda [15:42]
En nem jartam a tobbi hozzaszolok altal emlitett korhazakban de megdobbent ,hogy milyen allapotok uralkodnak a szuleszeten. Nem csodalom,hogy mindenki aki teheti messzire elkeruli ezeket a korhazakat.
15.
Egy dohanyos
2010.10.06., szerda [12:57]
Tudom, hogy nincs nagyon kozze a cikkhez, de nekem az a velemenyem, hogy szereljenek fusterzekelot a korhazi illemhelyekre ! En is dohanyzom, de csak az arra kijelolt helyen, ami a korhazban (gondolom) nincs. Aki azert van ott, hogy meggyogyuljon, az ne dohanyozzon. Es igy akkor legalabb (reszben) betartjak az eloirast, miszerint a korhaz teruleten tilos a dohanyzas. FUSTERZEKELOT !!!
14.
OI
2010.10.05., kedd [21:42]
Bizony ket gyereket szultem a csikszeredai korhazban es nagyon hasonlo elmeny volt mint amit itt fent olvasok...na jo..nem volt a szemelyzet annyira eldurvulva, egy ket morcos akadt de azt ki lehetett birni. Viszont azt sosem fogom elfelejteni hogy a cigifustol fulldokoltam ha WC re kellet menni, felelotlen kismamak es allapotos anyak ott nyomattak a fustot ,fekete volt meg a plafon is, ugyanott ket meterrel arrebb persze a zuhanyzo ami szinten kritikan aluli...nemhiszem hogy ennyire ne lehessen kontrolalni onmagunkat mint cigaretat hasznalo nok, vagy nem hiszem hogy ennyire szemet lehet hunyni a korhazigazgatosag reszerol arra ami ott folyik..azota eltelt 7 ev eddig biztosan jobb a helyzet ott bent is az ujszulott osztalyon, mert egy eve latogatoba jartam nehany osztalyra es elegge nagy ujitasok voltak, vannak, tisztasag is nagyobb van mar ...haladnak de lassan.. ( rajtunk is betegeken sok mulik)
13.
Anonim*23
2010.10.05., kedd [18:21]
En is hozzaszolnek a tortentekhez, en is a sepsii korhazban szultem nem is olyan regen es ugyanezt tapasztaltam. Nekem igenis igenyem a tisztasag de sajnos a folyoso buzlik a cigoktol es a cigibuztol, es valoban nemlehet zuhanyozni annyira elhanyagolt a zuhany. A kicsik emeletekkel vannak fennebb a mamaknal de liftezni nem lehet csak csoportosan, ha egy kismama egyedul menne a babajahoz nem engedi a liftes no, persze ot lejert mar igen. A noverek csak akkor neznek be ha kotelezo injekciot kell adni maskepp a jo meleg noverszobaba ulnek es nana, h szamukra van tiszta wc kulcsra zarva. Az etelrol nem is jo beszelni egy vekni egessz napra az is zsakbol omlesztve ki a koszos es rozsdas ebedlo asztalara. Ez a sepsii korhaz, a nogyogyaszommal nem volt gond, mindennap ellenorzott de a noverek munkaja a gyerekeknel es a szuleszeten is csak kivanni valot hagy maga utan.
12.
Anonim
2010.10.05., kedd [18:02]
A szentgyörgyi állapotokat nem ismerem, de mivel ketten is negatívan említették a csíkszeredai ellátást, ehhez szeretnék hozzászólni. Én három gyermeket szültem a szeredai kórházban, és bár első alkalommal volt szerencsém néhány goromba alkalmazotthoz, mégis hittem és hiszem, hogy ésszerűtlen várandósan utazgatni, majd később az egész látogató családot nap mint nap utaztatni azért, mert némelyeknek az emberi kvalitásai nem ütik az általunk felállított mércét. A három szülés között - amelyek időben meglehetősen távol estek egymástól - alkalomról alkalomra határozott javulást tapasztaltam a személyzet hozzáállásában, amit egyszer valakinek úgy írtam le, hogy míg első alkalommal elvétve akadtk a goromba ápolók, orvosok között kedvesek, segítőkészek is, addig utoljára ez az arány teljesen megfordult. A körülmények persze rosszak, mint az állami rendszerben sajnos mindenütt, a koszt is silány, de még az is ízletesebbnek tűnt a szakácsnő mosolyától, amivel kínálta.
És bár voltam kórházban a gyermekekkel, a kiábrándult mentőorvos vádját, miszerint rá sem néznek az emberre, míg nem fizet, megalapozatlannak találom. Ott legalábbis mindent elkövettek az orvosok, nővérek a gyermekek egészsége érdekében, bár én soha nem adok senkinek előre hálapénzt. És annak is tanúja voltam nemegyszer, hogy olyan "hátrányos helyzetű" gyermek életéért, egészségéért is emberfeletti küzdelmet folyattak, akiknek hozzátartozóitól nem is remélhettek semmit.

Másrészt meg az is igaz, a páciensek közt akadnak szép számmal olyanok, akik fennhéjázóan, követelőző módon viselkednek az alkalmazottakkal, és nem bírják megemészteni, hogy olyan a fogadjIsten is, amilyen az adjonisten. Másoknak meg kórházba kerülésük után oly mértékben emelkedik meg az igényszintjük mondjuk a tisztaság iránt, amilyen szintet otthon soha nem valósít meg. És akkor kezdődhetnek az alantas emberi játszmák: szidjunk, szapuljunk valaki mást, hogy ne kelljen szembenéznünk magunkkal.
11.
Anonim
2010.10.05., kedd [15:15]
Szomoruan olvasom ezt a cikket sajnos, hogy ez a durva realitas, es nemcsak Sepsiszentgyorgyon, hanem Csikszeredaban is.En valamikor mentoorvosit vegeztem Vasarhelyen de amint visszakerultem Hargita megyebe azonnal szakitottam a rendszerrel, mert nem a temetkezest akarom eltetni. Sajnos, hogy idekerult a rendszer es nem csak a rendszerrel van a hiba, hanem a benne dolgozok 90%-val is, mert amig nem nyilik meg a zsebed addig rad se neznek, habar elmeletileg ez egy hivatas ugymond es nem szakma!! Hat ezert kar letenni az eskut!!!
10.
Anonim
2010.10.05., kedd [14:19]
Sajnos, tenyleg igy van. Remelem olvassak az illetekesek. Onnek pedig jo egeszseget!
9.
L.Esztera
2010.10.05., kedd [14:06]
Szerintem nem az orvosokkal van a baj - a cikkböl sem ez tünik ki - hanem a személyzettel. Én még nem szültem, de feküdtem a megyei korházba és jót nem sokat mondhatok rola. Mindenki pökhendi volt a kapustól kezdve az orvosig. Mármint a saját orvosom az ok, de az osztály más orvosa akinek nem vagyok a magánbetege fenntröl beszélt hozzám, és alig lépett be vizitkor a terembe. A növérnek többször kellett szolni, ha szükség volt valamire és csak zsebbe tett pénzecske után hozta a kért dolgokat. Szomoru az egészségügyi helyzet de nem az ott dolgozoknak hanem nekünk betegeknek. És mégis ők sztájkolnak.
8.
Anonim
2010.10.05., kedd [13:47]
Szomorú ezt olvasni. Én udvarhelyi vagyok, itt szültem, és a kórház akkor is tele volt csiki, szentgyörgyi és gyergyói kismamákkal, akik ugyanezen panaszok miatt jönnek inkább ide szülni. Mondjuk az újszülöttosztály személyzetének modortalansága, türelmetlensége, a szoptatásban való segítés hdurvasága, valamint a vatta és hasonló dolgok problémája itt is megvan, de például az orvosok szuperek. A nőgyógyászok egytől egyig, s a babás doktornő is. Szóval köszönjük nekik, jó , hogy mi nem kell más városba menjünk szülni.
7.
Gyopar
2010.10.05., kedd [13:32]
Sepsiszentgyorgyon nottem fel de az elet ugy hozta, hogy kezdivasarhelyi lakos lettem.Kisbabankat Kezdivasarhelyen szultem mivel akar csak te, Ildiko, szinten azon a velemenyen voltam, hogy ugyis en kell megszuljem es az a par nap csak eltelik. A terhesseg alatt nagyon jo kapcsolat alakult ki orvosommal, Rozsnyai Nagy Istvannal.A szules teljes lefolyasa alatt velem volt, amiert nagyon halas vagyok neki es minden elso gyereket varo anyuka az lenne, hisz ez egy teljesen ugy "elmeny". Turelme hatartalan, kozvetlen, minden kerdesemre valaszolt, atbeszeltuk azokat a dolgokat ami nem volt vilagos.....szoval....szerencsesnek mondhatom magam, hogy o az orvosom. Az apolonoknek is kulon koszonet....aranyosak, kozvetlenek.Az ujszulott osztalyon minden szopatatas alkalmaval jelen van egy asszisztensno aki besegit a szopatasban.
Orultem a cikkednek, mert igy ismet koszonetet tudok mondani a korhaz dolgozoinak de ugyanakkor elszomorito is.....elofordulhat ilyen a XXI. szazadba....elgondolkodtato.
6.
Aneli
2010.10.05., kedd [09:32]
Nem eleg, h ki vagy szolgaltatva meg meg is alaznak a noverek, de sok esetben az orvosok is. Az etel pocsek, moslek az ebed foleg, nicsenek kotszerek es gyogyszerek de emberileg is megalaznak. Ez a szt. gyorgyi korhaz, regote tudja mindenki. Ott mar elnezest a cikkirotol de csak a cigok szulnek. Rendes ember nem megy oda. En legalabbis nem, meg a Ceau idobe is jobb volt.
5.
Anonim
2010.10.05., kedd [08:32]
Ha nem tudnak kedvesen és türelemmel dolgozni az egészségügybe akkor nézzenek valami más állás után.Parasztok szemetek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
4.
Anonim
2010.10.04., hétfő [23:21]
Na mostmar en is kivancsi vagyok hogy mi lehet a Szepsiszentgyorgyi korhazban????
3.
Anonim
2010.10.04., hétfő [20:58]
Oda en sem az hetszentseg, lehetne meg sorolni a hianyossagokat a cikkbe. Vegre valaki leirta az igazat.
2.
Anonim
2010.10.04., hétfő [20:54]
A mi gyerekeink Kovásznán születtek és ha az Isten is úgy akarja, s még lesz gyerekem, azokat is ott szülöm! Condrea doktor úr és a kovásznai szülészet alkalmazottai előtt le az összes kalapokkal! Nagybetűs Emberek és abban a kiszolgáltatott helyzetben nagyon sokat számít egy jó szó! Bár Sepsiszentgyörgyön élek, ráadásul közel a Megyei Kórházhoz, sose mennék oda szülni azok után, amit több kismamától hallottam... :(((
1.
Anonim
2010.10.04., hétfő [19:52]
Nagyon szomoru, hogy ez a helyzet nembeszélve a korházi ellátásról, ételröl. De a biztosítást azt fizetjük, csak nem tudom, hogy mire is. Szolni lehetne még a hálapénzröl is, mert anélkül vagy csak igazán elveszve. Az meg törvénytelen is ráadásúl.
Hozzászólások112

Egymás között magyarul

13:42 [2012.05.21.]

Sláger vagy himnusz?

15:13 [2012.05.16.]

Nyírő és Nyirő

12:47 [2012.05.16.]

(F)éljen május elseje?

10:58 [2012.04.30.]

Sláger vagy himnusz?

15:13 [2012.05.16.] Megtekintések száma3208

Kormánnyal bukott a MOGYE-ügy

18:29 [2012.04.27.] Megtekintések száma1362

Nyírő és Nyirő

12:47 [2012.05.16.] Megtekintések száma804

(F)éljen május elseje?

10:58 [2012.04.30.] Megtekintések száma578

Egymás között magyarul

13:42 [2012.05.21.] Megtekintések száma280

Sláger vagy himnusz?

15:13 [2012.05.16.] Hozzászólások63

Kormánnyal bukott a MOGYE-ügy

18:29 [2012.04.27.] Hozzászólások10

Nyírő és Nyirő

12:47 [2012.05.16.] Hozzászólások7

Egymás között magyarul

13:42 [2012.05.21.] Hozzászólások4

(F)éljen május elseje?

10:58 [2012.04.30.] Hozzászólások2